Mislukte pudding
donderdag 17 maart 2011 om 15:35
Ik had zo'n pakje gekocht om zelf pudding te maken. Ik weet nog steeds niet wat er mis is gegaan, want ik heb alles precies zo gedaan als op de verpakking stond maar de pudding zat vol klonten, er zat bijna geen maak aan en was superkleverig! Echt niet te eten.
Je had 500 ml melk nodig, daarvan moest je met 6 eetlepels melk eerst het poeder mixen De rest van de melk moest opgewarmd worden en daarna moest de mix erbij. Nog eventjes door laten koken over gieten in bakjes, en vervolgens 4 uur in de koelkast.
Wat is hier mis gegaan?
Je had 500 ml melk nodig, daarvan moest je met 6 eetlepels melk eerst het poeder mixen De rest van de melk moest opgewarmd worden en daarna moest de mix erbij. Nog eventjes door laten koken over gieten in bakjes, en vervolgens 4 uur in de koelkast.
Wat is hier mis gegaan?
donderdag 17 maart 2011 om 15:43
quote:mika65 schreef op 17 maart 2011 @ 15:40:
Ik weet nog wel dat ik vroeger op school altijd custard vla moest maken. En ik had er altijd van die vieze klonten in. :puke: En dan moesten we het ook nog opeten. Ik maak nooit geen warme vla meer , dankzij school heb ik er een afkeer van over gehouden.Ik heb ook een afkeer voor warme vla. Sinds we ooit eens met vakantie gingen naar Frankrijk en de pakken vla warm waren geworden in de voortent....
Ik weet nog wel dat ik vroeger op school altijd custard vla moest maken. En ik had er altijd van die vieze klonten in. :puke: En dan moesten we het ook nog opeten. Ik maak nooit geen warme vla meer , dankzij school heb ik er een afkeer van over gehouden.Ik heb ook een afkeer voor warme vla. Sinds we ooit eens met vakantie gingen naar Frankrijk en de pakken vla warm waren geworden in de voortent....
donderdag 17 maart 2011 om 15:45
Ik maak het weleens voor in de appeltaart (http://de-simpele-recepte ... r-bestaat-niet-appeltaart) en je moet de mix eerst goed met een beetje melk mengen en daarna echt continue blijven roeren.
donderdag 17 maart 2011 om 15:54
quote:borderwalk schreef op 17 maart 2011 @ 15:45:
Ik maak het weleens voor in de appeltaart (http://de-simpele-recepte ... r-bestaat-niet-appeltaart) en je moet de mix eerst goed met een beetje melk mengen en daarna echt continue blijven roeren.Dat klinkt heerlijk!!! Heb het recept gelijk opgeslagen..
Ik maak het weleens voor in de appeltaart (http://de-simpele-recepte ... r-bestaat-niet-appeltaart) en je moet de mix eerst goed met een beetje melk mengen en daarna echt continue blijven roeren.Dat klinkt heerlijk!!! Heb het recept gelijk opgeslagen..
donderdag 17 maart 2011 om 17:25
Geen papjes maken!!!!!!!!!!
Volle melk in de pan doen, meteen puddingpoeder en suiker toevoegen, flink kloppen met een garde en als het kookt, roeren met een houten pollepel (vanwege aanbranden).
Rustig blijven roeren tot het mengsel is gebonden.
Ik maak zo griesmeelpudding. En roer er, van het vuur af, een dooier doorheen.
Bitterkoekjespudding, met gebroken stukjes bitterkoek, op basis van custardpoeder.
Mijn man en kinderen vinden alleen de zelfgemaakte errug lekker
Volle melk in de pan doen, meteen puddingpoeder en suiker toevoegen, flink kloppen met een garde en als het kookt, roeren met een houten pollepel (vanwege aanbranden).
Rustig blijven roeren tot het mengsel is gebonden.
Ik maak zo griesmeelpudding. En roer er, van het vuur af, een dooier doorheen.
Bitterkoekjespudding, met gebroken stukjes bitterkoek, op basis van custardpoeder.
Mijn man en kinderen vinden alleen de zelfgemaakte errug lekker
vrijdag 18 maart 2011 om 16:34