Email blunder

21-03-2011 20:14 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik stel waarschijnlijk een vraag waar niemand een antwoord op heeft maar ik vanmiddag per ongeluk een persoonlijke email gestuurd naar hetzelfde bedrijf maar verkeerde persoon. Stel de vraag toch maar in de hoop dat iemand mij gerust kan stellen, het is ook geen drama, maar email was persoonlijk gericht aan eenvriend met wie ik momenteel wat problemen heb, express verstuurd vanaf mijn hotmail adres maar naar de verkeerde persoon gemailed. Hoe voor de hand ligt het dat grote bedrijven verschillende email adressen hanteren.Stel dat email bestemd was voor jan.jansen@xxxxx.nl maar is verstuurd naar j.jansen@xxxx.nl. Binnen mijn bedrijf beginnen alle email adressen met voornaam.achternaam@xxxxx.nl

Stomme vraag waarschijnlijk, heb persoon in kwestie al email gestuurd dat er iets mis was gegaan en ga ervan uit dat mensen verkeerd ontvangen emails vertrouwelijk behandelen maar ik baal ervan, hoop niet dat deze persoon zo vrij is geweest om mail door te sturen, stonden geen schokkende dingen in maar was toch wel persoonlijk.

Alvast bedankt.
Kans is erg klein hoor. Bij de bedrijven waar ik het van weet, gebruiken ze allemaal dezelfde indeling voor de @.

Langs de andere kant had je dan een undeliverable message moeten krijgen.
Als de naam voor het @ niet bestaat, komt het meestal in een algemene inbox van het bedrijf binnen.
Ik was de eerste keer een punt vergeten en toen kreeg ik wel een undeliverable message, is ook geen drama maar het loopt momenteel al niet zo lekker tussen ons vandaar email gestuurd dus ik hoop niet dat zulke emails gewoon maar intern doorgestuurd worden. Aan de andere kant zou ik bij het krijgen van email laten weten dat deze niet voor mij bestemd is dus daar ga ik maar even vanuit dat persoon in kwestie dit ook gedaan heeft.
Je kan inderdaad een catch-all adres definiëren. Meestal komen dat soort mails in hetzelfde postvak als bijvoorbeeld een info@blabla.nl adres.
Ik zou wel voor de toekomst zijn prive-emailadres vragen. Prive mail op het werk ligt ongeacht de inhoud sowieso denk ik een beetje gevoelig.
anoniem_78097 wijzigde dit bericht op 21-03-2011 20:26
Reden: aargh typ ik nu ook al zowieso.
% gewijzigd
quote:borderwalk schreef op 21 maart 2011 @ 20:25:

Ik zou wel voor de toekomst zijn prive-emailadres vragen. Prive mail op het werk ligt ongeacht de inhoud zowieso denk ik een beetje gevoelig.Ach die vriend kan altijd naar zijn collega's reageren met "TO?, nooooit van gehoord!"
Tijntje wat bedoel je precies? toch niet bij alle jan.jansen, j.jansen etc emails binnen hetzelfde bedrijf of bedoel je dat het in een algemene email inbox komt?

Borderwalk, helemaal waar maar hij heeft geen prive mail. We mailen heel vaak op onze werkadressen maar ik was vrij vandaag en was e.e.a. voorgevallen dit weekend en ik wou even per email wat uitspreken, niet handig maar is gebeurd maar ik zit er nu mee in m'n maag.
quote:cappi schreef op 21 maart 2011 @ 20:30:

Borderwalk, helemaal waar maar hij heeft geen prive mail.Misschien dat dit een goede aanleiding is? Ik ken trouwens niemand zonder privemail, maar dat is misschien een leeftijdsding.
bij ons worden verkeerde emails doorgestuurd, of teruggestuurd. We hebben bv collega's ( vader - dochter of man-vrouw ) en die emails komen regelmatig bij de verkeerde binnen en die worden dan doorgestuurd naar de goede ontvanger.

en voor de rest: als degene naar wie jij die mail hebt gestuurd degene voor wie de mail niet bedoeld is niet kent dan zal het hem/haar weinig interesseren wat er in staat.
Dan mail je nu de gene voor wie de mail bedoeld was toch even met de vraag of hij je email goed ontvangen heeft? Dan ben je gelijk van die onzekere gedachte af.
Bedankt allemaal, ik heb de verkeerder ontvanger nog even een email gestuurd met mijn excuses maar dat email niet voor hem bedoeld was en of hij deze kan verwijderen en mij kan laten weten dat hij deze ontvangen heeft. Verder kan ik ook niets meer aan doen, stonden ook geen schokkende dingen in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven