Gevoel dat ik stik in slaap

05-12-2010 17:07 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik open een beetje raar topic, maar ik wil weten of er mensen zijn die dit herkennen. Ik heb soms wanneer ik erg zenuwachtig word last van hyperventilatie. Gelukkig komt dit niet heel veel voor. Maar sinds een kleine twee jaar heb ik soms wanneeer ik onrustig slaap dromen dat ik iets doorslik, bijvoorbeeld een legoblokje of zo. Dat gaat dan natuurlijk niet en dan blijf ik slikken omdat ie al in me keel zit en zo gaat dat even door. Uiteindelijk wordt ik dan in paniek wakker en hap naar lucht en besef dan pas dat er niks in me keel zit. Ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen maar het lijkt dus vaak alsof ik dat stik. Kent iemand dit? Ik heb zelf het idee dat het een soort paniekaanval is mijn slaap.
Alle reacties Link kopieren
Ten eerst vind ik het zeker geen raar topic. En ten tweede ik herken jouw verhaal. Wat het precies kan zijn weet ik niet. Het kunnen veel verschillende dingen zijn. Bij mij werd het vooral veroorzaakt door stress. Ik had vaak zoveel spanning in mijn lichaam dat ik er in mijn slaap ook nog last van had.

Het kan ook slaapapneu zijn, maar om zeker te weten wat het is zul je toch naar de huisarts moeten denk ik. Wij kunnen wel allemaal oorzaken en oplossingen aandragen, maar zolang jij niet weet wat het precies is kun je daar niet zoveel mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven