Mislukte pudding

17-03-2011 15:35 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had zo'n pakje gekocht om zelf pudding te maken. Ik weet nog steeds niet wat er mis is gegaan, want ik heb alles precies zo gedaan als op de verpakking stond maar de pudding zat vol klonten, er zat bijna geen maak aan en was superkleverig! Echt niet te eten.

Je had 500 ml melk nodig, daarvan moest je met 6 eetlepels melk eerst het poeder mixen De rest van de melk moest opgewarmd worden en daarna moest de mix erbij. Nog eventjes door laten koken over gieten in bakjes, en vervolgens 4 uur in de koelkast.

Wat is hier mis gegaan?
pudding uit een pakje.

dat ging hier wsl mis.

;)
ik vind kookpudding altijd smakeloze bende. Klontjes komen meestal van of te snel een grote hoeveelheid poeder erbij of van te weinig kloppen/roeren
Ik weet nog wel dat ik vroeger op school altijd custard vla moest maken. En ik had er altijd van die vieze klonten in. :puke: En dan moesten we het ook nog opeten. Ik maak nooit geen warme vla meer , dankzij school heb ik er een afkeer van over gehouden.
hmmm, volgende keer geen kookpudding meer ha ha. Gewone kloppudding :-)
quote:mika65 schreef op 17 maart 2011 @ 15:40:

Ik weet nog wel dat ik vroeger op school altijd custard vla moest maken. En ik had er altijd van die vieze klonten in. :puke: En dan moesten we het ook nog opeten. Ik maak nooit geen warme vla meer , dankzij school heb ik er een afkeer van over gehouden.Ik heb ook een afkeer voor warme vla. Sinds we ooit eens met vakantie gingen naar Frankrijk en de pakken vla warm waren geworden in de voortent....
Ik maak het weleens voor in de appeltaart (http://de-simpele-recepte ... r-bestaat-niet-appeltaart) en je moet de mix eerst goed met een beetje melk mengen en daarna echt continue blijven roeren.
quote:borderwalk schreef op 17 maart 2011 @ 15:45:

Ik maak het weleens voor in de appeltaart (http://de-simpele-recepte ... r-bestaat-niet-appeltaart) en je moet de mix eerst goed met een beetje melk mengen en daarna echt continue blijven roeren.Dat klinkt heerlijk!!! Heb het recept gelijk opgeslagen..
Heb je wel goed en voortdurend geroerd?
quote:ramiaatje schreef op 17 maart 2011 @ 15:54:

[...]

Dat klinkt heerlijk!!! Heb het recept gelijk opgeslagen..Ik maak het meestal met bitterkoekjespudding, smaakt nog beter!
Geen papjes maken!!!!!!!!!!

Volle melk in de pan doen, meteen puddingpoeder en suiker toevoegen, flink kloppen met een garde en als het kookt, roeren met een houten pollepel (vanwege aanbranden).

Rustig blijven roeren tot het mengsel is gebonden.

Ik maak zo griesmeelpudding. En roer er, van het vuur af, een dooier doorheen.

Bitterkoekjespudding, met gebroken stukjes bitterkoek, op basis van custardpoeder.

Mijn man en kinderen vinden alleen de zelfgemaakte errug lekker
quote:Dahlia74 schreef op 17 maart 2011 @ 16:05:

Heb je wel goed en voortdurend geroerd?Nee, ik nadat ik het eerste papje had gemaakt heb ik even gewacht en toen pas bij de rest gegoten, het was ook wel een erg dik papje... Volgende keer maar meteen alles in de pan!
Dan gaat het zeker lukken hoor!
te kort gekookt en niet goed geroerd. De koude mix (melk en poeder) moet helemaal losgeroerd zijn, dan flink doorkoken totdat je een dikke vla hebt .

Het is niet te eten die zakjes
Was het van Saroma?

Dat aten we vroeger altijd op zondag. In het begin vond ik het nog lekker maar t werd ieder jaar iets viezer.

Ik denk dat ik het de komende 20 jaar niet meer hoef.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven