Nieuwe telefoon... welke?

16-03-2011 17:34 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
In april mag ik een nieuwe telefoon uitzoeken. Nu heb ik een hele simpele van Sony Ericson om mee te bellen en smsen. Maar de nieuwste telefoons hebben allemaal leuke dingen erop zitten

Qua abonnement zit ik nu tegen de 30 euro per maand. en ik wil max 35 euro gaan besteden (incl. beetje internet, sms-bundel en gewoon abonnement). Bij HI van KPN blijf ik.

maar ........welke telefoon is nou leuk/goed/fijn etc?

Wat mij tot nu toe wat lijkt: HTC Wildfire en SonyEricson Xperia X10

Wie kan mij vertellen waar ik op moet letten? Wat een goede keuze zou zijn? Hoeveel geheugen genoeg is voor 'normaal' gebruik? Touchscreen of mini-toetsenbordje?

Eisen:

- Vrij goede camera erop

- Internet om bijv. mail, adressen en reistijden te checken

- Prettig werkende agenda

En that's it eigenlijk. Ik zou ook een heel klein simpel telefoontje kunnen kopen, maar dat 'nieuwe met touchscreen' lijkt me ook wel wat.
ik heb een nokia e5. Heerlijke telefoon, ben er erg blij mee! Heeft alleen geen touchscreen. Voldoet verder wel aan al je eisen...

5.0 camera met sterke flits.

Mail en internet, oa ook wifi.

En de agenda vind ik ook prettig...

Daarbij leuk om te weten dat er gratis navigatie op zit, kunt alle kaarten over de hele wereld van internet afhalen!:)
Hmm.. ik zal eens kijken of de website van Hi of die bij mijn huidige abonnement past
bij kpn is een heel goedkoop sim only abbo.. Dan kan het uit om het toestel los te kopen, heb ik ook gedaan! Toestel los is 220euro.. Verschilt heel erg per winkel dus als ik jou was zou ik wel prijzen vergelijken!
ik heb een samsung galaxy.. ik vind een fijn toestel. Met een internet abbo etc..
nou 220 euro vind ik nogal wat hoor Ik laat mijn huidige abonnement verlengen en kan dan een gratis toestel kiezen. Niet dat er superveel keus is, maar bovengenoemde in de eerste posting zijn wel mogelijkheden.
is ook zo, maar je hebt

op sim only van kpn levenslange korting, betaal je voor 155min, 1000 sms en internet 24,00 eurro... Anders zit je al gauw tegen de 40euro uit dus daarom mijn keus;)
Hier ook Samsung Galaxy naar volle tevredenheid bij KPN voor 28,50 incl. internet. Goede touchscreen, in ieder geval stukken beter dan de Xperia.
Dansen is leuker dan lopen
Als je een smartphone wilt, dan zou ik gaan voor een samsung galaxy bijvoorbeeld of een HTC Desire of Wildfire (die laatste heb ik zelf). Ik zou Nokia alleen kiezen voor de simpele bel/sms-telefoons, nooit voor smartphones. HTC Z heeft zo'n los toetsenbordje, maar dat vond ik nogal gammel aanvoelen, geloof niet dat die het twee jaar vol zou houden.

Ik heb geen ervaring met KPN HI, dus daar geen mening over :-) .
@sweetcandy: ook bij een abonnement is je telefoon niet gratis. Je betaalt hem alleen gespreid met je abbo.
.
Ik heb ook een Samsung Galaxy en ben er heel blij mee. Geen verstand v NL abonnementen...
Optimist tot in de kist!
Ik heb de HTC Desire HD, mijn man de gewone Desire. Beiden fijne toestellen!!
quote:augurkensap schreef op 16 maart 2011 @ 17:55:

is ook zo, maar je hebt

op sim only van kpn levenslange korting, betaal je voor 155min, 1000 sms en internet 24,00 eurro... Anders zit je al gauw tegen de 40euro uit dus daarom mijn keus;)

Ik vind dit nog best duur! Ik heb ook sim-only van Ben... voor bovenstaande betaal je bij Ben 21,90¤ en dan heb je 100 belminuten meer... En je kunt iedere maand opzeggen of je bundel aanpassen.

Je betaald je telefoon inderdaad gewoon op afbetaling bij een abonement, een losse telefoon kopen ben je vaak goedkoper uit. Maargoed, dat is wel een groot bedrag ineens (zeker bij smartphones)... Ik zou wel goed uitrekenen wat je uiteindelijk kwijt bent!
Nokia E72 voor 22,50 p/m inclusief internet (2-jarig KPN abo)
Nokia n97 mini.

In 1 woord geweldig.
Xperia X10, prima telefoon!
Man heeft Htc . Vind ik niets . Lelijk ook.

Zelf wil ik nooit meer anders dan mijn Iphone.....:-)
Ook ik heb even een vraag aan jullie. Twijfel tussen black berry touch en i phone 4.... Wat raden jullie aan?
"Ook ik heb even een vraag aan jullie. Twijfel tussen black berry touch en i phone 4.... Wat raden jullie aan?"

Ik raad je aan om bij mensen die zo'n ding hebben te vragen of je er even mee mag spelen. Dat zegt meer dan verhalen voor- en tegen een bepaalde telefoon.

Ik was op die manier verkocht voor een iPhone.
Ga vannacht even spelen met de i phone van mijn collega, nog een vraagje... mocht ik voor de i phone gaan wat is dan handiger de 16 gigh (Schrijf je dat zo? Ben meer thuis in med. latijns) of de 32? Ben niet van plan om muziek te gaan downloaden, maar wel wat grappige app's.... Zal overdag niet reageren, heb nachtdienst dus ga zo mijn mandje in...
Als het je alleen gaat om Apps, mail en agenda dan is 16 Gb méér dan zat. Als je tweehonderd Cd'tjes en een paar films op je foon mee wilt zeulen wordt het pas een ander verhaal.

Truste.
Voor mij staat de SE Arc in bestelling. Ben echt benieuwd of ik het apparaat onder de knie ga krijgen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Uhm oke ik ben echt een leek hoor... maar welke Apps zijn een 'must' of 'erg leuk' ? Zoiets als facebook/hyves hoef ik er nou niet perse op. Daarvoor heb ik mijn gewone laptop + internet.
Apps? Bijna alles waarvoor je normaal gesproken gereedschap nodig hebt: van waterpas tot spiegel, van kompas tot spoorboekje, van games tot notitieblok, van rekenmachine tot valuta omrekenen, van krant tot uitzending gemist, van zaklamp tot fototoestel, van voice recorder tot filmcamera, van navigatie tot Fokke en Sukke.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven