Wat zwalkt er op jouw tafel wat er normaal niet hoort?

05-01-2008 14:37 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
salontafel:

tuinplantenencyclopedie, kruidenencyclopedie en twee kookboeken, een ontbijtbordje, een leeg koffiekopje, de telefoon, een foto, de krant

eettafel:

tekenpapier, lineaal, calculator, de post, van de grond opgeraapt touwtje van onbekende herkomst

(Ik moet echt eens iets nuttigs gaan doen vandaag )
Ik vind hier dingen van.
Haha, Petra en Peter :-D Doet me denken aan een oersaai stel dat allebei dezelfde achternaam had; de familie Van Dam Van Dam. Die gingen volgens mij in Emmeloord wonen. Volkomen terecht.

Op mijn eettafel;

- PPs laptoptas

- stapel spelletjes van Mannetje, o.a. Ganzenbord

- paar servetjes

- kladblokje

- 3 kaarsenstandaards

Salontafel: niks, daar liggen onze voeten op als we ztten te buizen.
Eettafel: aankleedkussen (blijf anders trap op en neer lopen met 3 stuks klein grut in de luiers), mini electro van oudste

Salontafel: niks (mijn 3 mini-hooligans slopen het toch maar)
Computertafel. Teveel. Computer valt bijna naar voren, dat soort werk.
eettafel

schemerlamp, laptop, krant, vaas met grote bloem, schaal met kerstballen, beker, kop koffie, videocamera

salontafeltjes

beker zoon, 2 kaarsenhouders, plateau met kerstballetjes en waxinehouders erop, afstandbediening.
Salontafels (twee kleintjes): agenda, gsm, grote kaars, vier kleine kaarsjes, nog een kaars, theepot, suikerpot, twee afstandsbedieningen, vaste telefoon, elastiekje.

Eettafel: mijn complete administratie in ongeordende vorm (halve tafel ongeveer), gsm, krant, rieten mandje, drie batterijen, lamp, pen, cd, reisgidsjes.
O jee, ik voel me echt een freak nu... ben eigenlijk nogal netjes en hier ligt dus eigenlijk zelden of nooit zooi op de tafels. Zowel man als ik ruimen altijd meteen op nadat we iets gedaan hebben. Een glas gaat na gebruik meteen in de vaatwas, gsm's en sleutels hebben een vast plekje, enz. Hoogstens blijft er eens een tijdschrift op de salontafel liggen... en dat ruimt m'n man dan ook meestal nog achter m'n rug om op.

Op de eettafel ligt een rood-oranje loper, een plantje en 2 bijpassende kandelaars,

op de salontafel een plateau met rode kaarsen en een rieten mandje met een plant met rode bloemen.

En dan heb ik niet eens speciaal opgeruimd... Ben ik nou echt erg? ;)
Eettafel:

een kerststukje die ik echt nodig uit elkaar moet halen, heeeel veeel post en folders (wel op een stapeltje)

Salontafel:

Zes doosjes met lenzen (kwam gister over de post, nog niet opgeruimd), OTTO-gids, E-dentifier om mee in te loggen voor internetbankieren, fotoalbum.
Wat een rommel hebben jullie allemaal.

3 stuks in de luiers? Sjesis!
Geen bijzonderheden
Dat is bij mij altijd een probleem geweest, ik krijg t niet voor elkaar om mijn tafels leeg te houden..vreselijk gek word ik ervan...Er ligt altijd wat op tafel..

Ik ben altijd zo jaloers als ik bij mensen thuis kom en de tafels zijn keurig netjes, ik vraag me ook altijd af hoe die mensen dat toch doen..

Ja die mensen ruimen waarschijnlijk heel de dag op maar waar laten ze hun spulletjes denk ikdan...

Probleem is ook vaak dat teveel spullen heb en/of te laat dingen weggooi.

Maar dingen als papieren, rekeningen, sleutels, afstandbedieningen,pennen ja die heb ik steeds nodig dus om die dan telkens op te ruimen daar heb ik geen zin in hoor...

En ik vind in een huis moet geleefd worden hoor...

Heb de hoop opgegeven op een opgeruimd geordend huis hehe... .

Maar als iemand tips heeft hihi...
Salontafel: heb ik niet.

Eettafel: twee kaarsen, peper- en zoutstelletje, houten schaal met grote zaden en struisvogelei, fles cola, halve fles wijn, leeg glas, lege houten ontbijtplank, externe harddisk, laptop, handtas, afstandsbediening van de tv, mobiele telefoon, aardappelmesje, stift, lippenspul, kurkentrekker-met-kurk, cdroms en de atlas van Afrika.
quote:yasmijn schreef op 05 januari 2008 @ 17:32:

Wat een rommel hebben jullie allemaal.

3 stuks in de luiers? Sjesis!Bij jou ligt er waarschijnlijk een lekkere vent op een van de tafels?
quote:VivaMarlies schreef op 05 januari 2008 @ 17:25:

O jee, ik voel me echt een freak nu... ben eigenlijk nogal netjes en hier ligt dus eigenlijk zelden of nooit zooi op de tafels. Zowel man als ik ruimen altijd meteen op nadat we iets gedaan hebben. Een glas gaat na gebruik meteen in de vaatwas, gsm's en sleutels hebben een vast plekje, enz. Hoogstens blijft er eens een tijdschrift op de salontafel liggen... en dat ruimt m'n man dan ook meestal nog achter m'n rug om op.

Op de eettafel ligt een rood-oranje loper, een plantje en 2 bijpassende kandelaars,

op de salontafel een plateau met rode kaarsen en een rieten mandje met een plant met rode bloemen.

En dan heb ik niet eens speciaal opgeruimd... Ben ik nou echt erg? ;)

Ik ben net zo 'erg' :-)

Op de eettafel ligt een boek; Peter Sloterdijk 'Sferen'.

Een boekenkist dient als salontafel. Daar staat een kaars.

Op mijn bureau staat de computer en een kop koffie.

Op een bijtafeltje staat een gek metalen schaaltje met daarin houten staafjes en blokjes waarmee je kunt bouwen.
Maar vertel dan eens, hoe doe je dat dan? Ik wil ook wel zo'n opgeruimde tafel, maar steeds als mijn tafel helemaal opgeruimd is, ligt hij binnen een paar dagen weer vol. Brieven, pennen, krant, theepot, afstandsbediening, ik zou niet wéten waar ik het anders zou moeten neerleggen. Of bankafschriften, ook zoiets... al zou ik die waarschijnlijk meteen in een mapje moeten doen he?
quote:Poezewoes schreef op 05 januari 2008 @ 15:56:

[fgcolor=#0099FF]Verveel je je Sabel? Of moet je eigenlijk iets doen waar je geen zin in hebt?

fgcolor]Ik noem het inspiratie.
Ik vind hier dingen van.
Volgens mij noemen veel mensen ook dingen op die er normaal wel horen. Als ik die dingen ook ga opnoemen lijkt m'n tafel nog voller. Zo staat er bijvoorbeeld een enorme schaal dorstige cyclamen die smeken om genade op de salontafel, en op de eettafel een houten schaal uit Zimbabwe, een vaas met seringen en een platte schaal met wat kaarsen.
Ik vind hier dingen van.
Ok, daar ga ik. Ik heb een heel klein salontafeltje en daar ligt op:

kauwgom

zaklantaarn

creme

aansteker

kledingroller

nagellak

allerlei papieren

schaar

papieren zakdoekjes

cadeautje voor iemand

(nu ik er goed naar kijk, ligt er eigenlijk veel meer troep onder )

Een echte eettafel heb ik niet, want die gebruik ik als bureau. Wat daar allemaal opligt, kan ik niet eens opschrijven, zoveel is het. Vooral boeken en papieren. Maar ook een hoop zooi. Misschien een mooi moment om die eens op te ruimen.
quote:Sabeltandcavia schreef op 05 januari 2008 @ 19:25:

Volgens mij noemen veel mensen ook dingen op die er normaal wel horen. Vond het ook al vreemd dat mensen blijkbaar met hun schemerlamp, die normaal in de vensterbank staat, aan de haal gaan en hem dan op de eettafel laten slingeren....
Salontafel: de oude en de nieuwe tvgids, twee glazen, 3 afstandbedieningen, labello, 3 kaarsen, lucifers en een paar oorbellen.

Eettafel: niets, net afgenomen vandaar
De inhoud van een la die ik vanmiddag omgekiept heb. Alleen had ik daarna geen zin meer om de rest uit te zoeken, dus dat ligt er nu nog steeds. *lui*
(wat heerlijk ik heb vandaag gepoetst!! )

Eettafel:

Grote vaas met bloemen

Grote schaal met appels (vanmorgen nog rotte mandarijntjes)

een kaars

een envelop met mijn groene kaart voor mijn nieuwe auto die maandag komt! (wilde m eigenlijk van tafel halen, omdat ik me ergerde omdat het zo netjes was, maar ja was weer bang dat ik 'm ergens neer zou leggen waar ik 'm vervolgens niet meer terug kon vinden)

horloge (!?!?!)

nieuwe gids

Salontafel:

(ik kijk nu naar links en ga blind typen wat ik allemaal zie)

labello

1 merci

telefoon

pakje sigareten vol

pakje leeg

asbak

leeg glas

half leeg glas

vol glas

nagelriemcreme

brillenkoker

koptelefoonhoudertje

nivea intensief voedende creme voor handen

aansteker

nagelvijl

ogenschaduw

as wat van de asbak flikkerde

pen

glazen schaaltje waar theezakje op ligt

mijn kat

Djeeeeez wat een t*fus bende!!!
DTEEZ!
Salontafel: leeg

Eettafel:

- mijn tas met inhoud

- agenda

- fietsslot

- pakje zakdoeken

- pot handcreme

- tas van Muis van dochter

- camera

- brief die op de post moet

- plakband (brief mee dichtgeplakt, vandaar)

- schaar (plakband mee geknipt)

- labello

- schrijfblokachtig boekje

- tv gids

Valt best mee geloof ik. Werkt lekker relativerend, dit topic, in de zin van: het kan altijd nóg erger
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
quote:Sabeltandcavia schreef op 05 januari 2008 @ 19:25:

Volgens mij noemen veel mensen ook dingen op die er normaal wel horen. .

Ja, dat deed ik

Nu is de boel behoorlijk strak. Kwestie van dagelijks je zooi opruimen. En je spullen meteen opruimen na gebruik. Niet dat ik dat altijd doe hoor, zo is mijn keuken een behoorlijke puinhoop.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Salontafel

*mijn man zijn voeten .

*auto sleutels

Eettafel

*servetten

*boeken

*krant van vandaag

*schoudertas

*spel kaarten

*zakdoekjes

En ja het kan nog echt veel erger bij mij !
Pfftt..wat niet?

Een tas

een pannendeksel

een boek

administratie

een zakje

een oud blikje van de bioscoopbon

brillenschoonmaakspray

een plant die nog een andere plek moet

agenda

spuugdoekjes

rekeningen

fototoestel

sjaaltje

kruimels

bonnetje van de V&D

plakband

slabbetje

tjezus, ik mag wel eens gaan oprimen...
salontafel:

verlengsnoer (kerstboom afgetuigd en dat ding moet nog opgeruimd worden, beiden geen zin in )

Twee speelgoedboekjes van Zoonmik.

Eettafel

ehh ik ben denk ik sneller klaar met opsommen wat er wél hoort te liggen, die tafel wordt door ons gebruikt om alles op te parkeren wat je even kwijt moet

autootjes van zoon, portemonnee man, boekjes zoon, leeg doosje, sigaretten, zak chips, oplader telefoon, nog meer speelgoed van zoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven