het psyche forum

18-03-2011 21:03 606 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier in het psyche forum nogal wat "toestanden" .

vaak van mensen die lichamelijk prima in orde zijn en dus eigenlijk gezegend zijn met het leven dat ze gekregen hebben.

toch raar dan eigenlijk dat ze psychische problemen hebben met bijvoorbeeld de rouwverwerking van hun overleden cavia die ze als kind verloren hebben.

Ik zou tegen diegene willen zeggen. kijk naar de andere kant van de wereld of dichterbij naar de invalide buuf/buum en besef hoe SCHATrijk je bent en zeik niet zo.
Ik zou iets op mijn lijf plakken en mijn koters een zendertje geven waarop ze konden drukken elke keer als ik ze " krijg de kanker , kankerjong " toe zou gillen, zodat ik stuiptrekkend en schuimbekkend na zo'n electroshock op de grond om vergeving zou kunnen vragen.

Ik denk dat ik het na één keer wel afgeleerd zou hebben.

Sterker nog; ik denk dat ze het nooit zouden hoeven gebruiken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Julus schreef op 19 maart 2011 @ 01:08:

[...]

Dat is hoopvol. Kennelijk was er eerder niemand die hun erop wees wat ze eigenlijk roepen, wat ook triest is. kinderen pikken het ergens op, hetzij van oudere kinderen, hetzij van ouders
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Julus schreef op 19 maart 2011 @ 01:04:

agressie regulatie trainingen

2 fout.

Dit om te testen of je er eentje gehad hebt.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 maart 2011 @ 01:08:

Ik zou iets op mijn lijf plakken en mijn koters een zendertje geven waarop ze konden drukken elke keer als ik ze " krijg de kanker , kankerjong " toe zou gillen, zodat ik stuiptrekkend en schuimbekkend na zo'n electroshock op de grond om vergeving zou kunnen vragen.

Ik denk dat ik het na één keer wel afgeleerd zou hebben.

Sterker nog; ik denk dat ze het nooit zouden hoeven gebruiken.een chemokuur will do
quote:meds schreef op 19 maart 2011 @ 01:09:

[...]

een chemokuur will doO, ja, da's ook wel een hele goeie natuurlijk.
Rosanna, weet ik, maar het is aan de ouders om dat direct te corrigeren/af te straffen.
Ok nu gaat het over schelden.

Ik denk dat iedereen wel eens uit zijn slof schiet, je moet mij eens zien als ik eerst een glas laat vallen, daarna in de scherven ga staan, dan de stofzuiger ermee kapt en daarna iemand belt om me af te zeiken over iets wat ik 4 jaar geleden gedaan heb. Dan ben ik ook niet te genieten. Ik denk dat iedereen dat weleens heeft.

het lastige is alleen bij kinderen, dat zij dat niet begrijpen. Kinderen denken over het algemeen dat het echt om hen gaat, en snappen niet wat een emotieregulatiestoornis is (die ik ook heb) daarom begeef ik me op dit moment gewoon niet in de buurt van kinderen( maar ik heb dan ook geen kinderen) als ik chagerijnig ben, want dat wordt helemaal niks. Maar goed, ik heb die luxe om dat te kunnen doen.
quote:Julus schreef op 19 maart 2011 @ 01:06:

[...]

Uhhh...okWat bedoel je hiermee Julus?
quote:YetiMan schreef op 19 maart 2011 @ 01:09:

[...]

2 fout.

Dit om te testen of je er eentje gehad hebt.Ik heb het nooit nodig gehad
quote:yellowlove schreef op 19 maart 2011 @ 01:11:

Ik denk dat iedereen wel eens uit zijn slof schiet, je moet mij eens zien als ik eerst een glas laat vallen, daarna in de scherven ga staan, dan de stofzuiger ermee kapt en daarna iemand belt om me af te zeiken over iets wat ik 4 jaar geleden gedaan heb. Dan ben ik ook niet te genieten. Ik denk dat iedereen dat weleens heeft.

Ken ik, maar ik blijf hangen bij shit shit shit

het lastige is alleen bij kinderen, dat zij dat niet begrijpen. Kinderen denken over het algemeen dat het echt om hen gaat, en snappen niet wat een emotieregulatiestoornis is (die ik ook heb) daarom begeef ik me op dit moment gewoon niet in de buurt van kinderen( maar ik heb dan ook geen kinderen) als ik chagerijnig ben, want dat wordt helemaal niks. Maar goed, ik heb die luxe om dat te kunnen doen.
Mamzelle, maak je nog onderscheid tussen " kankerjong/meid " en " krijg de kanker ?

Vind je het een ergerderder dan het ander?
quote:Zanne schreef op 19 maart 2011 @ 01:07:

[...]

Wat?Natuurlijk vindt een kind het erg om voor kankerjong uitgemaakt te worden door zijn eigen moeder.
Julus, dan moeten die ouders het ook inzien dat het niet kan en dat is ook lang niet altijd het geval
Buitenshuis kan niemand me zo onder mijn vel raken als binnenshuis. Ondanks mijn niet al te beste voorbeeld hoop ik dat mijn kinderen opgroeien tot leuke, lieve, respectvolle mensen, en als ze zich uiten op een manier die daar bepaald niet aan voldoet heb ik het daar erg moeilijk mee ja.

Ik ga mijn kinderen geen theorieën voorschotelen over de semantiek van scheldwoorden. Het lijkt me handiger voor ze als ze zich aanpassen aan de algemeen geldende norm (doe ik zelf ook graag maar in een discussie mag ik daarover met permissie wel een mening geven). Google erbij pakken heb ik nog niet gedaan, ik beperk me tot ervoor zorgen dat deze woorden niet over de straat schallen.
De tweede gebruik ik niet, Bianca.
Mamz, je kan zo te horen wel je woede reguleren als je buitenshuis nooit je zelfbeheersing verliest.

Waar het mijns inziens dan om gaat is dat jij een pruttelend vat van woede bent waar af en toe stoom uit moet worden gelaten. En blijkbaar heb jij geen andere manier gevonden (of gezocht) dan je af te reageren op de kinderen. Als je je buitenshuis - waar anderen bij zijn dus - wel kan beheersen, dan is het dus wel een keuze. Het enige waar je geen keuze in hebt, is dat die woede eruit moet. Hoe, wanneer en tegen wie, dat is wel een keuze.

De vraag is waarom je ervoor kiest die woede op je kinderen te richten.
Ga in therapie!
quote:Julus schreef op 19 maart 2011 @ 01:13:

[...]

Natuurlijk vindt een kind het erg om voor kankerjong uitgemaakt te worden door zijn eigen moeder.

Er is ook niemand die dat ontkent.

Je kunt alleen niet voor een ander bepalen wat hij of zij voelt.

Als iemand 'grote egoïst' erger vindt dan kankerjong is dat zo. Dat kun je je misschien niet voorstellen, maar ik vind dat niet zo raar.
quote:Julus schreef op 19 maart 2011 @ 01:11:

Rosanna, weet ik, maar het is aan de ouders om dat direct te corrigeren/af te straffen.

Je moet het maar direct horen

Als mijn kinderen buiten spelen sta ik er niet de hele tijd met mijn oren bovenop.

Zodra ik het hoor grijp ik ze bij de kladden. Ook voor het gebruiken van homo als scheldwoord enz.
Invisible tears are the hardest to wipe away.
Mamzelle, als jij niet wil dat jouw jongens dit soort woorden op straat gebruiken, zul jij ze ook niet binnenshuis moeten gebruiken
quote:yellowlove schreef op 19 maart 2011 @ 01:11:

het lastige is alleen bij kinderen, dat zij dat niet begrijpen. Kinderen denken over het algemeen dat het echt om hen gaat, en snappen niet wat een emotieregulatiestoornis is (die ik ook heb) daarom begeef ik me op dit moment gewoon niet in de buurt van kinderen( maar ik heb dan ook geen kinderen) als ik chagerijnig ben, want dat wordt helemaal niks. Maar goed, ik heb die luxe om dat te kunnen doen.Helemaal goed, uit de situatie stappen. En natuurlijk heeft iedereen weleens een enorm baalmoment.
quote:mamzelle schreef op 19 maart 2011 @ 01:13:

ik beperk me tot ervoor zorgen dat deze woorden niet over de straat schallen.Om een onbekende niet te kwetsen? Om geen knal voor je kop te krijgen? Om niet voor Tokkie te worden versleten?
quote:rosanna08 schreef op 19 maart 2011 @ 01:13:

Julus, dan moeten die ouders het ook inzien dat het niet kan en dat is ook lang niet altijd het geval Klopt. Daar doelde ik ook op, dat sommige kinderen kennelijk niet erop gewezen zijn dat het echt niet kan.
Het kan ook nog zijn - niet onwaarschijnlijk zelfs - dat de jongens het uiteindelijk ook alleen binnenshuis gaan gebruiken. Tegen hun moeder bijvoorbeeld.
Ga in therapie!
quote:Julus schreef op 19 maart 2011 @ 01:15:

[...]

Klopt. Daar doelde ik ook op, dat sommige kinderen kennelijk niet erop gewezen zijn dat het echt niet kan. precies, en vergeet ook niet de ouders die die termen zelf gebruiken. Dan kun je moeilijk van de kinderen verwachten dat zij het niet doen, want mama en papa doen het ook
quote:Zanne schreef op 19 maart 2011 @ 01:14:

[...]

Er is ook niemand die dat ontkent.

Je kunt alleen niet voor een ander bepalen wat hij of zij voelt.

Als iemand 'grote egoïst' erger vindt dan kankerjong is dat zo. Dat kun je je misschien niet voorstellen, maar ik vind dat niet zo raar.Ok, maar het is kiezen tussen twee kwaden, beiden doen afbreuk aan de eigenwaarde van een kind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven