Welk servies hebben jullie?
zondag 27 maart 2011 om 14:57
Ik ben op zoek naar een mooi servies waar wij lang mee kunnen doen. We hebben nu zo'n standaard Ikea-servies en daar willen we van af. We zoeken een servies wat in de vaatwasser kan en wat ook nog een tijdje blijft bestaan zodat we later het servies eventueel kunnen uitbreiden. Dus geen hip servies wat nu helemaal in is. Nu hebben we wel wat in winkels gekeken maar komen we dan vaak uit op Wedgewood en Villeroy & Boch wat ik een beetje te truttig vind.
Daarom ben ik benieuwd wat jullie voor servies hebben en of dit bevalt. Andere tips zijn ook welkom!
Daarom ben ik benieuwd wat jullie voor servies hebben en of dit bevalt. Andere tips zijn ook welkom!
zondag 27 maart 2011 om 15:05
Ik heb deze:
maar die's van Wedgwood Solar om precies te zijn. Naar mijn mening is 't niet tuttig maar prettig tijdloos, weinig frutsels en met nagenoeg alle interieurstijlen te combineren.
Had het er gisteren met man over, ik heb 't nu ruim 15 jaar en we gebruiken 't werkelijk iedere dag. 't Gaat in de vaatwasser, zoon van inmiddels 9 jaar eet er ook van (en ruimt ook mee de tafel af), keiharde vloer (siergrind) en toch is d'r in al die jaren maar 1 stuk gesneuveld. Van de rest is nog geen flintertje af, wel krasjes van 't bestek maar die zie je alleen bij bepaalde lichtval en dan moet je nog echt turen.
maar die's van Wedgwood Solar om precies te zijn. Naar mijn mening is 't niet tuttig maar prettig tijdloos, weinig frutsels en met nagenoeg alle interieurstijlen te combineren.
Had het er gisteren met man over, ik heb 't nu ruim 15 jaar en we gebruiken 't werkelijk iedere dag. 't Gaat in de vaatwasser, zoon van inmiddels 9 jaar eet er ook van (en ruimt ook mee de tafel af), keiharde vloer (siergrind) en toch is d'r in al die jaren maar 1 stuk gesneuveld. Van de rest is nog geen flintertje af, wel krasjes van 't bestek maar die zie je alleen bij bepaalde lichtval en dan moet je nog echt turen.
zondag 27 maart 2011 om 15:13
@ Veronicas: Dan moet ik het assortiment van Wedgewood toch eens beter gaan bekijken. Ik kwam overal alleen van dat lichtgele servies tegen of van dat witte servies met zo'n vormpje in de randen van het bord. Dat vond ik erg truttig. Het servies wat jij hebt vind ik inderdaad ook wel mooi!
@thee en mupke: Hmm, dan heb ik niet goed gekeken.
@thee en mupke: Hmm, dan heb ik niet goed gekeken.
zondag 27 maart 2011 om 16:25
Ivory Garden, beter bekend als Koffietijd-servies, alleen niet de thermos-kan, de theeglazen en de asbakjes. Voor de rest compleet, 6 persoons.
n Groen-geel servies, compleet, 6 delig.
n Bordeaux-rood/oud roze servies, compleet, 6 delig.
Ben begonnen met Wedgwood Edme plain verzamelen, dat zal wel even duren
.
Het groen-geel en bordeaux-rood/oud roze is evt. te koop!
n Groen-geel servies, compleet, 6 delig.
n Bordeaux-rood/oud roze servies, compleet, 6 delig.
Ben begonnen met Wedgwood Edme plain verzamelen, dat zal wel even duren
Het groen-geel en bordeaux-rood/oud roze is evt. te koop!
zondag 27 maart 2011 om 21:38
ik heb het space age servies van Thomas uit de jaren 70, ooit van mijn moeder geweesr , maar weer helemaal hip! Met wat zoeken op internet het zelfs kunnen uitbreiden.
Heb ook wat onderdelen van Villeroy en Boch Tipo, maar gebruik deze eigenlijk niet. Heb een aantal jaar geleden o.a. de soepkommen, thee en mokkakopjes gekocht, maar gebruik alleen de soepkommen. Dus mocht iemand geïnteresseerd zijn in 6 gave mokkakopjes, ze zijn te koop!
Heb ook wat onderdelen van Villeroy en Boch Tipo, maar gebruik deze eigenlijk niet. Heb een aantal jaar geleden o.a. de soepkommen, thee en mokkakopjes gekocht, maar gebruik alleen de soepkommen. Dus mocht iemand geïnteresseerd zijn in 6 gave mokkakopjes, ze zijn te koop!