Hoe schoon is jouw huis?
woensdag 16 maart 2011 om 14:16
Man&ik doen op zondag ochtend goed poetsen,hij beneden alles stofzuigen/dweilen/afsoppen, en ik boven de badkamer goed schoonmaken,en de slaapkamers zuigen&dweilen.
De rest van de week doe ik alles bijhouden,dus elke ochtend even de wc schoonmaken, aanrecht&fornuis afnemen, en snel stofzuigen(niet achter de bank, alleen wat zichtbaar is).
Hoe goed/slecht poetsen jullie,en hoe vaak?
De rest van de week doe ik alles bijhouden,dus elke ochtend even de wc schoonmaken, aanrecht&fornuis afnemen, en snel stofzuigen(niet achter de bank, alleen wat zichtbaar is).
Hoe goed/slecht poetsen jullie,en hoe vaak?
woensdag 16 maart 2011 om 14:23
Elke dag een beetje.
2 / 3 x in de week stofzuigen.
1x in de week alles afstoffen, de dagen verschillen, soms niet in 1 keer, maar elke dag een gedeelte.
Elke dag een was.
Elke dag de WC boven en beneden (2 jongens van 3 en 2, dus moet t goed bijhouden )
De gehele bovenverdieping incl badkamer schiet erbij in.
De badkamer doe ik met de franse slag als ik zelf douche.
En als ik even tijd heb, en dat komt nog weinig voor dat ik echt alleen ben thuis, zonder kinderen, dan gaat de badkamer grondig en derest van de bovenverdieping.
Over een tijdje wordt t stofzuigen elke dag gedaan, want dan hebben we een bobtail puppie
2 / 3 x in de week stofzuigen.
1x in de week alles afstoffen, de dagen verschillen, soms niet in 1 keer, maar elke dag een gedeelte.
Elke dag een was.
Elke dag de WC boven en beneden (2 jongens van 3 en 2, dus moet t goed bijhouden )
De gehele bovenverdieping incl badkamer schiet erbij in.
De badkamer doe ik met de franse slag als ik zelf douche.
En als ik even tijd heb, en dat komt nog weinig voor dat ik echt alleen ben thuis, zonder kinderen, dan gaat de badkamer grondig en derest van de bovenverdieping.
Over een tijdje wordt t stofzuigen elke dag gedaan, want dan hebben we een bobtail puppie
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Echt, elke dag stofzuigen?
Ik woon alleen. Om de twee weken maak ik mijn huis schoon (oppervlakken afnemen met een klamme doek, stofzuigen, keuken schoonmaken, wc schoonmaken, stofzuigen, keuken dweilen).
Het voornemen is de andere week mijn w.c. te doen en even stof te zuigen.
Maar deze zinsconstructie geeft al wel aan dat dat er nooit van komt. En die twee weken is ook wel eens drie weken, of vier weken als dat zo uit komt.
Ik woon alleen. Om de twee weken maak ik mijn huis schoon (oppervlakken afnemen met een klamme doek, stofzuigen, keuken schoonmaken, wc schoonmaken, stofzuigen, keuken dweilen).
Het voornemen is de andere week mijn w.c. te doen en even stof te zuigen.
Maar deze zinsconstructie geeft al wel aan dat dat er nooit van komt. En die twee weken is ook wel eens drie weken, of vier weken als dat zo uit komt.
woensdag 16 maart 2011 om 14:25
Elke dag alles bijhouden?! Jeetje... dat trek ik echt niet.
Wij hebben een stofzuigrobot die drie keer per week stofzuigt (ivm katten) en in het weekend poetsen we wat, maar verder...
Dweilen doe ik één keer in het half jaar als ik er zin in heb, zelfde geldt voor ramen lappen.
Oh ja en de was doen we.
Wij hebben een stofzuigrobot die drie keer per week stofzuigt (ivm katten) en in het weekend poetsen we wat, maar verder...
Dweilen doe ik één keer in het half jaar als ik er zin in heb, zelfde geldt voor ramen lappen.
Oh ja en de was doen we.
woensdag 16 maart 2011 om 14:26
quote:boysmum74 schreef op 16 maart 2011 @ 14:16:
Man&ik doen op zondag ochtend goed poetsen,hij beneden alles stofzuigen/dweilen/afsoppen, en ik boven de badkamer goed schoonmaken,en de slaapkamers zuigen&dweilen.
Hoe goed/slecht poetsen jullie,en hoe vaak?Oei, vergeleken bij jou ben ik een ontzettende viespeuk. Stofzuigen 1x per week ongeveer, dweilen echt zelden. Wel de plekken waar het wat vaker nodig is (poezenhoek met voederbakjes), maar niet de hele vloer. Wc wanneer ik er aan denk, fornuis als het vies is.
Hoe goed/slecht poetsen jullie,en hoe vaak?Oei, vergeleken bij jou ben ik een ontzettende viespeuk. Stofzuigen 1x per week ongeveer, dweilen echt zelden. Wel de plekken waar het wat vaker nodig is (poezenhoek met voederbakjes), maar niet de hele vloer. Wc wanneer ik er aan denk, fornuis als het vies is.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
woensdag 16 maart 2011 om 14:27
woensdag 16 maart 2011 om 14:27
woensdag 16 maart 2011 om 14:29
woensdag 16 maart 2011 om 14:29
Ik heb om de week een schoonmaakster en de andere week hou ik zelf dingen wel een beetje bij. Stofzuigen als het uitkomt, en na het koken opruimen enzo. Maar elke dag stofzuigen en elke dag de wc, nee. Maar ik heb ook geen kinderen alleen een vriend en we werken beiden fulltime. Huis staat dus 5 dagen en ca 3 avonden per week leeg, dus wordt niet erg vies
woensdag 16 maart 2011 om 14:31
Jeumig, élke dag stofzuigen en élke dag de w.c. schoonmaken.. Ik zat me net in een ander topic al te schamen dat je blijkbaar eens in de twee weken je koelkast schoon moet maken (ik zal maar niet zeggen hoe veel weinig ik dat doe ) Maar ook hier begin ik weer ernstig te twijfelen aan mijn eigen schoonmaak skills.
woensdag 16 maart 2011 om 14:33
quote:Laelia schreef op 16 maart 2011 @ 14:31:
dat je blijkbaar eens in de twee weken je koelkast schoon moet maken (ik zal maar niet zeggen hoe veel weinig ik dat doe )Tering zeg! Da's wel veel! Ik poets zo nu en dan wat geknoeide dingen uit de koelkast, een druppel sap of 'n paar geraspte stukjes kaas. Helemaal leeg maak ik 'm nooit. Alleen de schuif heb ik wel 'ns uitgesopt toen daar echt wat rotzooi in lag.
dat je blijkbaar eens in de twee weken je koelkast schoon moet maken (ik zal maar niet zeggen hoe veel weinig ik dat doe )Tering zeg! Da's wel veel! Ik poets zo nu en dan wat geknoeide dingen uit de koelkast, een druppel sap of 'n paar geraspte stukjes kaas. Helemaal leeg maak ik 'm nooit. Alleen de schuif heb ik wel 'ns uitgesopt toen daar echt wat rotzooi in lag.
woensdag 16 maart 2011 om 14:35
Elke dag stofzuigen met kinderen kan ik me dan weer wel voorstellen.
Het is niet te geloven wat voor troep die kunnen maken.
Broodkruimels, koekresten, stofdeeltjes en kruimels uit de speelgoedmanden die elke dag omgekieperd worden, en wat te denken van wat ze allemaal naar binnenlopen als ze van de peuterschool / tuin / speeltuin / bos / zandbak komen.
Maar goed, ff snel een swiffer werkt dan ook.
Ohja, koelkast lees ik nu.... Hmmm die mag ook wel weer een beurt
Het is niet te geloven wat voor troep die kunnen maken.
Broodkruimels, koekresten, stofdeeltjes en kruimels uit de speelgoedmanden die elke dag omgekieperd worden, en wat te denken van wat ze allemaal naar binnenlopen als ze van de peuterschool / tuin / speeltuin / bos / zandbak komen.
Maar goed, ff snel een swiffer werkt dan ook.
Ohja, koelkast lees ik nu.... Hmmm die mag ook wel weer een beurt
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
woensdag 16 maart 2011 om 14:35