Weinig energie en moe

woensdag 23 maart 2011 om 09:07
Mijn vriend is een rammelbakkie. Al zolang ik hem ken, is hij een langslaper en niet een ontzettend energiek persoon. In het begin van onze relatie voelde hij zich vaak ook ziekig. Inmiddels zijn we erachter dat hij regelmatig moet eten om zijn bloedsuikerspiegel op peil te houden. Anders stort hij in en wordt hij chagrijnig.
Sinds een paar maanden hebben we een baby en daardoor is het veel erger geworden. (Terwijl de baby goed doorslaapt en weinig huilt).
Hij zegt bekaf te zijn en daardoor ook fouten te maken. Objectief gezien krijgt hij voldoende slaap (zo'n negen uur per nacht en in het weekend meer). Volgens hem slaapt hij wel licht.
Hij heeft net een bloedonderzoek bij de dokter gedaan en daar is niets uitgekomen. Hij eet goed, drinkt matig en sport ook wel.
Iemand nog tips?
Sinds een paar maanden hebben we een baby en daardoor is het veel erger geworden. (Terwijl de baby goed doorslaapt en weinig huilt).
Hij zegt bekaf te zijn en daardoor ook fouten te maken. Objectief gezien krijgt hij voldoende slaap (zo'n negen uur per nacht en in het weekend meer). Volgens hem slaapt hij wel licht.
Hij heeft net een bloedonderzoek bij de dokter gedaan en daar is niets uitgekomen. Hij eet goed, drinkt matig en sport ook wel.
Iemand nog tips?

woensdag 23 maart 2011 om 09:29
ga - wat - doen
Misschien heel simpel gesteld maar ik zit met het zelfde 'probleem'. Geen idee waardoor het komt.
Ik moet ook regelmatig eten en sporten.
Zon geeft ook energie.
Heeft hij al eens melatonine geprobeert om beter te slapen?
Ik heb vanmiddag nog een gesprek met een psych. Als die nog een tip heeft zal ik het hier schrijven.
Misschien heel simpel gesteld maar ik zit met het zelfde 'probleem'. Geen idee waardoor het komt.
Ik moet ook regelmatig eten en sporten.
Zon geeft ook energie.
Heeft hij al eens melatonine geprobeert om beter te slapen?
Ik heb vanmiddag nog een gesprek met een psych. Als die nog een tip heeft zal ik het hier schrijven.
woensdag 23 maart 2011 om 09:34
woensdag 23 maart 2011 om 09:40
Da's ook nog zo wat Zoeter, inderdaad. Ik had geen ademstops 's nachts maar wel kortademigheid. Bleek een soort poliep in mijn neus te zijn. Sinds ik daar een medicijn voor gebruik adem en slaap ik een stuk beter .
Verder: check B12, check schildklier, niet te veel (snelle) koolhydraten, en veel bewegen. Beter een uurtje per dag lopen of fietsen dan twee keer per week fanatiek fitnessen. Dat heeft bij mij veel geholpen.
Verder: check B12, check schildklier, niet te veel (snelle) koolhydraten, en veel bewegen. Beter een uurtje per dag lopen of fietsen dan twee keer per week fanatiek fitnessen. Dat heeft bij mij veel geholpen.

woensdag 23 maart 2011 om 09:56
Yes, wat zijn jullie snel. Schildklier is al getest. Ik weet niet of B12 ook in die test zat. Kun je dat ook gewoon bij de drogist halen? Ik denk niet dat ik hem nog eens naar de huisarts kan slepen.
Hij doet wel veel hoor, het is niet dat ik een lamzak op de bank heb zitten.
@Zoeter: hoe merk je of iemand ademstops heeft? Het is mij nooit opgevallen. Maar ja, ik slaap 's nachts gewoon.
Hij voelt zich trouwens niet beter als hij korter slaapt.
Hij doet wel veel hoor, het is niet dat ik een lamzak op de bank heb zitten.
@Zoeter: hoe merk je of iemand ademstops heeft? Het is mij nooit opgevallen. Maar ja, ik slaap 's nachts gewoon.
Hij voelt zich trouwens niet beter als hij korter slaapt.

woensdag 23 maart 2011 om 09:59
quote:Flauwegeit schreef op 23 maart 2011 @ 09:56:
Yes, wat zijn jullie snel. Schildklier is al getest. Ik weet niet of B12 ook in die test zat. Kun je dat ook gewoon bij de drogist halen? Ik denk niet dat ik hem nog eens naar de huisarts kan slepen.Bij je huisarts de B12 waarde opvragen als die meegenomen is in de test. Anders toch nog 'n bloedtest er aan wagen. Als B12 niet meer door het lichaam wordt opgenomen, dan krijg je er injecties voor. B12 slikken heeft dan geen zin.
Yes, wat zijn jullie snel. Schildklier is al getest. Ik weet niet of B12 ook in die test zat. Kun je dat ook gewoon bij de drogist halen? Ik denk niet dat ik hem nog eens naar de huisarts kan slepen.Bij je huisarts de B12 waarde opvragen als die meegenomen is in de test. Anders toch nog 'n bloedtest er aan wagen. Als B12 niet meer door het lichaam wordt opgenomen, dan krijg je er injecties voor. B12 slikken heeft dan geen zin.

woensdag 23 maart 2011 om 10:12
quote:Flauwegeit schreef op 23 maart 2011 @ 10:11:
@elninjoo: ik ga de huisarts bellen om te vragen of B12 meegenomen is in de test. Goede tip.
(mag ik je er trouwens op wijzen dat je een mooie kans laat liggen om de baby de schuld van zijn moeheid te geven haha, dacht, laat ik nu 'ns niet zo voorspelbaar reageren
@elninjoo: ik ga de huisarts bellen om te vragen of B12 meegenomen is in de test. Goede tip.
(mag ik je er trouwens op wijzen dat je een mooie kans laat liggen om de baby de schuld van zijn moeheid te geven haha, dacht, laat ik nu 'ns niet zo voorspelbaar reageren
woensdag 23 maart 2011 om 10:14
Is hij ook getest op allergiëen? Als je allergisch bent voor producten en je krijgt ze steeds binnen dan bestaat er een grote kans dat je darmen gaan 'lekken'. Ook al eet je 'gezond' en neem je je rust, dan nog kun je je zooo futloos voelen. Voedingsstoffen worden namelijk niet meer opgenomen in je lichaam en je lichaam vervuild omdat je darmen lekken..

woensdag 23 maart 2011 om 12:33
Ik neem aan dat zijn bloedsuikerspiegel dan ook door de huisarts is meegenomen in de test. Is die dan goed? Hoeft hij daar niets extra's voor te nemen? Test hij regelmatig door de dag heen hoe hoog zijn 'suiker' is? Trouwens koolhydraten worden door het lichaam in energie omgezet. Zie deze link voor info over koolhydraten en bloedsuikerspiegel.
http://www.koolhydratentabel.nl/koolhydraten/
Het komt er min of meer op neer dat als je zoetwaren eet, je dan juist moe en slaperig kan worden.
Je kan het simpel proberen om eerst een extra vitamine B-complex te nemen (nou ja je vriend dan), time released zodat de B vitaminen de hele dag beetje bij beetje worden afgegeven.
http://www.koolhydratentabel.nl/koolhydraten/
Het komt er min of meer op neer dat als je zoetwaren eet, je dan juist moe en slaperig kan worden.
Je kan het simpel proberen om eerst een extra vitamine B-complex te nemen (nou ja je vriend dan), time released zodat de B vitaminen de hele dag beetje bij beetje worden afgegeven.