Renografie pijnlijk?
woensdag 16 maart 2011 om 13:32
woensdag 16 maart 2011 om 13:49
Je krijgt een prik met radioactief materiaal. Die prik kan (lijkt mij) zeer doen, maar dat zal vast meevallen.
Verder wordt de straling die uit de nier komt gemeten. Ik geloof dat ze dat doen met een soort echo apparaat. Ik denk niet dat dat pijnlijk is. Tenzij je écht geen druk op je nier kunt verdragen.
Verder wordt de straling die uit de nier komt gemeten. Ik geloof dat ze dat doen met een soort echo apparaat. Ik denk niet dat dat pijnlijk is. Tenzij je écht geen druk op je nier kunt verdragen.
woensdag 16 maart 2011 om 18:07
woensdag 16 maart 2011 om 19:03
Nee hoor, het is niet pijnlijk. Hooguit het inbrengen van het infuus. Het vervelendst vond ik dat ik tegen het eind van het onderzoek een plasmiddel toegediend kreeg en toen echt verschrikkelijk nodig moest!
Degene die het onderzoek deed, heeft zelfs de wc voor me vrij gehouden en de deur al open gezet. Toen het klaar was ben ik met infuusnaald en al naar de wc gerend en was ik nog net op tijd
Maar pijnlijk, nee dat vond ik niet.
Degene die het onderzoek deed, heeft zelfs de wc voor me vrij gehouden en de deur al open gezet. Toen het klaar was ben ik met infuusnaald en al naar de wc gerend en was ik nog net op tijd
Maar pijnlijk, nee dat vond ik niet.
woensdag 16 maart 2011 om 20:20