Gezondheid alle pijlers

Renografie pijnlijk?

16-03-2011 13:32 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Aankomende vrijdag moet ik naar het ziekenhuis voor een renografie. Dit moet omdat ze willen weten hoeveel % mijn linkernier nog wat doet..

Is er iemand die dit al eens gehad heeft? Is dit pijnlijk?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groetjes Almu
Kan pijnlijk zijn geloof ik, in sommige gevallen maar meestal helemaal niet.
Hoi,

weet je dan toevallig ook in welk geval het pijnlijk kan zijn?
ik vond het niet pijnlijk.

Het enigste vervelende vond ik dat je erg stil moest liggen.
Je krijgt een prik met radioactief materiaal. Die prik kan (lijkt mij) zeer doen, maar dat zal vast meevallen.

Verder wordt de straling die uit de nier komt gemeten. Ik geloof dat ze dat doen met een soort echo apparaat. Ik denk niet dat dat pijnlijk is. Tenzij je écht geen druk op je nier kunt verdragen.
is echt niet pijnlijk (op de prik na)
Je krijgt inderdaad van te voren een injectie met een radiofarmacon.

Een tijd stil liggen onder de gamma camera (geen echo apparaat, maar 1 of 2 'blokken' zeg maar waar je tussen ligt.

De prik kan pijnlijk zijn, verder niet weet ik uit ervaring als patiënt en laborant (nouja stagaire).
Nee hoor, het is niet pijnlijk. Hooguit het inbrengen van het infuus. Het vervelendst vond ik dat ik tegen het eind van het onderzoek een plasmiddel toegediend kreeg en toen echt verschrikkelijk nodig moest!

Degene die het onderzoek deed, heeft zelfs de wc voor me vrij gehouden en de deur al open gezet. Toen het klaar was ben ik met infuusnaald en al naar de wc gerend en was ik nog net op tijd

Maar pijnlijk, nee dat vond ik niet.
Idd, hier ook MNW-er (Medisch Nucleair Werker). Niet pijnlijk, hooguit het prikje. Wel heel vervelend idd met plasmiddel en niet naar de toilet mogen.

Maar... info na plasmiddel zegt wel HEEEEEEL veel over de nierfunctie, dus echt belangrijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven