Liken net als op Facebook

21-03-2011 23:40 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo van facebook naar het forum surfend betrap ik me er steeds op dat ik soms reacties wil 'liken'. Dus op het knopje 'vind ik leuk' wil drukken, gewoon omdat iemand wat grappigs zegt, of iets waar je 't helemaal mee eens bent, maar waar je niet zonodig zelf nog een reactie op wilt geven.

Zou dat werken denk je? Zo'n duimpje op Viva? Is denk ik ook wel leuk om te zien wie jouw reactie allemaal kon waarderen..?
Geen slecht idee eigenlijk. Vind reacties vaak leuk maar ben dan te lui om dan daadwerkelijk te reageren. Eigenlijk best zonde dat diegene dan niet weet dat ik zijn/haar reactie eigenlijk heel leuk vind... (lekker ingewikkeld mijn zin, ik weet het).
Alleen als je ook kunt un-liken.
precies!

de unlike ben ik nog niet over uit...
quote:grijzemuis schreef op 21 maart 2011 @ 23:44:

Geen slecht idee eigenlijk. Vind reacties vaak leuk maar ben dan te lui om dan daadwerkelijk te reageren. Eigenlijk best zonde dat diegene dan niet weet dat ik zijn/haar reactie eigenlijk heel leuk vind... (lekker ingewikkeld mijn zin, ik weet het).In dit geval was het dus makkelijker geweest als er zo´n knopje bestond want je bent het er dus mee eens
worden de topics misschien wel een stuk korter.

Openingstopic: 15 likes, 2 unlikes en klaar, haha...
Alleen als je kunt zien wie wie (un)liked
quote:batwom schreef op 21 maart 2011 @ 23:53:

Alleen als je kunt zien wie wie (un)liked Uiteraard!!
quote:batwom schreef op 21 maart 2011 @ 23:53:

Alleen als je kunt zien wie wie (un)liked like
Het forum is toch om te discussieren? Alleen een duimpje vind ik te simpel. Ik stem tegen
Ik ben voor een "Like" en "Unlike" knop.quote:Moonlight82, 6 uur geleden Het forum is toch om te discussieren? Alleen een duimpje vind ik te simpel. Ik stem tegen. Moet er wel iets zijn om over te discussiëren. Je gaat niet in discussie omdat je het helemaal eens bent met iemand of dat iemand jouw mening al perfect heeft verwoord in een topic. Je hoeft niet iedere keer het wiel opnieuw uit te vinden.

Bij "Unlike" is er uiteraard wel discussie mogelijk. De "Unlike" knop zie ik meer als een knop om de "Like" knop te opheffen voor als je je vergist hebt of dat je bij nader inzien er toch niet eens mee bent.
Ik vind 't stom, ook op facebook.

Als je niets te zeggen hebt, zeg dan niets.
Ik snap je punt, pagina's vol met reacties als 'mee eens' vind ik ook altijd erg zinloos. Als je niets toe te voegen hebt aan eerdere reacties, waarom er dan nog je plasje over moeten doen.

Aan de andere kant: dit gaat hier natuurlijk niet lukken. Ze kunnen het forum niet eens werkend krijgen, laat staan nieuwe toepassingen implementeren.
Er is een forum/website die dit doet: groene en rode duimen. Nu is de discussie daar zo hoog opgelopen over deze duimen dat ze weer verwijderd worden.

Waarom: Mensen stelde een vraag, kregen een goed antwoord op hun vraag, maar de vraagsteller of een aantal mensen waren het niet eens met dit antwoord. En dan niet omdat het een verkeerd antwoord was maar vaak omdat dat antwoord niet naar hun zin is of omdat het antwoord niet in hun straatje past.

Gevolg: ruzie over de rode en de groene duimen die iemand krijgt.

Nu is dit geen vraag- en antwoordforum maar ik denk dat de unlike knop een hoop discussie teweeg gaat brengen....
Viva krijgt het niet eens klaar om een avatar upload probleem van een HALF jaar op te lossen, laat staan like en unlike knoppen toe te voegen. Hoewel, de plaats dit overal op de rest van internet knoppen lukt dan weer wel heel snel.
quote:emaille schreef op 22 maart 2011 @ 08:32:

Aan de andere kant: dit gaat hier natuurlijk niet lukken. Ze kunnen het forum niet eens werkend krijgen, laat staan nieuwe toepassingen implementeren.
Hm, ja daarom is er op facebook denk ik ook geen 'unlike' en alleen maar een 'like' knop. Je waardering over een reactie uiten is altijd leuk, maar de 'unlike' genereert misschien onnodig negativiteit en een 'unlike' behoeft misschien ook eerder uitleg..

Op youtube wordt het trouwens ook gedaan, daar wel met positief en negatief geloof ik..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven