Geld & Recht alle pijlers

*Gewetensvraagje* fout webshop

30-03-2011 12:42 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij het bestellen van een product op internet (van een tientje) is er een fout gemaakt door de webshop.. in het pakketje zat nog een product wat ik niet besteld had. mijn verstand zegt wacht gewoon ff tot ze erop terugkomen , maar mn geweten zegt, maak er melding van.. Haha wat zouden jullie doen?
quote:Quacker schreef op 30 maart 2011 @ 18:27:

Wat gek dat het gros van de mensen om mij heen hetzelfde als ik gedaan zouden hebben. En ik kom uit een heel gemiddeld milieu denk ik. Niet laag of hoog, heel gemiddeld en standaard.

Hier word ik neergezet als kleine crimineel. Allemaal jullie goed recht hoor en geen enkel probleem, maar de tegenstelling is wel heel groot.

Ze hadden hem zo kunnen ophalen, hij staat nu 2,5 jaar later nog precies zo als ik hem gekregen heb op zolder. En ja, als de jongste eraan toe is gaan ie uit de verpakking.

En me eeuwig schuldig voelen als hij/zij erin zit? Ik heb best even getwijfeld wat ik zou doen, maar nu ook weer niet zo erg dat ik me er rot bij voel als mijn kind er straks inzit. Had ik er wat van gehoord had ik pech gehad, maar dat was niet zo.

Het gaat er om dat je niet eens de moeite van een mailtje sturen hebt genomen.

Als je dat wel had gedaan, en ze hadden niets van zich laten horen dan snap ik het wel.

Je hebt het hier over een Stokke kinderstoel, niet over een product van 2 euro!
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Jippertje schreef op 30 maart 2011 @ 16:21:

Maar goed, ik zal ook niet ontkennen dat ik weleens aso ben of egoïstisch of nog meer van dat soort dingen die we eigenlijk niet in de maatschappij blieven, maar het merendeel weleens doet. Ik ben mens in alle facetten, ook de minder fraaie!welnee, ik heb ook zoveel nare trekjes en gedraag me ook wel eens aso. Maar ik maak dan weer niemand uit voor moraalridder.
quote:Plokkie schreef op 30 maart 2011 @ 13:58:

Fout van het bedrijf, ik zou het lekker houden. Jammer dan. Als ik teveel geld terug krijg zeg ik ook niets. Meevallertje!

Ik ehb eens 100 euro teveel wisselgeld gekregen. Ik zeg er niets van, gevalletje jammer voor het (overigens landelijke, supergrote) bedrijf. Mijn portemonnee vaart er wle bij.

Jammer dat het moraal hier weer totaal niet overeenkomt met wat de meerderheid van NL zou doen. Stelletje moraalridders hier.

Asociaal.

Een ander woord heb ik er niet voor.

Liever een moraalridder dan een aso.
En voor de zekerheid, ik zou het bedrijf bellen.

Netzoals ik terug ga naar een winkel als ik iets ben vergeten af te rekenen ( bijv. ooit een doosje paracetamol wat onder een kratje bier lag. ). Of als ik het aangeef dat ik voor teveel terug krijg. Lijkt me vrij logisch en niet meer dan normaal.
quote:Plokkie schreef op 30 maart 2011 @ 13:58:

Fout van het bedrijf, ik zou het lekker houden. Jammer dan. Als ik teveel geld terug krijg zeg ik ook niets. Meevallertje!

Ik ehb eens 100 euro teveel wisselgeld gekregen. Ik zeg er niets van, gevalletje jammer voor het (overigens landelijke, supergrote) bedrijf. Mijn portemonnee vaart er wle bij.

Jammer dat het moraal hier weer totaal niet overeenkomt met wat de meerderheid van NL zou doen. Stelletje moraalridders hier.Dan ook niet zeuren als je te weinig terug krijgt hè.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Wettelijk gezien sta je volgens mij anders volledig in je recht als je zo'n ongevraagd artikel houdt. Als de webshop er zelf achter komt dat ze je dit toegezonden hebben, dan moet je het teruggeven, maar als ze er niet spontaan achter komen, dan heb je ook geen meldplicht ofzo. Na twee jaar is het artikel van jou.

Moreel gezien is een ander verhaal natuurlijk (en ja, ik stuur ook altijd alles braaf terug ), maar wettelijk gezien doe je voor zover ik weet dus niets verkeerd als je het houdt.
Terugsturen natuurlijk, eerst even bellen.
Nou ik heb uiteindelijk nog eventjes per mail mijn verhaal gedaan, vooral omdat ik gisteren echt een beetje vervelend te woord werd gestaan. Ipv dat ze mij bedanken mocht ik het gelijk terugsturen. Dus eventjes gezegd dat ik wel een compensatie wilden nouuu ik kreeg een waardebon terwaarde van 2,50 ;)
quote:Tickel schreef op 31 maart 2011 @ 00:06:

[...]

Dan ook niet zeuren als je te weinig terug krijgt hè.Gelijke monniken, gelijke kappen.
quote:Atelier_madame schreef op 31 maart 2011 @ 12:06:

Nou ik heb uiteindelijk nog eventjes per mail mijn verhaal gedaan, vooral omdat ik gisteren echt een beetje vervelend te woord werd gestaan. Ipv dat ze mij bedanken mocht ik het gelijk terugsturen. Dus eventjes gezegd dat ik wel een compensatie wilden nouuu ik kreeg een waardebon terwaarde van 2,50 ;)Dat is nou weer jammer, dat ze je niet even bedanken voor het feit dat je zo eerlijk bent geweest.
Een maand terug een nieuwe fiets met fietstasje gekocht voor koekkiekid, haar oude fietsje ingeruild. Een paar dagen later kom ik het fietsje ophalen en reken ik af. Op weg naar huis bedenk ik mij dat het een vreemd bedrag is wat ik betaald heb, thuis gekomen de bon er bij gepakt en het bleek dat ze het fietstasje niet hadden aangeslagen....toch zo'n 35 euro.

Heb de fietsenmaker opgebeld en gezegd wat er aan de hand was en dat ik een week later wel terug zou komen om het alsnog te betalen.

Ik had ook niets kunnen zeggen, want ze hadden het zelf nog niet gemerkt. Maar ik zou er zelf geen goed gevoel bij hebben! De dochter van de fietsemaker zit bij koekkiekid in de klas, ik zou het echt niet kunnen om niets te zeggen!

Andersom heb ik het ook wel meegemaakt toen ik zaterdag ulo in een winkel was. Mensen betaalde iets en beweerden dan later dat ze meer geld gegeven hadden en dus dat ze tekort wisselgeld hadden gekregen..... In zo'n geval noteerden we de adresgegevens zodat als we de kassa 's avonds opmaakten en er was geld over dat we contact met de klant op konden nemen. De mensen die het hardst protesteerden, bleken vaak ongelijk te hebben gehad....
Jaren geleden heb ik eens een tafeltje "cadeau gekregen" van de Ikea.

Wij hadden allerlei dozen op zo'n plat wagentje liggen, de cassiére was vergeten een streepjescode te scannen.

Halverwege de snelweg kwam ik erachter toen ik het bonnetje bekeek. Jammer voor hun en misschien aso, maar voor ¤15,- reden wij dat lange eind niet terug.

@TO; ik neem aan dat zij de verzendkosten betalen he?
quote:Calm schreef op 30 maart 2011 @ 17:38:

[...]

Waarom zo aanvallend? Plokkie heeft een punt denk ik. Drie kwart Nederland denkt bij een vergissing die in hun voordeel uitvalt "fijn een meevaller" en tuurlijk ga je erachter aan wanneer er een fout gemaakt wordt in jouw nadeel. Dat heet niet aso maar menselijk.

Heel mooi en aardig van je wanneer je probeert een dergelijke fout in jouw voordeel goed te maken, of de vergissing ongedaan te maken. Maar iemand met pek en veren besmeren omdat ze zegt wat veel mensen doen gaat erg ver.

Dank voor je support. Ik vind de reactie hier erg overdreven, volgens mij gaat inderdaad een groot gedeelte van NL op dezelfde wijze te werk als ik. En wat je zegt, dat is menselijk. Als iemand dat aso vindt, jammer dan. Ik weet zelf wel dat ik dat niet ben.

Wat ik bijzonder vind is dat er een hoos van reacties komt. Kijk eens om je heen, welcome in the real world! Je moet voor jezelf opkomen en voor jezelf zorgen, een ander doet het niet voor je,

En voor degenen die allemaal deze vraag hadden: Als ik te weinig wisselgeld terugkrijg en ik zie het, dan benoem ik het. Ik ga er niet voor terug, wees maar niet bang. Maar ik ben wel slim genoeg om goed op te letten en het zal me dus ook niet gebeuren. Als een ander ook goed oplet zal het hem of haar ook omgekeerd niet gebeuren.
Ik krijg er een punthoofd van!
Ik heb 3 jaar geleden 2 hele dure lampen besteld.

Ik kreeg er 3??? Gebeld, gemaild etc, kreeg een e-mail dat de 3de lamp weer zou worden opgehaald. Na een half jaar weer een e-mail gestuurd. Ik kreeg weer de reactie dat deze zou worden opgehaald. Ik ben nog steeds aan het wachten.

Lamp in de doos op zolder bewaard, ben toch altijd bang dat ze ineens op de stoep staan.
quote:Quacker schreef op 30 maart 2011 @ 12:49:

Ik heb ooit door een foutje twee Stokke kinderstoelen ontvangen. Ik heb hem in de verpakking bewaard met het idee dat als ik ook maar één mailtje zou krijgen over de tweede stoel ik hem direct terug zou sturen. Nooit wat gehoord..... Hij ligt nu te wachten tot ik hem ga gebruiken voor de baby op komst.

Lijkt nergens naar en zeker niet van Stokke.

Ik heb jaren bij een bedrijf gewerkt waar veel Stokke werd verkocht.

Zoals je misschien weet wordt alles los geleverd, stoel los, kussentjes, beugel, leertje en later ook de plastic rugleuning, maar om verzendkosten te besparen werden het als twee colli verstuurd, 1 collo stoel en een doos met de rest.

Nu wisten wij exact de voorraad en wekelijks kwam er een klacht binnen dat er een onderdeel miste. en wat absoluut onmogelijk was.

In het magazijn werd alles verzameld door 1 persoon, vervolgens gecontroleerd door persoon nr.2 en persoon nummer 3 verpakte het per klant en als alles goed was had hij aan het einde vd dag niets over.

Was dit wel het geval, dan werd alles uitgezocht totdat het probleem gevonden was.

Natuurlijk kon het voorkomen dat een klant een groen gestreepte had besteld en een blauw gestreepte had ontvangen, maar als die klacht kwam, dan kon de er van op aan dat er nog een klacht kwam, want deze waren po omgewisseld.

Zeker als een klant een incourante kleur besteld, weten vaak de verzamelaars en de inpakkers wel of ze die gehad hebben.

Zo zijn we vaak bedrogen door klanten

Éerlijkheid duurt het langst

Laten we eerlijk wezen, voel jij je niet bedrogen als er maar 9 bolletjes in een zakje van 10 zitten? en dan praten nog maar over 10 ct

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven