F2006

15-07-2010 07:13 2306 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Tieg, fijn dat je serieus genomen werd met het gesprek, dat geeft ook weer een stukje rust.

Klopt hoor, ik houd ook van opruimen want dat geeft bij mij ook ruimte in mijn hoofd.

Voor de rest even gebuurt in de ak.
Tieg, hoe ging het werken gisteren? Kon je het volhouden?
Jawel, ging wel aardig. 's Ochtends rustig aan kunnen doen, en ik had uiteindelijk nog tijd over bij het wegbrengen. Ben toen nog maar even bij de bakker langsgegaan.

Op het werk nog een gesprek gehad met leidinggevende, die gaat verder wel akkoord met een mogelijk nieuw rooster en het bekijken hoe dat gaat. Aan eht einde van de dag was ik wel moe, ben dus een half uurtje eerder naar huis gegaan. Maar dat kan ook nog wel aan de nacht ervoor gelegen hebben... Oudste en middelste waren behoorlijk aan het spoken namelijk

Straks nog even worteltjestaart bakken, heb ik nog nooit gegeten, lijkt me wel apart. En bakken/koken vind ik altijd wel leuk om te doen. Man is nu buiten bezig met de heg, die moet even flink gesnoeid worden.

En pittig hoor Nic, goed dat je een gesprek gaat hebben bij het cb.
Fijn dat het goed is gegaan.

Worteltjestaart ben ik ook benieuwd naar.

Ik ga vanavond met een vriendin naar een voorstelling van Jurk! en zaterdag nog naar een workshop cupcakes versieren (met fondant/marsepein). Allebei erg veel zin in.

Nu nog even werken, straks kinderen halen en dan eten en weer naar school voor inloopavond en dan naar de schouwburg. Misschien doen we eten en school wel andersom want is tussen 6 en 7.

Morgen gelukkig rustig dagje.
Tieg, klinkt toch wel lekker worteltjestaart!! Fijn dat leidinggevende akkoord is met je nieuwe rooster. Welke dagen ga je nu werken? En wel op tijd naar bed, Tieg!!

Nic, man en ik zijn vorig jaar naar de voorstelling van Jurk! geweest, erg leuk. Heb toen ook meteen de cd gekocht, ik vond het super mooie liedjes. Hele veel plezier...

Cees, heb je al meer gehoord over je beoordeling?

Ik ga vanavond naar Gooische vrouwen, is iemand al geweest??
Worteltjestaart staat in de oven... Ben benieuwd, is over 3 kwartier klaar.

Marlee, deze week werk ik vrijdag nog, volgende week de woensdag thius erbij, en de week daarna de dinsdag ook weer. Enne, de kinderen waren aan eht spoken, ik lag er best op tijd in. Toen we de slaapkamer tenminste eindelijk aan kant en schoon hadden...

Leuk Nic, cupcakes versieren! Ik was van de week nog bij Pipoos, die hadden er verschillende boekjes van.

Nu nog even rustig zitten, en straks oudste weer ophalen.
Marlee, misschien is dit wel dezelfde show, het is een reprise. Hij heet Avondjurk.

Ben erg benieuwd, man wilde niet mee dus dan maar met een vriendin. Hoefde we allebei ook gene oppas te regelen

heb ook echt zin in zaterdag, we gaan bij Bakfeest enzo. Dat boekje ga ik ook nog een bestellen met dezelfde naam. Staan echt geweldig leuke cupcakes in.

Floor lust en wil geen taart dus kan ik meteen met haar verjaardag in mei cupcakes maken. Heb ik nog een ruime maand om te oefenen.
Gooische lijkt mij ook erg leuk!

Tieg op een of andere manier klink je nog steeds druk eigenlijk..

(of het is mijn makke dat ik van bakken onrustig wordt, omdat ik het perfect wil hebben en dat nooit lukt. en dan uit frustratie de taart bijna helemaal alleen op eet, waardoor ik weer in de stress raak door de weegschaal ) Doe mij maar dom series kijken.. Werkt meer op mijn gemoedsrust!

Nog niets gehoord wb beoordeling, zal wel eind volgende week worden. Vanmiddag in de tuin in mijn studieboek zitten turen, maar echt doordringen doet het niet.. Vooral niet als je ogen dichtvallen of de kids elkaar in mekaar timmeren. Gister weer afscheid moeten nemen van 2 kids, kon het niet droog houden.. Ben dr nu nog somber van..

Lau hoe is het met jou daar, je komt zo weinig langs...

Hier is de hond loops, het zijn nu nog paar drupjes die ik vind (en de meeste likt ze zelf ook op) Hopelijk blijft het daarbij.. Maar als ze op dr bazin lijkt, dan met ik er straks een teiltje onder hangen.

Wat heerlijk nu hè, langer licht.. Hopelijk doet het ons allen goed!
Ja, sorry Cees, kom inderdaad te weinig laatste tijd. Zal wel proberen mijn leven te beteren hoor, het is geen onwil. Alleen zijn de dagen zo snel voorbij steeds :(

Moet ook echt even teruglezen om zinnig te kunnen reageren, dus voor nu gewoon even een knuffel voor iedereen die het nodig heeft

Ik heb je niet in de trein gezien gisteren Tieg, maar je was dus weer werken? En hoe is de worteltaart? Ik maak regelmatig worteltaart hoor, erg lekker met roomkaastopping!

Hier gaat het allemaal zijn gangetje, druk maar leuk op het werk, kinderen misdragen zich nogsteeds schandalig en zitten elkaar erg in de weg helaas. Hoop dat dat snel beter wordt, sprak vandaag iemand die zei dat het bij hem afgelopen was toen jongste 3 was, was dat bij jullie ook zo? Dan hoeven we nog maar 3 maanden te wachten namelijk

Ben wel moe steeds maar ga ook consequent te laat naar bed dus dat schiet niet op. En probeer weer/nog te lijnen, dat gaat deze week gelukkig goed, maar ja, die week is nog maar net begonnen.
Pfff, net even 4 (! ) wasmanden weggevouwen, daar de halve avond mee bezig geweest Maar goed, de zolder is weer zo goed als opgeruimd, dat scheelt wel weer.

Cees, bakken (en koken) vind ik wel rustgevend, zolang ik het maar zelf kan doen, en er alle tijd voor heb. Samen met de kinderen gaat me dan weer irriteren En koken blijf ik ook leuk vinden, heb ik vroeger ook wel veel gedaan.

Lau, ben gisteren wel weer begonnen, maar had een trein later. Dat wordt in principe de nieuwe standaard En 's woensdags thuis.

Morgen trouwens weer wandelen?
quote:lau72 schreef op 29 maart 2011 @ 22:16:

Hier gaat het allemaal zijn gangetje, druk maar leuk op het werk, kinderen misdragen zich nogsteeds schandalig en zitten elkaar erg in de weg helaas. Hoop dat dat snel beter wordt, sprak vandaag iemand die zei dat het bij hem afgelopen was toen jongste 3 was, was dat bij jullie ook zo? Dan hoeven we nog maar 3 maanden te wachten namelijk

Ik wacht nog steeds..

Ze kunnen wel steeds beter samen spelen (fantasiespel) maar het kan ook ineens omslaan en dan gaat het hard tegen hard..

Gisteren speelden ze weer dat Sil BuzzLightYear was en vuur uit zijn billen had en dan heel hoog kon springen. Dus helemaal overtuigd dat het werkelijkheid was, sprong ie doodleuk boven van de glijbaan af.. Vervolgens zou Jes hem bestuiven met jeukpoeder en kreeg Sil een handjevol zand in zijn gezicht......

Ik vermoed dat er altijd een strijd zal blijven. Zag vanochtend trouwens wel bij KDV het blad Ezeltje Prik waarop iets stond van "broer en zus, hoe houdt je het leuk?" Als ik het niet vergeet zal ik m meenemen.
Die heb ik al thuis liggen dat blad. Vanmiddag bij zwemles even lezen want zag dat stuk ook. Volgens mij kan je ook nog iets winnen daarbij, workshop geloof ik.

Leuke stuntmannen heb jij zeg, haha. Volgens mij schrik je je elke keer het apezuur.
Hee Nic, ik ga zaterdag ook cupcakes versieren! Wat toevallig, ik dacht even dat we een gemeenschappelijk forumvriendinnetje hadden zonder het te weten! Maar ik ga naar Dikketaart, dus niet dezelfde plek. Ik ga met forumcluppie van toen ik zwanger was van Maartje.

Hier wordt vaak zoet gespeeld samen, maar ze pesten elkaar ook regelmatig. Laatst kon ik ze wel iets doen toen ze met z'n 2en over een parkeerplaats renden en niet terugkwamen toen ik riep en ook niet op de stoep gingen lopen! Intussen stond ik een parkeerkaart te betalen met de maxi-cosi aan 1 arm en een rij mensen achter me.. Even later kon iedereen horen dat ik ze aan hun oren naar de auto 'begeleidde'.. Grr! Daarna hebben ze wel de hele middag goed geluisterd en nog een paar keer geklaagd over een zeer oor. Ontaarde mama..
Eeecchhoooo!

Correctie: Het was een taart, met marsepein. Mooi! En lekker ook.

Zaterdag heerlijk buiten geweest, naar kinderboerderij bij mijn ouders in de buurt.

Lisa kan ook fietsen sinds vorige week, ik dacht dat het nog wel even zou duren, maar ze had het ineens door.

Verder niet veel nieuws, kleintje gaat lekker, begint al een beetje fruit en groente te snoepen, wil rechtop zitten en probeert te rollen. Echt leuk weer!
Dok, wat lekker dat je zo aan het genieten bent van de meiden.

Ik vond de cakejes versieren ook helemaal leuk, Floor vond ze ook lekker dus moet aan de slag voor haar verjaardag want mevrouw lust geen taart

Verder sjokken we rustig verder. Ik ben wel erg snel moe en ge-irriteerd en mijn rug gaat ook nog niet heel hard. Alle stress gaat daarin vast zitten lijkt het wel. Straks weer naar de manuele fysio.

Man zei nu ook al dat een dagje rust erg goed voor mij zou zijn (en dan ook echt zonder kinderen).

Tim had gister in zijn haren zitten knippen op school, grapjas. Juf had het gelukkig snel gezien dus je ziet het niet bij hem, ze was best boos geworden.
Haai!

Dok en Nic, dat klinkt wel leuk, taart en cupcakes versieren!

Nic, doe je het wel rustig aan? Wel genoeg tijd voor jezelf nemen hoor!

Cees, heb je al uitslag van je beoordeling?

Hier vandaag een relaxed dagje thuis. Ben alleen ontzettend moe, heb vanmiddag wel geslapen maar daar niet echt van opgeknapt Vanavond trainen, ben benieuwd hoe dat gaat. Het later beginnen 's ochtends werkt wel, ik kon gisteren gewoon relaxed naar school lopen, vervolgens naar de creche, en toen had ik nog genoeg tijd om of naar het station te lopen, of naar huis te gaan en daar de fiets te pakken. Om op het station nog rustig een krantje te pakken en te lezen

Met de kinderen gaat het verder goed. Oudste was gisteren ziek, spugen en wat verhoging. Met middelste gaan we volgende week naar het cb, voor haar praten, en jongste doet het prima. Kan nu rollen van rug naar buik (en soms ook al terug), en is lekker aan het eten nu. Vorige week hebben we een kinderstoel gekocht, daar zit ze nu regelmatig in, en dat gaat steeds beter. Ze wil in haar wipstoel nu ook steeds rechterop, en probeert dat ook zelf te doen.

Nu nog even wat nuttigs doen!
Tieg, die vermoeidheid is lastig he. Weet ook niet hoe ik daar vanaf kan komen want slapen lijkt niet echt te helpen.

Wel heel fijn dat het later beginnen meer rust geeft. Dan start je de dag een stuk prettiger!

Ik doe verder nu echt rustig aan, cupcakes versieren is erg ontspannend en leuk. Verder laat ik nu vooral veel dingen aan me voorbij gaan en bied mij niet aan om te helpen (en dat is moeilijk zeg!). Ik probeer op tijd naar bed te gaan en doe thuis ook niet al te veel. Best knap van mezelf.

Denk dat het gesprek bij het cb volgende week vooral zal helpen wat spanningen betreft.

Ik ga naar huis en dan snel Floor halen. Hoef alleen rijst te koken en ragout of zoiets op te warmen. Wel fijn hoor om niet te hoeven koken.
Goed zo dat jullie proberen rustig(er) aan te doen! En dat de kids het z goed doen! Nic, wanneer had jij nu afspraak met CB wb Floor?

Hier ging Sil door het lint vanavond, ik ging naar de film, maar ik mocht niet weg. Moest m op een gegeven moment overdragen aan hork, en toen ging de knop om. Hysterisch was ie, moest de deur op slot draaien dat ie niet achter me aan zou komen.. Niet leuk weggaan.. En viel de film ook al tegen..

Nog geen uitslag, vandaag heb ik ff gebeld of het wel in behandeling was, en dat was zo. Binnen een week schriftelijk bericht. Blijft spannend dus. Ben ondertussen wel aan het rondmailen naar KDV's of er plek is na de zomervakantie. Heb gelukkig al wat positieve reacties gehad (meestal hebben ze liever regulier onderwijs ipv afstandsonderwijs. fryslan loopt mss nog wat achter )

Nu bed maar in, morgen weer op tijd op!
Cees, dat is niet leuk weggaan zeg. Was het wel snel over nadat je weg was of heb je dat niet meer gevraagd aan hork? Als Floor zoiets heeft dan is het na 10 minuten meestal wel over.

Nog een week wachten op de uitslag dus, het zou toch 2 weken duren?

Afspraak met cb is volgende week woensdag. Het lijkt deze week niet heel slecht te gaan. Vanmorgen ging het ook weer goed. Heb het haar ook gezegd dat ik het heel fijn vond. Hopelijk vanavond ook als iedereen moe is.

Nu eerst maar werken, straks nog naar de fysio. Dinsdag ging het niet door, ik hoop vandaag wel.

Want ik heb VOLLEDIGE vrijstelling van mijn 865 uur stage!!

Tra lalalalllalala trallalalalallaa traallallalalala!
Wauw Cees, da's fijn zeg! Gefeliciteerd!

Betekent dat ook dat je beoordeling goed was? En hoe gaat het nu verder met je opleiding, moet je nog veel examens? Of ben je nu bijna klaar?
Dat zal je wel een hoop rust geven, dat je niet de stress hebt van het zoeken naar een stageplek, en ook nog de opvang voor J en S hebt.

He, fijn!
Ja de beoordeling was erg positief en omdat ik al paar jaar ervaring had met het opvangen van kinderen en een eigen 'bedrijf' heb, heb ik vrijstelling.

Dit is idd een enorme opluchting. Want dan had ik 2 dagen stage moeten lopen, onbetaald en opvang moeten hebben voor mijn eigen kids, betaald. En dan ruim een jaar.

Ik heb afgelopen zaterdag mijn laatste 2 theorie examens gehad, dus nu extra spannend of ik die gehaald heb, want dan krijg ik mijn diploma! Eindelijk! (wilde er in '96 al aan beginnen, maar toen kon het vanwege omstandigheden niet. Een droom die uitkomt!)
Oh, dat zou wel fijn zijn, als je je diploma hebt!!! Dat is ook meteen de opleiding die je nodig hebt om gastouder te mogen zijn toch?
Nee die had ik al (mbo 2, helpende welzijn) Dit is om in een KDV te mogen werken. Of te runnen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven