jongens schoenen

21-03-2011 21:35 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

ik heb een vraagje mijn zoon is 3 en ik wil zomerschoenen gaan kopen. Nou heb ik net even op internet gekeken en zag veel leuke gympjes, sneakers enz vanaf ongeveer 80 euro. En de folder van de schoenenreus had ook leuke gympjes die er leuk uitzagen. Maar voor 30 euro ongeveer. Wat denken jullie zouden die goedkopere ook een goed voetenbed hebben of zouden die duurdere echt alleen beter zijn? Ik heb geen idee namelijk.......we kunnen ook prima die duurdere kopen maar ik ben benieuwd naar jullie reacties. Alvast bedankt....
Kinderen hebben geen voetbed nodig dus daar zou ik me niet door laten leiden. Ik zou er op letten dat ze goed passen, stevigheid bij de hiel en bij voorkeur geen plastic. Schoenen van Dr Visser Zijn die te koop bij van Haren? Komen

in menig test als beste uit de bus.
Geen idee of alleen dure schoenen goed zijn, maar ik vind voor mezelf de schoenen van de schoenenreus echt niet goed zitten. Dat heb ik minder bij bv. Van Haren, Als je daar niet de goedkoopste collectie neemt zijn ze volgens mij best goede kwaliteit. Jammer voor mij is dat ik de dure echt veel leuker vind...
Schoenen moeten goed zitten, en van leer zijn. Dat zijn eigenlijk onze enige eisen voor Moppekind.

De zomersandalen zijn dan wel van plastic, maar dit zijn eigenlijk de enige -voor ons- acceptabele die wél de tenen beschermen, en waarmee hij door rivieren kan lopen.

http://www.bever.nl/kids/ ... 5370.keen-newport-h2-kids

Bij van Haren hebben ze Elefanten schoenen, dat zijn echt fijne schoenen voor een goede prijs. Ik heb voor mijn dochters van 3 en 5 ook zomerschoenen gekocht van de week. 35 euro per paar. Ik weiger voortaan om er veel meer voor te gaan betalen. Ze hebben in september allebei leren laarsjes gehad a 80 euro per paar en ze zijn allebei al stuk.
De Elefanten die Van Haren verkoopt zijn GEEN ECHTE ELEFANTEN.

Elefanten is failliet gegaan. Deichmann/Van Haren heeft het merk en het logo gekocht, en plakt dit op schoenen van mindere kwaliteit. Ik merkte het verschil echt, Moppekinds eerste Elefantenschoenen waren veel beter dan wat later bij Van Haren en Deichmann te koop was.
ik zal inderdaad eens gaan kijken bij van haren maar ik vind helaas meestal de duurdere het leukst......ik zal woensdag een smet hemop pad gaan.

Maar iemand zei net weet niet meer wie dat kinderen geen voetbed nodig hebben maar dat moet toch wel dacht ik?Juist omdat die voetjes nog gevormd worden?
Geen voetbed, dat is een groot misverstand uit de jaren '70 van de vorige eeuw, waardoor veel mensen die groot zijn geworden op verantwoorde Bunniesschoenen nu slechte voeten hebben.

Peuter goed schoeisel nodig?

http://www.x-kds.com/kinderschoenen-artikel.php
Excuus, had reclame gemaakt .
Voeten worden vanzelf gevormd (aanleg) Juist lopen zonder schoenen is goed voor de ontwikkeling van de voetmusculatuur
Voeten worden vanzelf gevormd (aanleg) Juist lopen zonder schoenen is goed voor de ontwikkeling van de voetmusculatuur
Ondersteuning hebben (normale) kindervoeten niet nodig, daar creëer je alleen maar probleem voeten mee. Verder moet je een kinderschoen bijna dubbel kunnen vouwen, hoe flexibeler de zool, hoe beter. Dure schoenen zijn dan ook helemaal niet nodig, alhoewel ik wel, net als Moppetoet, wel hecht aan leren zooltjes.
Schoenen van de schoenenreus zijn echt van slechte kwaliteit. Ik had zomerschoenen voor mijn zoontje van 4 daar gekocht, hij heeft ze op vakantie 1 week aangehad en nu zijn ze al stuk, de zool is los. Maar bijv. Dr. Visser (Scapino) zijn wel fijne schoenen die lang meegaan en die zijn meestal rond 35-40 euro.
..
Ik vind 30,- euro voor gympen van schoenenreus duur. Kan je net zo goed naar een sportzaak gaan. Hebben ze zeker in de opruiming leuke sneakers ook rond die prijs. Of kijk eens op de markt staan ze ook vaak met hele goede leren merkschoenen van vorig seizoen.

Mijn zoontje is trouwens helemaal gek van Geox schoenen (Jawel die gruwelijke incl. lichtjes in de zool) Ik ben er zelf echt niet weg van maar ze zijn onverwoestbaar en dat is ook wel weer fijn voor mij!

Ik koop wel altijd nog schoenen erbij die ik leuk vind zoals converse all-stars(Altijd leuk!) en leuke sandalen bv van Timberland ofzo blijven ook goed en prijs valt best mee. Schoenenreus is zo plastic allemaal, krijg je van die zweetpootjes..
ik koop per seizoen meestal 1 goed paar en nog wat erbij. zo had ik afgelopen winter 1 paar leren schoenen voor hem (bij een outlet voor 45 euro maar waren nieuw rond de 80 euro) en een paar gympen van de schoenenreus.

Die waren echt prima, hebben nu wel slijtage maar niet op gekke plekken en verklaarbaar als je ziet wat zoon ermee doet

Voor de zomer weet ik het nog niet, in ieder geval birckenstocks want die heeft hij vorige zomer ook gehad en helemaal afgelopen, zoveel aangehad.

Heb nu alleen nog 1 paar goedkope gympen liggen dus moet nog even op zoek naar iets leuks & goeds.
Geox bleek te smal vallen voor Moppekind, maar Keen en Meindl passen wel goed. En die lichtjes, ach nou ja, als het kind er maar blij mee is, toch ?

Schoenenreus loop ik niet eens naar binnen, ik word beroerd van die chinese-container-lucht. Het kan niet gezond zijn om daar te moeten werken.
Gympies draagt Moppekind alleen bij de gymles op school, en dan die simpele zwarte gevallen met een bandje van elastiek, lekker gemakkelijk en klaar voor vijf euro ofzo bij Scapino. Voor dat halfuurtje moet het wel kunnen.
Chinese-container-lucht
Ben ik de enige of vinden jullie die sandalen voor jongens ook spuuglelijk? Ben elke keer 5 maanden aan het zoeken naar acceptabel uitziende zomerschoenen. Zijn allemaal lomp en bruin, bah!
Mijn mannen dragen schoenen van minstens 80 euro. Ik moet voor ze naar een speciaalzaak. De oudste heeft extreem brede voeten, type hobbit. Hij past één model van het merk trackstyle, en dan de breedste variant.

De jongste heeft extreem smalle voeten, type sidonia, en heeft van hetzelfde merk de allersmalste leest nodig.

In de zomer lopen de mannen op birkenstocks. Eerder kocht ik dan een paar birkis en een paar zomerschoenen, maar als ze kunnen kiezen lopen ze echt alleen maar op birkis.

Gelukkig doen ze nu sinds september al met 1 paar schoenen... Ten tijde van een groeispurt is het een dure hobby...
wat zijn dan bunnie schoenen juist met een voetbed of dus juist zonder waardoor mensen nu slechte voeten hebben? Snap het even niet helemaal....
quote:ivy1970 schreef op 22 maart 2011 @ 17:49:

Ben ik de enige of vinden jullie die sandalen voor jongens ook spuuglelijk? Ben elke keer 5 maanden aan het zoeken naar acceptabel uitziende zomerschoenen. Zijn allemaal lomp en bruin, bah!

ja eens, heel lelijk!

of het nu van een duur of goedkoop merk is, ik vind ze ook allemaal lelijk.

Ik had toen zoon met 1,5 jaar liep van die teva's, die vind ik nog een beetje leuk en vooral heel handig omdat ze nat kunnen worden en je kan het klitteband goed verstellen.

Afgelopen zomer had ik het kleinste maatje birkenstocks en die zijn echt heel goed bevallen. Hij liep er heerlijk op en ze staan ook stoer. Ik vind het voor volwassen helemaal niks maar voor die kids vind ik ze dus wel leuk.
En die kleurige Keen-sandalen die ik heb geplakt vinden jullie ook niet leuk ? Alhoewel ze niet van leer zijn vind ik ze ideaal, en beschermen ze de tenen. Moppekind krijgt ze deze zomer voor de derde keer, hij mag zelf de kleur uitkiezen. Voor de rest zijn de meeste jongenssandalen inderdaad niet om aan te zien.
bedankt voor jullie reacties !
quote:ivy1970 schreef op 22 maart 2011 @ 17:49:

Ben ik de enige of vinden jullie die sandalen voor jongens ook spuuglelijk? Ben elke keer 5 maanden aan het zoeken naar acceptabel uitziende zomerschoenen. Zijn allemaal lomp en bruin, bah!Wij kopen tot nu toe iedere zomer Tefa's voor onze zoon. Staat altijd erg stoer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven