RS Infectie
zondag 27 maart 2011 om 20:32
Hallo
Mijn zoontje van 6 weken heeft het RS virus en nu moest hij in het ziekenhuis blijven dus moest hem achterlaten
Heeft iemand hier ervaring mee en hoelang duurde dat? de kinderarts spreekt van dagen...
Ja en weet wel dat het natuurlijk per kind verschilt maar toch goed te lezen wat anderen ervaren hebben.
Mijn zoontje van 6 weken heeft het RS virus en nu moest hij in het ziekenhuis blijven dus moest hem achterlaten
Heeft iemand hier ervaring mee en hoelang duurde dat? de kinderarts spreekt van dagen...
Ja en weet wel dat het natuurlijk per kind verschilt maar toch goed te lezen wat anderen ervaren hebben.
zondag 27 maart 2011 om 20:34
Wat ontzettend rot voor jullie en voor hem? Doen ze in jullie ziekenhuis niet aan rooming-in? Mijn zoontje heeft ook het RS-virus gehad toen hij 9 maanden was. Hij heeft toen een week in het ziekenhuis gelegen en al die tijd mocht ik bij hem blijven. Er werd gewoon een opklapbed naast zijn bedje gezet, heel fijn!
Sterkte en beterschap!
Sterkte en beterschap!
zondag 27 maart 2011 om 20:41
Jawel er staat wel een bedje langs zijn bed maar dat is bijna niet te doen. Het bedje is niet echt comfortabel en er hangt geen tv en of tijdschriften, zoontje ligt ook tegen over een blauwverlichte ruimte voor prematuurtjes dus zoontjes kamer is altijd verlicht. Hij is doorgestuurd vanuit de eerste hulp anders had ik zelf nog wel tijdschriften enz mee kunnen nemen natuurlijk.
Ik hoop echt dat hij heel snel weer mee naar huis mag..
Kezz had jou zoontje toen ook zuurstof gehad? hoe was zijn behandeling?
zondag 27 maart 2011 om 20:49
zondag 27 maart 2011 om 20:52
In het ziekenhuiskamertje van mijn zoontje was ook helemaal niets. Een opklapbed en een stoel. Dus zelf wat boeken en tijdschriften geregeld en inderdaad, een week lang heel beroerd geslapen. Niet alleen door de ruimte en het bed, maar ook door de alarmen die s nachts afgingen als de saturatiemeter afging. Maar ik was juist blij dat ik er mocht zijn, had niet anders gewild!
Mijn zoontje kreeg inderdaad ook zuurstof en een prednisonkuur. Verder werd hij iedere 2 uur verneveld met ventolin. En beetje bij beetje ging het iedere dag beter, had hij minder zuurstof nodig en was hij minder ziek.
Mijn zoontje kreeg inderdaad ook zuurstof en een prednisonkuur. Verder werd hij iedere 2 uur verneveld met ventolin. En beetje bij beetje ging het iedere dag beter, had hij minder zuurstof nodig en was hij minder ziek.
zondag 27 maart 2011 om 21:05
Oh onze zoon krijgt nog geen zuurstof,wel een sonde omdat hij te weinig vocht binnen kreeg.
Hij word elke 4 uur verneveld en 2 verschillende neusdruppels.
Zo vervelend dat ze geen medicatie tegen RS hebben.
Ja aan de ene kant wil ik bij hem zijn maar aan de andere kant breekt het me op. Ik slaap daar uiterst beroerd en heb er dan ook nog de hele dag en nacht de zorg over. Thuis natuurlijk ook maar dan slaap ik beter.
Maar het is hartverscheurend hem achter te moeten laten.
Hij word elke 4 uur verneveld en 2 verschillende neusdruppels.
Zo vervelend dat ze geen medicatie tegen RS hebben.
Ja aan de ene kant wil ik bij hem zijn maar aan de andere kant breekt het me op. Ik slaap daar uiterst beroerd en heb er dan ook nog de hele dag en nacht de zorg over. Thuis natuurlijk ook maar dan slaap ik beter.
Maar het is hartverscheurend hem achter te moeten laten.
zondag 27 maart 2011 om 21:06
quote:Tiza schreef op 27 maart 2011 @ 20:41:
Jawel er staat wel een bedje langs zijn bed maar dat is bijna niet te doen. Het bedje is niet echt comfortabel en er hangt geen tv en of tijdschriften, zoontje ligt ook tegen over een blauwverlichte ruimte voor prematuurtjes dus zoontjes kamer is altijd verlicht. Hij is doorgestuurd vanuit de eerste hulp anders had ik zelf nog wel tijdschriften enz mee kunnen nemen natuurlijk.
Vreselijk voor jullie zoontje en voor jullie.
Maar ik begrijp niet waarom een slechte slaapaccomodatie jou/jullie er van weerhoudt om bij hem te bljven.
Wees blij dat de mogelijkheid er is.
Vreselijk voor jullie zoontje en voor jullie.
Maar ik begrijp niet waarom een slechte slaapaccomodatie jou/jullie er van weerhoudt om bij hem te bljven.
Wees blij dat de mogelijkheid er is.
Frankly my dear, I don"t give a damn
zondag 27 maart 2011 om 21:07
Pak een stapeltje tijdschriften en wat andere dingen die je nodig hebt, rijdt terug naar het ziekenhuis en zeg dat je toch wilt blijven.
Mijn zoon heeft ook in het ziekenhuis gelegen met RS, en geen haar op ons hoofd die eraan dacht hem alleen te laten. Het slaapt zoals Kez zegt vreselijk beroerd, dat wel.
Mijn zoon heeft ook in het ziekenhuis gelegen met RS, en geen haar op ons hoofd die eraan dacht hem alleen te laten. Het slaapt zoals Kez zegt vreselijk beroerd, dat wel.
zondag 27 maart 2011 om 21:13
Tiza, op de afdeling waar mijn zoon lag, was 's nachts maar heel weinig personeel. Alles was erop ingesteld dat ouders bij hun kinderen waren. In de kamer naast die van mijn zoon lag een baby die 's nachts alleen was, en die heb ik heel, heel veel horen huilen, simpelweg omdat er niet genoeg personeel was om naar hem toe te gaan.
zondag 27 maart 2011 om 21:21
Nee er zijn heel weinig ouders die bij hun kinderen waren, volgens mij was ik de enige.
De afdeling is behoorlijk rommelig met overal alarmen die afgaan en licht. Ook zit de zusterpost/bureau tegenover zijn kamer. Al met al een hoop kabaal.
Ja het weerhoud me niet en misschien dat ik er morgen weer slaap maar ik moet zelf ook overeind blijven.
De afdeling is behoorlijk rommelig met overal alarmen die afgaan en licht. Ook zit de zusterpost/bureau tegenover zijn kamer. Al met al een hoop kabaal.
Ja het weerhoud me niet en misschien dat ik er morgen weer slaap maar ik moet zelf ook overeind blijven.
zondag 27 maart 2011 om 21:23
Wat zul je je machteloos voelen.
Ons zoontje heeft het ook gehad en heeft 1,5 week in het ziekenhuis gelegen, aan de zuurstof en de sonde. Hij was doodziek, als volwassene zou je het RS-virus als een verkoudheid doormaken maar die kleintjes worden er echt ziek van.
Wat betreft het achterlaten kan ik me totaal niet vinden in je redenatie.
Mijn zoontje ligt bij wijze van meer in het ziekenhuis dan dat hij thuis is (dit om diverse gezondheidsproblemen), heeft een oudere zus van 6 maar wat er ook gebeurd ik slaap op de ikea stretcher naast hem en ik ben de hele dag bij hem.
Ben na een opname helemaal kapot van het niet slapen maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt hem alleen te laten.
Irriteer me dan ook altijd mateloos aan die ouders die 's-nachts (heerlijk) in hun eigen bed liggen te slapen terwijl hun kind ontroostbaar aan het huilen is in het ziekenhuis en het verplegend personeel geen tijd heeft om erbij te blijven zitten en het kindje te troosten.
Hoop dat je je bedenkt en je zoontje niet alleen laat en die slaap haal je later wel weer in nu heeft hij je nodig.
Veel sterkte en hoop dat je zoontje snel mag opknappen.
Ons zoontje heeft het ook gehad en heeft 1,5 week in het ziekenhuis gelegen, aan de zuurstof en de sonde. Hij was doodziek, als volwassene zou je het RS-virus als een verkoudheid doormaken maar die kleintjes worden er echt ziek van.
Wat betreft het achterlaten kan ik me totaal niet vinden in je redenatie.
Mijn zoontje ligt bij wijze van meer in het ziekenhuis dan dat hij thuis is (dit om diverse gezondheidsproblemen), heeft een oudere zus van 6 maar wat er ook gebeurd ik slaap op de ikea stretcher naast hem en ik ben de hele dag bij hem.
Ben na een opname helemaal kapot van het niet slapen maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt hem alleen te laten.
Irriteer me dan ook altijd mateloos aan die ouders die 's-nachts (heerlijk) in hun eigen bed liggen te slapen terwijl hun kind ontroostbaar aan het huilen is in het ziekenhuis en het verplegend personeel geen tijd heeft om erbij te blijven zitten en het kindje te troosten.
Hoop dat je je bedenkt en je zoontje niet alleen laat en die slaap haal je later wel weer in nu heeft hij je nodig.
Veel sterkte en hoop dat je zoontje snel mag opknappen.
zondag 27 maart 2011 om 21:26
quote:Tiza schreef op 27 maart 2011 @ 21:21:
Nee er zijn heel weinig ouders die bij hun kinderen waren, volgens mij was ik de enige.
De afdeling is behoorlijk rommelig met overal alarmen die afgaan en licht. Ook zit de zusterpost/bureau tegenover zijn kamer. Al met al een hoop kabaal.Ja het weerhoud me niet en misschien dat ik er morgen weer slaap maar ik moet zelf ook overeind blijven.
Dus??
Je kindje heeft je nodig
De afdeling is behoorlijk rommelig met overal alarmen die afgaan en licht. Ook zit de zusterpost/bureau tegenover zijn kamer. Al met al een hoop kabaal.Ja het weerhoud me niet en misschien dat ik er morgen weer slaap maar ik moet zelf ook overeind blijven.
Dus??
Je kindje heeft je nodig
zondag 27 maart 2011 om 21:27
quote:Tiza schreef op 27 maart 2011 @ 20:32:
Hallo
Daar kies je zelf voor. Jemig zeg. Ja, het zijn kutstretchers, maar dat boeit niet. En al die felle lichten en verpleegsters die op de gang lopen zijn ook niet prettig. Ik heb een paar keer in het ziekenhuis geslapen maar je bent er voor je zoon. De arts heeft het over een kwestie van dagen, geen jaren.
Hallo
Daar kies je zelf voor. Jemig zeg. Ja, het zijn kutstretchers, maar dat boeit niet. En al die felle lichten en verpleegsters die op de gang lopen zijn ook niet prettig. Ik heb een paar keer in het ziekenhuis geslapen maar je bent er voor je zoon. De arts heeft het over een kwestie van dagen, geen jaren.
zondag 27 maart 2011 om 21:55
quote:In de kamer naast die van mijn zoon lag een baby die 's nachts alleen was, en die heb ik heel, heel veel horen huilen, simpelweg omdat er niet genoeg personeel was om naar hem toe te gaan.
Ik heb gewerkt op een kinderafdeling/ couvkamer, ook nachtdiensten, en ook al was er zat tijd en handen genoeg, lieten ze de kleintjes gewoon huilen. Hooguit werd er een speen in gestopt.
Ouders die belden en vroegen of hun kindje al sliep, werden afgepoeierd met 'het ligt heerlijk te slapen' terwijl het eigenlijk lag te krijsen.
Dit is geen schuldgevoel aan praten, ik heb het voor m'n ogen zien gebeuren. Zeker weten dat ik hoe dan ook bij m'n kind bleef.
Ik heb gewerkt op een kinderafdeling/ couvkamer, ook nachtdiensten, en ook al was er zat tijd en handen genoeg, lieten ze de kleintjes gewoon huilen. Hooguit werd er een speen in gestopt.
Ouders die belden en vroegen of hun kindje al sliep, werden afgepoeierd met 'het ligt heerlijk te slapen' terwijl het eigenlijk lag te krijsen.
Dit is geen schuldgevoel aan praten, ik heb het voor m'n ogen zien gebeuren. Zeker weten dat ik hoe dan ook bij m'n kind bleef.
zondag 27 maart 2011 om 22:01
Ik heb ook in een halve week in het ziekenhuis geslapen toen mijn zoontje van vier maanden een ernstige infectie had. Er lag nog een ander jongetje op de kamer van wie de ouders 's nachts thuissliepen. Die heb ik ook maar getroost en speentjes gegeven toen hij 's nachts aan het huilen was. De verpleegsters hadden daar geen tijd voor.
zondag 27 maart 2011 om 22:04
quote:Ishetdanechtzomoeilijk schreef op 27 maart 2011 @ 21:55:
[...]
Dit is geen schuldgevoel aan praten, ik heb het voor m'n ogen zien gebeuren. Zeker weten dat ik hoe dan ook bij m'n kind bleef.Wat erg!
[...]
Dit is geen schuldgevoel aan praten, ik heb het voor m'n ogen zien gebeuren. Zeker weten dat ik hoe dan ook bij m'n kind bleef.Wat erg!
zondag 27 maart 2011 om 22:05
Tiza, mijn ervaring is dus dat ik het ziekenhuis geen plek vond om mijn baby die zich toch al ellendig voelde alleen te laten. Voor een baby van zes weken die nog helemaal moet wennen aan het geboren zijn, zou dat nog sterker gelden.
Maar waar je misschien meer op zit te wachten: hij is een aantal dagen heel zielig geweest, maar toen was kennelijk het ergste achter de rug en knapte hij ook heel snel op.
Ishetdanechtzomoeilijk: in het ziekenhuis waar wij waren, met een afdeling vol RS klantjes, was tijdgebrek zeker een issue, maar misschien dat het niet anders geweest was als ze alle tijd gehad hadden.
Maar waar je misschien meer op zit te wachten: hij is een aantal dagen heel zielig geweest, maar toen was kennelijk het ergste achter de rug en knapte hij ook heel snel op.
Ishetdanechtzomoeilijk: in het ziekenhuis waar wij waren, met een afdeling vol RS klantjes, was tijdgebrek zeker een issue, maar misschien dat het niet anders geweest was als ze alle tijd gehad hadden.
zondag 27 maart 2011 om 22:09
Eind januari is ons toen 4 maanden oude zoontje ook opgenomen met het RS-virus. Hij was er echt doodziek van en er werden ook nog cellen gevonden in het hersenvocht, dus is hij ook nog behandeld voor hersenvliesontsteking. Maar gelukkig is hij ook snel weer opgeknapt en na 6 dagen mochten we weer naar huis. Daar heeft hij nog wel 2 weken lang uit moeten zieken en mocht ook niet naar de crèche. Maar dat hadden we er graag voor over.
Wij zijn trouwens ook continu bij hem gebleven. Hij had me ook echt wel nodig, raakte helemaal in paniek van die artsen en verpleging.
Wij zijn trouwens ook continu bij hem gebleven. Hij had me ook echt wel nodig, raakte helemaal in paniek van die artsen en verpleging.
zondag 27 maart 2011 om 22:27
Ik zit as we speak ook in het ziekenhuis bij mijn mannetje van 10 maand... Hij heeft geen rs maar wel een hele zware luchtweginfectie. Dit word nu de 4e nacht en al is het een kutstrecher, slapen we met een kleine baby en haar vader op 1 kamer, slaapt mijn mannetje aan een monitor die om het uur begint te piepen en liggen we recht tegenover de zusterpost... Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt hem hier alleen te laten. Wat nou als je kindje s'nachts wakker word? Kom op, hij heeft je echt nodig.. En jij kan toch best een paar nachtjes met wat minder slaap