Allergisch voor mosselen
woensdag 30 maart 2011 om 14:24
Mijn vriend is allergisch voor mosselen. Ik zag echter in een kookboek van Jamie Oliver (Kook met Jamie) een lekker spaghettigerecht staan met mosselen. Heeft iemand een suggestie voor wat ik als vervanger kan gebruiken?
De overige ingredienten zijn basilicum, ansjovisfilets, citroensap, olijfolie, spaanse peper, witte wijn.
Van basilicum, ansjovisfilets etc. wordt een basilicumolie gemaakt, die wil ik er wel graag in houden. De mosselen moeten in de wijn worden gekookt. Die wijnsmaak wil ik er ook wel in houden.
De overige ingredienten zijn basilicum, ansjovisfilets, citroensap, olijfolie, spaanse peper, witte wijn.
Van basilicum, ansjovisfilets etc. wordt een basilicumolie gemaakt, die wil ik er wel graag in houden. De mosselen moeten in de wijn worden gekookt. Die wijnsmaak wil ik er ook wel in houden.
woensdag 30 maart 2011 om 14:42
Ach, hij is vroeger een paar keer heel ziek geworden van mosselen. Volgens mij was dat gewoon voedselvergiftiging. Ik heb het zelfs een keer uitgetest door st. jakobsschelpen te maken. Deze heb ik voor hem natuurlijk coquilles genoemd. Haha. Dat ging verder goed en hij is niet ziek geworden. Mosselen zijn echter zo herkenbaar dat ik hem dat niet kan voorschotelen en om ze nou te pureren...
woensdag 30 maart 2011 om 14:56
quote:muffin1978 schreef op 30 maart 2011 @ 14:42:
Ach, hij is vroeger een paar keer heel ziek geworden van mosselen. Volgens mij was dat gewoon voedselvergiftiging. Ik heb het zelfs een keer uitgetest door st. jakobsschelpen te maken. Deze heb ik voor hem natuurlijk coquilles genoemd. Haha. Dat ging verder goed en hij is niet ziek geworden. Mosselen zijn echter zo herkenbaar dat ik hem dat niet kan voorschotelen en om ze nou te pureren...Dat vind ik nou niet zo'n handige zet. Er zijn mensen die daadwerkelijk overlijden als ze een allergie voor schaal-en schelpdieren hebben en ze binnenkrijgen. Het klinkt alsof je zijn allergie afdoet als aanstellerij.
Ach, hij is vroeger een paar keer heel ziek geworden van mosselen. Volgens mij was dat gewoon voedselvergiftiging. Ik heb het zelfs een keer uitgetest door st. jakobsschelpen te maken. Deze heb ik voor hem natuurlijk coquilles genoemd. Haha. Dat ging verder goed en hij is niet ziek geworden. Mosselen zijn echter zo herkenbaar dat ik hem dat niet kan voorschotelen en om ze nou te pureren...Dat vind ik nou niet zo'n handige zet. Er zijn mensen die daadwerkelijk overlijden als ze een allergie voor schaal-en schelpdieren hebben en ze binnenkrijgen. Het klinkt alsof je zijn allergie afdoet als aanstellerij.
woensdag 30 maart 2011 om 15:06
Ik ben door zo'n stommiteit twee keer met gierende sirenes in het ziekenhuis beland, de tweede keer was het net op het nippertje. Iemand had paella gemaakt, zonder mosselen zei ze. Bleek dat ze die er later uit had gehaald maar die mosselen waren wel meegekookt in de paella, gevolg: een week aan het infuus, de eerste keer gelukkig maar drie dagen, de volgende keer kan mijn dood zijn.
verba volant, scripta manent.