Rijles!!

30-03-2009 21:24 2967 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle lessers verzamelen!

Op deze topic kunnen we ons ei kwijt over alles wat met (rij)lessen en theorie te maken heeft

Ik trap af met mijn ervaringen van vanmiddag.

Arrg wat was dat een hel!

De motor is wel 10 keer afgeslagen,stond zelfs midden op de weg stil.

Ik en de koppeling zijn nog geen goede vrienden

Gelukkig gaat het met theorie wel voortvarend

xx
ooh annie dat klinkt echt super! was het je eerste keer? ik hoop echt Zooo dat ik m ook haal woensdag
Ja was de eerste keer.

Succes alvast woensdag atelier-madame
nou super goed :-) ik hoop dat als dit hele topic meeduimd ik het gewoon haal!
Bah mijn rijles ging net echt heel stom :(

Mijn instructeur is vrijwel altijd geduldig met mij, wat ik erg prettig vind maar vandaag vond ik hem echt onredelijk. Zit hier nu ook gewoon te janken als een klein kind om niks.

Ik rijd een uur en het ging helemaal prima tot we ergens langs een vrachtauto half over de stoep moesten. Deed ik netjes in de 1e versnelling, maar de achterkant van de auto schraapte de stoep, had net iets te vroeg ingestuurd.

Krijg ik meteen een hele preek dat ik dat later maar in mijn eigen auto doe. Dat ik zn auto heel moest laten en blabla. Dus ik zeg zo 'ik dacht dat..'. Word meteen onderbroken met 'je denkt te veel en dat is je probleem blabla'. Dus ik nog een keer: ik DACHT dat ik langzaam genoeg reed.

Jemig man, zegt hij op het eind ook nog tegen me: niet in paniek raken, ik dacht 'hallooo JIJ raakte in paniek!'

Bah zit hier nu echt met een rotgevoel. Na een prima les kreeg ik meteen een dikke opsomming over wat ik verkeerd deed, terwijl het meest van de les prima ging. Echt knullige dingen zoals op die en die weeg reed je teveel links. Nou lekker boeien!

Sorry ik moest even stoom van me afblazen :(
Annie, wat fijn dat het zo goed ging! Kan me voorstellen dat je al schrikt als dat in de tweede minuut gebeurt, beetje raar ook van haar als het maar een persoonlijke voorkeur is. Gefeliciteerd

Ruza, ik hoop dat je je theorie hebt gehaald! Gevaarherkenning vond ik ook ruk, helemaal omdat de tijd zo snel gaat dat je je antwoord niet meer kan aanpassen (vind ik dan). Heb dat gedeelte dan ook net gehaald terwijl het thuis goed ging. Maar ik wil je niet bang maken en jouw motoriek is vast sneller dan die van mij Je gaat het gewoon in 1 keer halen. ik haal alles vaak pas de tweede keer en mijn theorie heb ik ook in 1 keer gehaald
Elastiek,

het is een man, de auto is een verlengstuk van zijn ... en daar deed jij hem een beetje pijn. Een man is daar gewoon een beetje gevoeliger. Hij had slecht geslapen, zijn vriendin wil het uitmaken en zijn moeder heeft net zijn vader omgelegd.

Onzin natuurlijk, maar er was waarschijnlijk iets wat maakt dat het niet netjes is hoe hij reageerde, maar wat waarschijnlijk wel verklaart waarom hij iets te heftig op jou reageerde. Had waarschijnlijk weinig met jou te maken. Volgende keer rijdt je precies hetzelfde en prijst hij je gewoon. Middelvinger naar de rijleraar, en volgende keer doet hij weer normaal! Probeer vast te houden dat je weet dat het goed ging!

Annie, wat een leuk verhaal, echt tof!
Gehaald
Ruza

Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd Ruza!

Jannejip, ik weet het ook wel, maar ik ben al een onzeker en gevoelig persoontje (HSP ), dus ik trek me dat altijd erg aan. Denk nu al dat ik hem dus niet meewil tijdens mijn examen. Wat overdreven is natuurlijk. Volgende les maar afwachten. Maar ik wil het gewoon altijd zo goed doen, en dan gebeurt zoiets, wat ik héus niet expres doe. En meteen heb ik het blijkbaar verpest. Op zo'n moment is het juist prettig als iemand even geduldig is. Ik snap het ook wel, zn dierbare autootje Maar ik schraap er natuurlijk voor de lol zo overheen.

EDIT: NIET voor de lol overheen Onbewust he..
anoniem_109227 wijzigde dit bericht op 28-03-2011 14:41
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Elastiek, hier nog een HSP'tje dus ik snap er alles van hoor .

Blijft echter een gegeven dat jij in je leven een hoop situaties gaat tegenkomen waarin mensen daar absoluut geen rekening mee houden. Is dus een mooie oefening voor jou om te leren het "bij hem te laten", om jezelf te trainen dat minder aan te trekken. En ik weet dat dat akelig lastig kan zijn, maar dat is wel hetgeen waar je zelf het meeste aan hebt...!

Dus nu even jezelf lief toespreken en voorstellen hoe je volgende keer weer zo goed rijdt als vandaag. Gelukkig hoef je nu nog niet te beslissen of je hem erbij wil hebben op je examen, wacht maar even je volgende les af voor je beslist of hij echt zo stom is .
gefeliciteerd ruza!
Ruza, gefeliciteerd! Goed, zeg

Atelier_madame, alvast succes voor woensdag. Hoe laat moet er geduimd worden?

Elastiekje, klinkt als met het verkeerde been uit bed gestapt. Wat raar dat hij zo tegen je deed! Ook erg onprofessioneel. Ook rijinstructeurs kunnen een slechte dag hebben, hopelijk kan je het loslaten, je hebt het echt niet verpest hoor! En je instructeur ziet zoveel tijdens de lessen, er zijn heus anderen die het veel gekker doen dan jij!
Zo is dat: hoe bont je het ook maakt bij je rijles, er is altijd iemand die nóg erger is Neem het jezelf dan ook niet kwalijk. Die L die staat daar op dat dak van die auto omdat je aan het LEREN bent. En bij leren maak je fouten. Dat hij daar niet mee om kan gaan is zijn probleem. Als hij echt zo goed is dan had hij kunnen zien aankomen dat je langs de stoep zou gaan en had hij het voorkomen. Aangezien jij de leerling bent uiteindelijk dus meer zijn fout dan die van jou. Verder een dikke soms is het gewoon even kut.
Ruza gefeliciteerd! Een stapje dichterbij je rijbewijs.
Gefeliciteerd, Ruza! Hartstikke goed gedaan!

Elastiekje.... eerst even een dikke knuffel. Ja, daar zou ik persoonlijk ook flink van over de zeik zijn, hoor. Je zit nl. in een LES auto en jouw rijschool is echt wel goed verzekerd in geval er wat schade aan de auto zou zijn vanwege lessen. Mijn rijles is wel eens verplaatst omdat er een 'aanrijdinkje' was gebeurd

Het is moeilijk om het niet persoonlijk op te vatten, maar ik ben het met Indigo eens. Ja, het is onprofessioneel van je instructeur en zou eigenlijk niet mogen gebeuren, maar het is ook maar een mens. Misschien had ie die ochtend vette ruzie met zijn vrouw of had ie een heel moeilijke leerling, of had ie teveel gedronken de vorige avond en niet lekker geslapen. Zeg het maar...

En waarschijnlijk zit hij nu ook thuis zo van 'jee... had ik nooit moeten doen' en voelt hij zich waarschijnlijk nog erger dan jij.

Niet dat ik het goed praat, hoor. Op jou losgaan kan natuurlijk helemaal niet door de beugel. Maar.... probeer even de andere kant te laten zien en dat het zeer waarschijnlijk geen persoonlijke aanval op jou en je rijden was. Hoop iig dat je je snel weer beter voelt.
Ola, ladies!

Na twee kneuzenlessen ging het vandaag gelukkig weer eens redelijk soepeltjes. Geen grote fouten, niks van dat al . Hebben even alle lichtknoppen doorgesproken (daar wist ik dus 0,niks vanaf, maar ja, hoe had ik dat moeten weten?! ). Nu heb ik bijna 2 weken vrij, want mijn les van aanstaande vrijdag valt uit en daarna ben ik een week op congres. Dan rijdt ik nog op maandag 11 en dinsdag 12 april, en dan op woensdag afrije... Spannend!!! Ben opgelucht dat het vandaag niet zo'n vreselijke rommelles was.

Elastiek, hoe is het er nu mee?

Ruz, heb je het goed gevierd?
Bedankt allemaal voor de lieve reacties, het gaat prima hoor! Gisteren alleen ff een flinke dip

Het was gewoon een heel erg stomme situatie! Er stond een vrachtwagen midden op de weg geparkeerd bij een drukke kruising in de buurt. En een hele rits auto's moest dus half met 2 wielen over een soort stoeprand om er langs te kunnen, ging ook wel goed maarja blijkbaar reed ik net iets te snel dus knalde de achterkant een beetje (geen idee wat er knalde, maar je hoorde een beetje schavend geluid, net als dat je een te hoge drempel te snel benaderd zeg maar).

Ik deed het gewoon in zn 1 en ik weet soms écht niet hoe snel je iets wel of niet moet benaderen (heb ook moeite daarmee in het verkeerd, wanneer ik nou een keer 'kan gaan'. Ik vind het gewoon erg lastig dat soort dingen in te schatten en mijn instructeur was zelf nog degene die zei dat je dat er nog niet uitkrijgt met lessen maar je dat moet leren door ervaring).

Ik snap ook ergens wel dat hij even schrok, maar om er een kwartier over door te zeuren, terwijl ik alleen al hmhm als antwoord geef (anders zou ik huilen ) vind ik nogal stom van hem. Maargoed ik wacht inderdaad donderdag af. Maar het stomme is dat ik het altijd ook goed voor hém wil doen (ook voor mezelf uiteraard!).

Maargoed het is gebeurd, ik laat het achter me, dankjewel voor jullie lieve woordjes!

JanneJip had jij nou al een datum voor het afrijden? En Ruza hoe gaat het lessen bij jou?
Oh sorry ik lees net de datum! Een weekje voor mij dus (ik moet de 19e) ik zal voor je duimen
Da's je geraje . (Ik ook voor jou hoor ).
morgen om 9u mogen jullie duimen
Jeej! Eindelijk wat zinvols doen, de eerste uren van de dag .
Hihi ik voel me gesteund
Madame, ik vind 9 uur best een prettige tijd om te rijden hier in Utrecht! Wij duimen iig voor je!

Jannejip, ik heb mezelf getrakteerd op de kapper

Straks om 5 uur weer rijden!
9 uur vind ik op zich ook wel prima om in utrecht te rijden, hoewel ik heel veel in de winter om 8 uur heb gereden en het dan toch wel heel druk vond.. maar ach of het nou druk of rustig is, je moet het utieidnelijk toch zelfstandig doen.

Hoewel ik op mn werk zit heb ik de afgelopen uren TEVEEL lopen googlen naar afrijden + help / tips etc.. je komt dan teveel erhalen tegen van mensen die gezakt zijn.. echt niet goed voor je

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven