Schoonvaders
woensdag 30 maart 2011 om 09:45
woensdag 30 maart 2011 om 09:54
mijn vorige schoonvader was echt een schat van een man. Maar wel met een gebrek aan zelfvertrouwen en zonder eigen mening. Hij had altijd dezelfde mening als mijn ex, ook als die mogelijk had en de hele wereld dat wist. Was pas overtuigd van het tegendeel als ik zwart op wit kon laten zien dat het niet zo is.
Bijvoorbeeld: mijn schoonvader vroeg zich hardop af waar suriname nou eigenlijk precies ligt. Waarop mijn ex antwoord dat dat natuurlijk in afrika ligt, ergens bij kenya in de buurt. Tja natuurlijk wist iedereen die er bij was zeker dat dat in zuid amerika ligt. Maar hij wilde dat pas van 10 andere mensen aannemen (waaronder een leerkracht aardrijkskunde) toen de atlas erbij werd gepakt want zijn zoon zei toch wat anders? Echt die man zou nog geloven dat gras paars is omdat zijn zoon dat zegt.
Bijvoorbeeld: mijn schoonvader vroeg zich hardop af waar suriname nou eigenlijk precies ligt. Waarop mijn ex antwoord dat dat natuurlijk in afrika ligt, ergens bij kenya in de buurt. Tja natuurlijk wist iedereen die er bij was zeker dat dat in zuid amerika ligt. Maar hij wilde dat pas van 10 andere mensen aannemen (waaronder een leerkracht aardrijkskunde) toen de atlas erbij werd gepakt want zijn zoon zei toch wat anders? Echt die man zou nog geloven dat gras paars is omdat zijn zoon dat zegt.
Erger u niet, verwonder u slechts!
woensdag 30 maart 2011 om 09:55
een hele goede vraag , ik mag hem wel alleen snap ik niet veel van hem, hij is zelden thuis en als hij thuis is werkt hij nog of hij gaat de hort op met zijn vrouw , terwijl hij drie kinderen nog thuis heeft van 12 tot 16 en hij zegt tegen zijn 13jarige zoon dat hij uit eten is en dat hij dat niet tegen zijn moeder mag zeggen omdat zijn moeder denkt dat hij is gaan overwerken , hij is ook al eens vreemdgegaan
maar ik kan het goed met hem vinden dus eigenlijk heb ik niet echt iets om over te klagen
maar ik kan het goed met hem vinden dus eigenlijk heb ik niet echt iets om over te klagen
woensdag 30 maart 2011 om 09:56
woensdag 30 maart 2011 om 10:01
mijn schoonvader is echt niet leuk. Is een man die veel te veel drinkt, die ontzettend dominant is, van zijn gelijk overtuigd is en absoluut niet tegen enige vorm van kritiek kan. Alles moet op zijn manier en anders is hij niet te genieten.
Iedere keer als wij er zijn, met name als het gezin compleet is, is hij echt straalbezopen en wordt of boos of begint te janken.
ik kom er dus niet graag...
Iedere keer als wij er zijn, met name als het gezin compleet is, is hij echt straalbezopen en wordt of boos of begint te janken.
ik kom er dus niet graag...
woensdag 30 maart 2011 om 10:02
woensdag 30 maart 2011 om 10:03
ik kan beter met hem overweg dan met mijn schoonmoeder. Ook al is hij werkverslaafd, heeft hij een god-complex (hij denkt dat hij god is.. nou ja, zo ongeveer) en hebben we geen enkele gemeenschappelijke interesses. Maar hij is lief voor mijn dochter en beleeft er zichtbaar plezier aan het omgang met haar, dus ja, hij is best oké.
woensdag 30 maart 2011 om 10:05
quote:roosdezoveelste schreef op 30 maart 2011 @ 10:00:
mijn man heeft trouwens een betere band met mijn ouders dan met die van zichzelfHier is het andersom: ik heb een betere band met m'n schoonouders dan met m'n eigen ouders. M'n schoonouders zijn hele sociale, betrokken en geïnteresseerde mensen. Precies datgene wat mijn ouders niet zijn.
mijn man heeft trouwens een betere band met mijn ouders dan met die van zichzelfHier is het andersom: ik heb een betere band met m'n schoonouders dan met m'n eigen ouders. M'n schoonouders zijn hele sociale, betrokken en geïnteresseerde mensen. Precies datgene wat mijn ouders niet zijn.
woensdag 30 maart 2011 om 10:12
quote:Floortje_1981 schreef op 30 maart 2011 @ 10:07:
mijn man is ook liever bij mij thuis dan bij hem thuis.
en dat vind ik echt heel erg sneu voor hem Dat is het ook. Mijn schoonouders zijn nu allebei overleden maar ik denk dat ik ook liever bij hen had gezeten op zondagochtend dan dat ik bij mijn ouders zit. Het is bij mijn ouders gewoon niet gezellig.
mijn man is ook liever bij mij thuis dan bij hem thuis.
en dat vind ik echt heel erg sneu voor hem Dat is het ook. Mijn schoonouders zijn nu allebei overleden maar ik denk dat ik ook liever bij hen had gezeten op zondagochtend dan dat ik bij mijn ouders zit. Het is bij mijn ouders gewoon niet gezellig.
woensdag 30 maart 2011 om 10:14
Ratteke bij mijn schoonouders dus ook niet, ik (we) moeten continue op onze woorden passen. Er is geen respect voor onze levensstijl en schoonvader is altijd bezopen. Gelukkig wonen wij nu in het buitenland, dus vaak zien we ze niet. Maar ik gun mijn man zo een goede band met ouders, leuk gezellige dingen doen samen ofzo.
woensdag 30 maart 2011 om 10:22
Mijn schoonvader is een prima vent. Hij werkt veel te veel waardoor hij nergens anders tijd voor heeft (en waardoor de relatie met zijn vrouw en zoon wat minder worden, dat vind ik wel sneu voor hen allemaal) maar hij houdt van zijn werk, dus he.. Verder stelt hij altijd vervelende kennisvragen over weetjes die me niet interesseren, maar daarbij blijf ik meestal buiten schot omdat vriend de pineut is Ik vind het jammer dat hij zo veel rookt en altijd achter de pc zit, want verder kunnen we het goed vinden en hebben we dezelfde flauwe humor!