Gezondheid alle pijlers

Naar de dokter?

28-03-2011 13:38 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal!

Ik heb een vraag aan jullie... Sinds een 2 weken heb ik steken in mijn onderbuik (niet constant) en moet ik vaker plassen dan normaal. Maar wel "gewone" hoeveelheid. Ziet er niet anders uit, ruikt wel wat sterker.

Nu heb ik sinds een week ook af en toe zere borsten en pijn halverwege m'n rug. En ben ik af en toe misselijk en heb ik koude rillingen.

Heb een beetje in de boeken gezocht en ik kom uit bij blaasontsteking, nierbekkenontsteking of (schijn)zwanger.

De laatste keer dat ik seks heb gehad is op 3 januari geweest (zonder condoom, maar met nuvaring).

Denken jullie dat ik naar de dokter moet? Of "gewoon" zelf een zwangerschapstest doen?

Heb twee weken na de laatste keer dat we "het" hadden gedaan ook al keer 2 tests gedaan omdat ik steeds over kinderen droomde

Ben zo bang dat ik zwanger ben. En zou niet weten hoe ik verder zou moeten dan. Woon weer bij mijn ouders. "relatie" is over. "ex" heeft een nieuwe vaste relatie. Ik studeer nog...

En ik heb een hele stomme huisarts!

*zucht*
Doe een zwangerschapstest, dan is dat evt uitgesloten!
Gewoon ff de huisarts bellen en je plasje inleveren om te checken of je een blaasontsteking hebt. Kleine moeite, groot plezier.

Als je al 2 zwangerschapstest hebt gehad, ljkt het mij niet nodig. Maar voor alle zekerheid kan je nog een testje kopen.
En maak je over de rest pas druk als de tijd daar rijp voor is. jezelf nu gekmaken heeft geen nut.
Een zwangerschapstest kan je gewoon zelf doen, daar hoef je niet voor naar de dokter. Ben je wel gewoon ongesteld geweest?

Als je denkt dat je blaas- of nierbekkenontsteking hebt, moet je wel even naar de dokter.

Overigens is dromen over kinderen niet echt een indicatie dat je zwanger bent hoor
Dromen over een baby kan duiden op een nieuwe levensfase. Als jij net bij je ex wegbent, kan dat dus heel goed de reden zijn

Verder klinkt het wel als zwanger, maar alleen een test kan dat uitwijzen.

Wel raar dat je 'ex' schrijft, en niet gewoon ex.
Later is nu
@ Snoopy: ik weet dat dromen niets betekenen. Maar ben laatste tijd sowieso erg met kinderen/zwangerschap bezig ivm zwangere zus. Dus daar kan het mee te maken hebben.

En, gebruik nuvaring, dus de "ongesteldheid" die je daarmee krijgt zegt niets. Is gewoon een onttrekkingsbloeding die niet zegt of je zwanger bent of niet.
@ dreamer: ik schrijf "ex" omdat wij nooit een echte relatie hebben gehad. Hebben gewoon leuk met elkaar gescharreld totdat hij een zoals hij zelf zegt 'een heel leuk meisje' tegen kwam en mij liet zitten.
Maar wel een geruststelling als je droom je een vertroebeld beeld van de werkelijkheid gaat geven. (dat je wakker word en denkt dat het "waar" is. Bij mij gaat dat gevoel soms ook niet weg, nadat ik gedroomd heb dat bijvoorbeeld mijn moeder ziek is. Of mijn vriend vreemdgaat. Een bevestiging van het tegendeel is dan wel zo lekker )

Ik zou even een test halen bij de drogist en gelijk een potje halen om in te plassen bij de doktersassistente. Voor allebei hoef je je huisarts helemaal niet te zien. Morgenochtend even je urine inleveren, om een uur of twaalf voor de uitslag bellen (was bij allebei mijn huisartsen zo).

En als het dan allebei negatief is, kun je nog wel naar die stomme huisarts toe.
even een plasje inleveren bij de assistente vd huisarts. Dan weet je meteen of je blaasontsteking hebt. En als je een blaasontsteking hebt, geven ze je meestal ook een standaard recept, zonder dat je de huisarts zelf ziet.
Mijn huisarts (en dus de assistente) is alleen 's ochtends te bereiken. Ga morgen even potje halen en dan inleveren.

Zwangerschapstest ga ik zometeen gelijk halen... *stress*
Je bent nu niet ineens zwangerder dan vóórdat je die beslissing van die test nam

Als je morgen even je eerste plas ophoudt en meteen naar de huisarts toe gaat, kun je volgens mij ook daar op het toilet even plassen. (maar dan moet je natuurlijk niet met enorme aandrang wakker worden )
Misschien ben je schijnzwanger?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Testen en huisarts.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Kan je testen op elk moment van de dag doen? Of is het betrouwbaarder als je dat met bijvoorbeeld ochtendurine doet?

En moet je over het stripje heen plassen, of kun je eerst in een potje plassen?
Kan op elk moment van de dag. En kan ook in een (schoon!) potje. Gewoon even de gebruiksaanwijzing lezen. Succes!
Eerst een test doen. Komt daar niks uit je urine morgenochtend inleveren voor onderzoek bij je huisarts. Komt daar niks uit een afspraak maken voor een consult.

Zo simpel is het.

O ja, en als je zo'n stomme huisarts hebt, zou je dan niet eens een nieuwe gaan zoeken?
@Georgette: ik woon in een klein dorpje = een huisarts. En de omliggende dorpjes hebben huisartsen die geen nieuwe patienten aannemen als die al een dokter in de buurt hebben...
lekker dan.

Heb je al geplast? En?
Nog niet geplast. Moest werken vanavond. Lig nu vanavond doodmoe in bed...

Laat het morgen gelijk weten! Truste allemaal.
Daar ben ik weer! Zwangerschapstest gedaan: maar een blauw streepje. Dus zwangerschap kan van de lijst...

Helaas is huisarts vandaag alleen voor spoedgevallen bereikbaar, dus morgen maar even met wat urine daar langs!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven