Schaamrood, prikkende oksels...

16-03-2011 13:08 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit bericht heeft geen bijzonder nut, maar het lucht me wel op het even neer te zetten.

Dat ik net een kwartier geleden toen ik bij de supermarkt stond met een volle tas boodschappen aan mijn ene arm en een voordeelverpakking toiletrollen aan de andere, en ik kon niet pinnen want er was geen saldo.

Ik had nog een euro of vijfentwintig in mijn portemonnee zitten, dus ik vraag de cassiere of ik ook een deel cash kon doen, en de rest pinnen - ik hád saldo vanochtend, echt waar, er moet nog wat op staan - en dat kon, maar ook dat ging niet door want er was nóg geen saldo.

De rij achter me was lang, en er ontstond gedraai en gemorrel achter me. De kerel die direct achter mij aan de beurt was, vertoonde verschrikkelijk verongelijkt en geërgerd gedrag, draaide zich meermaals om naar de rest van de rij achter hem, en toen moesten al mijn boodschappen teruggescand worden tot het cash bedrag dat ik bij me had.

Cassiere bleef super vriendelijk, ik kom vaker bij haar aan de kassa, ze kent me wel, maar ik stond daar dus met het schaamrood op mijn kaken en prikkende oksels en heb maar wat artikelen bij elkaar geschoven en de rest laten liggen.

Wat een armoe. Bovendien wist ik niet wat er met mijn rekening aan de hand was.

Eenmaal thuis bleek dat er in het halfuur dat ik van huis was een driemaandelijkse automatische afschrijving had plaatsgevonden, waardoor ik geen saldo meer had.

En nou moet ik straks nog een keer boodschappen gaan doen..
Ohw...das kut zeg. Maar kan gebeuren hoor.
Heb ik ook weleens hoor, terwijl er absoluut geen geldzorgen zijn ofzo dus maak je niet druk, maar ik voel mij ook wel een beetje beschaamd hoor, gelukkig woon in vlakbij de super.
Herkenbaar .

Fijn is het niet, maar heb geen zin meer om daar het schaamrood op mijn kaken van te krijgen. Shit happens.
He dat is vervelend.

Is mij trouwens ook een keer gebeurt.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Ik had een tijdje terug ook zoiets. Een andere medewerker van de super had mijn kar even weg gezet (ze vroeg nog of het gekoeld moetst worden) totdat ik thuis eea geregeld had en weer terug kwam om te betalen.

Volgens mij gebeurt zoiets echt regelmatig bij een supermarkt maar het voelt wel zwaar naadje he.
Je moet maar zo denken, diezelfde man staat waarschijnlijk niet meer achter je... Wel lief van die cassiere dat ze zo rustig blijft. Dat is ook wel eens anders...

Er is ooit een heul leuke aflevering van S1ngle van geweest, maar kan de link niet posten (althans, hij doet het niet. Aflevering 3.4 "geen cent te makken")
Heel herkenbaar, maar wel genant, vond ik ook. Ik laat dan de tas achter zetten, met de bon erbij. Dan kan ik alsnog later op de dag het ophalen. En die mensen die zich staan te ergeren nemen maar een chillpill!
Als het mij gebeurd, maak ik er grapjes over. De Nederlandse bevolking staat voor een paar miljard in het rood dus, om mezelf nou voor gek te laten staan bij de kassa vind ik een pietsie teveel gevraagd, dus maak ik daar maar een paar snerende opmerkingen over, werkt altijd.
OEF had ik laatst ook!

K*T he?!
Ik ben natuurlijk hardstikke gek om me zo op te laten fokken door zo'n hork achter me.

Ik probeer de laatste maanden wat bewuster met mijn geld om te gaan, dus sluis ik regelmatig bedragen door naar mijn spaarrekening, om niet in de verleiding te komen om ondoordachte grote uitgaven te doen, maar om daar wat bedenktijd voor te nemen, om wanneer ik het toch besluit te kopen, het geld dán op mijn betaalrekening over te boeken. Dit is inderdaad ook de rekening waar mijn vaste afschrijvingen vanaf gaan, waarvan de maandelijkse afschrijvingsdata wel in mijn hoofd zitten. Op deze had ik dus niet gerekend.

Ik zag trouwens hier net op het forum, dat je ook gewoon een maand- of weekgeld kan pinnen. Dat zou voor mij ook wel wat zijn.
vervelend is dat he.. alsof het een wereldwonder is dat je soms even geen saldo hebt.. Zeker als dit soort dingen even aan je aandacht ontsnappen en je normaal gesproken daar dan rekening mee houdt..

Joh.. niets van aantrekken.. jij weet waarom je net geen saldo had.. so be it..
Hebben wij ook wel eens gehad, bleek achteraf dat onze rekening geplunderd was (kaart was gekopiëerd, er is een term voor maar die weet ik even niet meer )

Geld hebben we een aantal weken later teruggekregen van de bank omdat we konden bewijzen dat we niet op de plaats geweest waren waar het geld afgehaald was (Milaan, wij waren gewoon aan het werk)
Het vervelendste is eigenlijk dat ik me had voorgenomen vanmiddag thuis te blijven om van allerlei dingetjes die moeten gebeuren eens een keer te doen, en dat ik er nou toch weer op uit moet.
Ik heb het ook een keer gehad. Kan gebeuren toch? Ik schaamde me ook wel een beetje. Vandaar dat ik nu een vast bedrag pin in de week en dat meeneem, kom je nooit voor verrassingen te staan!
Kan gebeuren hoor. Dat die man zich zo opstelt zegt meer over hem dan over jou.

Nadat zoiets gebeurd is kijk je vast voortaan wel even op je rekening, voordat je boodschappen gaat doen. Dus voorlopig zal het vast niet nog eens gebeuren.
Dat is echt naar, maar overkomt heel veel mensen weleens. Ik heb het ook wel een paar keer meegemaakt, denk 2-3 keer in mijn leven. Ik doe meestal eens in de 2 weken grote boodschappen, en de andere week kleine boodschappen (ivm auto) en dan sta je met een kar vol met koelkast en diepvriesspul voor 90 euro die je achter moet laten. Snel naar huis en betalen als dat kan en crisis afgewend.

Wat erger is: ik heb ook weleens gehad dat ik thuis ook geen contant geld meer had en niks op mijn rekening en ik een dag moest wachten voordat mij spaargeld overgeschreven was. Dat was klote, omdat mijn vriend op reis was.En ik lekkere boodschappen doen omdat ie terug zou komen.... Ik heb toen de supermarkt maar gebeld en gezegd dat ik het echt niet kon betalen... moesten ze alles van mijn kar terugzetten.
Koekiemunster, skimmen is het woord!!

Ik heb t ook een x gehad, gelukkig was mn vader net in de buurt
herkenbaar ook weleens gehad...

of nog ''dommer'' ''erger'' gewoon bij de kassa als je moet afrekenen erachter komen dat je je portemonnee vergeten bent!
Shit happens
quote:courageux schreef op 16 maart 2011 @ 16:39:

of nog ''dommer'' ''erger'' gewoon bij de kassa als je moet afrekenen erachter komen dat je je portemonnee vergeten bent! Herkenbaar
Hahaha, herkenbaar! En stom dat je je dat zo ontzettend aantrekt dan, niet? Ik had het laatst ook, stond bij Blokker voor een of ander onnozel, totaal onbruikbaar ding en kon nog geen tientje pinnen. Geen saldo! (Nou schijnt mijn bank sinds ze van blauw naar oranje zijn overgestapt de transacties niet meer direct bij te werken, soms duurt het dagen voordat alles weer up-to-date is. Daardoor dácht ik dus nog wel geld op die rekening te hebben staan, maar was dat dus niet zo. Ik had ook geen pasje van andere rekeningen bij me, die had manlief.) Geen probleem, dacht ik, ik tover gewoon even mijn creditcard tevoorschijn, boeien voor zo'n klein bedrag, moet een keer kunnen. Wat denk je? Je kunt bijna nergens met je creditcard terecht. Snap ik niet. Da's toch ook een betaalmiddel? Wat een kloteland.

Anyhoo, als je straks boodschappen gaat doen, vergeet NIET je geld mee te nemen...
Hier ook wel eens meegemaakt door een verkeerde afschrijving, niets om je voor te schamen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven