De 2005-kippen kakelen rustig verder!!

01-07-2007 12:57 2827 berichten
Alle reacties Link kopieren
En nu op naar een meeting!
Iedereen de kerstdagen overleeft?

Op naar het nieuwe jaar!
Ja zeker, we hebben het heel leuk gehad! Lekker gegeten, nu dus tijd voor goede voornemens...;-).

Kik hoe heb jij het doorstaan? Gaat alles goed?
Wat is jouw goeie voornemen Jamie? Die van mij is om nu toch echt de 5 kilo teveel er af te krijgen.

Cola hoe is het met je kindjes?

Kik, hoe gaat het bij je, helemaal op de roze wolk?
Ik wil er eerst 5 kilo af, en daarna nog 5. Maar 10 kilo is meteen zo'n hoop dat ik mijn eerste doel op 5 kilo heb gezet. Maar om mijn oude gewicht terug te krijgen moet ik er echt 10 af lijnen!

Maandag met oud en nieuw doen wij surprise, ik moet nog wat maken én wat kopen....
Ik heb dus de cadeautjes gekocht, nu nog wat maken....
Wat heb je gekocht Jamie? Ik wil ook wel 10 maar dat vind ik ook echt teveel, eerst maar 5. Dan ben ik al een heel erg tevreden,

Net borrel gehad van het werk, maar pff ben drank echt niet meer gewend. Heb dus ook echt tussendoor spa blauw gedronken
hi meiden,

ik meld me weer eens. Ik ben nog niet helemaal bijgelezen sorry daarvoor. Alles gaat goed, we genieten enorm van de twee lieverds. T is erg lief en drinkt goed aan de borst. Ze is nog wel wat klein dus het is zaak dat ik haar even flink slagroom geef. Ze heeft nog een beetje moeite met haar temperatuur en heeft nog wel de kruiken nodig. Ik merk duidelijk dat het een meid is, als ze wil eten dan is dat nu en niet over vijf minuten want dan zal je het weten. :-)

R. vindt het per dag leuker worden en wil haar nu het liefst de hele dag kusjes geven en gisteravond wilde hji haar zelfs op schoot. Hij kijkt graag mee met het in badje doen en luier verschonen. Wel is hij een stuk dwarser dan we gewend zijn. We moeten er echt op letten dat we hem goed en consequent aanpakken, want hij neemt een beetje een loopje met ons en vooral met papa.

De kerstdagen zijn een beetje langs ons heen gegaan, veel in bed gelegen, geknuffeld en visite gehad. Tweede kerstdag werden we overlopen door 8! man visite. Echt vreselijk, kan er een topic over openen, "kraamvisite die het echt niet begrijpt" zoiets. Ze hadden niet gebeld stonden zo voor de deur met drie kinderen. Ik was net 5 minuten beneden. Binnen no time was T van hand op hand geweest. Een van de kinderen had poep aan de schoenen dus martin kon daarna weer vloer dweilen. Ik heb daarna flink zitten janken, dan merk je dat je er echt nog niet bent.

Qua wond knap ik goed op, wonderbaarlijk hoe snel dat gaat. Ben alle kilo's al weer kwijt en twee extra. Wel ben ik erg eterig met de bv, moet echt opletten dat ik niet teveel eet!

Ik kom snel op jullie reageren!

liefs
Hé meiden,

Zo, hebben we vakantie en we hebben het drúk, niet normaal! Iedere dag hebben we of visite óf moeten we ergens op visite. Daarbij willen we in huis ook het een en ander nog doen, oa de babykamer, dus er blijft weinig tijd over om te relaxen (en te forummen). Daarbij komt dat Daan zijn middagslaapjes echt een beetje over lijken te gaan, hij ligt vaak een uur in bed te kletsen voordat hij slaapt, 's middags én 's avonds. Dus ik ben bang dat het nu toch aflopende zaak gaat worden, gelukkig blijft hij wel in bed en gaat hij niet lopen spoken boven of huilen want dat maakt het nog erger.

De babykamer is behangen en het is leuk geworden! Nu de rest van de muren nog schilderen en wat details en we zijn een heel eind.

Gisteren heeft Midaman voor Daan een speeltoren met glijbaan op de kop getikt (via marktplaats) en die staat hier nu in de tuin. Daan is er zó blij mee! We (lees Midaman) gaan er nog een zandbak onder maken en er moet ook nog een ander trapje op, maar dan hebben we ook een geweldige speelplek in de tuin voor Daan. Ik zal even kijken of we de foto's al op de computer hebben en anders plaats ik ze later deze week wel even op de groep.

Oh wat hebben jullie allemaal goede voornemens om af te vallen! Die schuif ik nog maar even vooruit tot na de bevalling (of na de borstvoeding, wat ik wel weer wil gaan proberen). Ik ben wel blij als die speciale dagen weer voorbij zijn, want ik ken op het moment ook geen grenzen met eten. Ik ben nu 8,5 kg aangekomen (24 weken), dus nog steeds een stuk minder als bij Daan.

Kik, fijn dat je alle kg's alweer kwijt bent en een paar extra! Er zullen er nog wel meer afgaan denk ik, fijn hoor.

Leuk ook dat je meteen een ander karakter ziet bij T. zou het dan toch zo zijn dat meiden feller zijn? (heb ik even geluk ) Fijn dat R. zijn zusje ook zo lief vindt.

Wat een bezoek zeg! Echt onbeschoft om zomaar onaangekondigd en dan met zoveel mensen aan de deur te staan. Op 2e kerstdag nog wel, sommigen mensen snappen het écht niet. Ik denk dat ik manlief toch maar even had verzocht het bezoek buiten te werken.

Zo ik ga even strijken, doei.
Iedereen een gelukkig en gezond 2008 toegewenst!!!!!!!!!!

Wij krijgen met een uur visite dus ben nog even alles aan de kant aan het maken!

xx
Alvast iedereen een goed uiteinde en een gelukkkig en gezond 2008!

Dat we nog maar lang mogen forummen over onze kinders.

Blijft iedereen thuis vanavond? Wij wel, de opa's en oma komen lekker hierheen zodat Daan in zijn eigen bed kan. We twijfelen nog of we hem wakker gaan maken, we dachten van niet maar ze waren net hier vuurwerk aan het afsteken en Daan vond het toch wel erg leuk. Dus misschien maken we hem toch wakker.
Fijne avond kippies en een gelukkig nieuwjaar! Hopelijk is 2008 net zo gezellig met jullie als de voorgaande jaren!! En hopelijk komt het dan eens tot een meeting!

Wij blijven ook thuis, ik maak Dtje wel wakker straks heb ik haar beloofd. Vorig jaar werd ze zelf wakker en ze vond het práchtig!
hello meiden!

Een hele fijne avond en alvast een heel gelukkig nieuwjaar! Wij zijn ook thuis, sterker nog gewoon lekker in mijn joggingpak haha.

Ik ga R. ook wakker maken. Hij is erg onder de indruk van het geknal, en ik heb hem beloofd dat ik hem wakker zou maken. Vanavond heeft papa al sterretjes afgestoken in de tuin en hij mocht bij het raam kijken, groot succes.

T. is snipverkouden en is echt een beetje zielig. Ze slaapt nu al de hele dag. pfff wat kan je je dan gelijk weer een zorgen maken he over zo'n ukkie.

Ondertussen zitten we te hopen op een miljoen bij de staatsloterij haha. Je moet wat te wensen hebben he.

Mida, ik wens je een hele mooie baby in het nieuwe jaar, dat alles maar goed mag gaan met de bevalling en Daan trotse broer is!

Jaimie, ik wens je een heel mooi jaar met je twee kindertjes, veel geluk in de liefde met jaimieman en wellicht een nieuwe baan en een nieuw huis in het vooruitzicht.

Snico, ik wens voor je en duim voor je dat je zwanger zult worden in het nieuwe jaar, en veel geluk en gezondheid met je kleine meisje en nico. En dat kopje koffie moet er nu maar eens van komen, wat vindt jij!

Nikki, ik wens je heel veel gezondheid en geluk in je nieuwe huisje, met je twee kleintjes en nikkiman. Ik hoop dat je straks weer een beetje kan wennen aan werken en ik hoop dat M. een hele mooie verjaardag heeft, (pfff 3 al!)

Cola, ik wens je heel veel liefde en geluk in je nieuwe huisje en hoop dat kaatje van haar buikpijn en diarree af zal zijn, en ze het mama niet te moeilijk maken met de boevenstreken.
Kik, wat een ontzettend mooi en lief stukje
Inderdaad, erg lief om voor iedereen een persoonlijk stukje te schrijven!

Is iedereen het nieuwe jaar weer goed begonnen? We hebben Daan uiteindelijk toch maar lekker laten slapen, ik ben wel een keer gaan kijken maar hij lag zo lekker te slapen dat we hem hebben laten liggen. Hij heeft vanmorgen ook niet meer naar het vuuwerk gevraagd, dus ik denk dat hij er echt helemaal niets van heeft meegekregen.

Ik heb zelf vannacht met ontzettende diarree op de wc gezeten, gelukkig pas toen het bezoek al naar huis was. Ik voel me nu nog niet helemaal lekker, misschien toch te veel door elkaar gegeten. Ik heb wel vanmorgen lekker tot half 11 uit mogen slapen, heerlijk!

Kik, wat zielig dat T. nu al zo verkouden is. Hopelijk heeft ze er niet te veel last van en knapt ze snel weer op.
Iedereen een gelukkig en gezond 2008!!

Mida hoe is het met je, misschien wel te veel oliebollen gegeten? En jij hebt lekker uitgeslapen, hier sliepen vrienden met hun 2 kids, we lagen er om half 4 in en R werd om 7 uur wakker maar had ook overal doorheen geslapen en M en vriendje om 8 uur. Dus we hadden heel weinig slaap, ik hoefde er niet uit maar goed als je weet dat de vrienden er ook al uit zijn blijf je niet liggen althans ik kan dat niet. Eergister zijn we lekker om 8 uur op bed gegaan, en hebben we tot 7 uur geslapen, dus Nikkiman en ik waren weer bijgetankt.

Cola hoe is het met Kaatjes diarree?

Kik, dat klinkt als een heerlijke oudjaarsavond lekker in je joggingbroek! Lijkt me heerlijk! Languit op de bank. Hoe doet T het, is ze nog steeds verkouden? Heb je nog veel last van je wond?

Jamie hoe vond Dtje het vuurwerk, wij hebben M ook wakker gemaakt, wij doen het omdat ze voorgaande jaren zo schrok en toen wel een week wel niet meer wou slapen, dus we hebben haar nu maar wakker gemaakt ze vond het leuk maar wel binnen.

Gister mijn eerste werkdag gehad, na een uur was het net of ik nooit was weggeweest zo apart. maar wel lekker hoor! Morgen begin ik op mijn nieuwe werkplek in mijn nieuwe functie dus er komt heel wat op me af!
Nikki, fijn dat je alweer zo snel gewend bent op je werk! Wat voor nieuwe functie krijg je? Daar had ik eigenlijk niets van meegekregen.

Hoe ging het met R. op de opvang, of ging hij nu naar je schoonmoeder?

Gisteren weer bij de gyn geweest, alles was goed mijn bloeddruk was weer normaal (125/60). Hij stelde voor om toch om en om met een verloskundige in het ziekenhuis af te spreken omdat hij weinig problemen verwacht deze zwangerschap. Dus heb ik over 3 weken een afspraak met een verloskundige en over 6 weken weer met de gyn.
Oh ja, vanmiddag krijgt mij zusje haar 1e echo, ik vind het zó spannend
Denk ook niet dat ik er wat had over verteld, maar ik zit nu op de afdeling onrorend goed en ben werkzaam als secretaresse en ga nu werken bij de afdeling familiepraktijk (testamenten, samenlevingscontracten, huw voorwaarden. BV's oprichten) en ga dus ook echt akten maken wat ik voorheen dus sporadisch deed omdat ik dus meer secretaresse was.

Wat fijn dat je misschien wel gewoon weer onder controle mag bij de vk of maakt je het niet zoveel uit?

Hoe was de echo van je zusje?

Krijg vanavond mijn baas op viste nog voor kraamvisite van R.
Oei dat lijkt me een pittige functie, met al die officiele documenten. Maar wel weer een uitdaging. Hoe beviel het de eerste dag?

Je zit nog wel bij hetzelfde kantoor, toch?

Mij maakt het niet zoveel uit de verloskundige of de gyn. Ik moet er toch voor naar het ziekenhuis. Als ik nu terug kon naar mijn "eigen" verloskundige was het wel gemakkelijker, want dat is veel dichterbij.

De echo van mijn zusje was goed! Gelukkig maar, want ik ben iets negatiever sinds mijn miskraam, ik wil graag eerst een bevestiging dat het hartje klopt.

Ik heb net bij simply colors voor Daan en de baby een t-shirt besteld, voor de baby van mijn zusje een romper en voor neefje (die volgende week wordt gedoopt) ook een t-shirt. Leuk man, ik hoop dat het er in het echt ook zo mooi uitziet als op het computerscherm.
Het is meer pittig voor mij omdat ik echt nog kennis op moet doen op het gebied van de familiepraktijk. Ik maakte ook wel eens hypotheekakten ofzo, dus op zich het werken met officiele documenten vind ik niet zo eng. Vind het inderdaad wel een uitdaging, ze hebben me zelf die functie aangeboden, omdat ze wisten dat ik mijn huidige werk niet zo leuk meer vond, maar voor 2 dagen wel goed vond. Dus ben blij dat ik dat die aanbieding heb gekregen. Ik blijf gewoon werken bij hetzelfde kantoor, vanaf mijn nieuwe huis 2 minuten fietsen!

Leuk he simpy colors, bestelde voor M ook vaak wel wat, moet ik nu ook weer eens gaan doen.

En mooi dat de echo goed is, kan me voorstellen dat je eerst toch erg afwachtend bent nu je zelf zoiets hebt meegemaakt.
Dat is een mooi compliment dat ze aan jou dachten voor die functie. Ben je er inmiddels al wel aan gewend dat je oude baas er niet meer is? Het lijkt me dat dat best lang moeilijk blijft. Heerlijk trouwens om zo dichtbij je werk te wonen. Ik moet ongeveer een 15/20 minuten met de auto, dat valt op zich wel mee. Maar toen Midaman zijn oude baan nog had moest ik altijd haasten om op tijd op mijn werk te zijn. Ik moet om 8 uur beginnen en het kdv is "pas" om half 8 open, dus we stonden meestal al voor de deur te wachten als ze open gingen. Maar voordat ik dan in de auto zit is het al snel 10 over half 8 en dan is het toch erg doorrijden. Nu brengt Midaman Daan meestal weg, hij heeft wat meer tijd 's morgens.

Ik had vorig jaar voor Daan ook een polo besteld bij Simply Colors en daar hebben we zo'n leuke reacties op gehad, dus ik denk wel dat de kado's in de smaak zullen vallen. Voor de baby hebben we een t-shirt besteld met de naam en een brandweerauto erop, dus die knoop is ook doorgehakt. (we gaan voor de eerste keus)
Nikki klinkt goed je nieuwe functie, en twee minuten fietsen, dat is echt ideaal. Ik moet voor mijn werk ongeveer 35 minuten rijden. Ik heb ze trouwens van de week gesproken, zal er binnenkort even wat over schrijven op de groep.

Mida, gelukkig dat alles goed was met de echo van je zusje! Ik herken het hoor, ben nu ook negatiever met zwangerschappen. Wat ik trouwens erg grappig vind is dat heel veel mensen voor ons in gaan vullen of er nog een derde komt. "nou er komt zeker geen derde he, met die bloeddruk van jou en die miskramen en nu twee keer een ks" Nou moet ik er nog niet aan denken hoor :-) maar wie weet...

Hoeveel weken ben je nu? gaat al weer behoorlijk opschieten he! Voel je je ok?

Cola, Snico alles ok bij jullie?

hmmm kikkie denkt en denkt en kan alleen nog maar op de meisjesnaam van mida komen, zo weer even op de groep spieken.

Ga nog even een dilemma op de groep gooien, iets heel raars meegemaakt en weet niet zo goed wat ik er mee moet.

Met T gaat het erg goed. Ze drinkt goed aan de borst, is heel lief en heel wijs. Ze is graag bij ons, en vind het dan ook echt minder als je haar weglegt. Ik merk duidelijk het verschil tussen R en T. T is pittiger ik denk dat R daar nog wel wat mee te stellen krijgt.

R vindt het erg leuk en ok, tot nu toe geen tekenen van jaloezie, maar papa is nog thuis....dus de aandacht wordt nu nog goed verdeeld.

Ik heb van kraamvisite een truitje gehad van simply colors, een wit truitje, met een ijsbeertje van glitter erop en T haar naam eronder, hij is zooo leuk!
sorry voor het hak op de tak springen, ben ik erg goed in met schrijven
Hé Kikkie, leuk om weer wat van je te horen!

Fijn dat het zo goed gaat met T en dat R het ook nog steeds zo leuk vindt. Je hoort wel vaak dat meiden een pittiger karakter hebben, maar ze zal ook wel moeten met een oudere broer.

Dus je sluit een derde nog niet uit, nou hier komt er geen derde hoor! Ik ben het nu eigenlijk al zat. Ik ben natuurlijk door die miskraam een half jaar niet mezelf geweest (ik heb denk ik tegen een lichte depressie aangezeten) en nu onder invloed van de hormonen ben ik ook erg emotioneel en niet altijd even gezellig. Dus ik kan niet wachten tot ik me weer een beetje normaal ga voelen (dat zal nog wel een jaar gaan duren denk ik).

Ik ben nu trouwens 25 weken en 3 dagen en voel me op wat kleine ongemakken na wel goed. Ik begin het nu wel te merken hoor, ben minder mobiel en heb 's avonds toch echt een kussentje in mijn rug nodig.

Ik ga even op de groep spieken!
Mag ik even ego??

Kom ik vanmorgen bij Sje op zijn kamer.... het rook al flink zuur... zat het arme schaap van boven onder de kots en beneden onder de poep! En hij lag vrolijk naar me te lachen. Dat was dus het startsein van deze poep en spuugdag! Dtje moest vreselijk spugen, ik ben regelmatig ondergekotst vandaag. En ik moest nog werken ook.

Ik heb met allebei onder de douche gestaan, met Dtje meerdere malen. Nu net ben ik al 2 keer door haar geroepen, 1e keer had ze in bed gepoept en 2e keer gespuugd... SAchone lakens en pyama's zijn gewoon op!!

Maar, verstand op nul en gáán. Nooit geweten dat ik met liefde ondergekotst zou worden .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven