Mode & Beauty alle pijlers

Outfit bruiloft

17-03-2011 11:54 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik ben uitenodigd voor een bruiloft binnenkort. De dresscode is cocktail, met het verzoek iets roze aan te doen. Nu heb ik helemaal niets in die kleur, en zit er momenteel financieel ook niet zo ruim bij dat ik een hele nieuwe outfit aan wil schaffen.

Kan een zwarte outfit met roze accesoires? Ik heb namelijk nog wel een hele mooie zwarte cocktailjurk hangen die ik bijna nooit aan heb. Of is zwart not-done op een bruiloft?

En daarbij, hoeveel moet je geven aan het echtpaar? Cadeautip is geld. Ik weet dat het op een bruiloft heel normaal gevonden wordt om 50 euro ofzo te geven, maar ik vind dat eigenlijk echt te veel. Kan 25 ook of sta ik daarmee een beetje voor schut? Het echtpaar staat wel vrij ver van me af, geen directe familie/vrienden ofzo.
quote:Katherina schreef op 17 maart 2011 @ 12:14:

[...]

Meen je dat nou? Is dat waarom bruidsparen geld vragen, zodat ze weer een beetje uit de kosten komen van hun dure bruiloft?

Daar heb ik nou nog nooit bij stilgestaan. Dus iedere keer als ik m'n best deed om dan toch naar een mooi persoonlijk cadeau te zoeken, hadden ze liever een envelop gehad om weer uit de kosten te komen. Nou ja, m'n broek zakt af. Kun je dan helemaal niet begrijpen dat veel mensen helemaal niet zitten te wachten op allerlei prullaria van 'n paar tientjes, maar liever van de gehele opbrengst iets groters willen kopen? Ze vragen niet voor niets geld. En of ze daar nu hun feest mee afbetalen, hun huwelijksreis of ze kopen er 'n nieuwe tv voor, dat is toch niet jouw zaak?
quote:elninjoo schreef op 17 maart 2011 @ 12:41:

[...]

Waarom ga je dan uberhaupt naar de bruiloft? Dat soort dingen doe je toch alleen voor mensen waarmee je close bent? Laat staan als je er ook nog kleding voor moet aanschaffen.

Stuur gewoon 'n felicitatiekaart en klaar!

Eens!

Een uitnodiging is geen bevel tot opdraven.

Ik zou een roze kaart sturen "Fijne dag en veel geluk samen"
quote:Thekla schreef op 17 maart 2011 @ 12:34:

En nu even serieus je kan ook nog een jurk huren voor de gelegenheid. Want als je al dat roze nooit meer draagt zijn al die accessoires en jasjes ook zonde van het geld.

Denk jij dat je voor minder - dan de dingen die ik geplakt heb - een jurk kunt huren dan?

Geloof ik niks van. Maar overtuig me maar.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 maart 2011 @ 12:53:

[...]

Denk jij dat je voor minder - dan de dingen die ik geplakt heb - een jurk kunt huren dan?

Geloof ik niks van. Maar overtuig me maar. Ik denk het inderdaad niet BGB. Maar uit oogpunt van verbruik van goederen en zo is dat wellicht wel beter, dat je niet allerlei prullaria aanschaft die je daarna wegdoet, maar een jurk huurt die daarna nog door anderen gebruikt wordt. Maar dat is weer een hele andere discussie.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 maart 2011 @ 12:53:

[...]

Geloof ik niks van. Maar overtuig me maar. Dit bedoel ik... maar kan misschien alleen in Brabant.
quote:lilalinda schreef op 17 maart 2011 @ 12:24:

als in de uitnodiging staat "iets roze aandoen" (zoals TO zegt), dan voldoet een sjaaltje niet of een strik in je haar.

Geen leuke Vintage-winkels in de buurt?

Daar ben ik het, als eventuele avondgast, niet mee eens.

Als ik niet als daggast wordt bestempeld en wat verder af sta van het bruidspaar en ik heb niet zo gek veel geld... dan ga ik mij niet in allerlei bochten wringen om tegemoet te komen aan de wensen van het bruidspaar. Ik zou dan in mijn kast kijken wat voor mooie spullen ik nog zou hebben (in het geval van TO een mooi zwart jurkje) en daar zou ik een roze assecoire bij doen.

Ik zou geen compleet nieuwe outfit aanschaffen.
quote:Thekla schreef op 17 maart 2011 @ 12:56:

[...]

Dit bedoel ik... maar kan misschien alleen in Brabant.

O, dat valt me inderdaad reuze mee. Ik schatte dat veels te duur in, kennelijk.

Je hebt me overtuigd, hoor!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Ivetje schreef op 17 maart 2011 @ 12:33:

[...]

Waar slaat dat nou op? De meeste mensen vinden zoiets gewoon leuk om te volgen hoor. In mijn familie iig wel. Dat heet interesse in de medemens :S En nee, ik heb idd niks beters te doen. Het wordt voor ons ook gewoon een eigen reisdagboek.

Ontopic : Ik zou je zwarte jurk opleuken met roze schoenen (van Haren heeft die volgens mij, niet te duur), roze tasje erbij en leuke pashmina om. Zo breek je het zwarte vlak en hou je je in mijn ogen toch aan de dresscode. Voor een man zou ik een roze stropdas doen ofzo.Lente bedoelt volgens mij dat je normaalgesproken op een huwelijksreis van elkaar geniet en dus niet de hele wereld laat meegenieten
BGB, lekker bezig!

Als ik nog eens wat nodig heb dan wend ik me tot jou...

M.
quote:Lucifer1983 schreef op 17 maart 2011 @ 12:43:

Afgezien van de accessoires kun je altijd nog een roze pruik opzetten of je haar roze verven

Dat zou voor mij waarschijnlijk de beste optie zijn. Met mijn rode haar en lichte huid staat roze echt afschuwelijk en ik heb dus ook helemaal niets in roze. Accessoires in roze zou ik zelfs nog proberen te lenen, want ik zou ze verder nooit meer dragen.

Ik vind je zwarte jurkje met roze accessoires een prima idee. Ik vind het ook altijd raar dat zwart niet hoort op een bruiloft, in ieder geval niet voor vrouwen. Maar mannen dragen toch vaak wel donkere pakken en dat is dan chique. Wat is het verschil? De kleur is toch niet opeens anders omdat een ander geslacht hem draagt?

Qua cadeau: het is een cadeautip, je hoeft zelfs helemaal niets te geven, behalve felicitaties. Als jij alleen je aanwezigheid kunt bieden is dat mooi genoeg lijkt me. Kun je en wil je wel wat geven, dan doe je dat.
Oh, enne 25 euro kan prima.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 maart 2011 @ 12:58:

[...]

O, dat valt me inderdaad reuze mee. Ik schatte dat veels te duur in, kennelijk.

Je hebt me overtuigd, hoor!

Wist ik ook niet. Al zijn die jurken ook niet helemaal mijn ding.

Ik denk dat ik, als ik To was, gewoon in dat leuke zwarte jurkje zou gaan. Roze lint in je haar en klaar. Maar goed, dat ben ik.
quote:Yraatje schreef op 17 maart 2011 @ 13:00:

[...]

Lente bedoelt volgens mij dat je normaalgesproken op een huwelijksreis van elkaar geniet en dus niet de hele wereld laat meegenieten Ow zo haha!! Uhm, moet dan misschien ook evn meedelen dat onze huwelijksreis geen kindjes-maken-op-het-strand-reis wordt :D Wij maken een rondreis door west amerika (LA-grand canyon-las vegas-san francisco etc), dus vandaar dat iedereen mee kan genieten haha!! Ik ben niet van het romantische, kleffe gedoe en van elkaar genieten doen wij dus op die manier ipv handje in handje lopen over het strand met een zonsondergang :P
@ Dove:

- Er wordt gevraagd iets roze aan toe doen. Daar mag je dus je eigen interpretatie aangeven: sjaal, panty, rok, iets in je haar, ketting, schoenen en tas in dezelfde kleur.

- ¤25 euro is meer dan genoeg.

- Als je verder niets met hen hebt, kun je ook overwegen niet te gaan.
Wat een mooie en bruikbare tips staan erbij! Hier heb je vast wel wat aan. Ik ben het er niet mee eens dat zwart niet kan op een bruiloft. Als het een rouw-outfit wordt: eens. Maar mooie feestjurken zijn even mooi en feestelijk in het zwart!
Volg je hart. Dat klopt.
Ik denk niet dat je de enige zal zijn die bijv. enkel een roze accessoire zal dragen. Een roze bloem in je haar of bloemenbroche ofzo zal toch ook wel goed zijn? Ben trouwens geen fan van dresscodes. Waarom mogen gasten niet gewoon dragen waar ze zin in hebben? Maar dat is een andere discussie.

Als koppel geven wij ook ¤50 als we naar een avondfeest moeten gaan met eten inbegrepen. Voor een trouwfuif of receptie geven we minder. Maar natuurlijk moet je naar je eigen portemonnee kijken. Ik weet alleen dat dit bij ons trouwfeest het meest voorkomende bedrag was dat de gasten gaven. Maar als je minder geeft, gaat dat koppel je heus niet vies bekijken hoor! Het is het gebaar en vooral jouw aanwezigheid wat telt.
bij esprit staan er ook een paar op de site voor rond de 90 euro.

verkoop je hem daarna weer op internet , huppetee klaar.
quote:Flashy schreef op 17 maart 2011 @ 12:24:

[...]

Nee wij hoeven niet uit de kosten te komen, alleen de meeste mensen die weten niks te geven, die geven vaak een enveloppe. Wij zijn overal blij mee, maar dat zijn wij, ken zat mensen die de enveloppen mee gerekend hebben in het budget. Ik zou een orgineel en persoonlijk kado wel waarderen!Echt? dDat vind ik eigenlijk wel heel erg.. ik hou sowieso niet van geld geven, dat vind ik niet leuk. Maar ik zou me dan wel héél erg verplicht voelen. Als ik een feest geef is dat omdat ik dat leuk vind en dan hou ik daar rekening mee in de kosten. Ik verwacht zeker niet dat ik er geld voor terugkrijg..
quote:flatscreen schreef op 17 maart 2011 @ 14:51:

bij esprit staan er ook een paar op de site voor rond de 90 euro.

verkoop je hem daarna weer op internet , huppetee klaar.

Zal ook niet heel erg voordelig zijn, want 90 euro krijg je natuurlijk nooit meer.

TO, wat vind je van al onze tips/ideeen?
Wat onwijs veel reacties, ontzettend bedankt! Er zitten zeker heel veel bruikbare tips tussen.

Voor wat betreft de zwarte jurk en roze accesoires; ik denk wel dat ik dat ga doen. Ik vind het wel moeilijk hoor, want ik ken de bruid en zij is het type waarbij alles op haar manier moet gebeuren. Zéker als het gaat om de bruiloft. En ik ben bang dat zij het vervelend vind als iemand met en zwarte jurk aan komt zetten. Daarentegen vind ik het van de zotte dat ze mensen op kosten jagen. En ik heb een heleboel leuke roze accesoires voorbij zien komen hier, top! Vooral dat Pink Panther pak haha.

Het is de zus van mijn beste vriendin, ik kom daar al over de vloer sinds ik een jaar of 6 ben.
En fijn te horen dat 25 euro goed gekeurd is Ik vind 50 euro echt veel te veel geld eigenlijk in dit geval...
quote:Dove schreef op 17 maart 2011 @ 16:56:

Wat onwijs veel reacties, ontzettend bedankt! Er zitten zeker heel veel bruikbare tips tussen.

Voor wat betreft de zwarte jurk en roze accesoires; ik denk wel dat ik dat ga doen. Ik vind het wel moeilijk hoor, want ik ken de bruid en zij is het type waarbij alles op haar manier moet gebeuren. Zéker als het gaat om de bruiloft. En ik ben bang dat zij het vervelend vind als iemand met en zwarte jurk aan komt zetten. Daarentegen vind ik het van de zotte dat ze mensen op kosten jagen. En ik heb een heleboel leuke roze accesoires voorbij zien komen hier, top! Vooral dat Pink Panther pak haha.

Het is de zus van mijn beste vriendin, ik kom daar al over de vloer sinds ik een jaar of 6 ben.

Er staat in de uitnodiging nergens dat je geen zwart aan mag toch? :P Ik zou het anders even aan je vriendin vragen voor de zekerheid. En ik vraag me wel af of het zo'n leuk feest wordt als alles volgens haar regels moet. Vraag me nu o!ok af of haar toekomstige man dat roze mee bedacht heeft of niet haha! Ik ben gelukkig zelf geen bridezilla geworden, lijkt me vreselijk.

En 25 euro vind ik in dit geval trouwens nog een redelijk bedrag. Het is de zus van je beste vriendin. Ik zou daar niet eens naar de bruiloft gaan denk ik, maar goed. Met 20 wordt je ook niet raar aangekeken denk ik hoor, als dit de verhouding is tussen jullie

En ik weet niet wanneer de bruiloft is? Welk jaargetijde? Misschien anders toch een andere kleur jurk nemen, van bv h&m. Zoals deze, weet niet of het je stijl is en wat je figuur is

Dit met roze accesoires

quote:Dove schreef op 17 maart 2011 @ 16:56:

Ik vind het wel moeilijk hoor, want ik ken de bruid en zij is het type waarbij alles op haar manier moet gebeuren. Zéker als het gaat om de bruiloft. En ik ben bang dat zij het vervelend vind als iemand met en zwarte jurk aan komt zetten. Daarentegen vind ik het van de zotte dat ze mensen op kosten jagen. .

Oei, daar stop je een boel informatie in een paar zinnen. De kans bestaat dus, dat je de bruid tegen haar (roze?) schenen schopt? Is het dat waard??

Zij kiezen voor een bruiloft in deze vorm, jij kunt dan kiezen, of je speelt het spelletje mee of je gaat niet.

(gezellig type verder, die zus van vriendin?)
Oe ja zo klinkt ze wel een beetje bitchy inderdaad. Valt mee hoor, voor mij is ze altijd ontzettend leuk en lief en ik kan goed met haar overweg!

Ivetje bedankt voor je voorbeelden, zitten een hoop leuke dingen tussen! Waar komt die laatste jurk vandaan? Het wordt begin juni gehouden, dus wel kans op goed weer natuurlijk. Aan het strand ook, dus dat soort jurkjes moet best kunnen denk ik.
Alles is van H&M Let alleen wel goed op met de kleur. De website gaf aan dat het poederbeige is, hier op de pic lijkt het meer roze. Maar als het echt beige is zou ik erme oppassen omdat het mischien te wit over kan komen. En dat is helemaal not done op een bruiloft ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven