Juli 2011 #

29-12-2010 13:03 967 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamlftuitg.

datumafspraak

echo/vk/gynbijzonderhedenEs288 julibij 32 wkn echo ivm ligging placenta

jongen!

tijdens pretecho lekker bewegelijk, veel gapen, een keer zelfs met zijn handje voor zijn mond!

Vakantie: meivakantie Belgische kustCowvanjou3913 juli22 apr gyn, 24 mei gyn+echojongen!

cursus "zwanger actief" en "baby op komst".

kan mini lekker vaak bewonderen op dvd!

Asjemenou4014 julijongen!

dochter ('09)

naar New York verhuisd voor 2,5 mnd!Vlinder2516 juliverrassing!

zoon (’08) en dochter (’10)

begonnen met "zwangerschapszwemmen".

Vakantie: eind apr weekendje weg met man,

mei weekje Belgie/Ned

Vera3516 juli9 mei echo+gynjongen!

cursus "mensendieck".

berry in 3D gezien, hij is moooooi!Do3121 julimeisje!

dochter (aug '09)Lieselotje3923 juliverrassing!

1e symptomen van zwangerschapsdementie

4e kindje

Vakantie: begin mei IbizaNolleke2825 juli25 apr controle gyn, 28 apr 3D-echomeisje!

mama van Sam*

kamertje bijna klaar, dan kunnen de meubeltjes komen2jongens3527 julimeisje!

heeft 2 kinderen van 7 en 4

promotie gemaakt, erg druk op werk.

mevrouw wilde niet echt meewerken tijdens 3D-echo, lag met gezichtje tegen placenta aan. klein eigenwijsje dus

Vakantie: meivakantie Center Parcs

Verlof: 11 juniShootingstar2527julijongen!

het is een wildebras!

denkt dat buik niet groeit, maar de foto's zijn het bewijs

Mari3430 julibij 32 wkn liggingsecho ivm placentameisje!

nog een eigenwijsje! voetje bij haar mooie volle lippen tijdens 3D-echo.

Verlof: 1 juli

Leeuw2831 juliverrassing!

handjes en voetjes voelbaar!

druk met inpakken en school

Ik heb een aantal mensen die lang niet hebben geschreven uit de tabel gehaald om het overzichtelijk te houden. Als je weer mee wilt schrijven, laat het dan weten!
He Nolleke dat hoort er bij hoor! Het is nu eenmaal niet altijd rozengeur en maneschijn dus wat mij betreft juist je onzekerheden hier meedelen, dan ben je het weer even kwijt. Als we zoetsappig willen doen gaan we wel naar babybrabbel

En wat betreft nuchter bedoel ik dat ik geen last heb van mijn hormonen. Verder besef ik me maar al te goed dat een gezond kind op de wereld zetten een voorrecht is. Dat heeft met mijn eigen voorgeschiedenis te maken qua zwanger worden en blijven, maar ook doordat er bij ons in de familie vorig jaar een overlijden is geweest vanwege een aangeboren hartafwijking. En dat maakt je toch onzeker.

En ik blijf je een bikkel vinden

Lastige situatie met je vriendin 2jongens. Dan kan je vriendschap nog zo hecht zijn, maar als het verdriet bij haar zo diep zit gunt ze je waarschijnlijk wel je geluk, maar is het te confronterend voor haar.
Nolleke: probeer zo ontspannen mogelijk te blijven want dat komt jouw lijf en het kindje alleen maar ten goede. De klachten die je hebt komen ook voort uit stress denk ik. Ik ken dat want als ik me zorgen maak krijg ik alleen maar meer last van mijn buik en met spanning krijg ik erg last van bandenpijn en dan denk ik weer dat er iets niet goed is. Dan word ik nog meer gespannen. Goed dat je jezelf verwend en iets leuks aan trekt! Probeer zoveel mogelijk te genieten.

Mijn vriend heeft ook het volste vertrouwen dat het allemaal goed zal gaan. Af en toe raak ik in paniek en dan kan ik me echt aan hem optrekken. Dan probeer ik rationeel te zijn en te denken in hoeverre zijn mijn angsten op dit moment reeel. Ik heb zelf ook een nare ervaring in mijn jeugd met een doodgeboren zusje maar probeer daar zo min mogelijk aan te denken. Maar goed het is makkelijker praten dan voelen. Iemand zei laatst vanaf het moment dat je zwanger bent is het zorgeloze leven voorbij. Want als je kindje straks geboren is zijn er weer een heleboel nieuwe zorgen.

Gelukkig ben ik verder ook niet meer heel emotioneel enz. Nou ja soms word ik een beetje emotioneel (blij dan) als ik denk aan hoe mooi het is dat ik een klein mensje in me draag. Nu we weten wat het wordt heeft ze echt meer een persoonlijkheid en ik praat nu tegen haar en zing voor haar.

Ik ga vanaf mei naar Yoga en hoop daar ook een stukje ontspanning te vinden. Hoe meer jij ontspannen bent hoe beter het is voor je lijf en je kind. Las het gisteren ook in een blad over zwangerschap. Is trouwens ook van invloed op de bevalling straks. Op vakantie ga ik ook in de zen stand ha ha ha. Veel lezen, luieren, relaxen en genieten van mijn mooie buik en het trappelkontje wat er binnenin zit.

Wij willen nog even geheim houden dat het een meisje wordt maar per ongeluk heb ik me tegen een collega net versproken. Balen! Maar ze verteld het niet verder. Hoop ik ;)
quote:Mari76 schreef op 18 maart 2011 @ 12:27:

Gelukkig ben ik verder ook niet meer heel emotioneel enz. Nou ja soms word ik een beetje emotioneel (blij dan) als ik denk aan hoe mooi het is dat ik een klein mensje in me draag. Nu we weten wat het wordt heeft ze echt meer een persoonlijkheid en ik praat nu tegen haar en zing voor haar.

Dat heb ik ook. Kan er echt intens van genieten en krijg er soms tranen van in mijn ogen. hahaha lekker zoetsappig.
Heb trouwens die buikband gekocht van Anita en hij zit heerlijk. Ondersteund m'n buik en m'n rug voelt lekkerder. Dus bedankt voor de tip!
leeeuw???????? alles ok gegaan??

Nou heb ik weer spijt dat ik die band verkocht heb op internet.... Nou ja.... helaas pindakaas

Mijn oudste zoon heeft ook een autistische stoornis... Asperger.. dat is dan wel de : goede : vorm, maar dan nog vind ik dat persoonlijk geen reden om geen kinderen meer te nemen... Denk juist dat het goed is dat autistische kinderen Normale (klint dat stom eigenlijk) kinderen om zich heen hebben want daar leren ze van. En jammer dat je vriendin zich dan zo afzonderd.... gewoon jaloers denk ik... Zonde voor haar toch?
Goodmorning! Lekker een beetje uitgeslapen deze ochtend. Gister uiteten geweest met twee vriendinnen. Ti's restaurantweek, altijd weer leuk om te zien hoeveel werk er van het menu wordt gemaakt. Heerlijk gegeten voor weinig geld.

Je hebt veel verschillende vormen van autisme als ik het goed begrijp. Klopt het dat jouw zoon goed kan leren, maar het moeilijker heeft op sociaal vlak Lieselot? Of stel ik het dan te "simpel"?

Ben trouwens benieuwd naar de echo van Leeuw.

Wat een heerlijk weertje hè. Wat zijn jullie plannen voor vandaag? Misschien brengt iemand me op een idee!
Ehm, ik ga naar het ziekenhuis.... OPEN DAG! :-) :-) Haha.

Er is net een schilder geweest, die het babykamertje gaat schilderen. Ik wil wel dat hij het doet en het gaat in april gebeuren. De babykamer laat ik ook eerder komen dan begin juni, dat vond ik toch te laat. Ik heb hem trouwens veranderd in http://www.baby-dump.nl/i ... 25&groep_id=37&merk=4305. Babykamer Denver van Interbaby bij Baby-Dump.
Had je die andere nog niet definitief gesteld Cow? Ziet er mooi uit deze. Is het een lichte houtkleur? Ik heb trouwens 19 apr de informatiebijeenkomst.

Lekker dagje vandaag. Geshopt met mams en op een terrasje gezeten. Vanavond bankhangen en films kijken.
Cow, leuke kamer!

Ik ga over paar weken denk ik bij de Baby-Dump kijken, wonen toch vlakbij.

Inderdaad wat een heerlijk weer vandaag! Kinderen waren de hele middag buiten aan het spelen.
Hoi! Vera, ik had hem al besteld, maar je mag bij Baby-Dump altijd een bestelling wijzigen (ik denk zolang het nog niet geleverd is). En zeker voor een (iets) duurdere! En ja, het is een lichte, grijze houtkleur. Grijs is toch wel leuk voor een jongenskamer, de commode is iets hoger dan de andere en heeft laden i.p.v. planken.

Ja, het was lekker weer, hè! Ik ben nu doodop, komt door mijn drukke dag. En toch, niet-zwanger zou ik daar niet zo moe van worden. Heb vroeg in de avond ook al een paar uurtjes geslapen.

De open dag was super. Er waren veel kinderen! Ik heb alvast een kijkje genomen in de verloskamers en bij de rooming inn. Ik vond het wel spannend, hoor. Maar het was zo gemoderniseerd vergeleken met enkele jaren geleden, hoorde ik van een paar moeders. Mooie kleuren (paars, wit), tv-scherm, monitor, grote kamer, badkamer met douche en bad erbij. Grote leren stoel voor familie die je meeneemt. Computer voor de rapportage van de gyn. De baby kan op de kamer gewogen en gewassen worden. Werkelijk prachtig! En er zijn speciale verpleegkundigen die je helpen met puffen en met je praten tijdens de bevalling.

Ik ben bij de verfhandel geweest en bij de Gamma. Heb nu een stalenkaart om een kleurtje voor de muur (helft van de kamer) uit te zoeken. De andere helft doen we wit. Ik denk aan grijsblauw of een tint paars. Maar weet nog niet hóe helder of hóe pastel.

Nolleke, fijn in ieder geval, dat de controle goed was. Houd je daar maar aan vast! En sterkte met de angstige perioden. Probeer het positief te blijven bekijken, ga ervan uit dat het lukt! :-)
Wij hebben ook een kamertje besteld. Kamer Belle van de Prenatal. Heb foto's maar het lukt me niet om ze hier te uploaden dus ik zet ze op Hyves. 2e week april kunnen ze al leveren maar we moeten nog schilderen.

Moesten ook een matras kopen. Hebben een pocketvering matras besteld en gaan nog even kijken of we aerosleep of een ander systeem nemen. Hadden we ons nog niet echt in verdiept.

Allemaal een lekker weekend gehad?
quote:Vera01 schreef op 17 maart 2011 @ 12:46:

Vlinder, leuk zo'n hangwiegje. Hadden de andere twee een ander wiegje? Ik ga ook zwangerschapszwemmen doen. Was even zoeken bij mij in de buurt, maar heb een zwembad gevonden.

Ik rij straks naar de prenatal voor die buikband. Heb ze op internet gevonden, maar wil 'm passen. Anders zit je weer met terugsturen enzo.

S sliep in de kinderwagenbak naast ons bed en al vrij snel op zijn eigen kamertje in zijn ledikant, R sliep op een verschoonkussen dat op een stoel met hoge zijkanten dwars tegen ons bed stond. we hadden geen ruimte voor een wiegje. nu wel dus vandaar.

hoe beviel de buikband?

nolleke, wat naar dat je zo gedroomd hebt toen je zwanger was van sam. gelukkig nu niet... wat goed hoe je vriend er mee omgaat, fijn dat je gewoon tegen hem aan mag "zeuren", ook hier hoor ik vind het geen probleem het is juist heel fijn om een plekje te hebben waar je van je af kunt schrijven en daarbij horen we ook alle mooie dingen van elkaar... leuk dat je jullie meisje kan zien bewegen.

2jongens wat lastig als mensen dat soort opmerkingen maken over daarom wil ik nou niet nog een kind. tuurlijk wil je even gerustgesteld worden door vrienden ipv dit... ik merk dat er ook vriendinnen zijn die afstand nemen, we groeien uit elkaar, zij wonen net samen en ik krijg mijn derde kind... merk dat ik echt moet investeren in nog niet zulke goede vrienden/kennissen die kinderen hebben, en dan hoop ik dat dat steeds meer vrienden worden, maar dat komt nu nog een beetje van 1 kant lijkt het soms.. vind dat wel moeilijk...(terwijl ik niet veel over mijn kinderen praat, gewoon avondjes mee uiteten wil enzo metde meiden die geen kinderen hebben, maar op de een of andere manier gaat het zoals het gaat)

lastig mari, als je het weet maar het geheim moet houden, zo heeft manlief vorige week onze jongensnaam hardop gezegd in een gesprek met zijn zwangere collega... ze hadden bedrijfsuitje en waren aan het praten over van alles en toen over kaartjes zei manlief die ontwerp ik zelf en ij zei iets van veel werk? en toen zei man valt wel mee want het kaartje voor ... (jongensnaam) hebben we nog van toen vrouw zwanger was van R. dus.... ze heeft gelukkig beloofd het aan niemand te vertellen haha...

cowvabjou, handig wel dat je in het ziekenhuis ben t gaan kijken is dan toch wel makkelijk zon open dag.

ik laat het hierbij.... ben wel weer bijgelezen maar schrijven komt verder van de week wel weer, zusje heeft hier twee nachten geslapen en ik ben blij dat het weer stil in huis is.... ga zo lekker mijn bedje in...

lieselotje, dat zijn de bevallingsverhalen waar we graag over horen! haha!
Meiden, ik ben uitgeput....Veel gewandelt in de zon met man en kinderen, ga nu lekker op de bank hangen met de tijdschrift en wat lekkers voor bij de thee.

Vlinder, ja, herkenbaar, over vriendinnen..heb grappig genoeg een kennis (we hebben destijds in de trein kennis gemaakt omdat ) , die in de laatste 2-3 jaren een echte vriendin is geworden, en vorige jaar kreeg ze een derde kind ...

Mijn allerbeste vriendin heb ik helaas 3 jaar geleden verloren, ze overleed na een autoongeluk...Stom, kan haar nog steeds soms behoorlijk missen. Wij houden wel een goed contact met haar man en zoontje, hij is net zo oud als mijn oudste. Heb trouwens pas deze week aan hun verteld dat ik zwanger was, het voelde een beetje confronterend...ik weet dat hij heel graag nog kinderen wilt, maar heeft na haar dood nog steeds geen nieuwe partner gevonden.

Mari, ook een heel leuke kamer!

Volgens mij ben ik nu de enige zonder babykamer )
goedemorgen allemaal,

wat een nare verhalen over vriendinnen enzo die dan zo reageren.

bij ons is dat ook wel een beetje, maar meer omdat we nog niet super lang samen zijn is het eerder van goh das snel is het wel gepland en vooral de reacties die je achteraf via via hoort; goh dat heeft ze goed voor elkaar. nu heeft ze eindelijk haar zin zodat ze nooit meer in de shit hoef te zitten. en de spullen die ze koopt, is toch veel te snel allemaal etcetcetc.

heel irritant vooral als hormonen bom.

ik ben trouwens ook weer ontzettend moe.

de eerste drie maanden was ik heel erg moe. daarna ging het goed, maar nu is het weer drama. gister sliep ik om half 9 en ik ben nu nog steeds ontzettende moe en ik krijg er nu ook bij dat ik ontzettend misselijk ben en ben ook ontzettend emotioneel..

ik heb trouwens van het weekend een goede zwangerschaps bh gekocht. ten eerste ben ik nu al 3 maten gegroeid aaaaaaah en daarnaast vond ik hem ontzettend duur, maar goed van mijn gewone bh's heb ik gewoon blauwe plekken en striemen etc.

maar goed vandaag heb ik dus absoluut mijn dag niet :(
Meiden, wij hebben een kinderkamer uitgekozen en besteld en een matras. Maar ik wil graag weten wat jullie doen met veiligheidsmaatregelen. Aerosleep of andere zaken? Ik wil me hier alvast een beetje in verdiepen. Je hebt Molton lakentjes enz. maar ook van Aerosleep en Prenatal heeft zelfs nog een ander merk. Heb er geen verstand van. Waar hebben jullie goede ervaringen mee of wat gaan jullie doen?
leeuw?

2jongens, heftig dat je je beste vriendin verloren hebt. kan me voorstellen dat je haar nog wel eens mist zeker nu met zwangerschap enzo....

shootingstar gelukkig is deze 'niet jouw dag'-dag weer bijna om, hopelijk vannacht goed slapen en dan morgen weer wat beter in je vel...

mari hier geen aerosleep of iets, ik weet niet, de kleine ligt de eerste maanden bij ons en er kan altijd wat gebeuren, daarbij heb ik er ook slechte verhalen over gehoord dat hij vals alarm sloeg enzo waardoor ej compleet in de stress zit... maar het blijft lastig bij beide kinderen heb ik zeker in het eerste half jaar (en helemaal toen ze de eerste keer doorsliepen) heel gespannen gedacht terwijl iknaar de kamer van ze liep 'als hij/zij nog maar slaapt en er niets mis is gegaan'... ik denk dat een matrasje niet mijn gevoel bij een eerste keer doorslapen weg zou nemen, dan zou ik alleen maar denken wat nou als hij niet af is gegaan?

wie zei nou dat die vast de enige was nu zonder babykamer? ik ook nog niet hoor... er is wel een ledikant aanwezig waarin S ookgeslapen heeft maar die heeft sinds vorige week een nieuw bed en het ledikant staat nog op zijn kamer, bijpassende commode staat tijdelijk bij R (zonder de deurtjes en laatjes erin) omdat haar kamer de meeste ruimte over had toen we gingen verhuizen. het kamertje zelf is nog opslag ruimte van verhuisdozen die nog uitegpakt moeten worden en dan moet ik nog behang van de muren gaan halen en bedenken wat ik wil qua verven of behangen, kozijnen gaan schuren en witten, een vloer uitzoeken, en het kamertje aankleden, in feite heb ik nu dus een ledikant bij S op de kamer een commode bij R op de kamer en een hangwiegje in de doos in de babykamer liggen...
hier ff n kort bericht. Alles prima gegaan met de 20weken echo! We weten niet wat t is en ik ben toch iets verder dan ze dachten, ik wist t! Maar ze stellen het niet bij!?

Ik heb het heel druk met klussen en school! Sorry voor de weinige reacties!

Ik ga nu weer proberen te slapen, veel jeuk s nachts en zere knien( van t klussen). Kan er niet van slapen, bah!
Leeuw gelukkig is alles goed!!! Hoeveel verder ben je dan? Ben benieuwd.

Hier ook slecht geslapen. Veel last van mijn buik 's nachts en kan niet echt heel lekker liggen. Maar dat wordt er vast niet minder op.

Vlinder dank voor de info. Wat voor alarm is dat dan? Ik ga eerst lekker even met vakantie a.s. vrijdag en daarna ga ik me er eens goed in verdiepen. Voor het overzicht: ik ga de 14e weer naar de verloskundige en ben vanaf vrijdag 2 weken met vakantie.
Ik was ook wat eerder. Echo zei 19 juli. Zelf dacht ik ook altijd 18 juli... Stellen ze ook niet bij..

Hier ook nog geen babykamer hoor. heb wel alles al.. Hoewel... wel de babykamer. Want Kees gaat naar een andere kamer en de baby gaat naar Kees zijn kamer. Maar Kees zijn kamer moet nog leeggehaald worden enzo..

maar ja.. te lekker weer om iets te doen, dus zodra hij op bed ligt zit ik in de tuin in het zonnetje
leeuw fijn te horen dat alles goed was!

mari, je kan bij google invullen aerosleep viva en dan krijg je allemaal links naar topics met ervaringen erover. misschien kun je daar eens kijken en zien hoe hij andere mensen bevallen is. ik kom er nu achter dat ik in de war was met iets anders wat je over het matrasje kon doen, ik weet oo kniet hoe dat dan wel heet (ik dacht daar dus aan bij aerosleep) wat ik gehoord had was dat het een soort matrasje was wat de beweging van je kind voelt (dus ook het op en neer gaan van de borst met het ademen) en dat het dan een alarm geeft als je kindje niet meer zou ademen (zou dus iets zijn voor mensen die zich erg veel zorgen maken over wiegendood) alleen hoorde ik dus verhalen van mensen die zeiden dat het alarm ook wel eens afging als hun kindje heel diep in slaap was en dus niet zo heel diep aan het ademen was... dan zit je dus stijf in je bed en blijkt er niets te zijn... maar goed lang verhaal ik had het dus verkeerd in mijn hoofd want jij bedoelde een matrasje waar je doorheen schijnt te kunnen ademen als je er met je neus inligt toch?

fijne vakantie trouwens! lekker hoor!

lieselotje, is jouw motto hoever je zwanger bent? of is het een verwijzing naar wat anders? vraag me dat steeds af...

Oudste is vandaag bij oma, Meissie ligt lekker te slapen en ik ga even rustig bankhangen...
Hoi meiden,

Leeuw, gelukkig was de 20 weken echo helemaal goed!

Cow, mooie kamer!

Shootingstar, hoe gaat het vandaag met je?

Ik ben gister weer op controle geweest. Alles was weer goed, maar mijn baarmoederhals was wel weer wat korter. Volgens de gyn een normaal proces tijdens de zwangerschap en het was nog lang genoeg. Hij vond zelfs dat ik pas over 2 weken terug mocht komen, maar dat houd ik niet vol. Ik wil iedere week met mijn eigen ogen zien dat alles nog dicht zit, om er weer een week tegen aan te kunnen.

Verder heb ik na lang denken toch een afspraak gemaakt voor een 3D echo. Heb van de week de 3D echo van mijn vriendin gezien en wauw wat is dat prachtig! Kon echt al goed het gezichtje zien, lag lekker te gapen en met de voetjes te spelen.

Dus voor de tabel: 28 maart controle gyn, 4 april controle gyn, 11 april controle gyn, 18 april controle gyn, 25 april controle gyn, 28 april 3D echo

O en nu vergeet ik bijna het leukste te vertellen: mijn vriend heeft afgelopen zondag de baby voor het eerst voelen bewegen, echt een geweldig moment!
hoi hoi!

Wij hebben ook een pocketveering matras met daarover een aerlosleep molton

naar wat ik begreep net zo goed als een aerlosleep matras, maar wel goedkoper en het matras dat we nu hebben is dikker..

ben wel benieuwd wanneer alles geleverd wordt. we hebben in februari het kamertje besteld en een week later nog alle andere dingen (box, matrasje, lakentjes etc) uitgezocht en die worden allemal tegelijk geleverd.

ik ben overigens gister weer bij de verloskundige geweest en ik moet minder gaan werken :(.

ik was gister al eerder van mijn werk naar huis gegaan omdat ik het nie tmeer trok. zooo ontzettend moe, emotioneel en alles deed pijn. mijn bloeddruk was savonds ook een stuk hoger. hij was de vorige keer 110/65 en nu 130/85. nog niet te hoog maar het owrdt nu wel in de gaten gehouden.

ze heeft me dus aangeraden halve dagen te gaan werken voorlopig anders zou ik he tniet redden om door te werken tot 36 weken :(

wel balen, maar mijn gezondheid en die van de kleine staat nu voorop dus het moet.

verder was alles goed; de kleine groeit goed en het hartje ging ook als een speer.. hij is ook lekker wild en ligt constant te draaien en te schoppen.

ik groei zelf ook alleen iets te goed, dus i kmoet erop gaan letten dat ik niet te veel eet grrrr.. was te verwachten aangezien ik van lekker eten hou hahah..

zijn jullie al veel aangekomen?

en wat voor voeding zijn jullie van plan te gaan geven? fles of borst?

ik wil proberen om borstvoeding te gaan geven, maar ga ook niet moeilijk doen als het niet lukt.

ben me nu dus overal aan het inlezen over borstvoeding en zit eraan te denken ook naar zo'n cursus te gaan.

Wat leuk nolleke dat je vriend de baby ook heeft gevoeld nu! hij zal wel helemaal trots zijn. mijn vriend begint altijd helemaal te glimmen en te stralen en nu ik vanochtend las dat de beby je nu ook kan horen begon ie gelijk tegen hem te praten. zo schattig!

ik heb overigens ook verschillende uitgerekende data gekregen.

volgens de verloskundige is het 27 juli, volgens degene die de pretecho maakte 24 juli, volgens alle zwangerschapskalenders 22 juli en weer een ander op 21 juli dus ik houd gewoon de hele week aan en dan zie ik het wel

Het is weer een heel verhaal geworden hahah
Hey Shootingstar,

Goed naar je lijf luisteren hoor! Ik werk nu ook tot mijn vakantie (a.s. vrijdag) een uur minder omdat ik het niet meer trok. Maar daardoor gaat het nu steeds beter. Zeker als jouw bloeddruk omhoog gaat moet je het rustiger aan doen. Ik heb er best moeite mee om te accepteren dat ik soms weinig energie heb. Het liefst zou ik gewoon doen wat ik altijd deed, veel werken, 's avonds nog afspreken enz. maar ik moet nu keuzes maken. Gisteren had ik een etentje en ben ik ervoor even gaan slapen. Dan kan ik er weer even tegenaan. Accepteren is het belangrijkst en het is voor een heel goed doel.

Ik wil ook borstvoeding gaan geven. Omdat het goed is voor de baby maar ook om je figuur weer een beetje terug te krijgen. Maar als het niet lukt dan ga ik wel door proberen te zetten maar als het dan nog niet lukt dan ga ik me daar ook bij neerleggen.

Grappig dat jullie uitgerekende data allemaal zo verschillend zijn steeds. Bij mij is het 30 juli en dat is zo gebleven. Ben benieuwd ;)
Hey Shootingstar,

Goed naar je lijf luisteren hoor! Ik werk nu ook tot mijn vakantie (a.s. vrijdag) een uur minder omdat ik het niet meer trok. Maar daardoor gaat het nu steeds beter. Zeker als jouw bloeddruk omhoog gaat moet je het rustiger aan doen. Ik heb er best moeite mee om te accepteren dat ik soms weinig energie heb. Het liefst zou ik gewoon doen wat ik altijd deed, veel werken, 's avonds nog afspreken enz. maar ik moet nu keuzes maken. Gisteren had ik een etentje en ben ik ervoor even gaan slapen. Dan kan ik er weer even tegenaan. Accepteren is het belangrijkst en het is voor een heel goed doel.

Ik wil ook borstvoeding gaan geven. Omdat het goed is voor de baby maar ook om je figuur weer een beetje terug te krijgen. Maar als het niet lukt dan ga ik wel door proberen te zetten maar als het dan nog niet lukt dan ga ik me daar ook bij neerleggen.

Grappig dat jullie uitgerekende data allemaal zo verschillend zijn steeds. Bij mij is het 30 juli en dat is zo gebleven. Ben benieuwd ;)
Cow, klinkt goed dat zkh van jou. Mag man ook blijven slapen? Dat heb ik nl al een paar keer gehoord om mij heen. Ik heb 19 april de informatieavond. Al over de kleur van het kamertje uit? Wij hebben voor hemelsblauw gekozen en staat erg mooi vind ik zelf.

Mari, ik dacht dat de aerosleep al een matras was, maar daar komt dus nog iets onder als ik het goed begrijp. Ik ga me laten adviseren en alles aanschaffen en als het kamertje er is. Dat is half april. Neem je het ook in het wiegje? Is in principe niet nodig, omdat ze dan toch nog niet zelf kunnen draaien, maar het lijkt me gewoon een prettig idee. Mooi kamertje trouwens. En waar ga je naar toe op vakantie?

Vriendschappen met vrienden kunnen veranderen als er kinderen komen, maar ik denk dat wanneer beide partijen begrip hebben voor de verandering en interesse tonen in elkaars leven het geen probleem zou moeten zijn. Bij mij is de kinderwens veel later gekomen dan bij de meeste van mijn vriendinnen. Terwijl ik nog volop uitging, spontaan weekendjes weg enzo moesten zij veel meer plannen. Maar eigenlijk is dat altijd wel goed gegaan. Ben trouwens benieuwd naar de naam Vlinder. Kan je ‘m aan ons ook niet “per ongeluk” verklappen..

Shootingstar, de hormonen gieren door je lijf zo te horen. Lekker aan toegeven lijkt me. Dus zo nu en dan een huilbui en een extra tukkie doen zodra het kan.

En ach, wat is snel. Man en ik woonden vrijwel direct samen en na 10 maanden vroeg ie me ten huwelijk. We zijn nu bijna 9 jaar samen en nog steeds hartstikke gelukkig. Lekker je gevoel volgen dus.

Wat vreselijk van je vriendin 2jongens. Natuurlijk mis je haar, je had nog zoveel met haar willen delen

Leeuw, goed dat je je even komt melden ondanks de drukte, we waren erg nieuwsgierig naar je echo. Gelukkig alles goed! En je wilt het ook een verrassing houden?

Slapen wordt bij mij ook steeds minder. Ben vannacht wel 100x wakker geweest voor mijn gevoel. Heb steeds zo’n droge keel en iedere keer als ik me omdraai, raai ik dat kussen mee. Hele organisatie Komt ook omdat de hond van mijn ouders bij ons is en steeds op bed wil kruipen ’s nachts. Man heeft het niet zo door, maar daar wordt ik dus ook wakker van. Ach, kunnen we vast wennen aan de gebroken nachten hahah

Gister in de tuin de vriezer en de koelkast (die in de schuur staan) ontdooit en schoongemaakt. Klaar voor de bbq’s deze zomer. Tussendoor in het zonnetje gezeten. Wat was het lekker he!

Nolleke, wat goed dat je aangeeft dat je de controle wekelijks wilt houden als jou dat gerust stelt. Maar wel een heel goed teken dat je in principe om de 2 weken mag komen. Lek he, dat man ook de baby kan voelen. S heeft het eergister weer gevoeld. Hij moet wel geduld hebben, want steeds als ik ‘m roep is ie te laat of ligt z’n hand verkeerd.

Wat betreft bv of fv, ik wil bv proberen, maar niet koste wat het kost. Als het gaat ben ik blij en als het niet gaat dan niet. Hoe denkt de rest daarover? Aan een kant lijkt het me een heerlijk moment samen, aan de andere kant ben jij altijd degen die de voeding moet geven.

Ik ben nu trouwens 8 kilo aangekomen Shootingstar. De laatste 2 weken is er niets bijgekomen, met name de eerste maanden ging het hard. Ik “sport” nog wel steeds. Kan het beter bewegen noemen hahah niet super fanatiek namelijk.

Moet nu snel de deur uit. Heb met 2 vriendinnen afgesproken. Zal vanavond of morgen de tabel bijwerken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven