Geld & Recht alle pijlers

*Gewetensvraagje* fout webshop

30-03-2011 12:42 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij het bestellen van een product op internet (van een tientje) is er een fout gemaakt door de webshop.. in het pakketje zat nog een product wat ik niet besteld had. mijn verstand zegt wacht gewoon ff tot ze erop terugkomen , maar mn geweten zegt, maak er melding van.. Haha wat zouden jullie doen?
Ik zou het melden want ze komen er uiteindelijk toch wel achter denk ik. Misschien is het wel een of andere actie dat je er iets gratis bij krijgt ter promotie of iets dergelijks en dan zit je je misschien rot te voelen terwijl het niet hoeft.
misschien was het een welkoms cadeau?
Ik zou een mailtje sturen naar de webshop.
t betreft een ding van 100 euro ongeveer, duur welkomstcadeau :p
Ik heb ooit door een foutje twee Stokke kinderstoelen ontvangen. Ik heb hem in de verpakking bewaard met het idee dat als ik ook maar één mailtje zou krijgen over de tweede stoel ik hem direct terug zou sturen. Nooit wat gehoord..... Hij ligt nu te wachten tot ik hem ga gebruiken voor de baby op komst.
Als je iets van 100 euro besteld had en niet gekregen, had je dan ook getwijfeld of je er melding van zou maken?
Ik heb nu toevallig in twee webshops mijn bestelling niet gekregen... Hopelijk wordt het wel gemeld als het naar een verkeerd adres is gestuurd.
Ik zou er melding van maken... Maar ik ben ook echt een softie in dat soort dingen! Heb laatst mijn broertje de friettent terug in gestuurd omdat ze vergeten waren zijn milkshake (die hij tijdens het eten besteld had) op de rekening te zetten.

De schuld van de ander, ik weet het, maarja...

Dit is natuurlijk wel een iets andere situatie, je hebt hier niet iets gekocht en niet betaald (ik vind altijd: je moet gewoon betalen voor wat je koopt/gebruikt/etc.)... Dit keer heb je iets gekregen waar je niet om gevraagd hebt... Tja, lastig!

Toevoeging: Ik zie nu dat het iets is van 100 euro... Dat zou ik toch echt wel melden, ik zou me persoonlijk lullig voelen als ik het niet zo doen.

Waarschijnlijk komen ze er niet achter denk ik... Heb je al betaald? (Niet dat ze je er voor laten betalen ofzo?!)
gsleutel wijzigde dit bericht op 30-03-2011 12:53
Reden: toevoeging
% gewijzigd
ja dat is ook waar mijn geweten opspeelt, als ik iets van 100 euro niet had gehad had ik wel melding gemaakt.. ga straks wel ff mailen :-)
Ik had een box besteld zonder lade, bij het ontvangen en inelkaar zetten hadden we ineens een lade die we niet besteld hadden.

We hebben toen gebeld naar de winkel en mochten de lade gewoon houden
Ik vind het een lastige. Ik heb een tijd geleden ook iets besteld, niet gekregen en ook niet bij de buren afgeleverd (dacht ik). Ik gebeld naar bedrijf, zou even afwachten en mocht het pakketje niet meer komen, zouden ze een nieuwe opsturen. 3 dagen later kreeg ik een pakketje van bedrijf, en 4 dagen daarna kwam buurvrouw van 15 huizen verderop met mijn bestelde pakketje aanlopen. Vriend zei dat ik ze beide moest houden, ik had immers niet naar webshop gebeld om te vragen of ze pakketje nog een keer wilde sturen... Voel me er achteraf nog wel schuldig over (6 mnd later :D).

Het is een lastige, ik denk dat ik in dit geval wel gebeld zou hebben, maar dat kan ik pas bepalen wanneer het mij zelf zou overkomen...
quote:Quacker schreef op 30 maart 2011 @ 12:49:

Ik heb ooit door een foutje twee Stokke kinderstoelen ontvangen. Ik heb hem in de verpakking bewaard met het idee dat als ik ook maar één mailtje zou krijgen over de tweede stoel ik hem direct terug zou sturen. Nooit wat gehoord..... Hij ligt nu te wachten tot ik hem ga gebruiken voor de baby op komst.

Ik geloof niet dat ik met een fijn gevoel mijn kind op zo'n stoel zou zetten...

Als het om iets van een paar euro gaat, ok, maar een stoel van over de 100 euro?
Gewoon melden..

Wat niet van jou is, is niet van jou.

Ik stel me altijd voor dat er nu iemand enorm op z'n flikker krijgt en ¤100 uit eigen zak moet betalen. En dan vervolgens de rekeningen nog wel kan betalen, maar z'n/d'r kinderen amper te eten kan geven..

Of dat ze de kids een dagje pretpark hadden beloofd en dat dat allemaal niet meer door kan gaan.. Tranen alom ...

Overdreven? Ja..

Maar tóch..
quote:Quacker schreef op 30 maart 2011 @ 12:49:

quote:Annie Ooi schreef op 30 maart 2011 @ 13:00:

[...]

Ik geloof niet dat ik met een fijn gevoel mijn kind op zo'n stoel zou zetten...

Als het om iets van een paar euro gaat, ok, maar een stoel van over de 100 euro?

Eens..

Ik vind het gelijk aan jatten.. alhoewel 2 euro jatten is natuurlijk hetzelfde als 100.. Maar de gevolgen voor de verantwoordelijke zijn bij 100 euro veel groter...
Ik zou het ook melden, TO. Vooral omdat jezelf al aangeeft dat je geweten op gaat spelen, dan heb je er toch geen plezier van.
Ik heb door een fout twee kinderwagenbakken ontvangen van Quinny. Vond ik wel een beetje veel, dus netjes gemeld. Het verzenden van het ding kostte me ook nog eens een heleboel moeite (want hoogzwager op de fiets met zo'n ding naar het postkantoor is niet handig)... daar was ik minder blij mee.
Ik zou het ook melden. Had een tijdje terug het omgekeerde: kreeg ook een verkeerd product toegestuurd, maar dan een veel goedkoper. Dan trek ik ook aan de bel, zou niet waarom ik niet datzelfde zou doen als het in mijn 'voordeel' is.
Ik kreeg trouwens net bericht dat een van de twee webshops een nalevering stuurt en een kortingsbon voor de volgende keer. Nu King Louie nog, mijn jurk is al een week onderweg...

Quacker, dat vind ik echt slecht van je. Ik had het niet gedaan.
Hihi er zitten hier veel eerlijke mensen zeg.. maar jullie hebben gelijk hoor, denk dat ik er zelf geen plezier aan beleef als het op deze manier gaat
Ik heb het inderdaad gehouden ja. Als ze het hadden opgemerkt hadden ze er wel om gevraagd toch? Hadden ze hem zo kunnen ophalen. Netjes? Nee, misschien niet.

Als ik aan de kassa teveel terug krijg geef ik het wel terug, bij face to facecontact ben ik een stuk laffer. Of eerlijker, net hoe je wil.
Wij hebben ooit 2 kindereetstoelen ontvangen.

Netjes mail overgestuurd.

Kreeg als antwoord terug dat het weer opgehaald zou worden.

2 jaar later moet dat nog steeds gebeuren.

Persoonlijk vind ik dan dat het een fout is van het bedrijf
Frankly my dear, I don"t give a damn
Wij hebben ooit 2 kindereetstoelen ontvangen.

Netjes mail overgestuurd.

Kreeg als antwoord terug dat het weer opgehaald zou worden.

2 jaar later moet dat nog steeds gebeuren.

Persoonlijk vind ik dan dat het een fout is van het bedrijf
Frankly my dear, I don"t give a damn
Een tripp trapp houden???

Het verhaal van Calvijn vind ik wat anders, zij heeft het gemeld, fout van de webshop moet ook door hun worden opgelost en als ze het niet doen, jammer dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven