twee kanten

18-03-2011 21:16 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Precies een week geleden is het mis gegaan.

Ik smsde vanaf vorig jaar juli met hem en sprak hem elke dag, maar zag hem nooit. Door al het leuke gesms begonnen we elkaar leuk te vinden maar we hebben nooit afgesproken in die tijd omdat we wisten dat we elkaar met kerst tegen zouden komen in een disco.

Toen we elkaar tegen kwamen hebben we het gezellig gehad met elkaar, het voelde al meteen goed omdat we elkaar al lang spraken.

Na die dag begon het allemaal beter te worden, nog meer smsen en serieuzer.

We hebben elkaar daarna nog 8 keer gezien en al die keren dat we bij elkaar waren was het heel leuk. We hielden van elkaar en hadden plannen om een relatie te beginnen.

Het probleem; we hebben er alleen niet echt over gepraat met elkaar en hebben het nooit door gepakt.

Maar daar maakten we ons geen zorgen om op dat omdat we zo erg verliefd op elkaar waren en echt iets voor elkaar voelden. We hadden allebei het gevoel dat we voor elkaar bestemd waren.

Een week geleden zijn we naar de bioscoop geweest, het was weer heel gezellig en ik kreeg steeds meer het gevoel dat ik echt zeker wist dat hij de liefde van mijn leven was.

Na afloop zijn we ergens gaan zitten en hebben we gepraat enzo.

Toen kwam er opeens uit zijn mond; ik twijfel al veel langer of het wel iets gaat worden tussen ons.

Ik wist niet wat ik hoorde, was helemaal overstuur! Hoe kon dit nou? alles leek perfect?

Hij heeft me niet meteen verteld waarom hij twijfelde, hij gaf zijn vrienden de schuld omdat ze hem steeds lastig vallen dat die met mij iets heeft. Zijn vriend ( mijn ex :( ) heeft tegen iedereen slechte dingen over me verteld. Daardoor is hij zogenaamd gaan twijfelen.

2 dagen later is hij bij me gekomen en heeft hij me eerlijk verteld wat hem al langer tijd doet twijfelen. Er is geen klik tussen ons, we hadden het gezellig met elkaar, maar de serieusheid wat er in een relatie moet zijn was er nooit. Dit vond ik zo erg om te horen omdat het volgens mij gevoel heel goed ging en bij mij was er wel een klik. Daarom vind ik het ook zo moeilijk om dit allemaal te begrijpen.

Ik heb hem die dag zo vaak beloofd dat ik er alles aan ga verbeteren, en alles er aan gedaan dat die me nog een tweede kans wil geven. Dit hielp niet, hij twijfelde al een lange tijd en is zeker van zijn mening. Hij is er helemaal klaar mee.

Hij heeft me verteld dat die geen vrienden met me wil zijn en me liever niet meer wil spreken. Hij heeft het er ook echt moeilijk mee, hij vind het erg jammer dat het zo is gelopen en dat hij er niet iets aan gedaan heeft. Zijn gevoel is weg gegaan en hij is niet meer verliefd.

Ik kon het niet laten om het later te smsen naar hem, ik wist zeker dat die me niks terug zou sturen want hij was er toch klaar mee volgens hem?

Toch smsde hij terug. Nu een week later smsen we de hele dag met elkaar door. Ik probeer hem nog soms duidelijk te maken dat alles beter kan worden en dat we het een tweede kans moeten geven. En nu mijn twijfels; soms zegt hij dat die er echt geen relatie in ziet. Maar hij geeft me het gevoel van wel door dingen te smsen zoals;

Misschien zit je vanavond wel tussen mijn droom.

Je mag (eerst) alleen nog maar lief kijken, dat soort dingen.

Hij zegt ook nog vaak; Je bent een schatje. Lieve meid, enz.

De andere kant; Hij zegt me soms dat die twijfelt of hij niet meer wil dan vrienden zijn.

Hij mist de leuke dingen die we deden en voelt zich ook alleen.

Vaak zegt die dat hij me geen valse hoop wil geven ( maar daar is die wel mee bezig ) Hij vind me nog steeds leuk en heeft me ook duidelijk vertelt dat hij waarschijnlijk nooit meer zo'n leuk en lief meisje zou vinden.

Volgende week willen we met elkaar afspreken als vrienden, dat gaat voor mij moeilijk worden omdat ik het nog zo graag wil proberen.

Toch geloof ik er in als we opeens heel goed met elkaar kunnen praten over alles en weer gezellig met elkaar hebben dat zijn gevoel misschien terug komt.

Het ergste is dat hij best iemand anders zou willen hebben nu, iemand waarmee het op serieus gebied wel klikt.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, ik geloof er toch nog steeds in omdat hij van dat soort dingen zegt en ik heb het gevoel dat ik hem weer verliefd kan maken. We hebben het dat halve jaar echt heel leuk gehad, steeds zin om elkaar te zien en waren echt super blij met elkaar. Twee weken geleden zei hij me nog; Dit blijft voor altijd, elke dag kreeg ik te horen dat ik de enigste ben en dat die nooit meer zonder me wil. Dat die echt van me houd.

En dat is ook altijd zo geweest tussen ons. ik was zijn eerste echte serieuze meisje waarmee hij een relatie wou krijgen.

Maar dat is mis gelopen.

Wat kan ik doen?
Ik krijg zomaar het idee dat je een beetje wereldvreemd bent, dat je geen signalen oppikt van mensen of zo.

Acht keer gedate, niet verder gegaan dan dat? En dan denk jij dat jullie heel erg verliefd zijn? Jullie hielden zelfs van elkaar??

Mijn tip: vergeet hem, dit wordt echt niets.
Lieve kind,

Hier oma Eleonora.

Auw. Je hebt liefdesverdriet en dat komt hard aan.

Probeer bij die jongen vandaan te blijven. Het wordt niets meer, het is over en elkaar blijven zien terwijl je hart zo zeer doet maakt je verdriet alleen maar erger.

Ik denk dat je nog erg jong bent.

Je gaat nu leren dat liefde veel pijn kan doen.

Ga door de pijn heen, die gaat over namelijk maar alleen als je het verdriet niet opzoekt.

Koester het niet, je liefdesverdriet maar genees er van. Dat betekent dat je hem uit je leven zult moeten gooien.

Onthoud dat het 'graag of heel niet' is meid. Heel niet? Prima maar dan ook écht heel niet. Wees geen optie als je geen prioriteit bent. Hij wil niet, hij houdt je nu een beetje warm door met je de SMS-en en af te spreken maar kap het af, echt, dan gaat het over.

Beloofd.

Niks. Het is heel jammer, maar als hij niet serieus verliefd op je is gaat hij dat ook zeker niet worden als jij wanhopig gaat proberen zijn ideale meisje te zijn.

Uithuilen en opnieuw beginnen
Niks....

Je realiseren dat je alleen een relatie wil met iemand die ook 100% voor jou wil gaan!

Of niet soms?!?!
Wat je kan doen? Niks. Hij is heel duidelijk: hij wil geen relatie met jou. Klinkt hard maar is wel eerlijk.

Met hem afspreken als vrienden gaat natuurlijk niet lukken als jij nog verliefd bent: neem afstand!

Koop een grote doos chocola, een flesje wijn en een jankfilm en ga bij een vriendin langs om uit te huilen. Dit voelt rot, maar (echtechtecht!) het gaat weer over!
jullie hebben/hadden dus eigenlijk een sms relatie?

Die kende ik nog niet, maar ik ben dan ook al heel oud!

Dus echt een goed advies heb ik niet, behalve deze:

Een telefoon is om mee te bellen

Een sms verstuur je als je een korte mededeling hebt, ik ben laat, kook jij of kook ik, hoe laat begint mijn vergadering.

de naam zet het al Short Message Service

Je Iphone, BB, Nokia,HTC is niet bedoeld voor gevoelens
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Eens met alle reacties hierboven. En daar wil ik nog even aan toe voegen dat als je eerlijk bij jezelf nagaat, je ook niet iets zou willen met een jongen die eigenlijk niet echt voor jou gaat, je niet speciaal genoeg vindt etc.

Grote reep chocolade enzo, zoals hierboven al wordt gezegd...

er komt er wel een keer een voorbij die jou wel het aller aller leukst en speciaalst vindt.
Ik heb ook weleens geleefd met het vertrouwen 'dat het nog wel zou komen'.

En dan kan het hard aankomen dat het niet zo is. Maar eigenlijk heb je ook al die tijd in een zeepbel geleefd want dat het wel wat wordt zit dan alleen in je eigen hoofd.

Les voor de volgende keer: probeer er toch wat meer bovenop te zitten. Vraag wat hij verwacht van jullie contact en laat weten dat je hem leuk vindt.
quote:Summerdance schreef op 18 maart 2011 @ 21:31:

Een telefoon is om mee te bellen

Een sms verstuur je als je een korte mededeling hebt, ik ben laat, kook jij of kook ik, hoe laat begint mijn vergadering.

de naam zet het al Short Message Service

Je Iphone, BB, Nokia,HTC is niet bedoeld voor gevoelens Wat een heerlijk ontnuchterende post. Het kan niet vaak genoeg gezegd worden
Maar weet je Moonlight, het IS ook zo

Net als FB,Hyves,MSN
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Moonlight82 schreef op 18 maart 2011 @ 21:36:

Les voor de volgende keer: probeer er toch wat meer bovenop te zitten. Vraag wat hij verwacht van jullie contact en laat weten dat je hem leuk vindt.

Ehm nee, sorry, niet mee eens! Als ik lees dat TO zich aan z'n voeten werpt voor een tweede kans, zich wil verbeteren, en blijft sms-en ook al is geliefde er al helemaal klaar mee, dan denk ik niet dat TO de volgende keer er nog meer bovenop moet zitten . Eerder dat het wel wat minder mag.

Ik was vroeger ook zo (oma spreekt). En als een jongen je niet leuk genoeg vindt, dan wordt hij echt niet verliefd op je als je je nog dieper aan zijn voeten werpt. Eerder het omgekeerde: het helpt meer als hij een beetje het gevoel krijgt dat hij zijn best voor je moet doen.

Wil niet zeggen dat je kouwe kikker moet spelen, maar als je aan een jongen in een ernstig gesprek moet vragen hoe het er voor staat en wat hij nou voor je voelt, dan zit het niet goed.
quote:bloem55 schreef op 18 maart 2011 @ 21:16:

...Ik heb hem die dag zo vaak beloofd dat ik er alles aan ga verbeteren, en alles er aan gedaan dat die me nog een tweede kans wil geven. Dit hielp niet, hij twijfelde al een lange tijd en is zeker van zijn mening. Hij is er helemaal klaar mee.....

Dit vind ik gewoon een beetje raar, jij gaat hem beloven dat je alles beter gaat doen. Hallo, hij moet het toch beter gaan doen? Niet jij! En als hij er dus helemaal klaar mee is kun je hem nog wel proberen over te halen maar bij de eerste dip in jullie "relatie" kapt hij er gelijk mee "want hij vond het al geen goed idee". Relax, je krijgt nog zo veel kansen in de liefde, wanhoop niet zo snel.

En luister naar oma Eleonora
Waarom wil je jezelf in godsnaam verbeteren???

Je bent zoals je bent en wanneer hem dat niet goed genoeg is, dan is hij het gewoon NIET voor jou!

Erg verlagend om jezelf te willen gaan voordoen naar iemands maatstaven en dus toneel te gaan spelen en helemaal sneu (sorry voor deze woordkeuze) om smekend ten onder te gaan
Ach meisje, gooi zijn nummer weg en laat hem gaan. Echt, hij is eerlijk geweest naar jou toe. En geloof me, het is niet leuk om iemand die wel verliefd is op jou, te moeten vertellen dat jij dat niet bent. En geloof me, je wordt niet verliefd als diegene zich vervolgens in allerlei bochten gaat wringen om maar 'beter aan jouw wensen te voldoen'. Echt niet. Het wordt in het slechtste geval zelfs een bijzonder gênante vertoning. Doe dat jezelf niet aan. Jij verdient beter. Jij verdient iemand die ook helemaal hoteldebotel verliefd op jou wordt. En diegene ga je vinden, wanneer je daar klaar voor bent.

En neem van mij aan: echte mensen, van vlees en bloed, met wie je een echte klik hebt, of waarbij de vonk knetterend overslaat, die vind je het beste door gewoon met zijn tweeën in dezelfde ruimte te zijn en elkaar te zien, te horen, te ruiken, te voelen.

sms is het slechtst mogelijke medium voor dit soort zaken.
Je kan m weer verliefd op je laten worden ???

Dan heb je bijzondere gaven.

Meid, al zijn zn signalen nog zo dubbel in jouw ogen. Dit was geen

relatie en dit wordt geen relatie. Je hoopt(e) dat t wel zo was en nu valt

het rauw op je dak.

Maar er zijn geen 2 kanten, er is maar 1 kant. Dit is gedoemd te

mislukken, hij wil niet !!!

Dus stop met allerlei pogingen, stop met contact zoeken en stop met

hopen dat t alsnog wat wordt.
goed, ik ben nog geen 30, maar ik heb wel ervaring op relatie gebied en ik kan je ook vertellen dat het niks gaat worden. Jouw pogingen om hem voor jezelf te winnen zullen je alleen een slecht gevoel over jezelf bezorgen (dat je misschien niet genoeg voor hem bent of zo). Probeer hem uit je hoofd te zetten. Een gelijkvaardige relatie hoort geen pijn te doen.
Ik vind dat je jezelf erg onderdanig opstelt door te zeggen dat je jezelf wilt verbeteren. TO je bent aan een dood paard aan het trekken, laat het gaan.

Hij is eerlijk tegen je geweest, dus blijf niet de illusie hebben dat het toch nog wat kan worden. Jammer maar helaas. Next.............
eens met alle reacties van hierboven. /off
Wat is er eigenlijk onduidelijk, hij zegt toch dat het niets word?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven