abnormale kosten vrijgezellenfeest

zondag 20 maart 2011 om 10:24

Goeiemorgen,
ik wou graag jullie mening over het volgende,
mijn zwager is vorig jaar met zijn vrouw getrouwd voor de wet.
Hier hebben wij een vrijgezellenavond voor gehad.
De kosten daarvan waren 100 euro per persoon.
Geweldige avond en echt vreselijk veel lol gehad
Maar nu een goed 1 1/2 jaar later trouwen ze voor de kerk en hebben de vrienden wederom een vrijgezellenfeest georganiseerd.
Aangezien wij de broer/schoonzus zijn hebben ze ons er automatisch bijgerekend (natuurlijk doe je als broer mee! hebben ze gedacht).
Nu is er zonder overleg een vrijgezellenWEEKEND van gemaakt met overnachting en al, kosten tussen de 150 en 200 euro. Graag binnen 2 dagen over te boeken aangezien er al gereserveerd is.
Woest ben ik!
Ten eerste vind ik het onnodig om voor een getrouwd stel een tweede vrijgezellenfeest te geven, want vrijgezel zijn ze immers niet meer en ten tweede hebben wij een gezin van 7 personen dus komt zo'n bedrag niet even 1 2 3 uit de mouwen vallen...
Graag jullie mening hoe ik dit op een fijne manier op kan lossen zonder het getrouwde paar voor het hoofd kan stoten en onder deze enorme kosten uit kan komen. Ik wil geen kwade blikken omdat wij "ons deel" in de kosten voor het feest niet betaald hebben en alles in het honderd hebben laten lopen, maar betalen kunnen we het ook niet.
Alvast bedankt voor jullie reacties
                    ik wou graag jullie mening over het volgende,
mijn zwager is vorig jaar met zijn vrouw getrouwd voor de wet.
Hier hebben wij een vrijgezellenavond voor gehad.
De kosten daarvan waren 100 euro per persoon.
Geweldige avond en echt vreselijk veel lol gehad
Maar nu een goed 1 1/2 jaar later trouwen ze voor de kerk en hebben de vrienden wederom een vrijgezellenfeest georganiseerd.
Aangezien wij de broer/schoonzus zijn hebben ze ons er automatisch bijgerekend (natuurlijk doe je als broer mee! hebben ze gedacht).
Nu is er zonder overleg een vrijgezellenWEEKEND van gemaakt met overnachting en al, kosten tussen de 150 en 200 euro. Graag binnen 2 dagen over te boeken aangezien er al gereserveerd is.
Woest ben ik!
Ten eerste vind ik het onnodig om voor een getrouwd stel een tweede vrijgezellenfeest te geven, want vrijgezel zijn ze immers niet meer en ten tweede hebben wij een gezin van 7 personen dus komt zo'n bedrag niet even 1 2 3 uit de mouwen vallen...
Graag jullie mening hoe ik dit op een fijne manier op kan lossen zonder het getrouwde paar voor het hoofd kan stoten en onder deze enorme kosten uit kan komen. Ik wil geen kwade blikken omdat wij "ons deel" in de kosten voor het feest niet betaald hebben en alles in het honderd hebben laten lopen, maar betalen kunnen we het ook niet.
Alvast bedankt voor jullie reacties

dinsdag 22 maart 2011 om 11:13

Jeetje wat raar dat ze zomaar boeken.
Ben het eens met bovenstaande berichten. Eerlijk zeggen. En zeker niet alsnog een bijdrage doen omdat je je lullig voelt.
Ik zou het bruidspaar nu nog niet betrekken. Eerst de organisator zsm bellen. Later wel het bruidspaar uitleggen waarom je er niet bij bent.
Heb je de organisator inmiddels al gesproken??
                    Ben het eens met bovenstaande berichten. Eerlijk zeggen. En zeker niet alsnog een bijdrage doen omdat je je lullig voelt.
Ik zou het bruidspaar nu nog niet betrekken. Eerst de organisator zsm bellen. Later wel het bruidspaar uitleggen waarom je er niet bij bent.
Heb je de organisator inmiddels al gesproken??

dinsdag 22 maart 2011 om 12:02

Wat een rare wereld dat mensen zonder vooroverleg een 2e vrijegezellenfeest regelen(hoe gebruikelijk is dat, ik heb er nog nooit van gehoord) en tevoren niet in overleg gaan of er draagkracht en animo voor is.
Is er al contact geweest met de organisatoren Mamabloem?
Of is je man vastbesloten dat jullie mee doen?
                    Is er al contact geweest met de organisatoren Mamabloem?
Of is je man vastbesloten dat jullie mee doen?

dinsdag 22 maart 2011 om 12:17

Nou ja! Van zoveel stompzinnigheid zakt je broek toch af zeg! Een mens gaat toch niet voor honderden euro's een hotel oid huren zonder dat íe van tevoren weet of iedereen wel zin heeft in zo'n weekendje?
Niet betalen hoor to, is niks geks aan.
Weet je al wat? Want ik ben best benieuwd hoe dat gesprek is verlopen.
                    Niet betalen hoor to, is niks geks aan.
Weet je al wat? Want ik ben best benieuwd hoe dat gesprek is verlopen.

dinsdag 22 maart 2011 om 12:19

Behalve dat een tweede vrijgezellenfeest belachelijk is en je het geld er niet voor hebt zou ik niet eens met allemaal vreemden een weekend weg willen. Dat kan toch alleen maar verkeerd gaan als je niet een heel hechte vriendengroep bent. 
Daarbij is het eten dan allemaal voorzien of moet je nog uit eten/boodschappen doen? Ga je in dat weekend nog wat leuks doen en moet dat ook allemaal nog betaald worden?
                    Daarbij is het eten dan allemaal voorzien of moet je nog uit eten/boodschappen doen? Ga je in dat weekend nog wat leuks doen en moet dat ook allemaal nog betaald worden?

dinsdag 22 maart 2011 om 14:03

Ik ga volgend jaar trouwen en mocht ik een vrijgezellen feestje krijgen dan hoop ik hier op: Al mijn vriendinnen komen naar mijn huis toe. Dan gaan we met zn allen heerlijk gourmetten, daarna hapjes maken en s avonds/snachts heel veel dvds kijken in onze pyjama's en lachen over allerlei onbenulligdheden. Vervolgens blijft iedereen slapen en s ochtends gezellig ontbijten en dan iedereen weer naar huis.

dinsdag 22 maart 2011 om 14:05

Ik zou niet gaan en niet betalen. Zoals jezelf zei, ze zijn al getrouwd en dus geen vrijgezel meer. Ik begrijp die hele gewoonte van feestjes geven en de gasten laten betalen trouwens niet. Ik vind dat vreselijk ongastvrij.
Je kunt ons prima uitleggen waarom jullie dit niet willen en niet kunnen betalen, dus dat moet de (schoon)familie ook begrijpen. Ik zou het dus wel tegen het bruidspaar zeggen. Zij zijn tenslotte de 'oorzaak' van dit tweede feestje.
                    Je kunt ons prima uitleggen waarom jullie dit niet willen en niet kunnen betalen, dus dat moet de (schoon)familie ook begrijpen. Ik zou het dus wel tegen het bruidspaar zeggen. Zij zijn tenslotte de 'oorzaak' van dit tweede feestje.

donderdag 24 maart 2011 om 09:49

Ik heb het trouwens ook wel eens andersom mee gemaakt. De hele boel in goed overleg met alle deelnemers georganiseerd. De kosten, de gelegenheid, de duur, alles was besproken, dus we zijn gaan reserveren.
Toen mailde één van de deelnmers zich op het laatste moment af, omdat ze het toch te duur vond geworden. Nadat we samen alles besproken hadden. Ik was toen wel woest, want daardoor maakte ze het voor iedereen die wel mee ging duurder, omdat we de reservering niet meer konden veranderen.
                    Toen mailde één van de deelnmers zich op het laatste moment af, omdat ze het toch te duur vond geworden. Nadat we samen alles besproken hadden. Ik was toen wel woest, want daardoor maakte ze het voor iedereen die wel mee ging duurder, omdat we de reservering niet meer konden veranderen.

zondag 27 maart 2011 om 11:20

quote:Katherina schreef op 24 maart 2011 @ 09:49:
Ik heb het trouwens ook wel eens andersom mee gemaakt. De hele boel in goed overleg met alle deelnemers georganiseerd. De kosten, de gelegenheid, de duur, alles was besproken, dus we zijn gaan reserveren.
Toen mailde één van de deelnmers zich op het laatste moment af, omdat ze het toch te duur vond geworden. Nadat we samen alles besproken hadden. Ik was toen wel woest, want daardoor maakte ze het voor iedereen die wel mee ging duurder, omdat we de reservering niet meer konden veranderen.In dit geval had ik die afmelding echt niet meer geaccepteerd hoor! Wispelturigheid komt in mijn boek altijd voor rekening van de wispelturige zelf...
Toen mailde één van de deelnmers zich op het laatste moment af, omdat ze het toch te duur vond geworden. Nadat we samen alles besproken hadden. Ik was toen wel woest, want daardoor maakte ze het voor iedereen die wel mee ging duurder, omdat we de reservering niet meer konden veranderen.In dit geval had ik die afmelding echt niet meer geaccepteerd hoor! Wispelturigheid komt in mijn boek altijd voor rekening van de wispelturige zelf...
                                    Some cause happiness wherever they go, others whenever they go.    (Oscar Wilde)