Virus alleen op Internet Explorer?
dinsdag 22 maart 2011 om 18:01
Sinds vanmiddag heb ik een probleemop mijn laptop.
Op websites die via IE bezocht worden, verschijnt na enkele seconden een scherm dat vraagt of je ergens op wil klikken om te bevestigen dat je geen robot bent.
Het is niet wegklikbaar, dus ik kom er alleen vanaf door de hele pagina weg te klikken. Verschrikkelijk irritant.
De link waarop geklikt moet worden is SweetIM.
Komt dit iemand bekend voor, wat is het, is het gevaarlijk, en het belangrijkste: hoe kom ik er weer vanaf?
Hoe het er is opgekomen? Volgens een van mijn kinderen gaat het rond via msn. Het is een link die wordt doorgestuurd, maar je hoeft er niet op te klikken om het te activeren. Is dit een virus?
We gebruiken nu google chrome als browser, dat gaat tot nu toe wel goed.
Wie weet raad?
Op websites die via IE bezocht worden, verschijnt na enkele seconden een scherm dat vraagt of je ergens op wil klikken om te bevestigen dat je geen robot bent.
Het is niet wegklikbaar, dus ik kom er alleen vanaf door de hele pagina weg te klikken. Verschrikkelijk irritant.
De link waarop geklikt moet worden is SweetIM.
Komt dit iemand bekend voor, wat is het, is het gevaarlijk, en het belangrijkste: hoe kom ik er weer vanaf?
Hoe het er is opgekomen? Volgens een van mijn kinderen gaat het rond via msn. Het is een link die wordt doorgestuurd, maar je hoeft er niet op te klikken om het te activeren. Is dit een virus?
We gebruiken nu google chrome als browser, dat gaat tot nu toe wel goed.
Wie weet raad?
dinsdag 22 maart 2011 om 18:21
Ik heb ook problemen met een IM programma. Ik kan het niet eens deleten, alles al geprobeerd. Bij mij is het én IE en Firefox. Heb je een malwarescanner?
Het kan ook zijn dat je per ongeluk iets hebt gedownload dat vermomd was als gewoon een update van een bekend programma. Misschien kun je even googlen of je iets op een computerforum kunt vinden?
Hier tot nu toe nog geen succes.
Het kan ook zijn dat je per ongeluk iets hebt gedownload dat vermomd was als gewoon een update van een bekend programma. Misschien kun je even googlen of je iets op een computerforum kunt vinden?
Hier tot nu toe nog geen succes.
dinsdag 22 maart 2011 om 18:29
Als ik erop google is het een programma wat je moet downloaden speciaal bedoelt voor msn.
Denk dat één van je kinderen dit er dus heeft opgezet.
SweetIM
Je zou kunnen proberen, als het sinds vandaag ineens de kop opsteekt, systeemherstel te doen en terug te zetten voor dit is geinstaleerd.
En anders staat bij bovengenoemde link ook wat je kunt doen.
Denk dat één van je kinderen dit er dus heeft opgezet.
SweetIM
Je zou kunnen proberen, als het sinds vandaag ineens de kop opsteekt, systeemherstel te doen en terug te zetten voor dit is geinstaleerd.
En anders staat bij bovengenoemde link ook wat je kunt doen.