bah...
donderdag 24 maart 2011 om 13:07
hij is net op de mat gevallen... De uitnodiging voor het bevolkingsonderzoek naar baarmoederhalskanker. Oftewel: het uitstrijkje. Bah, heb er echt geen zin in, maar ga toch maar een afspraak maken omdat het te belangrijk is om niet te gaan.
Wie moet er ook binnenkort, kunnen we elkaar een beetje moed in spreken
Wie moet er ook binnenkort, kunnen we elkaar een beetje moed in spreken
vrijdag 25 maart 2011 om 10:43
ik heb ooit vrouw gehad wat een kreng daarna kreeg ik een man
en die was veel liever
wel raar dat je zelf kan testen want hoe weet je of je goed zit want het moet van je baarmoedermond af worden gehaald kweekje kan nog wel das ff roeren en klaar hihihi
ik vind het ook niet fijn maar liever een uitstrijkje dan kanker
en de laaste keer bij mijn lis stonden er 4 man omheen ach dan raak je je schaamte wel kwijt
succes
en die was veel liever
wel raar dat je zelf kan testen want hoe weet je of je goed zit want het moet van je baarmoedermond af worden gehaald kweekje kan nog wel das ff roeren en klaar hihihi
ik vind het ook niet fijn maar liever een uitstrijkje dan kanker
en de laaste keer bij mijn lis stonden er 4 man omheen ach dan raak je je schaamte wel kwijt
succes
zondag 27 maart 2011 om 19:33
Ik heb drie keer een keizersnede gehad en kom net terug uit het ziekenhuis na een open hart operatie, maar zo'n uitstrijkje.....no way! De laatste keer kreeg ik zo'n zelftest. Ik kreeg onlangs weer een oproep, want blijkbaar zijn er alweer 5 jaar voorbij. Ik heb het ooit één keer laten doen (door een vrouwelijke arts) en sindsdien bekijken ze het maar. Het is mjin eigen belang, ik weet het, maar ik kan het gewoon niet.
zondag 27 maart 2011 om 21:59
Oh, jee Hondagirl, een open hart operatie is niet niks.
Heb 2 keer een uitstrijkje gehad en dat viel wel mee.
Sinds de tweede keer is mijn huisarts elders gaan werken en kreeg ik een andere maar bij de derde keer ging het dus echt niet, deed echt zeer.
Volgens mij deed hij het gewoon heel lomp.
Waar kan men die zelf-testen bestellen ?
Sinds de tweede keer is mijn huisarts elders gaan werken en kreeg ik een andere maar bij de derde keer ging het dus echt niet, deed echt zeer.
Waar kan men die zelf-testen bestellen ?
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
maandag 28 maart 2011 om 10:59
quote:kopjekoffie70 schreef op 27 maart 2011 @ 21:59:
Waar kan men die zelf-testen bestellen ?Die zelf test kreeg ik uiteindelijk automatisch toegestuurd, nadat ik een poos niet op de oproepen heb gereageerd.
Waar kan men die zelf-testen bestellen ?Die zelf test kreeg ik uiteindelijk automatisch toegestuurd, nadat ik een poos niet op de oproepen heb gereageerd.
maandag 28 maart 2011 om 12:10
maandag 28 maart 2011 om 12:31
quote:lila01 schreef op 28 maart 2011 @ 12:10:
Ik vind het maar raar zo'n zelftest. Meestal wordt er bij een uitstrijkje toch ook een inwendig onderzoek gedaan (voelen) of in elk geval even gekeken hoe de baarmoedermond eruit ziet? Ik zou het niet zelf willen doen, hoe weet je nou of je goed zit?Nou, er is maar één gat waar je het wattenstaafje in moet doen en na een keertje draaien weer uit moet halen. Is niet zo moeilijk hoor. Als ik het goed begrepen heb, kunnen ze naar aanleiding van zo'n zelftest alleen bepalen of je het virus dat uiteindelijk baarmoederhalskanker veroorzaakt, bij je draagt. De test is dus minder betrouwbaar dan de gebruikelijke test.
Ik vind het maar raar zo'n zelftest. Meestal wordt er bij een uitstrijkje toch ook een inwendig onderzoek gedaan (voelen) of in elk geval even gekeken hoe de baarmoedermond eruit ziet? Ik zou het niet zelf willen doen, hoe weet je nou of je goed zit?Nou, er is maar één gat waar je het wattenstaafje in moet doen en na een keertje draaien weer uit moet halen. Is niet zo moeilijk hoor. Als ik het goed begrepen heb, kunnen ze naar aanleiding van zo'n zelftest alleen bepalen of je het virus dat uiteindelijk baarmoederhalskanker veroorzaakt, bij je draagt. De test is dus minder betrouwbaar dan de gebruikelijke test.
maandag 28 maart 2011 om 13:03
quote:hondagirl schreef op 28 maart 2011 @ 12:31:
[...]
Als ik het goed begrepen heb, kunnen ze naar aanleiding van zo'n zelftest alleen bepalen of je het virus dat uiteindelijk baarmoederhalskanker veroorzaakt, bij je draagt. De test is dus minder betrouwbaar dan de gebruikelijke test.Ja, zie je wel, dat dacht ik al! Het gaat dan niet om het normale uitstrijkje, maar om de HPV-test. Dat is dus iets anders.
[...]
Als ik het goed begrepen heb, kunnen ze naar aanleiding van zo'n zelftest alleen bepalen of je het virus dat uiteindelijk baarmoederhalskanker veroorzaakt, bij je draagt. De test is dus minder betrouwbaar dan de gebruikelijke test.Ja, zie je wel, dat dacht ik al! Het gaat dan niet om het normale uitstrijkje, maar om de HPV-test. Dat is dus iets anders.
maandag 28 maart 2011 om 13:16
Ja, terwijl een uitstrijkje in het kader van het bevolkingsonderzoek bedoeld is om baarmoederhalskanker vroegtijdig op te sporen. Nu kan HPV baarmoederhalskanker veroorzaken, maar als blijkt dat je het hebt moet je alsnog een uitstrijkje. En zo niet, dan is het niet bepaald zeker dat je geen(beginnende) baarmoederhalskanker hebt.