Nespresso, ervaringen?

25-03-2011 11:09 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen gewone koffiedrinker, maar ik hou van smaakjes. Cappucino, wiener melange, koffie met caramel en hazelnootsmaak, enz.

Ik heb nu een Senseo, maar dat is het ook niet.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op Nespresso, maar ik zie door de website bomen het bos niet meer! Ik wil een simpele machine, zonder melkopschuim-geval eraan vast. Qua capsules wil geen doorsnee espresso, maar meer de smaakjes.

Zal ik vinden wat ik zoek met een Nespresso machine en capsules, of moet ik toch naar iets anders op zoek (dolce gusto?)?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik ben heel tevreden over mijn nespresso. Ik heb een 'simpel apparaat', met een knop voor koffie en een kop voor espresso. Nespresso heeft verschillende smaakjes, ik ben een espresso drinker dus ik vind de espresso's het lekkerst.

Als je echter echt houdt van de koppen koffie met allerlei toevoegingen erin (caramel spul, hazelnoot, blablabla) vraag ik me af of een nespresso het meest geschikt voor je is.

Een nespresso zet heerlijke koffie. Gewoon, koffie. Koffie uit verschillende windstreken en met verschillende sterktes en soms met een vleugje vanille of amandelaroma. Maar hoe dan ook, is het gewone heerlijke koffie. En geen meuk met allerlei toevoegingen. (Ik hou niet van koffie met karamelspul enzo, sorry.)
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Dolce gusto lijkt me dan beter geschikt voor jou. Zoals gamayun al zegt, nespresso zet goede koffie, maar geen koffie met smaakjes. Dat moet je zelf apart toevoegen als je dat wilt. Kun je beter een apparaat nemen, met pads voor wiener melange en cappuccino etc.
Ik heb nu van die pads met smaakjes in mijn Senseo, dat is echt niet lekker.

Espresso vind ik ook erg lekker trouwens, alleen de doorsnee koffie vind ik niets aan. Slappe hap.

Misschien kan ik toch beter eerst smaakjes proeven in de Nespresso winkel, dan krijg ik een beetje een idee hoe de verschillende capsules smaken.
Ja, gewoon gaan proeven, dan krijg je een idee.

NEspresso is echte koffie, de melk, melkschuim, caramelsmaakjes etc. zul je zelf toe moeten voegen, dat zit niet in de cups.
Nespresso heeft juist heel veel verschillende smaken. Je moet ze alleen wel proeven en niet klakkeloos achterover gooien.

Proef het eens goed zo'n kopje nespresso, eerst ruiken, dan een klein slokje en met de voorkant van je tong proeven. Dan ervaar je de verschillende smaken. Ze zijn subtiel, het zijn noten en niet overheersend en dat maakt ze nou juist zo lekker.
Oh, als je houdt van sterke koffie, dan is de nespresso wellicht wel een goed idee!

Ik vind de meeste koffie vies, ik ben pas koffie gaan drinken in spanje, de cafe solo. (Espresso zeg maar.) De nespresso voldoet aan mijn koffiesmaak .

Maar die smaakjes van starbucks en zo, de karamel en alles, moet je dan wel zelf toevoegen.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
ik vind dat je de smaakjes wel degelijk goed proeft bij Nespresso (ben zelf absoluut geen liefhebber van vanille, sinaasappel, amandel etc geen mij maar gewoon lekker pittige koffie zonder tierlantijnen).
Misschien zeg ik nu iets wat niet klopt, maar als je van koffie met smaakjes houdt, dan hou je meestal niet van pure koffiesmaak. De 'smaakjes' van nespresso zijn wel gewoon koffiesmaken. Van sterk naar mild en variaties daartussen, maar allemaal wel echte pure koffie/espressosmaak. Alhoewel dat natuurlijk wel de lekkerste basis is vor een cappuccino, maar mijns inziens heb je geen goede koffie nodig als je er karamelsmaakjes aan toe gaat voegen. Dan kan je ook met een tandje minder dan nespresso. Dan denk ik ook puur aan je portemonnee.
Beng, ik vind ook zeker dat er verschil zit tussen de verschillende smaakjes, maar de smaakjes zijn idd wel allemaal koffie. Wat avril zegt dus .
Volgens mij ben je dan toch beter af met een Dolce Gusto, kriebelbeest!

Die hebben heerlijke cappuccino, latte macchiato enzovoorts. Niks met stoompijpjes en dergelijke.

Een Nespresso apparaat is m.i. meer voor pure koffie, niet voor koffiespecialiteiten!
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Bij jouw wensen past de Dolce Gusto beter dan de Nespresso. Daar hebben ze namelijk de zoete smaakjes die jij lekker vindt.

De Nespresso is gewone espresso en de smaken komen door het gebruik van verschillende bonen.
Je kan natuurlijk ook gewoon een duurdere variant nemen van Nespresso, en dan krijg je verschillende smaken (btw de cups hebben echt verschillende smaken, en sterktes) maar als je dus es een keer een cappuccino wil ofzo, kan je die ook maken met een duurdere variant van de Nespresso.

En dan is het ook nog veel lekkerder dan zo'n cappuccino in een cupje die zijn echt Jak! Maar dat is smaak... ;)

We hebben zelf de Lattissima, en die maakt heerlijke cappuccino of macchiato's.
Wat een postings ineens!

Zo'n dolce gusto werkt idd ook met capsules. Maar wat ik heb begrepen is dat de die capsules gevuld zijn met oploskoffiepoeder (niet vers) en die van de Nespresso gevuld zijn met gemalen koffiebonen (wel vers).

Ik vraag mij af of dat dan wel lekker is.
Nespresso is geen smaakjes koffie.. maar koffie met verschillende noten.. Als je wiener melange etc. wil dan zet je met nespresso eerste de koffie en voegt dan dingen toe..

Smaakjes vindt je wel bij de Dolce Gusto (ook van dezelfde firma)

Zelf heb ik een nespresso..

En een lavazzo mio van Saeco (nieuw in doos, nooit gebruikt.. mag je zo overnemen )
Ik hou niet zo van gewone koffie. Senseo vind ik ook niet ideaal, maar ik zit nu toevallig net een paar dagen in een hotel met een nespresso-apparaat op de kamer en een resem (gratis) cups dus ik ben aan het proeven en uitproberen en dit is het helemaal! Zelfs zonder de extra smaakjes vind ik het superlekker.
Nespresso is echte koffie geen smaakjes. Als je van cappuccino houdt zou ik je juist aanraden om een machine met melkopschuimer te kopen. Ga gewoon naar een Nespresso winkel toe en ga het proeven.. dan ben je waarschijnlijk verkocht!

In de maand December heeft Nespresso altijd dat variations.. dat zijn 3 koffies met smaakjes.. als je deze dan heel erg lekker vindt moet je ze in grote hoeveelheden inkopen :-)

Gewoon gaan proeven!!
Ik ben eruit!

Het gaat de Dolce Gusto Circolo worden, deze:

Toch vanwege de smaakjes waar ik zo van hou, en ook omdat je het gewoon in de supermarkt kan kopen.

Nu nog even de aanbiedingen in de gaten houden.
De a modo mio van Lavazza is ook een echte aanrader, heeft zeer veel keuze in cups en je kunt met dit simpele apparaat van alles maken.

(dolce gusto circolo is nu in de aanbieding bij de kijkshop)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven