Ben ik onredelijk geweest?

28-03-2011 11:53 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag forumleden,

Normaal lees ik altijd mee, maar ik heb speciaal een account aangemaakt om jullie mening hierover te lezen.

Betreft het volgende:

Gisteren ging om half 10 s'avonds ineens de bel, mijn man en ik verwachtten niemand. Via de intercom bleek het een vriendin van ons te zijn die met haar kind even gezellig langs wilde komen.

Nou gebeurt dit de afgelopen tijd regelmatig. Niet alleen in de avond maar ook s'ochtends vroeg (kind vervelend om 8 uur, laten we bij Yvelin aanbellen)

Nou was de maat een beetje vol bij mij en heb ik vriendelijk gezegd " joh, ik zou het prettig vinden als je de volgende keer even belt ''.

Dit viel niet in goede aarde en ze werd hier erg boos om waarna ze dus gelijk vertrok en geen woord meer wilde wisselen met me.

Ben ik nou onredelijk geweest of? Ik denk dat ik haar straks even bel, maar ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen want ik schrok best van haar reactie.

Wat zouden jullie doen?

Groetjes Yvelin.
TO heeft hier ook een aandeel in hoor. Speelt een net zo grote rol door zich op te stellen als moeder/ psycholoog. TO zou zich kunnen afvragen waarom zij dat nodig heeft
quote:Lucifer1983 schreef op 28 maart 2011 @ 14:06:

Ivelyn2:

Waarom zou je er nog tijd in steken? Ze is zo´n type mens dat alleen maar claimt en nooit iets terug zal doen. Ze is manipulatief, egoïstisch en alles moet op haar manier.

Daar WIL je toch geen vriendinnen meer mee zijn?

Heb jij ooit iets teruggekregen in deze vriendschap? Luistert ze wel naar jou als jij problemen hebt?

Als ze je belt, zou ik over de telefoon zeggen dat wat jou betreft de vriendschap klaar is. Zij verdient geen persoonlijk gesprek, want daarna zul jij je alleen maar slechter voelen. Echt waar.

Geheel mee eens!

Je krijgt er niks voor terug in deze 'vriendschap' dus tijd dat jullie wegen zich scheiden.
Ik heb wel met haar kinderen te doen, krijg toch een bepaald tokkie beeld bij je vriendin, al is dat misschien geheel onterecht.
vergis je niet nova, je zou het bijna wel denken wat jij zegt, maar t komt in elke laag van de bevolking voor.

hoe minder tokkie-achtig, hoe geraffineerder.
wij slapen nooit.
quote:Naija_mama schreef op 28 maart 2011 @ 13:54:

[...]

Misschien zou je, om je geweten gerust te stellen, een soort van bemoeizorg van de gemeente of de lokalen GGZ op de hoogte kunnen stellen van de situatie bij haar thuis. Persoonlijk vindt ik grote geldproblemen, problemen met de opvoeding en slechte voeding genoeg reden om daar hulp voor te zoeken.

.

Dit meen je niet!! Omdat TO haar grenzen niet kan of durft aan te geven het dan maar afschuiven op derden om haar geweten te sussen? Ze hoeft haar geweten niet te sussen, zij heeft niks fout gedaan en misschien komt ze eindelijk eens op voor zichzelf.

Stel je het eens voor dat het wel een optie zou zijn voor TO: je (vriendin dus) krijgt allerlei instanties aan de deur die door anderen ingeschakeld zijn omdat die vinden dat jij je eigen boontjes niet kunt doppen.

Echt hoor, iemand die verder in de ogen van de maatschappij het redt en niet zelf naar een hulpverlenende instantie stapt, zal dit toch echt zelf moeten doen.

Vind ik, in ieder geval.
Of ze nou geraffineerd is, een Tokkie is, een aan haar lot overgelaten ( geen partner? Geen contact met ouders? ) sneuiig typetje, een hele spontane meid die vertrouwt op instinct ....... is het je waard om haar als vriendin kwijt te raken, Yvelin?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:elninjoo schreef op 28 maart 2011 @ 12:18:

Mensen horen altijd even te bellen of 't uitkomt (en hun kinderen thuis te laten wat mij betreft)

Half 10 's avonds vind ik sowieso geen tijd om nog bezoek te ontvangen (of 't moet m'n beste vriendin zijn, die mag me zelfs midden in de nacht storen)mag dit ook ieder avond zijn? mijn vriend belt de laatste tijd om 23 uur en later,en blijft bellen,.De eerst keer nam ik nog op,maar hij had niks bijzonders wilde alleen mijn stem even horen.Nu neem ik dus niet meer op want ik wil s nachts slapen,maar hij belt de hele tijd door,,,tot 3 uur s nachts.....Ik bel hem de volgende dag dan terug.En vertel hoe vervelend ik dit vind,Hij zegt dan.: ik had hem vergeten uit te zetten...ik belde niet door...kan dat dat maar.doorgaat..? als ik niet opneem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven