Borneo

20-03-2011 09:19 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb me georiënteerd hier op het forum over Indonesië / Azië, en deze zomer ga ik in juli drie weken naar Borneo! Joehoe! Door het forum voor juli gekozen; en niet voor augustus (Ramadan).

Ik wil gaan duiken (Padi Advanced brevet halen), orang oetans zien, natuurtochten maken & heel lekker eten.

Heb besloten dat groepsreis voor mij teveel als verplichte excursie voelt, dus dat ik zelf ga. Ik heb nog nooit in Azië gereisd. Maar nu moet ik natuurlijk wel zelf bijbehorende beslissingen en reisplan gaan maken

Wat is een handige stad om eerst op te reizen? Singapore? Jakarta? Kuala Lumpur?

En waar te beginnen in Borneo?

Eigenlijk wil ik alleen voor 1-2 nachtjes boeken, en daarna op de bonnefooi.

Maar alvast wat paradijselijke tips vind ik wel fijn!
Jakarta overslaan.

Singapore, is hier al behandeld een week geleden of zo.

Kuala Lumpur, geen idee, maar schijnt wel aardig te zijn.

Ook het Maleisische deel van Borneo (Sarawak/Saba) is leuk.
Ik zou vliegen op Singapore, heerlijke schone stad en van daaruit zit je zo op Borneo. KL kan ook, maar vind ik als stad minder en zit ook wat verder van Borneo af. Jakarta vond ik niets aan en meestal heb je dan evengoed eerst nog een tussenstop voor je bij Jakarta bent.
OK, dan ga ik nu op zoek naar een ticket op Singapore.

Kareltje & Nummerzoveel: kennen jullie Borneo?
Ik zou kiezen voor Singapore of Kuala Lumpur om op te vliegen. Afhankelijk van je budget want singapore is wel duur om te slapen. Ik vond Little India de leukste wijk om te slapen en te zijn. Kuala lumpur is wat goedkoper en ik weet nog wel een erg leuk hotelletje die heel veel luxe uitstraalt en uiteindelijk niet zoveel kost. Ik ben vorige maand naar Maleisie, Singapore en Borneo geweest. Over Borneo kan ik je niet veel vertellen want het heeft alleen maar geregend. Dus na 5 dagen zijn we weggegaan...
Idd, Little India is geweldig (wij zaten daar in Merchant Court oid, prima hotel). Een echte aanrader.

En nee, ik ben nooit in Borneo geweest.
Ja Sarawak en Saba, Maleisisch deel.
Ik ben vorig jaar op het Maleisische gedeelte van Borneo geweest en dat was erg teleurstellend. Misschien ben ik een beetje verwend omdat ik al eerder in de jungle in Sumatra geweest ben. Maar er is in het Maleisische gedeelte van Borneo dramatisch weinig oerwoud over. De orang oetan's daar kijken was alsof je naar een dierentuin ging.

Mocht je nog kunnen dan zou ik naar Kalimantan gaan.

Ik ben echt azie-freak, vind zowel Jakarta als Singapore erg leuk. Kuala Lumpur minder omdat het zo ontzettend modern is dat het weinig weg heeft van een Aziatische stad.
@Merretje ojee, dat klinkt inderdaad wel érg... ik vind vaak ook niets zo teleurstellend als een "attractie" bezoeken in een ver land.. Dan kan ik misschien wel net zo goed naar de Apenheul gaan

Ik was ook eerst aan het overwegen naar Indonesië te gaan (Sumatra of Bali), maar juist door beetje te lezen op het forum kwam ik op Borneo uit... Kun je wat meer vertellen over het Indonesische deel van Borneo?

(ps: heb nog niets vastgelegd, ben nu op zoek naar een ticket naar Singapore)
@Kleurig en jouw 5 dagen regen is ook al niet al te positief :D

Hihi, durf bijna niet meer naar Borneo
het Indonesische gedeelte ben ik niet geweest, maar wel een hoop positieve dingen over gehoord.
Mmm, Indonesië trekt mij ook meer dan Maleisië..

Ben wel benieuwd naar meer belevenissen van mensen...

Ik wil dus op vakantie om te duiken, apen in het wild te zien, evt. een wat zwaardere trektocht te maken in oerwoud, lekker te eten, gewoon rond te kijken in een land (dus niet per sé wereldwonderen en toeristische hotspots te bezichtigen)...
quote:alieke schreef op 20 maart 2011 @ 17:59:

@Kleurig en jouw 5 dagen regen is ook al niet al te positief :D

Hihi, durf bijna niet meer naar Borneo Kleurig was er in de regentijd, in juli is die voorbij.
@Zamirah jouw opmerking doet mij deugd...

Mede aangezien ik zonet ticket naar Singapore hebt gekocht (met Lufthansa)
En inmiddels ook een overnachting in Little India geboekt - in een in ieder geval op de website hip uitziend hostel...Die MacDonalds met kleurige lampjes wil ik wel eens zien :p

Het klopt toch dat ik vanuit Singapore gemakkelijk een ticket met Air Asia naar Borneo kan boeken (dat het een soort lijnvlucht is): of moet ik dat toch wel vantevoren vast allemaal boeken / regelen?

Heb afgelopen week foto's gezien van vakantie van collega die op Borneo was geweest, en ik heb er zooo'n zin in!

Heeft iemand nog tips voor fijne overnachtings plekken in Borneo?
Ik was net toevallig gisteren de vakantiefoto's van vorig jaar aan het bekijken (Borneo-Singapoe-Maleisië) en ik ben helemaal jaloers. Ik vond vooral Singapore echt fantastisch. Heel kleurrijk Little India en ook Chinatown vond ik ook leuk (zeker naar het Chinese Heritage Museum gaan, is echt een goed uitgewerkt museum).

Wij zijn omgekeerd gevlogen (van Kota Kinabalu naar Singapore) met Air Asia. Dat hadden we toch van te voren geboekt. Het hoeft niet, maar je hebt dan wel meer kans op een koopje. En mocht je nu toch naar het Maleisisch gedeelte van Borneo gaan dan zou ik toch ook even horen voor die tripje rond de Kinabatangan want juli is daar wel behoorlijk druk.

Veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven