Juli 2011 #

29-12-2010 13:03 967 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamlftuitg.

datumafspraak

echo/vk/gynbijzonderhedenEs288 julibij 32 wkn echo ivm ligging placenta

jongen!

tijdens pretecho lekker bewegelijk, veel gapen, een keer zelfs met zijn handje voor zijn mond!

Vakantie: meivakantie Belgische kustCowvanjou3913 juli22 apr gyn, 24 mei gyn+echojongen!

cursus "zwanger actief" en "baby op komst".

kan mini lekker vaak bewonderen op dvd!

Asjemenou4014 julijongen!

dochter ('09)

naar New York verhuisd voor 2,5 mnd!Vlinder2516 juliverrassing!

zoon (’08) en dochter (’10)

begonnen met "zwangerschapszwemmen".

Vakantie: eind apr weekendje weg met man,

mei weekje Belgie/Ned

Vera3516 juli9 mei echo+gynjongen!

cursus "mensendieck".

berry in 3D gezien, hij is moooooi!Do3121 julimeisje!

dochter (aug '09)Lieselotje3923 juliverrassing!

1e symptomen van zwangerschapsdementie

4e kindje

Vakantie: begin mei IbizaNolleke2825 juli25 apr controle gyn, 28 apr 3D-echomeisje!

mama van Sam*

kamertje bijna klaar, dan kunnen de meubeltjes komen2jongens3527 julimeisje!

heeft 2 kinderen van 7 en 4

promotie gemaakt, erg druk op werk.

mevrouw wilde niet echt meewerken tijdens 3D-echo, lag met gezichtje tegen placenta aan. klein eigenwijsje dus

Vakantie: meivakantie Center Parcs

Verlof: 11 juniShootingstar2527julijongen!

het is een wildebras!

denkt dat buik niet groeit, maar de foto's zijn het bewijs

Mari3430 julibij 32 wkn liggingsecho ivm placentameisje!

nog een eigenwijsje! voetje bij haar mooie volle lippen tijdens 3D-echo.

Verlof: 1 juli

Leeuw2831 juliverrassing!

handjes en voetjes voelbaar!

druk met inpakken en school

Ik heb een aantal mensen die lang niet hebben geschreven uit de tabel gehaald om het overzichtelijk te houden. Als je weer mee wilt schrijven, laat het dan weten!
Vera: ha ha wel heel lief dat ze dat willen organiseren.

Ik maak me er een beetje druk om n.a.v. wat ik heb gelezen. Die keizersnede maakt me niet uit. Al heb ik natuurlijk liever een natuurlijke bevalling. Maar ik las van alles over bloedingen en bedrust en niets meer mogen. Maar goed ik ga het morgen met de vlsk bespreken en ik denk ook dat het allemaal wel mee valt. Maar daar kreeg ik wel wat onrust over. maar goed ik hoorde van collega's die kindjes hebben ook dat zij hetzelfde hadden. Ik ga nu lekker naar huis. De werkdag zit er ewer op ;)
Niet te druk maken hoof Mari. En idd als je internet leest wordt je helemaal gek gemaakt. De gyn vroeg aan mij ook of ik al last van bloedingen heb gehad. Dat schijnt dan vaker voor te komen. Gelukkig nog niet gehad. Moet zeggen dat ik met sex wel heel voorzichtig ben.
Mari, gewoon geen internet meer lezen. Heb je echt een voorliggende placenta of gewoon laagliggende? Ik weet dat het in Nederland wel wat makkelijker wordt er over gedaan, in sommige landen moet je inderdaad wat meer rust houden (niet tillen etc). Bespreek gewoon met je vk.
Een laagliggende. 2 cm van de baarmoedermond. Ik heb zoiezo snel last van bandenpijn dus tillen probeer ik toch al niet zoveel te doen. Ben benieuwd wat de vk morgen zegt.
Leeuw, morgen de 20 wkn echo. Veel plezier! Wil je eigenlijk weten wat het is?
Meiden, de afspraken-tabel is een beetje leeg. Iemand nog data van vervolgafspraken?!
Shootingstar, de link: hyves
Vera, hier ben ik weer eens. Alles gaat goed. Ik heb last van mijn knieën, nog steeds en soms een beetje last van mijn buik in bed, bij het slapen.

Vorige week zat ik in de lerarenkamer, die zat heel vol en toen praatte iedereen met elkaar (we zaten om een vierkante tafel) en toen voelde ik de baby volgens mij schoppen! Weet nog steeds niet helemaal zeker of het zo was. Ik voel eigenlijk vrij weinig. Dat was pas de eerste keer.

Ook ik droom soms raar en moet er vanaf een uur of 4 om het uur of zo uit om te plassen. Ik moet dan echt als een walvis omrollen op bed tot ik eruit ben (als partner er niet ligt) en achterwaarts eruit kruipen als ik langs het voeteneind moet. Ik droomde vannacht weer over dat ik mensen dood moest maken (moest verslaan), dat droom ik ook heel vaak, maar nu weet ik niet precies meer hoe dat in elkaar zat. Als ik echt iets geks droom zal ik het wel opschrijven.

Leeuw veel plezier en succes morgen bij de 20 weken echo!

Wat betreft de afspraken, ik heb een afspraak op 30 maart, op 27 april en op 24 mei en die laatste keer krijg ik weer een echo.

Ik vond de mdf-boom van de bouwmarkt ook erg leuk voor in de kinderkamer en de muurstickers ook. Vera, ga je jouw zoontje echt Berry noemen, of is dat de 'werknaam'?

Vanavond ben ik trouwens naar een 'cursus' geweest, getiteld "Borst- of flesvoeding?" en zo komen er nog 2, "Baby op komst" en "Bevalling en kraamtijd". Het leuke is, dat er dan heel veel vrouwen komen die ook zwanger zijn en een dikke buik hebben. Ze waren allemaal wel een beetje verschillend gevorderd in de tijd en ook hadden ze natuurlijk allemaal verschillende buiken. Best leuk.
Thanks Vera!

ik heb me toe kunnen voegen

maare die dromen hahah ok ik zal het vertellen.

deze valt wel mee

ik was met mijn vriend op vakantie en daar kwamen we nog een stel tegen en die jongen daar had ik vroeger wat mee gehad maar dat wisten mijn vriend en zijn vriendin niet dus we deden net alsof we elkaar niet kenden en als we alleen waren praatten we wel.

ik was helemaal blij wan nu kon ik eindelijk gewoon kontakt met hem houden zonder dat mijn vriend het raar zou vinden.

nou dat was hem deze viel mee he

maar de ander:

ik was met een vriendin weg, die ik nu overigens nooit meer zie of spreek. maar we waren in de stad en we werden steeds gevolgd door 4 jongens en dat vond ze helemaal leuk en ik dacht steeds rot op laat ons met rust.

maar ze liep richting haar huis en die jongens bleven ons volgen.

eenmaal thuis zaten we daar en waren we op haar kamer en toen zei ze dat ze een verrassing had. dus ze doet de deur open en daar staan 2 van die jongens, naakt en die lopen de kamer in want die wilden met ons het bed in duiken en zij had daar wel oren naar. en ik was super boos want ik had toch een vriend en hoe haalde ze het in haar hoofd. maar goed zij srong het bed in met die jongens en ik ging mijn spullen pakken om weg te gaan maar ik moest toch weer terug die kamer in en toen waren zij bezig met z'n 3e hahahah

en ik maar proberen een taxi te bellen maar die kwam maar niet dus ik wilde gaan lopen en toen was het ineens weer licht en zat haar hele huis vol met haar ouders en familie enzo en toen kon ik eindelijk weg en werd ik wakker..

nou dit is de meest vage droom die ik heb gehad hahahh

die kleine bij mij is nog steeds wild maar niet zozeer in het schoppen maar hij ligt de hele tijd rondjes te draaien geloof ik heel grappig.

heb alleen wel super last van mijn darmen dus ook allemaal steken enzo heel irritant en ik ben de laatste tijd weer zoo ontzettend moe pff het liefst slaap ik al om 9 uur maar daar hebi k dan weer geen zin in.

oh ik ben trouwens nog op zoek gegaan naar die mdf boom bij de karwei maar die hadden ze nergens meer want de lente komt er aan was de reden want dan kwam er een nieuwe collectie. dus heb nu via indernet een en ander besteld. ben echt bneieuwd!
Cow, dat omdraaien in bed is herkenbaar. Niet zo flexibel meer hè, dat beloofd nog veel goeds voor over een paar weken haha

Berry is idd z'n werknaam eigenlijk al vanaf dag 1. M'n familie noemt m ook zo best grappig eigenlijk. Moeten ze straks aan een andere naam wennen.

Leuk dat je je voor die cursussen hebt opgegeven. Ik was eigenlijk niks van plan.. Zijn er moeders onder jullie die de eerste ook zonder pufcursus oid ter wereld hebben gebracht?

En kom maar op met die buikfoto Cow!

die dromen zijn echt vaag idd haha Dat soort gekke dingen droom ik dus ook. Over exen die ik jaren niet heb gesproken (en waar ik ook geen behoeft aan heb), laatst kwam een van mijn vriendinnen samen met S opbiechten dat ze een relatie hadden en vannacht ging het over hele gekke namen. Maar dat komt omdat ik het daar tot vlak voor het slapen op het andere topic waar ik schrijf over heb gehad. Eigenlijk pas een keer gedroomd over dat de baby er al was, maar toen had ie dus een snavel hahaha
Werd gister gebeld dag het kamertje vertraging heeft opgelopen. Zou eind van de maand zijn, maar wordt nu half april. Geeft natuurlijk niet, nog tijd zat, maar ti's zo leuk als het er staat!
leeuw veel succes vandaag met de echo, dan hebben we alle 20-weken-echo's gehad toch?

wat dromen jullie leuk, als ik ook eens gek droom zal ik het laten weten...

als het goed is komt morgen ons hangwiegje binnen... ben benieuwd... en dan van het weekend hopen dat manlief tijd heeft om de voorzolder te gaan witten enzo want dan kunnen we eindelijk de babykamer leeg halen en daar ook over na gaan denken...

mari, laat je nog even weten wat de vlos zei over die placenta?

@zwangerschapscursus, bij S heb ik zw.gym gedaan... was niet erg bijzonder. tijdens de bevalling heb ik ook geen moment gedacht aan wat ik geleerd had (je doet gewoon wat je moet doen, en je lijf geeft het wel aan..) wel leuk contact aan over gehouden met aantal meiden. bij R was ik zwanger met twee vriendinnen en hebben we zw.zwemmen gedaan, dat vond ik wel relaxd, heb je niets aan met d bevalling maar wel heel fijn om iets te doen waarbij je het gewicht van je buik niet voelt en ook lekkere ontspanningsoefeningen. misschien dat ik binnenkort ook nog eens ga kijken bij zwemmen of het deze keer weer zo goed bevalt...
Hoi,

Ben helemaal gerustgesteld. Heel veel vrouwen hebben dit en met 20 weken kan er nog van alles gebeuren. De problemen waar ik over las komen pas na de 32 weken of kunnen komen. 1 op de 8 vrouwen heeft een laagliggende placenta schijnt. Mag alles gewoon doen en ook sex enz. Dus ik ben weer gerust.

Hebben het hartje weer gehoord van ons meisje. Ben zo verguld met het kleintje in mijn buik en helemaal verliefd op de echo foto. Ze heeft zo'n lief klein rond hoofdje. Bloeddruk goed, urine was helemaal goed, buik goed gegroeid. Geen reden tot klagen dus.

Ook ik heb enorm veel last van mijn darmen. Heb van de huisarts een laxeerstroop gekregen. Dat helpt matig. Ik weet gelukkig dat het mijn darmen zijn dus als ik nu buikpijn heb maak ik me niet meer zo druk.

Wij gaan het weekend een kamertje bestellen. Verheug me er nu al op. Leeuw ben benieuwd naar jouw echo!!!
Shootingstar, Cow, inderdaad gekke dromen ;)

Ik heb bij N. (eerste zw-schap) zw. gym gedaan, puur om in conditie te blijven (achteraf gezien had ik toen een prima conditie, was veel aan het fietsen etc..dus was niet echt nodig). Tijdens bevalling heb ik alle "tips" vergeten, alles ging helemaal niet volgens het boekje.

Tweede zw-schap: niks gedaan. Had wel heel leuke vk, goed naar haar geluisterd (qua ademhaling etc).

Nu: zou willen zw. yoga gaan doen, maar er is geen in de buurt.

Vannacht had ik ook een gekke droom. Ik heb een leuke kennis, die uit Marocco komt (we werken samen). Ze was in januari bevallen van haar tweede kindje. Paar dagen geleden heb ik een programma gezien "undercover in nederland", het ging over prostitutie, hoe crimineel is het etc... Dus vannacht droom ik dat die moslimse kennis van mij werkt als prostituee...ik probeer haar te overtuigen dat het heel gevaarlijk is, dat het kan echt niet volgens haar cultuur etc, haar man weet er niks van..gekke droom.

Mari, hoe was het bij Vk?

Leeuw, success met de echo vandaag!

Slapen: ik slaap nu met mijn eigen deken . Ik maak er een nest van, even onder mijn buik, tussen de knieen en onder mijn rug...Man vind het niet echt gezellig dat hij nu dus een aparte deken heeft.
Mari, lees nu pas. Goed dat he gerustgesteld bent!
mari, wat fijn dat ze je heeft kunnen geruststellen.

2jongens dat klinkt gezellig bij jullie in bed haha... gekke droom ook weer...
Mari kan genieten!!! Goed zo! Welk kamertje gaat het worden?

Vlinder, leuk zo'n hangwiegje. Hadden de andere twee een ander wiegje? Ik ga ook zwangerschapszwemmen doen. Was even zoeken bij mij in de buurt, maar heb een zwembad gevonden.

hahahah heb je je droom al tegen die collega verteld, 2jongens? Maf he..

Ik rij straks naar de prenatal voor die buikband. Heb ze op internet gevonden, maar wil 'm passen. Anders zit je weer met terugsturen enzo.

Leeuw, ben benieuwd naar jouw echo!
Hoi meiden,

Heb hier even een aantal slechte dagen achter de rug qua angst, dus heb al even niet meer gereageerd.

De controle maandag was wel gewoon goed, dus het gaat lichamelijk goed.

Afgelopen zaterdag hebben we wel samen een kamertje besteld en deze komt al eind april. Het is het tweede kamertje geworden die ik een tijdje geleden hier geplaatst heb.

Dromen: deze zwangerschap heb ik amper aparte dromen, maar de vorige keer was het vanaf het moment dat ik zwanger was tot ik bevallen was iedere nacht raak.

En iedere nacht was hetzelfde: ik had weer een relatie met mijn ex. Ik voelde heel duidelijk dat ik dit niet wilde en dat er ergens iemand was met wie ik veel gelukkiger was, maar hem kon ik niet vinden.

Dit droomde ik dus iedere nacht op 3 nachten na, die nachten heb ik gedroomd dat ons kindje (en ik droomde steeds van een jongetje, ook toen we het nog niet wisten) te vroeg geboren werd en zou overlijden.

Gelukkig heb ik deze dromen nu dus helemaal niet!

Die buikband ziet er wel heel fijn uit, daar zal ik ook eens over na gaan denken.

Mari, wat fijn dat je gerustgesteld bent! Het is echt zo dat bijna alle placenta's mee naar boven groeien en er dus uiteindelijk helemaal geen problemen komen.

En nog gefeliciteerd met je goede 20 weken echo!

Cow, wat fijn dat je je kleine wrs gevoeld hebt! Laat het nu maar vaker gebeuren.

Shootingstar, ik heb je toegevoegd aan onze Hyves.

Super dat je 20 weken echo helemaal goed was!

Vera, waarom wil je geen babyshower? Lijkt me juist hartstikke leuk en gezellig!

Lieselotje, heet jouw zoontje Kees of is dat zijn viva-pseudoniem?

Leeuw, hoe was je echo gisteren?

Hyves, klopt het dat 1 van jullie een Hyves heeft met een pompoen erop (zo 1 voor Halloween). Ik weet namelijk niet wie dat is en als dat niet 1 van ons is, verwijder ik haar.

Voor de tabel: 21 maart controle gyn

Ik heb vanaf nu steeds wekelijks controle.

Heb net een foto van mijn buik van deze week op Hyves gezet en van het kamertje.
Kees is zijn werknaam op Viva ... hoewel ik Kees wel heel erg leuk vind eigenlijk

Nog niets van Leeuw gehoord.. Hoop dat alles ok is!

Nolleke: wel begrijpelijk dat je angstig bent na wat je meegemaakt hebt, maar ik hoop dat je wel heel erg kunt genieten. Ga zo even bij je buik kijken! Ik schaam me gewoon.. hebnog niet 1 foto gemaakt... erg!!

Ja Vera... waarom zo tegen die babyshower.. Hartstikke leuk toch juist dat ze dat willen doen voor je..

Vlinder: ik heb ook zo'n hangwiegje.. te leuk!!

Ik heb nooit iets van gym gedaan ofzo.. Ben 1 x gegaan toen ik de eerste keer zwanger was en vond het echt een verschrikking. Ben nooit meer teruggegaan en 3 prachtbevallingen gehad Nog geen hechting gezien .... Nu hopen dat de 4e er ook zo makkelijk uitkomt. Gouden tip is echt luisteren naar de VK,... zuchten als zijn het zegt en persen als zij het zegt.... dus niet dwars zijn
Die ups en diens zijn natuurlijk niet meer dan normaal Nolleke, maar wel heel vervelend (zacht uitgedrukt). Ik denk dat niemand dat geviel bij je weg kan nemen. Hoe gaat je man ermee om? Voel je je nu weer iets opgewekter?

Volgens mij heeft degene met de pompoen in het begin (oude juli topic) meegeschreven.

Tja een babyshower...is meestal ook hartstikke leuk, maar ik heb er zoveel gehad de afgelopen tijd waarvan ik de meeste heb meegeorganiseerd en de lol en de verrassing is er vanaf. Daarbij zie ik het niet zitten om ergens op een stoel geplempt te worden en in het middelpunt te staan. Moet zeggen dat ik sowieso erg nuchter ben nu ik zwanger ben. Niks geen huilbuien bij tranentrekkende films of iets in die trant. Ben niet prikkelbaar tegen anderen, eigenlijk alleen maar vrolijk. Lastig uit te leggen, maar het is een gevoel. Geen babyshower dus voor mij :-) ik regel wel een after bevalling party. Kan ik tenminste zelf ook drinken!

Ff foto's kijken op Hyves.
Mooi kamertje Nolleke. En wees maar trots op je buik. Hoop zo dat je toch nog een beetje van deze zwangerschap kan genieten.
Nolleke, je buik is flink gegroeid! (net op Hyves gekeken) . Ik hoop dat je toch een beetje kan genieten van deze zwangerschap, ook is het niet zo makkelijk.

Mooi strakke kamer.

Leeuw, waar ben je?? Hoe was je echo?

Vera, hiet ook geen huilbuien etc, voel me wel af en toe niet meer zo fit als vooreen (lees : snel moe), en dat irriteert mij. En ook niet zo veel zin in feestjes, volgende weekend ben ik jarig, en mijn schoonouders hebben zich al "aangemeld", zonder dat ik de tijd had om hun uit te nodigen..Gewoon "we komen even langs" (met overnachting..ze moeten bijna 400 km rijden). Dus kon moelijk nee zeggen, maar heb total geen zin in uitgebreid koken of zo. Ik denk ik ga gewoon een taart bakken en s'avonds gezellig even uit eten met iedereen.
Lieselotje, ik vind het ook wel wat hebben haha, Kees, houd wel van oudhollandse namen die weer hip kunnen zijn.

Klinkt alsof jij 'heerlijke' bevallingen achter de rug hebt. Je vierde zal vast weer zo gaan.

Vera, ok dan ga ik haar verwijderen op Hyves.

Wat grappig dat jij al heel veel babyshowers hebt meegemaakt. Ik heb er hier in de buurt nog nooit van gehoord dat er een shower gegeven wordt. Het lijkt mij echt super, maar als jij het niet wilt, dan wil je het niet. Goed dat je daar duidelijk in bent.

Mijn vorige zwangerschap was ik veel nuchterder dan normaal. Nu zou het denk ik ook zo zijn als ik niet deze voorgeschiedenis zou hebben.

Mijn vriend gaat er heel goed mee om. Hij heeft die angst (bijna) helemaal niet en heeft er heel veel vertrouwen in dat het goed gaat komen. En dat heb ik ook wel nodig.

Dus hij probeert mij ook die positieve vibe te geven, maar als dat even niet lukt troost hij me en neemt hij me serieus. Afgelopen maandag op dinsdag hebben we 3 uur op de verloskamers gezeten omdat ik dacht dat er iets mis was (bleek niet zo te zijn, echt alleen spanning) en dan zegt hij dat ik moet bellen als ik wil en klaagt geen 1 keer dat hij maar 2 uur heeft geslapen ondanks dat hij gewoon moet werken.

Over genieten gesproken, ik heb hier even een genietmoment. Heb net heerlijk uitgebreid gedoucht, mijn buik gescrubt en ingesmeerd en een leuk jurkje aangetrokken (ipv een joggingbroek en shirt). Nu lijkt mijn buik nog groter en zie ik heel goed mijn meisje in mijn buik bewegen.

Dus ja, als ik rustig ben kan ik er wel van genieten gelukkig!

Lief dat jullie zo meeleven, maar soms vraag ik me af of het niet vervelend is voor jullie dat ik zo'n voorgeschiedenis heb en daar ook de bijkomende angsten van heb. Misschien zitten jullie daar helemaal niet op te wachten en willen jullie alleen maar over 'leuke' dingen praten.
Nolleke, ga je trouwens zich better voelen als je b.v. 28 weken zwanger wordt of zo? Voor mij meer of minder een 'grens". Dan ben ik minder bang ...

Zelf vind ik dat jij het gewoon super doet. Op het werk hier een collega die net zo ver zwanger is als ik. Haar vorige zw-schap was heel slecht afgelopen met 32 weken (ga geen details hier zetten). Het is nu heel moelik met haar om te communiceren, ze wilt ook niet praten over haar zw-schap, ze heeft het aan ons niet verteld, ook is ze nu 21-22 weken verder met een flinke buik...Heel moelijk om mee om te gaan. Ook reageert ze op mensen af etc.

Ik heb trouwens ook een heel goede vriendin met een kind, en haar zoontje is autistisch. Hij is nu 10. Ze wilde altijd een tweede, maar ging er niet voor. Nu dat ik van mijn 3de zwanger ben, is de contact minder en minder aan het worden. Ze neemt gewoon afstand. Ik kan moelijk over zw-schap praten met haar. Toen ik niet zo 'n goede uitslag had van de combinatie test, zei ze tegen mij "nou, daarom wil ik dus geen tweede. Wat als er iets mis is met het kindje. Ik heb al een die "anders" is"..Terwijl ik gewoon wilde op dit moment horen iets als "bla bla bla, die domme combinatie test, maak je geen zorgen, je zou een prachtige gezonde kind krijgen..." Omdat je kan zelf genoeg negatieve informatie vinden op Internet etc.
Wat moeilijk dat je collega zich zo afsluit! Ik ben juist het tegenovergestelde en praat graag over Sam en kan ook goed praten over wat er gebeurd is en hoe ik me daarbij voel.

Ook moeilijk dat je vriendin zo omgaat met jouw zwangerschap. Ik ben van mening dat je zelf zoveel mee kan maken, maar dat je er altijd moet zijn voor je vrienden/familie. Dat wij dit meegemaakt hebben wil niet zeggen dat anderen ook geen erge dingen mee kunnen maken of onzekerheden hebben. En daar sta ik ook voor open, want ik wil er ook voor mijn vrienden zijn en zou het erg vinden als ik 'buitengesloten' word, omdat ik Sam ben verloren.

Het enige dat ik echt moeilijk vind is om zwangeren te zien of over zwangeren te lezen die onverantwoord met hun zwangerschap omgaan.

Als voorbeeld: afgelopen maandag zat ik in de rolstoel voor het raam te wachten op mijn 'taxi' en voor het raam stond buiten een hoogzwangere dame met een kindje van een jaar of 2 op haar arm en in haar andere hand een sigaret. Dat kan ik echt niet snappen en dat doet pijn.

Over die grens: ja, ik denk dat ik dan rustiger zal worden. Alhoewel ik bij andere moeders die een bandje hebben gehad wel lees dat je steeds de grens en zorgen opschuift.

Maar ik kijk nu heel erg uit naar de 26 weken grens. Natuurlijk wil ik niet dat ons kindje dan geboren wordt, maar dan heeft ze tenminste een kans en dat is al dat ik wil, een kans!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven