A B Cheers

29-01-2011 01:15 2177 berichten
Alle reacties Link kopieren
*belooft plechtig deze openingspost aan te passen zodra ze lex d'r lexicon heeft, maar nu op mijn mobiel lukt dat even niet*

Ha, hierbij wel. Komt ie, met dank aan Alex!

1. Vereer naast Dries geen andere goden.

2. Plaats bij voorkeur geen afbeeldingen van Dries. Bekijk wel zijn film.

3. Misbruik Bespring uw HEER.

4. Houd de sabbat in ere, het is een heilige dag. Zes dagen lang kunt u werken en al uw arbeid verrichten, maar de zevende dag is een rustdag, die gewijd is aan de slemp; dan mag u niet werken. Dat geldt voor u, voor uw zonen en dochters, voor uw slaven en slavinnen, voor uw vee, en ook voor vreemdelingen die bij u in de stad wonen. Want in zes dagen heeft de HEER de hemel en de aarde gemaakt, en de zee met alles wat er in leeft, en op de zevende dag slempte Hij. Daarom heeft de HEER de sabbat gezegend en heilig verklaard.

5. Toon eerbied voor uw vader en uw moeder. Vertel dat vooral je kinderen.

6. Pleeg geen moord. Karaktermoord op 't forum mag dan weer wel.

7. Pleeg geen overspel. Niet te vaak, in ieder geval. Gewoon hoeren en sloeren is te allen tijde toegestaan.

8. Steel niet. Behalve als je een nieuw onderschrift nodig hebt.

9. Leg over een ander geen valse getuigenis af. Behalve in de gemiddelde AK.

10. Zet uw zinnen niet op het huis van een ander, en evenmin op zijn vrouw, op zijn slaaf, zijn slavin, zijn rund of zijn ezel, of wat hem ook maar toebehoort; Behalve het huis van Toets ouders dan.

Ik was bij ABBA vanavond. En vanaf een afstand zag je heus niet dat het de echte ABBA niet was.

En nu lig ik in een logeerbedje in Amsterdam. In een kinderloos huis. Wensend dat jullie allemaal een lekkere nacht hebben, zonder gestoord te worden door wie of wat dan ook.

Maar eerst is het nog vrijdagnacht. En daar drink ik op!

Cheers!!!! X
Die foto's ga ik dan zo direct even opzoeken Mado. Leuk verslag. Jammer van de privacyloze heuvels en de lattenbodem.

Dream, nog gefeliciteerd!!!!! Kus!

Wij hadden ook wel een leuk weekend. Vrijdag verder gewerkt aan en op de zolder. Zaterdag had ik spierpijn. Maar toen hoefde ik niet meer te klussen, want eerst was het open huizenroute en hebben de een uur of 5 in het lege huis van Mlief gezeten. Er kwamen zowaar drie stellen kijken. Da's een toename met 300% ten opzichte van het aantal kijkers van de afgelopen zes maanden. Geen idee of het verder iets oplevert. Om 15 uur zijn we naar het noorden gereden om op bezoek te gaan bij ons schoonzusje en haar ouders. (Je weet wel Xop, die bij jou om de hoek). Dat was erg gezellig. Op de terugweg - gezwaaid naar Toet, heb je ons gezien? - besloten we ineens bij Lelystad te overnachten om zondag naar Bataviastad te gaan. Het hotel was comfortabel, het ontbijt lekker en het winkelen slopend, maar gezellig en succesvol. Mlief heeft een pak en schoenen. En ik heb schoenen en een fijne - bijzonder oncharmante - hou-je-buik-in-onderbroek.

En verder hebben we allebei nog een nieuw shirt gekocht en - tromgeroffel.... - nieuwe opscheplepels bij de Sola-winkel.

Kjong, jij vroeg laatst toch naar wat voor voorbereidingen we nog aan het doen (treffen) zijn? Vanalles eigenlijk. Alle grote dingen zijn wel geregeld, maar omdat het een doe-het-zelf-feestje is (voor ons dan, jullie hoeven niet zo veel te doen), moeten willen we nog veel kleine dingetjes doen. Afijn. Gewoon komen die dag. Dan merk/zie je het zelf. Hoe is het met het pootje? Heb je het gips al eigenhandig verwijderd om gewoon eigenwijs zonder gips te wachten tot het over gaat?

Pimmetje, hoe is het met jou? En met je mama?

Mims, vervelend dat je lijf nog steeds niet meewerkt.

Xop, een pup. Sterkte!
Gaaf Mado! En schaam jij je al bij 168 foto's?? Meid, ik maak er in zo'n weekend zeker 500 dus geneer je vooral niet.

Meave, kun je op trommelsrommelen met je opscheplepels? Stonden die niet op de huwelijkslijst eigenlijk?
Wat een heerlijke berichten vanochtend. Zo'n verslag van Rome doet me Echt verlangen naar ook zo'n trip. Helaas; zit er niet in . Maar geniet mee met Mado, zeg maar.

Hebben jullie twee hondjes, Mims? Wat leuk (denk ik )? Wat voor soort is het? Niet dat ik belangstelling heb hoor, ik heb werk zat aan deze ene!!!! Manmanman, de sterkte-betuigingen zijn nodig, hahaha. 't Is een Drentsche Patrijs; Xoplief (=lange stoere vent) weigerde met de door mij uitgezochte King's Charles Cavalier, Kooiker of ander schattig ras te lopen.

"Als we dan toch een hond moeten, dan ook een Hond. En geen ding die met een stok erin gelijk is aan een dweil" waren de woorden..... Duzzzzz. .

Meave, wat geweldig zo'n spontane overnachtingsactie op doorreis naar huis.

Best een apart idee dat je hier zo dichtbij was. Mocht je ooit tijd overhouden na een bezoek aan hen; laat het weten!!!! De koffie is bruin, zeg maar .
Daar had ik wel aan gedacht Xop, maar we gingen daar pas aan het einde van de avond weg. En waren er ook pas rond etenstijd. Als we niet hier hadden hoeven voor die open huizenroute, had ik je zeker gebeld!

(Heb je ook thee?)

Een Drentse patrijs? Ai, ai, ai. Dan wens ik je nog veel meer sterkte! Ik heb nog levendige herinneringen aan Drentse Patrijs Joep die een poosje bij ons was in mijn jeugd. Dat was een hond met een speciale voorliefde voor interior design. En dan met name de variant waarbij hij op onnavolgbare wijze ruimte wist te creëren voor nieuwe meubels door de oude te versnipperen. Ook wilde hij graag meer licht in de keuken. Daarom liep hij gewoon met deur en al naar buiten.

Over de Cavalier heb ik echter niets dan lof te melden. Moeder en Broer waren in bezit van een dergelijk schattig exemplaar. Helaas hemelen beide honden inmiddels. Ik kan me de bezwaren van Xoplief wel voorstellen. De Cavalier is vooral schattig en minder mannelijk en stoer enzo. Wilde hij niet liever een Deense Dog? Mijn vader is van mening dat dat een échte hond is.
quote:xop720 schreef op 28 maart 2011 @ 11:36:

Hebben jullie twee hondjes, Mims? Wat leuk (denk ik )? Wat voor soort is het? Sorry. Dit is echt alleen grappig als je de betreffende hondjes kent en de geschiedenis erbij.... Hele leuke hondjes zijn het, Mims zou ze voor geen goud willen missen ook!
Hoeven zijn. Niet hoeven. Tsk.
Leuk?

Onze hondjes?

Die twee Jack Russels.

Waarvan de kortharige een wedstrijdje haarverlies doet met de langharige?

Leuk?

Echnie!

Nou oke, ze zijn lief, en zoet en weinig eisend. Ze accepteren alles van de kinderen en zijn dol op aandacht.

Maar moet ik het verhaal van het lekkende hondje nog een keer vertellen? Of zegt het genoeg als ik vertel dat ze allebei 15 zijn, ook zo ruiken, en nogsteeds loops worden?

Nou ja, ze zijn best lief. En Brananas heeft de ene al 14 jaar en is trouw in zijn vriendschap. Wil de beestjes dus graag een prettige oude dag geven. Dat siert de man. Het is een lieverd, die Brananas van mij.

Ik ben echter een stuk minder lief. Dus mocht er een dierenvriend zijn die ze een goed huis kan en wil bieden; Mimsey HeroAchternaam, Huize Harmonie 19, Nieuw Durrep. Vanavond ben ik thuis, en je krijgt een jaar aan brokken mee.
Wat wilde ik nou toch typen?
Nee, dank u.
Hahaha, zoveel mannen, zoveel voorliefdes voor honden .

En ik weeeeeet dat Drenten de naam hebben eigenwijs en knagerig enz. te zijn, maar ik ken gelukkig ook een aantal die echt superlief voor kinderen zijn en rustige en geweldige makkers om pak 'm beet 14 jaar van te genieten.

Het is de bedoeling dat ons beessie overdag meegaat met Xoplief naar het bedrijf, waar ie de hele dag aanspraak zal hebben, en dingen te doen. Geen tijd om zich te vervelen, zeg maar . Dat scheelt een boel gegraaf, geknaag en geblaf!!

Bovendien vind ik het geweldig om zo'n all round erf-bewakertje om ons huis te hebben, als we eens niet thuis zijn!

Die geschiedenis van Mim's hondjes wordt nu wel heeeeeel interessant . Ben wel erg nieuwsgierig, nu .
Oh, even wat gemist zie ik
Aaaaah, nu begrijp ik het! Jemig, twee bejaarde (en dus?) lekkende en ruikende Jack Russels........

....

GRIJNZZZ

......

Gelukkig worden ze niet zo vaak 17 jaar, hahaha.
Ik vrees dat deze hondjes wel 17 worden, puur om mij te pesten.

Ik denk zelfs dat ze het in hun koppie hebben gehaald om Tevke van de troon te stoten:

Oudste Jack Russell (20) dood

-------------------------------------------------------------------------------

Gepubliceerd op: 21-04-2010, 08:42 uur

VLISSINGEN - De oudste Jack Russell Terriër in Nederland is dinsdag overleden.

Tevke, die met zijn baasje in Vlissingen woonde, was de afgelopen maand in het nieuws. Zijn baasje heeft hem opgegeven voor het Guiness Book of Records.

Tevke is 20 jaar en 7 maanden oud geworden. Hij kampte met een slechte conditie en kon nauwelijks nog lopen waardoor hij in een karretje werd uitgelaten.
quote:Bloesem schreef op 28 maart 2011 @ 11:31:

Gaaf Mado! En schaam jij je al bij 168 foto's?? Meid, ik maak er in zo'n weekend per dag zeker 500 dus geneer je vooral niet.
Later is nu
Minstens 25 worden die krengen. Ik denk dat de kinderen eerder uit huis zijn dan dat je naar de dierenarts moet voor een spuitje.

Maar geen nood: Je kent vast iemand die invalidenwagentjes voor hondjes kan maken. En incontinentie-luiers worden ook steeds beter van kwaliteit. Heus waar.
Voor de duidelijkheid: JIJ hoeft geen spuitje hoor. Voor jou vinden we altijd wel een goed tehuis!

Gezellige verhalen weer.

Mado, wat klinkt je verhaal zalig....ik zou zo nog weer eens terug willen! En een slecht restaurant, bestaan die daar????

Sterkte met het terugkeren in het hier en nu.
Oooh Mado, dat klinkt heerlijk! willikook!

Meave klinkt ook al zo fijn. fijn!

Dreamer van harte meisje!

x

Gefeliciteerd meis.

Even zeggen vlak voor ik het bordes afstrompel voor een warme maaltijd:

Dikke kus voor bloes en toet. Kronen (behalve die bij de tandarts) en kaartjes worden altijd gewaardeerd. En ik heb KNALROZE gips. Uitgezocht door Chip die mee mocht omdat ze later dokter wil worden.

Een mannelijke dokter wel te verstaan.
Bemoeial van 3.

Wat moet Kjongen dan nu doen?

Zijn huiswerk.

Wat voor huiswerk (alsof ze weet wat huiswerk is).

Voorzetsels op de juiste plaats zetten.

Wat voor soort vesten?
Geweldig die kleine wijsneuzen. Cado is ook al lekker op dreef. Mijn ouders waren dit weekend met elkaar in gesprek en Cado zat in de buurt te spelen. Ze hadden het over iets wat gedaan moest worden waarop ze een klein stemmetje hoorde. Komt voor de bakker.

Op een ander moment deed Ludo iets wat hem blijkbaar niet beviel. Ludo nu hou je daarmee op. Ik tel tot drie........1, 2, 3!
leuk he, kinderen!
Hier ook zo'n wijsneus.

zitten we in de auto, roept kleine Nas enthousiast bij elk vlekje in de lucht; "Kijkes, vliegtuig!", waarop Mops op een gegeven moment met haar ogen rolt en verzucht; "Pfff, hij heeft wel een levendige fantasie, hoor!"

Het is ook niet altijd liefde tussen die twee. Van het weekend hadden ze ruzie. Waarom Mops Kleine Nas bij zijn arm pakte en hem meenam naar de gang... voor "een goed gesprek!".

Detail, Kleine Nas is nu een centimeter groter!

Het is een wijneus, die dochter van mij. Lezen, dat kan ze dan weer net niet. Prima, des te later leest ze hier mee,

Hier zo'n leuke avond; Bloes en Toet aten mee. Gezellig!

Eerst afscheid van OudWerk, met borrel, en toen na Huize Harmonie voor een pan ouderwetsche macaroni-met-smac. Hadden we ineens een eettafel vol fijne lui. Heel gezellig. Kletsen, lachen, Brananas die gewoon meedoet en zijn eigen puberale ikje is, en Mopsey die glundert van oor tot oor. Wat heb ik toch een leuke mensen (m/v) om mij heen
Het was weer een bijzondere dag. Met fijne mensen, heerlijk lachen en serieuze gesprekken, met slagroomsoesjes en borelhappen. Zo zie ik mijn dagen graag. Trusten.
Oh ja, en met macaroni met smac. Net zoals vroeguh
inderdaad!!! Zeg mims, vertel `es, wat voor werk doe je nu? Ben je al begonnen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven