het psyche forum

18-03-2011 21:03 606 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier in het psyche forum nogal wat "toestanden" .

vaak van mensen die lichamelijk prima in orde zijn en dus eigenlijk gezegend zijn met het leven dat ze gekregen hebben.

toch raar dan eigenlijk dat ze psychische problemen hebben met bijvoorbeeld de rouwverwerking van hun overleden cavia die ze als kind verloren hebben.

Ik zou tegen diegene willen zeggen. kijk naar de andere kant van de wereld of dichterbij naar de invalide buuf/buum en besef hoe SCHATrijk je bent en zeik niet zo.
Nou bedankt voor je nuttige post.

Misschien zelf niet zo zeiken en niet voor anderen gaan denken.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Die werkt vast niet als hulpverlener
Lekker makkelijk en kortzichtig macumba....
Wat ben jij onaardig.

Bah
Sinds wanneer zijn de hersenen geen onderdeel van het lichaam meer precies?
Als iemand niks anders heeft dan zijn huisdier mag diegene dat echt wel even het einde van de wereld vinden,

vind jou kortzichtig TO
Het gras aan de overkant is niet groen.
Ik heb dat topic van die cavia gemist.
quote:macumba schreef op 18 maart 2011 @ 21:03:

vaak van mensen die lichamelijk prima in orde zijn en dus eigenlijk gezegend zijn met het leven dat ze gekregen hebben.

toch raar dan eigenlijk dat ze psychische problemen hebben met bijvoorbeeld de rouwverwerking van hun overleden cavia die ze als kind verloren hebben.

Ik zou tegen diegene willen zeggen. kijk naar de andere kant van de wereld of dichterbij naar de invalide buuf/buum en besef hoe SCHATrijk je bent en zeik niet zo.

Juist ja.

Ik ga eens kijken naar mijn zielige medemens, dan besef ik hoe rijk ik ben en zeik ik niet zo.

Uiterst genuanceerde post. Daarmee maak jij de wereld ook heel wat mooier.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Goh, wat een inlevingsvermogen... Dat psychishe ziekte niet voor niks ziekte heten was nog niet bij je opgekomen? Dat iemand met psychishe klachten het misschien zwaarder heeft dan iemand die niet kan lopen (die kunnen immers ook een prima leven leiden) is ook onmogelijk?! Tja...

(* Ik spreek niet uit ervaring, en voel me daar inderdaad schatrijk mee*)
macumba, je hebt geen donder benul van wat sommige mensen meemaken, en het is zo niet aan jou om dus een oordeel te vellen. Dikke doei.
Trollen?
quote:macumba schreef op 18 maart 2011 @ 21:03:

Ik zou tegen diegene willen zeggen. kijk naar de andere kant van de wereld of dichterbij naar de invalide buuf/buum en besef hoe SCHATrijk je bent en zeik niet zo.En jij hebt dus wel iets om rechtmatig over te zeiken, of was dit het weer?
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
Zo. Dus.

Ik denk eigenlijk, dat je nooit dingen met elkaar kunt vergelijken als het gaat om of iets je leven in de weg zit.

Voor de een kan een overleden cavia het allerergste zijn wat ze ooit hebben meegemaakt, en voor de ander is dat iets heel anders. WIe ben ik dan, of jij , om te gaan oordelen hoeveel pijn dat bij iemand doet? Ik kan niet weten hoe het voelt om een kind te verliezen, ik kan me wel enigzins proberen voor te stellen hoe dat is, en dat moet verschrikkelijk zijn, maar mag ik dan nooit verdriet hebben? Omdat ik dat (en dat wordt over het algemeen als een van de ergste dingen gezien die je kan overkomen) niet heb meegemaakt, moet ik dolgelukkig doen...van jou? Wie ben jij eigenlijk om dat dat te bepalen voor een ander.

En heb je enig idee hoe erg psychisch lijden kan zijn? ik ben niet schizofreen, maar het schijnt verschrikkelijk te zijn, iets wat je je hele leven bij je draagt, waarbij je continu twijfelt aan jezelf als je wat helderder bent. Het lijkt me verschrikkelijk, en heel dapper als je dan hier je verhaal kwijt kan, en daar steun uit haalt .Nogmaals, wie ben jij om tegen zieke mensen te zeggen dat ze niet ziek genoeg zijn? Dat ze maar eerst ledematen moeten verliezen of iets dergelijks?

Heb je enig idee hoeveel mensen je veroordeelt?
Dus als ik het goed begrijp heb je hier flink wat topics gelezen, maar je begrijpt nog niet dat psychische ziekten ook ziekten zijn?

Goh...bijzonder... Ik zou haast denken dat daar iets psychisch aan ten grondslag moet liggen.
Ik ben volledig afgekeurd op lichamelijke klachten, maar gosternokke TO wat ben JIJ kortzichtig.

Kennelijk ben JIJ degene die gezegend is met weinig tegenslag in dit leven waardoor je geen diep psychisch dal kent. Gefeliciteerd. Hoop voor je dat het zo blijft. De kans is echter vrij groot dat dat psychische dal er ooit komt. En ik hoop dat jij dan een uitlaatklep kunt vinden ergens en niet zo uitgekotst wordt als jij nu met anderen doet.
Je hebt helemaal gelijk.

Eindelijk eens iemand die de wáárheid zegt!

Heb je politieke ambities? Ben benieuwd naar je partijprogramma.

Ik denk dat je het ver zou schoppen.
Wat een zeikerd ben jij zeg. Maak je niet zo druk, er zijn veul ergere dingen op de wereld....

Drammert!
Welk vreselijk, verschrikkelijk lichamelijk mankement heb jij dat je vind dat je hebt recht hebt te oordelen over in jou ogen 'gezonde' mensen? Ik ben oprecht benieuwd.
Pffffffff wat reageren we allemaal weer aangebrand.

Zeker psychische problemen? Of PMS, of een andere zelfbedachte stoornis tussen de oren? Slechte jeugd gehad, nooit een rood fietsje en zo?

Met iemand als Macuma kóm je tenminste nog eens ergens. Die is van zessen klaar, dat zie je zo aan de vier postings die ze tot nu toe gedaan heeft.
Ergens heeft TO gelijk. Kijk eens naar de mensen in Japan. Is het dan echt zo erg dat jouw hond overlijdt? Terwijl mensen daar dood gaan?
@leo

Je hebt gelijk, zo had ik er nog niet naar gekeken...
quote:eleonora schreef op 18 maart 2011 @ 21:12:

Je hebt helemaal gelijk.

Eindelijk eens iemand die de wáárheid zegt!

Heb je politieke ambities? Ben benieuwd naar je partijprogramma.

Ik denk dat je het ver zou schoppen.
quote:Zanne schreef op 18 maart 2011 @ 21:17:

Ergens heeft TO gelijk. Kijk eens naar de mensen in Japan. Is het dan echt zo erg dat jouw hond overlijdt? Terwijl mensen daar dood gaan?Er is altijd erger leed ergens. Dan mogen we onze gevoelens dus nooit meer erkennen/uiten. Sinds Auschwitz.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven