Virus alleen op Internet Explorer?

22-03-2011 18:01 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds vanmiddag heb ik een probleemop mijn laptop.

Op websites die via IE bezocht worden, verschijnt na enkele seconden een scherm dat vraagt of je ergens op wil klikken om te bevestigen dat je geen robot bent.

Het is niet wegklikbaar, dus ik kom er alleen vanaf door de hele pagina weg te klikken. Verschrikkelijk irritant.

De link waarop geklikt moet worden is SweetIM.

Komt dit iemand bekend voor, wat is het, is het gevaarlijk, en het belangrijkste: hoe kom ik er weer vanaf?

Hoe het er is opgekomen? Volgens een van mijn kinderen gaat het rond via msn. Het is een link die wordt doorgestuurd, maar je hoeft er niet op te klikken om het te activeren. Is dit een virus?

We gebruiken nu google chrome als browser, dat gaat tot nu toe wel goed.

Wie weet raad?
Ik heb ook problemen met een IM programma. Ik kan het niet eens deleten, alles al geprobeerd. Bij mij is het én IE en Firefox. Heb je een malwarescanner?

Het kan ook zijn dat je per ongeluk iets hebt gedownload dat vermomd was als gewoon een update van een bekend programma. Misschien kun je even googlen of je iets op een computerforum kunt vinden?

Hier tot nu toe nog geen succes.
SweetIM zijn geloof ik die smileys die je op MSN kunt gebruiken, en op/via SweetIM kun je meer smileys downloaden.
Ik vermoed dat mijn zoon dan een link heeft gekregen om extra emoticons te downloaden, dan zal dat het zijn, dan moest het waarschijnlijk daar op lijken.
ja en ze zitten nu ook op facebook en je kunt er niet goed vanaf komen.
Waarschijnlijk heb je een SweetIM-add-on geinstalleerd voor IE.

Die add-on moet je gewoon via de browser kunnen utischakelen of deinstalleren.

Via Tools->Manage Add-ons o.i.d.
Als ik erop google is het een programma wat je moet downloaden speciaal bedoelt voor msn.

Denk dat één van je kinderen dit er dus heeft opgezet.

SweetIM

Je zou kunnen proberen, als het sinds vandaag ineens de kop opsteekt, systeemherstel te doen en terug te zetten voor dit is geinstaleerd.

En anders staat bij bovengenoemde link ook wat je kunt doen.
Nou, Danique en Friia, dat gaan we dan straks gelijk uitproberen.

Ik hoop van harte dat het werkt..
Je kunt er wel vanaf komen, hoor, alleen moet je wel via "alle programma's" je computer screenen als het ware, zodra je Sweet IM tegen komt, direkt deleten etc.

Het is te doen
We hebben het programma gezocht, maar nergens zien staan tussen de andere programma's.

Daarom systeemherstel gedaan en dat werkt.

Fijn dat het is opgelost!
Gelukkig Perel!, systeemherstel is een goede uitvinding geweest van de makers!

Daarom noemde ik het ook als eerste, vaak helpt dit al, blij dat het is opgelost!
De kans dat je een virus op je computer krijgt is kleiner dan een flinke prijs in de staatsloterij. Allemaal gesublimeerde angst.

Ik heb niet eens een virusscan :(

Ik win ook nooit wat in de staatsloterij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven