Januari 2009 (deel 3)
dinsdag 22 maart 2011 om 20:28
Dank jullie wel! Ze ligt nu in bed, hopelijk slaapt ze (en wij!) wat beter dan de afgelopen 4 nachten.. Slechter kan in ieder geval niet..
Ze heeft vandaag welgeteld een halve cracker, een koekje en een half bakje yoghurt gegeten. Gelukkig drinkt ze wel redelijk. De afgelopen dagen heeft ze ook al nauwelijks gegeten, ze zal wel afgevallen zijn, bleegh..
Ze heeft vandaag welgeteld een halve cracker, een koekje en een half bakje yoghurt gegeten. Gelukkig drinkt ze wel redelijk. De afgelopen dagen heeft ze ook al nauwelijks gegeten, ze zal wel afgevallen zijn, bleegh..
dinsdag 22 maart 2011 om 20:50
Wat vervelend Lucia! Hoop dat ze snel weer beter wordt! Chiquita wordt hopelijk voor jullie niet aangestoken.
Ik vind het ook een leuk jasje Wen. Duim voor je dat ze hem leuk vindt .
Kitty ik ga je zo ook even mailen. Ben hartstikke benieuwd wat het wordt en hoe de baby gaat heten. Natuurlijk hoop ik ook dat de bevallig goed gaat. Oh en mijn bevalling mag nog even duren hoor, ben er nog lang niet klaar voor.
Wat een heerlijk weer he, ben zelfs een beetje bruin geworden vandaag. Hebben vanochtend heerlijk lang buiten gezeten/gespeeld.
Ik vind het ook een leuk jasje Wen. Duim voor je dat ze hem leuk vindt .
Kitty ik ga je zo ook even mailen. Ben hartstikke benieuwd wat het wordt en hoe de baby gaat heten. Natuurlijk hoop ik ook dat de bevallig goed gaat. Oh en mijn bevalling mag nog even duren hoor, ben er nog lang niet klaar voor.
Wat een heerlijk weer he, ben zelfs een beetje bruin geworden vandaag. Hebben vanochtend heerlijk lang buiten gezeten/gespeeld.
dinsdag 22 maart 2011 om 22:19
Ja heerlijk he? Ik heb vandaag zelfs mijn belastingspullen op de fiets naar de accountant gebracht met Bloem, terwijl ik helemaal niet zo van fietsen hou (dit was zo'n 25 minuten fietsen enkele reis)
Het jasje is binnen, en het eerste wat ze zei was 'die wil ik niet!' :-s Ze wilde hem ook niet aanpassen, hij moest terug in de doos. Andere jasjes gekeken op internet, ook allemaal niet. Ze wilde de paarse jas. Na wat doorvragen bedoelt ze daarmee haar winterjas. Die wil ze niet kwijt! Tja, dat wordt lastig Maar daarstraks heeft ze het nieuwe jasje wel aangepast toen ze besloot dat die dan voor binnen was. Stond schattig.
Ik vind hem wel érg dun en polyesterig, twijfel nog of ik hem terug ga sturen (maar welke dan?)
En oh, oh, een pratend kind is best handig, maar soms heb je dan van die gesprekken: 'Nee mama, ik wil geen kapucijners. Eet jij die maar op. En de stroop is voor op de pannekoeken. Ik eet liever een broodje met appelstroop.' Okee... en dan ook nog zelf willen snijden natuurlijk.
Het jasje is binnen, en het eerste wat ze zei was 'die wil ik niet!' :-s Ze wilde hem ook niet aanpassen, hij moest terug in de doos. Andere jasjes gekeken op internet, ook allemaal niet. Ze wilde de paarse jas. Na wat doorvragen bedoelt ze daarmee haar winterjas. Die wil ze niet kwijt! Tja, dat wordt lastig Maar daarstraks heeft ze het nieuwe jasje wel aangepast toen ze besloot dat die dan voor binnen was. Stond schattig.
Ik vind hem wel érg dun en polyesterig, twijfel nog of ik hem terug ga sturen (maar welke dan?)
En oh, oh, een pratend kind is best handig, maar soms heb je dan van die gesprekken: 'Nee mama, ik wil geen kapucijners. Eet jij die maar op. En de stroop is voor op de pannekoeken. Ik eet liever een broodje met appelstroop.' Okee... en dan ook nog zelf willen snijden natuurlijk.
dinsdag 22 maart 2011 om 22:39
Lucia, ik hoop op een goede nachtrust voor jullie. Ze eet dan niet veel, maar gelukkig wel iets en belangrijker is dat ze drinkt. Als ze weer beter is zal ze wel weer snel op gewicht komen.
Wen, Bloem heeft wel een erg duidelijke mening . Ze praat echt heel goed zeg, als ze het zo zegt als jij schrijft. Elena zit duidelijk in de 'twee is nee' fase. Bij alles is het steevast 'NO!!' of 'iets anders'!
Dank je voor jullie telefoonnummers dames. Wen, ik heb wel een mailtje van je ontvangen maar volgens mij stond daar je nummer niet in. Misschien kun het het alsnog sturen?
Hopelijk nog 1 rustige nacht hier en vanaf morgen mag de baby wat mij betreft komen!
Wen, Bloem heeft wel een erg duidelijke mening . Ze praat echt heel goed zeg, als ze het zo zegt als jij schrijft. Elena zit duidelijk in de 'twee is nee' fase. Bij alles is het steevast 'NO!!' of 'iets anders'!
Dank je voor jullie telefoonnummers dames. Wen, ik heb wel een mailtje van je ontvangen maar volgens mij stond daar je nummer niet in. Misschien kun het het alsnog sturen?
Hopelijk nog 1 rustige nacht hier en vanaf morgen mag de baby wat mij betreft komen!
woensdag 23 maart 2011 om 08:54
Fijn dat je de nacht rustig bent doorgekomen Kitty! Maar volgens mij zorgt je lichaam er ook wel voor dat het pas begint als het ook 'kan'. Nu ben je er echt klaar voor, dus zal t wel niet lang meer duren.
Met Chica gaat t gelukkig wat beter! Vannacht goed geslapen, ze werd om 22 uur nog wakker met dorst en honger en toen wilde ze melk. Toen melk en nog een paracetamol gegeven en daarna werd ze pas om half 7 weer wakker. Kijk, dat doet n mens goed! De koorts was dan ook gezakt tot 37.8! Gisterochtend nog 39.6..
Ze is wel onwijs hangerig en zeurderig, maar dat komt wel weer goed.
Chiquita sliep ook van 19.30-5.30, dus ook ik heb een goede nacht gemaakt. Lag er om 22 uur in en heb dus 7,5 uur geslapen. Dat was lang geleden!
Wat een lekkere eigenwijs die BLoem, hihihi.
Chica heeft deze jas:jas
Met Chica gaat t gelukkig wat beter! Vannacht goed geslapen, ze werd om 22 uur nog wakker met dorst en honger en toen wilde ze melk. Toen melk en nog een paracetamol gegeven en daarna werd ze pas om half 7 weer wakker. Kijk, dat doet n mens goed! De koorts was dan ook gezakt tot 37.8! Gisterochtend nog 39.6..
Ze is wel onwijs hangerig en zeurderig, maar dat komt wel weer goed.
Chiquita sliep ook van 19.30-5.30, dus ook ik heb een goede nacht gemaakt. Lag er om 22 uur in en heb dus 7,5 uur geslapen. Dat was lang geleden!
Wat een lekkere eigenwijs die BLoem, hihihi.
Chica heeft deze jas:jas
woensdag 23 maart 2011 om 10:32
Fijn dat het beter gaat met Chica! Slapen is toch echt een goed medicijn, dat hadden onze oma's nog niet zo verkeerd bedacht
Wat een leuk jasje van Chica. Ik heb alleen gezworen nooit iets van Eager Beaver te kopen (en hij is er ook niet meer in haar maat ) Ik ga er nl. toch nog maar een jas bijkopen. Deze blijft voor als het zomer is, maar hij is zo dun dat hij voor nu nog te koud is. En we gaan hem nog even op brandveiligheid testen, aansteker erbij (idee van vriend, ik zie het jasje zo in vlammen opgaan - maar juist dan was het een goed idee om het te testen natuurlijk).
Wat een leuk jasje van Chica. Ik heb alleen gezworen nooit iets van Eager Beaver te kopen (en hij is er ook niet meer in haar maat ) Ik ga er nl. toch nog maar een jas bijkopen. Deze blijft voor als het zomer is, maar hij is zo dun dat hij voor nu nog te koud is. En we gaan hem nog even op brandveiligheid testen, aansteker erbij (idee van vriend, ik zie het jasje zo in vlammen opgaan - maar juist dan was het een goed idee om het te testen natuurlijk).
woensdag 23 maart 2011 om 20:14
Ha, hier hetzelfde Wen. Yuna wilde ook niet haar nieuwe aan maar gewoon haar oude winterjas... Ik heb de nieuwe terug gebracht en ga morgen zelf maar met haar naar de winkel. Kijken of het zo lukt! Wat kan Bloem al goed praten zeg. Echt knap. Yuna geeft die dingen ook wel aan maar dan op haar manier . Ik heb door haar veel meer geduld haha
Kitty, baby houdt zich tot nu toe netjes aan je wensen. Hopelijk komt ie binnenkort en hoef je niet al te lang te wachten. Blijf je Elena ook naar de creche brengen als de baby er straks is?
Lucia; hoe gaat dat bij jullie? Wil Chica wel gewoon naar de creche nu jij thuis bent met de baby?
Ik hoef nog maar 9 dagen te werken! Komt dus allemaal als (te) snel dichterbij.
Kitty, baby houdt zich tot nu toe netjes aan je wensen. Hopelijk komt ie binnenkort en hoef je niet al te lang te wachten. Blijf je Elena ook naar de creche brengen als de baby er straks is?
Lucia; hoe gaat dat bij jullie? Wil Chica wel gewoon naar de creche nu jij thuis bent met de baby?
Ik hoef nog maar 9 dagen te werken! Komt dus allemaal als (te) snel dichterbij.
donderdag 24 maart 2011 om 21:32
Niet om jullie teleur te stellen maar Kittycat schreef dat ze vanaf gisteren even zonder computer zou zitten.
Het leuke jasje is volledig van polyester en smelt bij brand... ik heb er maar een katoenen jasje bij besteld en twijfel of ik deze terug ga sturen. Vind brandveiligheid toch wel heel belangrijk (en snap niet dat ze een jasje maken volledig van zulk materiaal). Hij vliegt niet in de brand, maar smelten vind ik ook geen goed idee.
Het leuke jasje is volledig van polyester en smelt bij brand... ik heb er maar een katoenen jasje bij besteld en twijfel of ik deze terug ga sturen. Vind brandveiligheid toch wel heel belangrijk (en snap niet dat ze een jasje maken volledig van zulk materiaal). Hij vliegt niet in de brand, maar smelten vind ik ook geen goed idee.
donderdag 24 maart 2011 om 21:42
Nog geen sms gehad dus vast nog geen baby. Nog even geduld .
Lucia, ik ben 14 mei uitgerekend. Maar heb maandag vrij en werk de andere twee weken ook maar 3 dagen dus totaal nog maar 9. Dus moet gaan beginnen met opruimen en overdragen. Wat heerlijk dat Chica zo makkelijk naar het kdv gaat. Yuna vindt afscheid nemen toch nog wel vaak moeilijk. Daarnaast heb ik de rot klos door haar altijd weg te brengen dus volgens mij ga ik het daar nog wel moeilijk/lastig mee krijgen. Papa heeft de leuke taak om haar bijna altijd op te halen.
Wen jammer van het jasje, weet ook niet wat ik zou doen maar snap ook niet dat ze het maken voor die kleintjes. Hier nog steeds geen jasje gevonden. Vandaag geen tijd om te shoppen en nu via internet nog niets leuks gevonden. Er is veel alweer uitverkocht...
Lucia, ik ben 14 mei uitgerekend. Maar heb maandag vrij en werk de andere twee weken ook maar 3 dagen dus totaal nog maar 9. Dus moet gaan beginnen met opruimen en overdragen. Wat heerlijk dat Chica zo makkelijk naar het kdv gaat. Yuna vindt afscheid nemen toch nog wel vaak moeilijk. Daarnaast heb ik de rot klos door haar altijd weg te brengen dus volgens mij ga ik het daar nog wel moeilijk/lastig mee krijgen. Papa heeft de leuke taak om haar bijna altijd op te halen.
Wen jammer van het jasje, weet ook niet wat ik zou doen maar snap ook niet dat ze het maken voor die kleintjes. Hier nog steeds geen jasje gevonden. Vandaag geen tijd om te shoppen en nu via internet nog niets leuks gevonden. Er is veel alweer uitverkocht...
donderdag 24 maart 2011 om 21:50
donderdag 24 maart 2011 om 23:14
Even spieken voor baby nieuws.... het begint echt spannend te worden he ?
Leuk om te lezen dat er nog meer kleine eigenwijsjes zijn
Op hyves zag ik ook alweer hele leuke foto's.
Hier ook een eigenwijs dametje, die ondertussen in een klets fase is beland.
Ze kan echt achter elkaar door kletsen en maakt soms hele zinnen.
Van de week was ik op zoek naar haar fles, hoorde ik opeens * daar op de tafel*
Handig zo'n aanwijs meisje
Gistermorgen vroeg ik aan haar, wat we die dag zouden gaan doen.
Ijsje kopen, was het antwoord.
We hebben nog nooit een ijsje gekocht of het daar over gehad ?
Heel bijzonder, zo bijzonder dat we natuurlijk 's middags naar het dorp zijn gefietst, voor haar aller eerste italiaanse ijsje.
Binnenkort denk ik dat we toch maar eens de peuterspeelzaal moeten gaan proberen.
Ik lees dan ook met een tikkeltje jaloezie de ervaringen van Wen
Naar de psz zal ik haar moeten brengen, en ik ben nog steeds net zo'n muts als bij het kdv.
Toen hoefde ik haar niet eens zelf te brengen...
Leuke jasjes zag ik ook voorbij komen.
herinnerde me er gelijk aan, dat we daar ook eens achteraan moeten.
Succes meiden, die op het eindje lopen!
Leuk om te lezen dat er nog meer kleine eigenwijsjes zijn
Op hyves zag ik ook alweer hele leuke foto's.
Hier ook een eigenwijs dametje, die ondertussen in een klets fase is beland.
Ze kan echt achter elkaar door kletsen en maakt soms hele zinnen.
Van de week was ik op zoek naar haar fles, hoorde ik opeens * daar op de tafel*
Handig zo'n aanwijs meisje
Gistermorgen vroeg ik aan haar, wat we die dag zouden gaan doen.
Ijsje kopen, was het antwoord.
We hebben nog nooit een ijsje gekocht of het daar over gehad ?
Heel bijzonder, zo bijzonder dat we natuurlijk 's middags naar het dorp zijn gefietst, voor haar aller eerste italiaanse ijsje.
Binnenkort denk ik dat we toch maar eens de peuterspeelzaal moeten gaan proberen.
Ik lees dan ook met een tikkeltje jaloezie de ervaringen van Wen
Naar de psz zal ik haar moeten brengen, en ik ben nog steeds net zo'n muts als bij het kdv.
Toen hoefde ik haar niet eens zelf te brengen...
Leuke jasjes zag ik ook voorbij komen.
herinnerde me er gelijk aan, dat we daar ook eens achteraan moeten.
Succes meiden, die op het eindje lopen!
vrijdag 25 maart 2011 om 00:07
vrijdag 25 maart 2011 om 00:35
het ijsje beviel prima, ze vroeg het vanmorgen weer
Het grootste gedeelte verdween wel in haar jas en vuilnisbak later maar ach.
Het was gewoon gezellig, ijsje in het dorp, samen in de zon.
geheugen is prima, wonderlijk vind ik dat.
Ooit lang geleden heeft ze ooit bij een dierenpension een keer een papegaai gezien.
Weken later hoorde ik haar papegaai zeggen, bleek op tv te zijn.
Ik vind het echt van die mensjes met eigen willetjes worden nu..
Dat klinkt raarder dan dat ik het bedoel
Voor jou is het treurig, maar je hebt het vast liever zo dan andersom..
Het grootste gedeelte verdween wel in haar jas en vuilnisbak later maar ach.
Het was gewoon gezellig, ijsje in het dorp, samen in de zon.
geheugen is prima, wonderlijk vind ik dat.
Ooit lang geleden heeft ze ooit bij een dierenpension een keer een papegaai gezien.
Weken later hoorde ik haar papegaai zeggen, bleek op tv te zijn.
Ik vind het echt van die mensjes met eigen willetjes worden nu..
Dat klinkt raarder dan dat ik het bedoel
Voor jou is het treurig, maar je hebt het vast liever zo dan andersom..
vrijdag 25 maart 2011 om 09:01
halen leuk? Nou uk heeft gisteren moord en brand geschreeuwd dat hij mee naar huis moest. Een kusje bij het brengen kan ik ook wel vergeten.Maar ik ben er al lang blij mee, oudste heeft het nooit echt leuk gevonden en de bso nu is ook niet zijn favoriete ding. Gelukkig hoeft hij maar 2 uurtjes in de week daar heen.
Gisteren zijn we na het werk lekker met de jongens gaan eten in een eetcafeetje. Zo leuk om te zien dat zij dan ook echt genieten. Uk bestelde ook zelf "frietjes asseblief". Het ijsje eten klinkt ook erg gezellig! Hier vragen beide jongens vaker om een broodje te gaan eten, vinden ze super gezellig, al is t maar een krentenbolletje bij de plaatselijke bakker.
Ik heb gisteren een jasje gekocht voor uk bij prenatal. Niet denderend, maar wel ok. Hij heeft ook nog een superleuk spijkerjasje, maar dat vind ik niet zo leuk als hij een spijkerbroek aan heeft. Dit jasje dus voor erbij. Het is gemaakt van zo n wind en spat dicht spul. Niet zo mooi, wel heel praktisch,zeker omdat s morgens op de fiets naar het KDV ( 7.30) de wind best nog fris is. Het enige dat ik nergens kan vinden is een bodywarmer. Die van vorig jaar is echt te klein. Overal hebben ze er alleen voor meisjes. Schijnbaar zijn jongens in een bodywarmer niet hip.
Ik ben benieuwd hoe lang we op babynieuws moeten wachten....
Gisteren zijn we na het werk lekker met de jongens gaan eten in een eetcafeetje. Zo leuk om te zien dat zij dan ook echt genieten. Uk bestelde ook zelf "frietjes asseblief". Het ijsje eten klinkt ook erg gezellig! Hier vragen beide jongens vaker om een broodje te gaan eten, vinden ze super gezellig, al is t maar een krentenbolletje bij de plaatselijke bakker.
Ik heb gisteren een jasje gekocht voor uk bij prenatal. Niet denderend, maar wel ok. Hij heeft ook nog een superleuk spijkerjasje, maar dat vind ik niet zo leuk als hij een spijkerbroek aan heeft. Dit jasje dus voor erbij. Het is gemaakt van zo n wind en spat dicht spul. Niet zo mooi, wel heel praktisch,zeker omdat s morgens op de fiets naar het KDV ( 7.30) de wind best nog fris is. Het enige dat ik nergens kan vinden is een bodywarmer. Die van vorig jaar is echt te klein. Overal hebben ze er alleen voor meisjes. Schijnbaar zijn jongens in een bodywarmer niet hip.
Ik ben benieuwd hoe lang we op babynieuws moeten wachten....