buitenlandse lovers
vrijdag 25 maart 2011 om 19:28
Ik denk dat LEBS over het algemeen niet erg flexibel zijn. Ken er best veel. Als puntje bij paaltje komt, willen ze het hebben zoals zij het in gedachten hadden. Het is een heel trots volk. Alle nuttige/goede uitvindingen komen van een LEB en iedereen weet denk ik wel dat de rijkste man ter wereld een LEB is.
Woon jij in NL Philein? En je ex-vriend?
Woon jij in NL Philein? En je ex-vriend?
vrijdag 25 maart 2011 om 19:42
vrijdag 25 maart 2011 om 20:29
quote:azurblauw schreef op 25 maart 2011 @ 20:12:Weet je dat zeker Very Cherry? Kan het bijna niet geloven. Maar heb me er nooit echt in verdiept.
Dat is redelijk bekend. Een moslimman mag eenieder trouwen die hij wil (mits religieus), doch een moslimvrouw moet het bij de moslimmannen houden.
Verder mag een moslimman vier vrouwen huwen.
(Natuurlijk gelden deze regels niet voor het gemeentelijk huwelijk, in Nederland dan, in sommige islamitische landen wel.)
Vanuit het oogpunt, van maximale verspreiding van de religie, is dit alleen maar logisch.
Dat is redelijk bekend. Een moslimman mag eenieder trouwen die hij wil (mits religieus), doch een moslimvrouw moet het bij de moslimmannen houden.
(Natuurlijk gelden deze regels niet voor het gemeentelijk huwelijk, in Nederland dan, in sommige islamitische landen wel.)
Vanuit het oogpunt, van maximale verspreiding van de religie, is dit alleen maar logisch.
zaterdag 26 maart 2011 om 01:03
quote:Friia schreef op 25 maart 2011 @ 20:29:
[...]
Vanuit het oogpunt, van maximale verspreiding van de religie, is dit alleen maar logisch.Nog een stapje verder: de moslim vader dient er voor te zorgen dat zijn kinderen een moslim opvoeding krijgen. Dat is een van de redenen dat de vader kinderen na een scheiding meeneemt naar zijn moederland. In Nederland heeft een vader na een scheiding niet veel meer te vertellen.
[...]
Vanuit het oogpunt, van maximale verspreiding van de religie, is dit alleen maar logisch.Nog een stapje verder: de moslim vader dient er voor te zorgen dat zijn kinderen een moslim opvoeding krijgen. Dat is een van de redenen dat de vader kinderen na een scheiding meeneemt naar zijn moederland. In Nederland heeft een vader na een scheiding niet veel meer te vertellen.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
zaterdag 26 maart 2011 om 10:25
Oh, ik noem hem ook nooit LEB hoor. Maar dat is even een makkelijke afkorting voor hier.
Philein, ik had de laatste gestuurd en ik ken je situatie, dus ik dacht, ik zie wel hoe het loopt. Het is nu even niet niks waar je in zit.
Azur, ze zijn inderdaad behoorlijk koppig en weten vaak precies waar ze heen willen met hun leven. Die van mij leeft ook zo doelgericht (maar ik heb er verder gelukkig weinig last van).
En trots... Dat kan soms behoorlijk vervelend zijn.
Ik ben in ieder geval heel blij met die van mij!
En heb er naast een geweldige schoonfamilie en vriendengroep ook een soort tweede thuisland bij gekregen. Nu alleen nog zorgen dat ik de taal leer spreken... (Misschien tegelijk met de baby...).
Philein, ik had de laatste gestuurd en ik ken je situatie, dus ik dacht, ik zie wel hoe het loopt. Het is nu even niet niks waar je in zit.
Azur, ze zijn inderdaad behoorlijk koppig en weten vaak precies waar ze heen willen met hun leven. Die van mij leeft ook zo doelgericht (maar ik heb er verder gelukkig weinig last van).
En trots... Dat kan soms behoorlijk vervelend zijn.
Ik ben in ieder geval heel blij met die van mij!
En heb er naast een geweldige schoonfamilie en vriendengroep ook een soort tweede thuisland bij gekregen. Nu alleen nog zorgen dat ik de taal leer spreken... (Misschien tegelijk met de baby...).
zaterdag 26 maart 2011 om 11:08
O ja, hamer erop dat hij lebs gaat spreken met jullie kind(eren). Zo zonde om die kans te missen. Heeft mijn man nooit gedaan en dat is zo ontzettend jammer. Om het nu nog te leren is vreselijk moeilijk. Ik vind het een enorm cadeau aan je kinderen als je ze zo iets 'groots' als een taal meegeeft. Er zijn maar weinig mannen hoor die dat geduld kunnen opbrengen. Kijk maar om je heen, meestal spreken de kinderen naast de taal van het land waar ze wonen, alleen maar de taal van hun moeder en niet van hun vader. Praten jullie samen nederlands?
zaterdag 26 maart 2011 om 14:22
Azur, wij spreken thuis Engels. Wonen wel in Nederland. Bij mijn volgende bezoek aan LEB eind van het jaar ga ik een stapel DVD's inslaan van Arabische kinderprogramma's (of in ieder geval Arabisch gesproken). Verder misschien nog wat CDs met kinderliedjes. En ja, manlief moet (later) ook af en toe gewoon een boekje voorlezen voor het slapen gaan.
Het zal niet makkelijk gaan worden, maar ik wil wel m'n best gaan doen.
Als ik naar de nichtjes van m'n man kijk, die spreken ook 3 talen.
Philein, ik ga nu de stad in. Misschien dat ik hem morgen open (moet ook nog schilderen...)
Het zal niet makkelijk gaan worden, maar ik wil wel m'n best gaan doen.
Als ik naar de nichtjes van m'n man kijk, die spreken ook 3 talen.
Philein, ik ga nu de stad in. Misschien dat ik hem morgen open (moet ook nog schilderen...)
zaterdag 26 maart 2011 om 14:26
zaterdag 26 maart 2011 om 16:16
zaterdag 26 maart 2011 om 16:40
Nou ja, word ik ineens weer automatisch ingelogd met mijn oude nick die niet meer herkend werd. Vreemd wat hier gebeurt. Ik ben dus Azurblauw sinds deze week. Lekker verwarrend.
Ga dat zo maar weer eens proberen terug te veranderen.
Tja, ik spreek ook uit ervaring en niemand die het begrijpt. De dvd's uit LEB zijn natuurlijk wel van die goedkope kopietjes. Die doen het niet op de DVD speler thuis. Maar ik heb originele nederlandse dvd's en die kunnen we niet op een libanese dvd speler bekijken. En dat is een Philips!
Ga dat zo maar weer eens proberen terug te veranderen.
Tja, ik spreek ook uit ervaring en niemand die het begrijpt. De dvd's uit LEB zijn natuurlijk wel van die goedkope kopietjes. Die doen het niet op de DVD speler thuis. Maar ik heb originele nederlandse dvd's en die kunnen we niet op een libanese dvd speler bekijken. En dat is een Philips!