Plotseling einde vriendschap?

16-03-2011 17:10 14 berichten
Dit bericht plaats ik onder een andere nick, omdat ik liever niet herkend word.

Aan een goede kennis had ik in vertrouwens iets verteld over een jongen die ik leuk vind. Zij kent die jongen ook.

Zij heeft mij beloofd om er tegen niemand iets over te zeggen.

Nu blijkt dat zij toch haar mond voorbij heeft gepraat, die jongen vond dat op zijn zachts gezegd niet bepaald fijn.

Het rare is, dat die kennis tegen mij niet heeft verteld dat zij gepraat heeft. Ik kreeg een mailtje met allerlei huis, tuin en keukenpraat, maar geen woord over dat zij heeft gepraat.

Deze week hadden we een eetafspraak, zij zou bij mij thuis komen eten. In deze omstandigheden had ik geen zin om gezellig voor haar te koken, dus ik heb de eetafspraak afgezegd. Normaal geproken doe ik dat per telefoon, maar nu heb ik gemaild. Aan de leesbevestiging zie ik dat zij mijn e-mail gelezen heeft, maar zij heeft verder niets meer laten horen.

Intussen is die jongen boos. Hij heeft gelijk, ik had niet achter zijn rug om moeten praten. Maar vriendinnen praten toch vaker onder elkaar over jongens? Ik heb hem aangeboden om alles eens goed uit te praten, maar ook van hem heb ik niets meer gehoord.

Dit zit me heel erg dwars. In de eerste plaats is een mogelijke relatie bij voorbaat al stukgelopen. In de tweede plaats ben ik bang dat ik een goede kennis die ik al meer dan vijftien jaar ken heb verloren.

Op dit moment voel ik me hier rot over, en ik weet niet wat ik moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk betekent die 35 niet dat dit jouw leeftijd is....want dan is het wel een kinderachtige reactie van jou, die vriendin én de jongen!

Ik zou hem dus maar bellen en even uitleggen wat je dan wél bedoelde. En misschien heeft zij (ook) een oogje op hem, dat ze het daarom tóch doorvertelde???
Wat een domme jongen, hij wordt boos vanwege een compliment dat iemand hem leuk vind?

Of snap ik hier nou iets niet?

Wat heeft je vriendin gezegd dan?

En waarom vraag je haar dat niet gewoon rechtstreeks?

Wat heb jij voor vreselijks over die knul gezegd?

Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig, je kan niet eens normaal je gevoelens uiten!
..popcorn?
Serieus?

Die jongen werd boos omdat jij tegen een vriendin had gezegd dat je hem leuk vind?

Hoe oud is die gast, 12?

En jij ook, hoe oud ben je, 12?

Als je niet wilt dat iets in de openbaarheid komt, gewoon lekker je mond houden

Dat weet je 100% zeker dat het niet bij anderen terecht komt

Zodra je iets vertelt loop je het risico dat het verder vertelt wordt.

Vervelend, maar mijn god, om daar nou een eetafspraak voor af te zeggen.....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Tjee.. herkenbaar, ook meegemaakt maar toen was ik wel 18

Maar serieus: Als hij daar moeilijk over doet is het een zeikerd en daar moet je helemaal niks mee willen. Had je enig signaal opgevangen dat hij je leuk vond dan? En in de toekomst misschien wat eerder bij de jongen/man zelf polsen.

Zou het gewoon op de man af aan je vriendin vragen en zijn reactie vertellen. Grote kans dat ze zich er rot over voelt en dat ze ook niks snapt van zijn reactie. Kun je daar weer met haar over praten, over dat het zo'n zeikerd is. En dan maar hopen dat hij het dat keer ook te horen krijgt ;)
Wat een triest probleem, tenzij je jonger bent dan 15. Jongen boos omdat jij hem leuk vindt. Jij eetafspraak via mail afzeggen omdat je boos bent op kennis. Kennis die niks meer van zich laat horen terwijl ze de mail gelezen heeft.

Oplossing:

- kennis bellen

- jongen bellen
Het gaat om "iets", wat die vriendin heeft doorverteld. Afhankelijk van wat "iets" is is het meer of minder lullig. Blijkbaar lullig genoeg voor TO om er boos over te zijn.

Wat je moet doen? Bel je vriendin op en leg uit dat je het vervelend vind dat ze "iets" heeft doorverteld, omdat je dacht dat je het in goed vertrouwen had verteld, en dat je daar mee zit. En maak aan hem je excuses dat je "iets" hebt doorverteld.
quote:Pien252 schreef op 16 maart 2011 @ 18:34:

Wat een triest probleem, tenzij je jonger bent dan 15. Jongen boos omdat jij hem leuk vindt. Jij eetafspraak via mail afzeggen omdat je boos bent op kennis. Kennis die niks meer van zich laat horen terwijl ze de mail gelezen heeft.

Oplossing:

- kennis bellen

- jongen bellenOw....geheel OT: wat een fijne avatar heb jij :-)
Volgens mij is die jongen niet boos omdat ze hem leuk vindt, maar omdat zij iets wat hij haar in vertrouwen heeft verteld nu heeft doorverteld aan een kennis.

Tja, op zich ben jij in dit verhaal geen haar beter dan zij. Ja, je had verwacht dat zij haar mond zou houden, maar dat geldt voor die jongen precies hetzelfde. Waarom vind je dat jij het wel mocht doorvertellen als het in vertrouwen verteld was?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Pien252 schreef op 16 maart 2011 @ 18:34:

Oplossing:

- kennis bellen

- jongen bellen

Hier hoef ik niets meer aan toe te voegen.

Ben het hier geheel mee eens.

Sterkte verder T.O.
wat heb je doorverteld? als het een "groot"geheim is dan is dat niet netjes en dan heeft die jongen waarschijnlijk wel een punt.

Als het een "klein " iets is dan moet iedereen niet zo kinderachtig doen.
1x is genoeg..
1x is genoeg
Je roddelt iets over een jongen die je overigens leuk vindt, en je vindt het vreemd dat een kennis dat doorroddelt. Jij fout, kennis fout, jongen ook fout.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven