Januari 2009 (deel 3)

05-01-2011 10:04 1392 berichten
Alle reacties Link kopieren
Januari 2009 - hier verder!

Deel 2
Zeker fijn dat je ouders komen, die extra handjes kun je wel gebruiken in het begin! Hebben jullie zoveel ruimte in huis dat je ze een paar weken kan herbergen?

Hier hebben Chica en Chiquita allebei hun dag niet, pfff, vermoeiend! Chiquita wil vaak drinken en Chica zit er dan bovenop en te duwen en te trekken, heel fijn.. En aangezien Chiquita vannacht ook 3 keer kwam, is mijn geduld soms ook ver te zoeken. Heb al heel vaak tot 10(0) geteld vandaag! Chica kan er tenslotte ook niks aan doen..
Lucia, ja het huis is in principe groot genoeg. We hebben ook een extra slaapkamer dus dat kan wel. M'n vader is trouwens van plan om maar enkele dagen te blijven, dan terug naar huis te gaan en ruim een week later weer terug te komen. Daar ben ik wel blij mee, want ik denk dat het anders wel erg druk is. M'n moeder blijft een paar weken achter elkaar.

Oei, vervelend zo'n dag. Ook al is de tweede er nog niet, het is toch herkenbaar. Afgelopen dinsdag bijv was Elena in een uitstekend humeur, vermaakte zich grotendeels zelf etc en dan gaat het allemaal prima, ook al ben ik dan zelf moe. Maar gisteren had ze niet lang genoeg geslapen, was dus moe en jengelig, bleef aan me hangen, niets was goed en dan moet ik ook vaak tot 10 tellen.... vooral als je zelf dan zo moe bent. Gelukkig haalde ze haar slaap 's middags wel in en sliep ze 4 uur en daarna was m'n man thuis.

Ik kan me voorstellen dat dat met twee kleintjes nog vaker voorkomt.

Vandaag is het hier St Patricks day, een nationale feestdag met overal optochten. M'n man neemt Elena vanmiddag mee om naar een optocht te kijken in het dorp waar z'n zus woont dus ik heb wat tijd om hier in huis nog wat te rommelen.

Gisteren kwam m'n man er ineens mee dat hij over de meisjesnaam die we in gedachten hadden twijfelde.... Komt hij lekker op tijd mee! We hebben nu twee meisjesnamen in gedachten die Lucia heel bekend voorkomen . We twijfelen ook nog tussen twee jongensnamen dus de beslissing zal wel pas na de geboorte vallen!
Wat grappig Kitty, dat we qua meisjesnamen zo op een lijn zitten.. Misschien als hij/zij geboren wordt, dat je dan meteen denkt dat een van de twee namen beter past.
Alles nog rustig hier .
Sorry afgelopen week weer een zware week. Vriend ziek, daarna ik weer twee dagen buikgriep, werken. Blehhh Yuna was waarschijnlijk weer de aansteker maar had er zelf amper last van. Een volle luier, that's it.

Fijn Kitty dat alles nog rustig is. Ben je zenuwachtig of zie je totaal niet op tegen de bevalling? Zat net in de auto en moet toegeven dat ik het wel spannender vind dat toen bij Yuna.

Lucia; een betere dag gehad dan gister met de twee meiden? Hier ook herkenbaar hoor. Als Yuna moe is gedraagt ze zich ook zo, moet ik ook vaak tot 10 tellen. Ben ook wel bang dat het straks nog extremer wordt als de baby er is...

Wen dus toch geen allergie? Kan me voorstellen dat het spannend is het toch weer te proberen. En wat heerlijk, een moestuin. Hadden wij vroeger ook, lekker verse groentes. Zou het wel willen maar weet dat ik me er de tijd niet voor gun, zeker nu niet met zo weinig energie.

Golfje; als je het goed viert Carnaval dan zal het zeker leuk zijn. Helemaal voor de kinderen. Alle mensen vrolijk en verkleed. Nog leuke foto's gemaakt?

Ik wilde gisteren met Yuna nieuwe schoenen gaan kopen maar ze wilde niet passen. 'Nee, nie mooi!' riep ze telkens. Ze wilde gewoon haar oude schoenen aan. Maf kind, wie wil er nu geen nieuwe schoenen?!
Ha, zo werden vandaag bijna alle broekjes die ik in de winkel tevoorschijn haalde, afgekeurd 'nee niet mooi!, nee die niet!' En als ik er stiekem toch eentje meesmokkelde (met het idee dat ze het later vast wel mooi zou vinden) was het 'nee die moet terug!'

Chili, balen zeg, al die ziekte... beterschap!

Kittycat, het wordt nu wel heel spannend!
Nou ik denk niet dat deze baby nog op de uitgerekende datum komt .

Wat een eigenwijze meiden allemaal, helaas is die van ons geen uitzondering, ook al kan ik er vaak wel mee lachen. Gelukkig leveren kleding en schoenen kopen nog geen problemen op.

Chili, rot inderdaad, dat vele ziek zijn. Het is wel zo dat de kans groot is dat het vanaf mei een stuk beter wordt als de zomer er weer aankomt. Hoever ben jij nu in je zwangerschap? 32 weken? Verlof al in zicht?

Ik zie nog steeds niet erg tegen de bevalling op maar vind het wel een stuk spannender als bij Elena omdat bij haar de datum en de manier van bevallen al vantevoren vaststond en nu ben ik aan het afwachten. Verder speelt ook dat we Elena nu hebben en we dus ook opvang voor haar nodig hebben. Het meest zie ik er tegenop om mensen 's nachts uit hun bed te bellen om Elena op te vangen dus ik hoop dat we in ieder geval weer een rustige nacht tegemoet gaan!
Iedere keer denk ik dat je bevallen bent Ik hoop wel voor je dat het op tijd gaat gebeuren! Als je ouders er zijn hoef je niemand te bellen 's nachts toch?
Dat klopt Wen, maar zij zijn er pas vanaf woensdagavond. Dan heb ik inderdaad geen oppasproblemen meer, maar dan hoop ik wel dat de baby ook snel komt!

Maar goed, we zijn de nacht hier dus weer doorgekomen zonder bijzonderheden.
Het wordt een lentekindje! Spannend Kitty!
Nou, nog drie dagen geduld dan, en zodra ze aangekomen zijn in de weeën! Ananasharten, Chinees, bitter lemon en man in bed klaarzetten voor de perfecte timing
ja, dat is wel jammer, dat je een baby niet kunt plannen. Maar misschien komt de baby wel direct als je ouders er zijn, omdat je dan de rust hebt.

Uk is eigenlijk heel erg gemakkelijk en meegaand. Ik hoor hem zelden, hij kan supergoed spelen. Zeker nu broer naar school is hebben wij heerlijke rustige dagen samen. Hij is wel heel erg van t zelf doen. Zo erg deed broer dat echt niet. Dit houdt dus in: zelf de luier dichtplakken, zelf broek aandoen, zelf trui over t hoofd, zelf bordje voor t ontbijt pakken, zelf de boter uit de koelkast en ga zo maar de hele dag door. Zolang hij deze ruimte krijgt is het wel een ontzettend tevreden ventje, dus we laten hem maar lekker aanklooien. Kost soms wel wat tijd, maar de driftbui die volgt als wij iets voor hem doen, duurt langer! Ik merk ook wel dat hij er echt handiger in wordt. Hij kan nu bijvoorbeeld helemaal zelf zijn jasje aantrekken ( rits niet). Ik denk ook dat het komt omdat hij broer na wil doen.

Verder is hij echt flink aan t groeien. De rompers worden nu ook aan de krappe kant, dus denk dat we over een paar weken maar eens aan de boxershorts gaan. Is ook wel handig om straks te gaan oefenen met de zindelijkheid. Tot nu toe zit hij wel heel braaf op de wc en potje, maar er komt nog maar zelden iets. Hij vindt zijn poepluiers inmiddels wel echt heel vies, dus dat helpt vast.

Ik heb wat foto s op de hyves gegooid.
Wij gebruiken al een tijdje hemdjes en rompers door elkaar. Ik had ook schattige onderbroekjes gekocht, maar waarom eigenlijk? Ze draagt toch nog een luier en daar trek ik kennelijk geen onderbroek over aan. Maar voor straks heb ik ze alvast in huis.

Maar sowieso zijn rompers met wasbare luiers wat onhandiger, want als ze te strak zitten kan de luier gaan lekken.

Wat fijn dat Uk zo'n tevreden kereltje is. Hoe trekt hij z'n jasje aan, over z'n hoofd of 'gewoon'?
inderdaad over zijn hoofd. Gewoon kan hij maar met een armpje. Uit kan hij wel gewoon.
Even spieken naar Kitty, maar nog geen babynieuws zie ik..

Ik herken je stress over Elena helemaal, ik was me ook meer druk aan het maken over Chica en hoe het met haar moest tijdens de bevalling dan over de bevalling zelf. Uiteindelijk is het niet eens nodig geweest om iemand in te schakelen.

Chica trekt ook al veel kleren zelf aan. Haar jas door het kdv-truukje: jas op de grond leggen, armen in de armgaten en dan gooit ze m over haar hoofd. Bedoelen jullie dat ook met over het hoofd aantrekken?

Inmiddels kan ze ook alles uittrekken. Soms loopt ze met een open romper en verder niks door de kamer

Ze zou denk ik zo zindelijk kunnen zijn, maar ze wil niet. Soms kondigt ze aan dat ze in haar luier gaat plassen. Als ik dan vraag of ze op het potje wil, is het NEEEEEEEEE..
Ja, zo doet Bloem het ook, omgekeerd op de grond en dan over haar hoofd. Wel grappig, ze doet dat al zeker een half jaar (ik vond het leuk om haar te leren toen omdat ze 'zelf' wilde doen) en ze was een ware bezienswaardigheid af en toe

Uittrekken van kleren gaat nog niet zo makkelijk
Golfje, leuke foto's! Elena kan heel lief en gemakkelijk zijn, maar ook wel heel bazig (we hebben nu al medelijden met haar broertje of zusje ) en als iets niet gaat zoals zij wil of iets lukt niet dan raakt ze erg gefrustreerd. Vanmorgen bijv heb ik een heel gevecht moeten leveren om haar naar de creche te krijgen want daar had ze geen zin in. Heel vermoeiend! Ik heb soms wel het idee dat meisjes meer dit soort gedrag vertonen dan jongetjes.

Elena heeft nog rompertjes maat 98/104 aan en daar past ze nog net in. Ik vind rompertjes wel gemakkelijk zolang het nog aan de frisse kant is. Over enkele maanden ga ik ook over op hempjes en hopelijk ook zo onderbroeken want dan wil ik wel 'ns beginnen met te kijken of ze zindelijk wil worden.

Zelf kleren aandoen doet ze niet echt, dingen uittrekken wel.

NJB, ja vind ik wel leuk, een lentekindje erbij na een winterkindje . Ik ben in de zomer jarig en m'n man in het najaar dus de verjaardagen zijn mooi verspreidt bij ons.

Wen, Ik denk alleen dat ik dat pittige Chinese eten (of nog liever Indiaas) serieus ga proberen!

Lucia, een thuisbevalling is inderdaad wel ideaal als je al een kind hebt. Heeft Chica er niets van gemerkt?

Wij hebben wel wat mensen 'standby' staan. Schoonouders, maar die zijn al op leeftijd en zullen er zeker moeite mee hebben om 's nachts hun bed uit te komen. Daarbij zijn ze ook niet gewend om voor Elena te zorgen. Schoonzus, maar zij woont op 45 min bij ons vandaan en niet in de richting van het ziekenhuis en dan heb ik nog een vriendin die haar hulp aangeboden heeft. Voordeel is dat ze in dezelfde woonplaats woont, nadeel is dat ze zelf al ruim 36 weken zwanger is en verschijnselen begint te vertonen van zwangerschapsvergiftiging....... (had ze bij haar eerste ook en toen is ze bij 37 weken ingeleidt). Allemaal niet ideaal dus!

Ik maar weer 'ns riching gyneacoloog voor controle. Hopelijk is dit de laatste controle en kan ze wat vorderingen bespeuren!
Lijkt me ook leuk, een lentekindje! (of een zomer..) Hier zitten de kinderen in de winter met eind oktober, begin feb. Man is in januari jarig. En ik dan in aug. Kortom, als we voor een derde gaan, moeten we goed plannen (wat we niet kunnen, haha)

Ik duim voor je Kitty!
En hoe was het bij de gyn Kitty? Mijn vriendin is vandaag bevallen was een paar dagen 'over tijd'. Een jongetje en alles is goed. Hoop dat ik morgen even mag komen kijken, kan niet wachten . Heeft het pittige eten je gesmaakt? Moet er niet aan denken, normaal vind ik het heerlijk maar met die zuurbranden...

Yuna wil ook alles zellufff doen. Aankleden, brood smeren, handjes wassen etc. Ik laat haar ook maar want net als bij Golfje bespaart dat nog meer tijd dan een driftbui! Jas kan ze wel aan doen maar de rits mag ik toch doen na even prutsen. Soms heeft ze de jas verkeerd om aan en dan moet ze er toch zelf ook wel om lachen.

Wen; ben blij dat je het herkent, uit eindelijk toch nog een broekje gekocht? Soms doe ik het ook wel hoor en trek ik toch een t-shirt over haar hoofd ook al wil ze het niet en vindt ze hem niet leuk. Maar haar nieuwe voorjaar jas wil ze echt niet aan. En dat vind ik moeilijker aantrekken.

Golfje; leuke foto's!!!
Hopelijk wat vooruitgang bij de gyn?

Chili, ja, twee broekjes gekocht (en een spuuglelijke korte broek ontfutseld voor de kassa ) En vandaag een zomerjasje besteld

Nu maar hopen dat hij goedgekeurd wordt
Leuk jasje!!
Leuk jasje inderdaad Wen. Mooie kleuren ook.

NJB, succes met jullie planning .

Chili, dat pittige eten bewaar ik voor morgen he ! Leuk dat je vriendin een baby heeft gekregen. Hopelijk duurt het voor jou ook niet meer te lang!

Bij de gyn was alles goed. Baby doet het nog goed, wordt er alleen niet lichter op. Gaat nu richting 8 pond! Baby ligt verder helemaal ingedaald dus het is toch echt afwachten. Mocht hij of zij er maandag nog niet zijn dan wordt er voor volgende week een ks gepland. Hopelijk komt het niet zover.

Trouwens, mochten jullie het nieuws snel willen weten dan kun je me je mobiele telefoonnummer sturen als je wilt. Ik zal m'n emailadres op Hyves zetten en dan stuur ik een smsje zodra de baby geboren is. Ik heb vanuit het ziekenhuis verder geen toegang tot het internet, vandaar.
Even een kort ego berichtje. Chica is al vanaf vrijdag enorm ziek, de koorts komt niet onder de 39 graden sindsdien.. Vanochtend bij de huisarts geweest en ze heeft ontstoken amandelen en een longinfectie.. Een ABkuurtje gehad, hopelijk helpt het snel. Heb haar nog nooit zo ziek gezien

Kitty, ik zal je mn nummer wel mailen!

Succes alvast, hopelijk komt hij/zij snel!
Oh nee Lucia, wat zielig en wat zullen jullie je zorgen maken. Heel veel beterschap voor Chica!
Ach arme Chica! Hopelijk knapt ze snel weer op met het kuurtje, niks aan als je kleintje ziek is

Kittycat ik mail je ook even

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven