Gezondheid alle pijlers

bah...

24-03-2011 13:07 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
hij is net op de mat gevallen... De uitnodiging voor het bevolkingsonderzoek naar baarmoederhalskanker. Oftewel: het uitstrijkje. Bah, heb er echt geen zin in, maar ga toch maar een afspraak maken omdat het te belangrijk is om niet te gaan.

Wie moet er ook binnenkort, kunnen we elkaar een beetje moed in spreken
Het is inderdaad te belangrijk om niet te gaan. Ik heb vorig jaar een oproep gekregen. Maar de ingreep (voor mij de eerste keer) is mij reuze meegevallen. Ligt misschien ook aan de persoon die je begeleidt. Succes!
Ben jaren geleden geweest. Ik zie het probleem niet zo. Liggen, benen wijd, arts warmt de eendenbek even op, even diep inademen en hop.

Eenden vertrouw ik alleen voor geen meter meer.
Ik ben al zó vaak naar de gyne geweest, dat zoiets mij echt niet meer kan schelen, geloof me, er zijn veel vervelendere onderzoeken. Vind naar de tandarts gaan eigenlijk rottiger.... dat gepruts om tandsteen weg te halen...
Het doet mij ook helemaal niets.
Ik zie het probleem ook niet zo, maar dat kan komen omdat ik net zoals Sannelyn genoeg eendenbekken heb gezien in mijn leven

Wat vind je er precies vervelend aan TO?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Tsja, ik heb ook al een keer zo'n uitstrijkje moeten maken. En zoals iemand voor me al schreef: ik vind tandsteen weg laten halen ook vervelender :-)
Ach leuk is 't niet maar wel heel belangrijk. Beetje jammer dat ze bij mij de laatste keer de uitslag in het ziekenhuis waren kwijt geraakt; moest ik nog een keer gaan
Anders laat je het doen door een vrouwelijke arts... (gewoon even een doorverwijzing vragen).
ach .. even diep zuchten en het is weer klaar.. Het is belangrijk voor je eigen gezondheid.. dus niet miepen en gaan..
Niet druk om maken, heeft echt geen zin, en is ook echt niet nodig (zul je achteraf vast met ons allemaal eens zijn!)
Ik kreeg tot mijn grote verbazing een brief voor en thuistest! hoef dus niet met de billen bloot! Tenminste niet voor een vreemde...(toch fijn...)

De test kan elk moment op de mat vallen (je moest reageren als je hem niet wilde ontvangen, die tijd is verstreken)

Maar ik zou er ook tegenop zien...

Al is het gewoon belangrijk, en zou ik ook gewoon naar een arts toe gaan als het moest.
De vrouwelijke gynaecologen die ik heb gehad waren een stuk ruwer dan de mannelijke. Ik heb trouwens ook geen enkel probleem met een mannelijke gynaecoloog.
Die thuistest lijkt me niets. Je kunt niet zien of je goed zit, je bent niet getraind in uitstrijkjes maken, kortom, je zit daar wat te frotten in de hoop dat het goed gaat. Dikke kans dat je daarna nog een keer naar de huisarts moet.
Herkenbaar. Hier hangt hij ook al een paar weken aan het prikbord. En ik weet dat het niets voorstelt, maar ik schuif het ook voor me uit. Ik ben toch wel wat gewend na 3 bevallingen, 3 miskramen en een curretage. Ik heb ook even een virtuele schop onder mijn billen nodig.
quote:luna1 schreef op 24 maart 2011 @ 13:32:

Die thuistest lijkt me niets. Je kunt niet zien of je goed zit, je bent niet getraind in uitstrijkjes maken, kortom, je zit daar wat te frotten in de hoop dat het goed gaat. Dikke kans dat je daarna nog een keer naar de huisarts moet.Om het wattenstaafje uit je foef je laten verwijderen?
Het onderzoek is nu eenmaal niet leuk, maar ik vond het daarna heel fijn dat ik een brief kreeg dat alles oké was. Kun je er toch maar mooi weer twee jaar tegen. En het valt best mee hoor. Die artsen doen het niet voor het eerst bij jou. Ze zien wel vaker blote billen.
quote:nessemeisje schreef op 24 maart 2011 @ 13:34:

[...]

Om het wattenstaafje uit je foef je laten verwijderen?
Wij krijgen tegenwoordig ook zo'n thuistest. Maar ik (raar maar waar) vindt het toch prettiger als iemand anders het doet. Bij ons waren het altijd de doktersassistenten die het deden.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Thuistest heeft zich inmiddels al bewezen, dus ik maak mij niet zo druk.

Als het mis is moet je alsnog naar de dokter, maar dat kan ook met een gewone test...
quote:nessemeisje schreef op 24 maart 2011 @ 13:34:

[...]

Om het wattenstaafje uit je foef je laten verwijderen? Bijvoorbeeld Of omdat je een uitstrijkje hebt gemaakt van je vulva. Of omdat je niet goed genoeg geschraapt hebt en er geen cellen op zitten.
quote:Zoebie schreef op 24 maart 2011 @ 13:35:

Het onderzoek is nu eenmaal niet leuk, maar ik vond het daarna heel fijn dat ik een brief kreeg dat alles oké was. Kun je er toch maar mooi weer twee jaar tegen. En het valt best mee hoor. Die artsen doen het niet voor het eerst bij jou. Ze zien wel vaker blote billen.Het is toch om de 5 jaar?
Ben ik de enigste dan die een uitstrijkje echt tien keer niks vind? Ik vind het pijnlijk en kan me niet ontspannen. De huisarts doet het zelf niet maar de assistente. Leuke meid hoor maar kan me toch niet ontspannen. Voor mij zou de thuistest een uitkomst zijn. Maar ik heb er nog nooit van gehoord
Oja... ik heb een tijd terug ook een brief ontvangen en was het eigenlijk alweer 'vergeten'. Ik moet voor het eerst en zie er eerlijk gezegd wel tegen op. Nou ga ik sowieso al niet gauw naar de huisarts. En ik vraag me af of 't nu echt nodig is. Ik heb tot nu toe maar weinig sekspartners gehad (en die hadden ook weinig/geen ervaring). Of maakt dat niks uit voor het krijgen van baarmoederhalskanker?

Ik zal me maar vast voorbereiden op een stortvloed van kritiek... Eigenlijk weet ik zelf ook wel dat het belangrijk is, maar ik hou mezelf soms graag een beetje voor de gek
wat je water geeft, groeit
quote:mika65 schreef op 24 maart 2011 @ 13:39:

[...]

Het is toch om de 5 jaar?Oh ja natuurlijk. Ik was even in de war met het borstonderzoek. Excuses.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven