Rijles!!

30-03-2009 21:24 2967 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle lessers verzamelen!

Op deze topic kunnen we ons ei kwijt over alles wat met (rij)lessen en theorie te maken heeft

Ik trap af met mijn ervaringen van vanmiddag.

Arrg wat was dat een hel!

De motor is wel 10 keer afgeslagen,stond zelfs midden op de weg stil.

Ik en de koppeling zijn nog geen goede vrienden

Gelukkig gaat het met theorie wel voortvarend

xx
Succes ermee, Flash.

Heb je iemand in de buurt die je een beetje kan vertroetelen?
Flash
Flash
Oh jeetje Flashy, wat naar! Op mijn ttt kreeg ik ook te horen dat ik bochten wat te ruim neem. Hoop niet dat je daar serieus op kunt zakken, maar het ziet er wel zo uit.. balen zeg.

Helemaal als je een goed gevoel hebt erover

@ Jannejip

Ik herken zó wat jij zegt haha over de roze olifant. Gebeurde mij precies voor mijn TTT

Ik moet in april afrijden, maar laat me niet gek maken door zenuwen. Zie het per rijles wel. Wanneer moest jij ook alweer?

@ Ruza

Snelweg is de eerste keer eng, maar als je eenmaal hebt ingevoegd is het juist super lekker rijden. Geniet ervan!
Je kunt er zeker op zakken elastiekje, is mijn 2e keer nu. Mijn partner komt om 18u thuis gelukkig.
Fijn dat je het herkend, Elastiek.

Flash, ik vind het zo sneu voor je, ik hoop dat je partner je een beetje kan oppeppelen .
Flashy, wat balen zeg!!! Goed dat je nieuwe opties zoekt, je haalt het wel!

JanneJip, jammer van je mindere les, maarja, kan gebeuren hè? Succes met rijden morgen!

Mamalief, gefeliciteerd met je theorie!! Goed gedaan!

Ruza, hoeveel lessen/uren heb jij gehad ondertussen? De snelweg is vooral in het begin spannend, het invoegen dan eigenlijk voornamelijk. Maar dat is gewoon rustig blijven, goed kijken en de situatie inschatten. Iedereen ziet je aankomen en er wordt toch wel ruimte voor je gemaakt. Verder rijdt iedereen over het algemeen rechtdoor, dus dat is niet zo moeilijk. Als jij ook gewoon rechtdoor blijft rijden komt het helemaal goed Zoals JanneJip zegt zijn het dan ook vooral de snelheden die het spannend maken. Dat heb ik nu ook nog, als ik op een drukke snelweg rij met 3 banen of meer, vind ik het af en toe ook even stressen, je moet heel goed opletten waar iedereen meebezig is, omdat je heel hard rijdt heb je ook minder tijd om te kijken en beslissingen te nemen. Maar tijdens je lessen valt dat allemaal mee

Annie, heeeeeeeel veel succes met je examen. Kom je ons vertellen hoe het is gegaan?
Elastiekje, voor jou schiet het ook al op nu! Spannend (en leuk!)
Flashy klote zeg!

Hopelijk word je een beetje opgevrolijkt nu.

Snelweg vind ik heerlijk om over te rijden, en is niet echt moeilijk, het gaat alleen snel!

Ik laat het jullie weten morgen!
He bah, Flashy.... Wat ontzettend $%$#! Kan me voorstellen dat je er goed ziek van bent. Ik heb zelf nog nooit zoveel gejankt als tussen het zakken en het uiteindelijk halen. Ik las gisteren nog even mijn CBR 'verslag' van mijn eerste examen en onder de onvoldoende vaardigheden stonden ook dingen zoals 'remmen'. Ook ik nam bochten of te ruim of te krap.

Ik weet zeker dat jij echt wel kunt rijden, maar net als ik zul je ook een beetje geluk moeten hebben op je examen want er is een flinke dosis onzekerheid die je momenteel tegenzit.

Hoop wel dat je snel verder gaat. Je bent er toch echt bijna.
Dag lieve dames,

hoe is het gegaan, Annie?

Hoe is het nu, Flash?

Ik heb net weer gereden. Een bepaald examentraject. Maakte een te ruime bocht de snelweg op waardoor ik de linkerbaan lichtjes blokkeerde (heel stom aangelegde oprit wat in NL alleen al niet zo gebouwd zou worden, maar goed, stom, heel fout, mag niet, vaak gereden, nooit verkeerd gedaan, nu wel). Verder op de snelweg niet goed opgelet waar ik heen moest ("richting Krefeld Düsseldorf. Richting Krefeld Düsseldorf! RICHTING KREFELD DÜSSELDORF!!!)

Parkeren prima, voorrangssituaties prima. Maar ik merk dat de zenuwen voor het examen me nu al parten beginnen te spelen en daardoor maak ik domme fouten, en ook fouten die echt niet kunnen zoals de linkerbaan een stukje meepakken in de bocht. Komende les (dinsdag) gaan we een keer helemaal een rijexamen simuleren: beginnen bij ons Bureau Rijvaardigheid, muziek uit, geen gesprekjes meer, alleen serieus rijden 45 min lang, en dan bespreken waar we de laatste lessen nog aan gaan werken.

Bleh, baal ervan dat ik me nu al door zenuwen laat beinvloeden...
En Bittermoon, compliment ervoor dat jij als ervaren rijder (inclusief ervaring met niet slagen) iedere keer een paar supergoede woorden weet te vinden voor de zakker...
JanneJip.... nou, ervaren rijder zal ik mezelf niet noemen (hahaha) maar ervaring met frustraties omtrent eindeloos lessen, onzekerheid, zenuwen en zakken heb ik wel. En uiteindelijk slagen en ook daar heb ik geluk mee gehad. Die meneer van het CBR had mij echt makkelijk kunnen laten zakken, vooral als ik er nu op terugkijk.

Ik vind het heel erg om te lezen dat mensen zoals Flashy er zoveel moeite voor moeten doen en dan het toch net niet kunnen laten zien op een examen wat ze wel degelijk kunnen. Ik ken de frustratie, de onzekerheid, de machteloosheid, de teleurstelling. Wellicht klinkt dat heel dramatisch voor diegenen die gewoon lekker 40 lesjes hebben gehad en in 1x zijn geslaagd zonder al teveel moeite. Maar voor mij was het echt letterlijk bloed, zweet en tranen.

Ik durf te wedden dat als je Flashy alleen in een auto zet, dat ze prima rijdt. Okay, ze 'zwabbert' dan wat af en toe en neemt soms een bocht te ruim. Iedereen doet dat wel eens.

Ik heb zeer sterk het gevoel dat het in Flashys geval echt zelf-sabotage is, en dat was het bij mij ook. Rationeel wist ik dat ik wel kon rijden want autorijden is echt niet zo ingewikkeld, maar onbewust maakte ik mezelf wijs dat ik het niet kon. Geen wonder dat ik zo spastisch in die lesauto zat.

En ik heb daar helaas niet echt een goede oplossing voor behalve gewoon doorzetten want de aanhouder wint wel.
Ik heb morgen nog 2 uur les en nog n uurtje voor mn examen woensdag. Oeh ik begin het zo spannend te vinden. de eerste keer gezakt op stomme fouten die ik maakte en ging op na pas 26 uur gereden te hebben. heb er nu nog 10 extra gehad, ben benieuwd of ik hem haal, wil zo graag zelfstandig die auto instappen!
Ja, Bittermoon, ik begin er wat van te snappen nu. Voelde me eerst redelijk een Porec, ging allemaal van een leien dakje. En nu sinds 2 lessen, nu het examen gepland staat, begin ik me nerveus te maken en maak ik onnodige fouten. Jammer jammer...

Atelier, zet hem op meid! Laat je niet van de wijs brengen (sprak zij, die het wel deed hahaha ).
JanneJip, denk dat het wel normaal is dat je wat zenuwachtiger bent... volgens mij had Porec dat ook. Al zou jij zakken (wat je waarschijnlijk niet gaat doen), dan ga je gewoon voor de herkansing, geen probleem. Jij staat er heel anders in dan Flashy, of zoals ik destijds en in mindere mate Indigo. Op een examen mag je ook best fouten maken, zolang je het maar goed en veilig oplost. Jij bent daar zelfverzekerd genoeg voor.

Atelier... heel veel succes!
Dankjullie voor de steun, tis echt zenuwslopend, vooral als je van die verhalen hoort over mensen die 5 of 6 x moeten..
en het helpt al helemaal niet om de site van bnor te gaan bekijken :p
JanneJip, die Porec hahaha, die is nog eens een rijleswonder Lastig, die zenuwen, heel herkenbaar. Praat jezelf even streng toe, je kan prima rijden (duh, anders was je examen toch niet aangevraagd?) geen reden om je druk te maken, hoofd bij de weg houden en rijden maar! (ja, makkelijker gezegd dan gedaan, weet er alles van!) Enne, het was toch 75% slagingspercentage in Duitsland? Dan weet ik zeker dat jij daarbij hoort!

Annie, hoe is het gegaan vandaag?

Atelier_madame, succes alvast! Spannend hè die laatste lessen.

Bittermoon, hoi!! Alles lekker daar down under?
Bedankt allemaal.

Heb een proefles aan gevraagd bij een andere rijschool, ben benieuwd! er is toch iemand die mij die bochten aan moet kunnen leren. Ik moet zeggen dat ik tijdens het examen echt zelfverzekerd was..... maar nu niet meer. Na meer dan 100 losse lesuren word je gewoon erg onzeker, ook al weet ik dat ik het kan!

Annie hoe is het gegaan?
Ik ben heel erg blij, kan het van de daken schreeuwen:

IK BEN GESLAAGD!

zal later meer posten.
Balen Flashy! Kan me voorstellen dat je ff verder wil kijken naar een rijschool.

Ik ben net weer terug van mijn eerste les na het zakken en het ging goed! Echt zodra ik in de auto zat wist ik alles nog en kan ik zo achteruit keren en weg rijden. Instructeur zei ook dat het hem heel erg mee viel en dat ik nog op goed niveau zat.

Ik liet me alleen opjagen door auto's achter me waardoor ik te snel de rotonde nam en een fietser die voorrang had haast aan reed. Oeps moet me echt minder op laten jutten!
Flashy, kan me goed voorstellen dat je er onzeker van wordt Het is ook heel vervelend, maar ik heb er echt vertrouwen in dat je het gaat halen. Goed dat je de proeflessen gaat doen, ik hoop dat je een instructeur vindt die bij je past!

Annie, wauw, goed zeg!!! Gefeliciteerd ben benieuwd naar je verhaal. Nou, geniet nog lekker van je dag!

IBI, fijn dat alles nog zo goed gaat. Een break hoeft niet erg te zijn, ik heb eens een pauze genomen van 2 weken en reed daarna juist lekkerder dan ervoor. Het is ook heel intensief geweest, al die lessen zo snel op elkaar!

Succes nog allemaal!
Heel erg gefeliciteerd, Annie!

Indigo, alles goed hier. Zit al op de helft (helaas). Zal mijn autootje wel missen straks
Annie, super, van harte gefeliciteerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven