Parenclub, swingen: vragen, ervaringen etc. Deel 12

04-12-2010 19:49 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 11 al ver boven de 3000 posts zit én ik niet het risico wil lopen dat we geen ervaringen meer kunnen neerzetten, heb ik de vrijheid genomen deeltje 12 te openen.

Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over parenclubs (pc) en swingen (swingen is het als stel spelen met een of meer andere stellen, wat vaak maar niet per definitie in een parenclub gebeurt. En in een parenclub hoef je niet per se te swingen maar vaak is het wel 1 op 1 vandaar 1 topic...). Dit topic is informatief bedoeld voor serieus in een pc en/of swingen geinteresseerden. Als je overweegt met een of beide thema's aan de slag te gaan kun je hier je vragen stellen en proberen degenen met ervaring op dit gebied ze zo goed mogelijk te beantwoorden. Tuurlijk kunnen ook de gevorderden hier hun ervaringen uitwisselen.

Mijn advies aan de huidige bezoekers is om vooral in het begin jullie ervaringen met diverse clubs te vertellen, maar ook de vragen te beantwoorden die veel gesteld worden.

Zo hoeft iemand die de meest voor de hand liggende vragen heeft niet een heel topic door te lezen maar kan men die in het begin makkelijk en snel terug vinden. Toevoeging: vanaf pag 9 tot en met 12 zijn een aantal posts uit deel 11 geplaatst.

Dus wat kun je verwachten in een club, wat zijn jullie ervaringen met diverse clubs, wat trek je aan, hoe maak je contact enz.

Het oude deel kunnen jullie hier lezen: Parenclub, swingen, vragen, ervaringen e.d. deel 11
Dave, succes met de date. Ik ben het met je eens, als je de mensen al gezien en gevoeld hebt dan is een date redelijk safe, maar dan nog kan ik me voorstellen dat de klik uit de PC in een andere situatie anders is.

Ik vraag mezelf wel af....is het niet onderdeel van de spanning, het afspreken van een date met een stel en dan maar zien of de klik er is. Chatten en mailen, zelfs bellen, geeft maar een beperkt beeld van iemand. Die live situatie is toch het moment waarop de klik er wel of niet is. Als die er niet is, is dat jammer, maar kan er nog een gezellige avond zijn, maar dan zonder seks.

Ik moet zeggen dat onze 1e date, waarbij er mail, chat en telefoon contact is geweest alles behalve tegen is gevallen. Het was een geweldige date. Maar die spanning of het in het echt net zo zou klikken als via de chat....die vond ik wel toevoegen aan de aanloop tot het 1e keer elkaar zien.

Ik vind het wel weer geweldig om alle ervaringen en tips te lezen. Die worden hier gewillig opgeslagen voor wanneer we ze kunnen gebruiken
.
@ Dave; als ik zo vrij mag zijn om mijn mening te geven. Wat ik een beetje opmaak uit je verhalen en ideeen voor jullie thuisdate is dat je het wellicht teveel op een pc wilt laten lijken. Dat je aan de sfeer en setting van je huiskamer werkt zeg ik ja, maar laat het verder een beetje lopen zoals het loopt en probeer het niet exact hetzelfde als in een pc te laten verlopen.

Begrijp je wat ik bedoel? Het is vriendelijk en lief bedoeld en uit ervaring met thuisdates. Dat het thuisdaten anders is als een pc is juist het leuke en de aanvulling...vinden wij he...
dubbel, sorry
quote:Dave890 schreef op 29 maart 2011 @ 08:06:

@zijenhij

Doddie heeft, denk ik, gelijk. Het zou zo maar eens tegen kunnen vallen. Maar aan de andere kant zou ik zeggen: Ga ervoor. Voor het zelfde geld wordt het voor jullie een topavond. Ik zou daar maar van uitgaan. Als je er al met bedenkingen in gaat dan wordt het er niet leuker op.

Ik hoop dat het een topavond wordt.

@naara

Het wordt onze eerste thuisdate en we hebben goed op dit forum informatie ingewonnen. Onze indruk was dat we onze 'gasten' beter eerst zonder matrassen konden ontvangen.

Er is een soort 'dresscode' om de overgang naar erotisch makkelijker te maken.

Het verschil met ons 4-tjes is echter dat we elkaar al eerst in een parenclub hebben ontmoet en wij d.m.v. sex al een soort 'klik' hebben.

Zoals Doddie reeds zei: "Als iemand uit zijn mond stinkt, of niet lekker zoent", dan hadden we dat al ondervonden en had er geeneens een thuisdate plaatsgevonden.

We spelen dus eigenlijk ook een beetjes behoorlijk op 'safe'.

Maar toch zijn er ook scenario's denkbaar waardoor het toch nog tegen zou kunnen vallen. We zijn positief en gaan uit van een 'lekkere' zaterdagavond/nacht.

Hoi Dave,

Bij ons is het ook een thuisdate ontstaan uit contact in een pc, en ook de eerste thuisdate die we hebben.

Daarin is dan alleen het verschil tussen ons dat jij de boel blijkbaar wat meer arrangeert (zoals al wordt gesteld: meer het nabootsen van de sfeer in de pc) terwijl wij liever het meer ongedwongen en spontaan willen laten verlopen.

Nou ja, ieder zijn meug he?
.
De overgang van gezellig naar erotisch is soms ook lastig.

Het feit dat jullie er zoveel aandacht aan besteden om alles goed voor te bereiden en jullie "gasten" in de watten te leggen, siert jullie.

Zolang iedereen zich er vertrouwd en comfortabel mee voelt, lekker doen!

Ik wens jullie een goede mix van ontspanning en inspanning!
Ik kan niet anders dan het eens zijn met SexyKiki in deze....
Het kwam bij mij zeker niet zo over dat je het op een parenclub idee wilde laten lijken dave.

Hebben de andere dat idee vanwege die dresscode?

Ik weet uit ervaring dat dat in thuissfeer zeer goed werkt inderdaad omdat je anders gezellig op de bank kan blijven kletsen over vakantie;s, kinderen enz.

Dat hoeft natuurlijk niet maar dreigt het die kant op te gaan dan weet je in ieder geval zeker dat je met een dresscode dat doorbreekt en weer even eraan herinnerd wordt dt het om een erotische date gaat.

goed dus om als tijdslimiet in te stellen dat je in ieder geval rond een bepaalde tijd besluit wat spannenders aan te trekken en als er klik is de matrassen neer te gaan leggen.

als je gelijk op matrassen begint dan ga je vaak al makkelijker bij elkaar liggen, elkaar masseren enz je hebt dan niet dat het ene stel op de ene bank zit en andere op de andere bank en het te veel een visitebezoek dreigt te worden. wil je dat doorbreken is het ook een idee om bv voor te stellen het huis te laten zien, te vragen mee te helpen in de keuken, dan heb je daarna kans van plek te wisselen op de bank, of je gaat nadat je even weg bent geweest achter de date staan en massert schouders of iets dergelijks. Gevaar dat je anders tegenover elkaar blijft kletsen is anders aanwezig.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Doddie, eens met je verhaal.

Maar ik mag toch hopen dat diegene die een thuisdate organiseert, er wel effe over nadenkt over de positie op de bank, het tussendoor (als de klik er is) ff "knieen vrijen", een hand op een anders been, een onverwachte arm over de schouder?

Een beetje flirten, een kusje tussendoor?? Koffie visite met een hele hoop extra, echt een hele hoop!!

Die dresscode vind ik een goede, maar daarvoor tease enz. doe je toch ook al?
ja maar dat is lastig als je tegen over elkaar zit bv en beide braaf naast eigen partner zitten, en dat komt dus ook voor. (zeker bij minder ervaren stellen)

Mijn eerste feestje dacht ik ook "gaat er nog wat gebeuren?" geloof dat om 0000 uur nog de vakantie verhalen werden verteld. Iemand moet dat dan doorbreken, maar wie begint ermee?

Het gebeurd dus ook dat het stroef gaat en dan zijn deze tips handig om dan bv zelf dat te doorbreken. Niet iedereen durft ook te beginnen, vind een stel je wel echt leuk aangezien zij geen aanstalte maken? Heb je dan zin zelf een blauwtje te lopen?

Later kwamen we bij vrienden die geregeld een thuisfeestje gaven en die die dresscode hadden ingevoerd, omdat ook hun hadden ervaren dat het anders een gezellige verjaardagvisite werd. Door gewoon te stellen dat om 2200 uur iedereen moest gaan omkleden, moest je wel je plek af, ging je je omkleden en was dat het signaal dat het van gezellig nu over mocht gaan naar spannend. evt kunnen dan ook de matrassen worden neergelegd als die er nog niet waren. en ben je dan aan het omkleden met elkaar komen ook de bewonderigen, complimeten, aanrakingen en krijg je vanzelf die flirt.

het is dus een in geval van nood maatregel, als het om die tijd nog niet los komt dan stel je die dresscode in.

Niet iedereen is dus een tease, was het verdorie maar waar, ik kom maar weinig stellen tegen die nog kunnen flirten en teasen. het is een verandeming als ik weer eens een man tref die het beheerst.
dan is mijn tip voor de gastheer en vrouw toch de juiste? zorg dat je niet naast je eigen partner zit, dat je het gesprek aan kunt gaan en elkaar kunt aankijken, op de juiste manier

Tja, ik vind dit een lastige om hier te verwoorden, ben geen enorme flirt, maar een beetje de juiste weg (bij de juiste klik) zoeken, da's toch een leuk spel?

En als die matrasjes er niet liggen, dan kun je bv. de vrouwen samen naar boven "sturen" voor de dresscode, de mannen hijsen de matrassen en voegen zich daarna bij de dames, teasen en kussen enz. tijd genoeg, klinkt stom van me, en ik probeer me in allerlei situaties voor te stellen. Maar als dit niet met een lach, een kus en plezier gebeurt, dan denk ik dat ik op stap...
meest erge is toch wel dat er rond 00.00 uur wordt gezegd dat de klik er niet is

eigenlijk weet je binnen een half uur wel of je eventueel verder wilt of dat er geen klik is... dus daarna altijd de afspraak gemaakt na een half uur / uur dit naar elkaar uit te spreken zodat het ook geen probleem is dit te doen

geen klik, dan drink je nog wat en scheiden de wegen zich, bij wel een klik zijn er genoeg leuke suggesties gegeven (zonder dat dat geforceerd moet worden, maar dan is iig de intentie er)
quote:femminile schreef op 29 maart 2011 @ 19:17:

Tja, ik vind dit een lastige om hier te verwoorden, ben geen enorme flirt, maar een beetje de juiste weg (bij de juiste klik) zoeken, da's toch een leuk spel? ja dat is mss wel het leukste gedeelte, het meest spannend met als beloning veel lekkers
Klopt femmmile, maar soms is er nog niet zoveel contact van te voren geweest dat je al direct naast de ander zijn partner gaat zitten dan is het kennismaken toch nog als stel stel tegen over elkaar.

voor mij erg lang geleden want wij beginnen nooit meer op de bank (hoewel bij het laatste feestje tot mijn verbazing de matrasen er nog niet lagen en iedereen inderdaad op de bank zat) maar toen we nog wat korter met het thuisdaten bezig waren maakte we vaak toch eerst als stellen tevenover elkaar kennis en wisselde je later pas van plek. Je was nog niet zo vertrouwd dat je gelijk al wisselde direct na binnenkomst..

Maar kan zijn dat dat nu veranderd is hoor.
Ik zeg niet dat het veranderd is, het is onze manier van situatie proberen te bepalen!! meer niet!!
klopt mitch dat is vind ik vaak zonde van de avond, zeker als je oppas geregeld hebt en er al een tijdje naar uitkeek.

Als je het iets eerder aangeeft heeft een stel nog de kans om bv naar een club te gaan nu ze toch een avond vrij hebben.

Ik weet wel dat het ook gewoon gezellig kan zijn maar veel kiezen dan toch liever een avond met vrienden dan een kennismaking waar toch geen vervolg aan zit.
Wat een fijne tips voor "ons beginners"" !!

We hebben dus een hoteldate. De bedoeling is om eerst een hapje elders te eten, mss ff kroeg in voor het betere filrtwerk (en alcohol tegen de zenuwen, hahaha) en dan.... Of hebben jullie een ander idee?
Nee hoor, idee wat jullie hebben is prima.
Ben ik weer eens. Ik zou nog even vertellen over de bistiquenight, tweede woensdag van de maand in de Mistique. Was voor ons de eerste keer daar. Verder qua clubs alleen fun gezien.

Ik vond de Mystique wel een mooie club, lekker dat je geen luide muziek hebt bij het eten zodat je wat gemakkelijker kunt kletsen. Dansvloer heb ik niet in gebruik gezien. Begreep dat het redelijk druk was qua stellen op deze avond maar ik vond het in vergelijking met de fun rustig. Ook alleenlopende mannen waar ik erg aan moest wennen, hoewel ze absoluut niet opdringerig waren.

Ik had het idee dat veel mensen echt voor de actie komen, mensen spreken je ook meer aan dan in de fun.

We hebben een hele leuke avond gehad, maar ik hou persoonlijk wel van de drukte in de fun. Het was ook al vroeg rustig. Wat leuk was was dat we een stel tegen kwamen dat we via sdc kenden (dus nog nooit ontmoet) en een stel waar we al eerder wat moois mee hadden beleefd in de fun, wat het toch wel tot een heel geslaagde avond maakte.

Conclusie: voor ons liever fun, maar we gaan zeker als het zo uitkomt nog wel eens daar kijken.

Over de thuisdates: wij gaan nu liever naar een club dan een date met een stel dat je alleen digitaal kent. We hebben het een paar keer gedaan en dat waren wel leuke avonden maar geen topavonden. Vooral omdat we krap zitten in de avonden dat we opstap kunnen gaan we liever naar een club waar je bijna zeker weet dat je een leuke avond gaat hebben. Maar de spanning is wel erg leuk en als ik meer tijd had, zou ik het ook zeker wel weer doen.

Bij die dates trouwens geen klaarliggende matrassen in de kamer. De een had een leuke zolder, de ander ging later slepen.

Ik vond dat beide prima, maar herken wel het ongemakkelijke gevoel van gaan we verder of niet, ben nog niet zo bedreven daarin.

Wel een hoteldate en een thuisdate gehad met een stel dat we al in de fun hadden ontmoet en dat was helemaal leuk. Niks onwennig, meteen weer net zo leuk en vertrouwd als de eerdere ontmoeting. Staat nu ook nog een thuisdate bij een ander stel dat we in de fun ontmoet hebben in de planning en ben vol vertrouwen dat dat helemaal goed gaat komen!
@ Zijenhij, spannend hoor! Ik heb in het verleden ook een paar keer een hoteldate gehad, waarbij we vooraf in de bar van het hotel hadden afgesproken. Kun je meestal heerlijk zitten en je en het is er net niet druk genoeg, dus in een leuk hoekje kunnen de meest spannende momenten al ontstaan.

@ Dave, ook spannend! Het lijkt me dat jullie het in ieder geval tot in de puntjes voorbereiden. En prima natuurlijk, waarschijnlijk ben je ook graag in control. Zelf zou ik niet zo'n zin in een badritueel hebben, er van uitgaand dat ik dat thuis uitgebreid gedaan heb een uurtje (of hooguit twee) daarvoor. Maar verder klinkt het helemaal leuk. Jammer dat de sterrenlamp nergens meer te krijgen is, anders had ik je die nog van harte aanbevolen.

Heel veel plezier in ieder geval!
Door, bedoel je zoiets?

http://www.ortano.eu/part ... projector-astro-star.html

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://shop.conrad.nl/hui ... uwverlichting/570592.html
http://www.megagadgets.be/laser-stars-projector.html
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 maart 2011 @ 23:17:

http://www.megagadgets.be/laser-stars-projector.html

Deze dus Bianc. Je bent de beste!

Wel even schrikken dat hij hier 159 euro is... Twee jaar geleden bij het Kruidvat gekocht voor 35 euro.

Maar eerlijk is eerlijk, als ie morgen stuk gaat, staat er overmorgen een nieuwe. Ik vind dit toch zo de sfeer maken op zo'n avondje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven