Frikandellen vraag

30-03-2011 21:08 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo 1x per maand vind ik het lekker om een frikandel speciaal te halen bij de snackbar. Slecht natuurlijk, ik weet het, maar ik dacht er maar niet te veel over na.

Maar nu Janneke Vreugdenhil laatst de frikandel de 'drol van de vlees industrie' heeft genoemd staat het mij helemaal tegen.

Inmiddels heb ik op internet wel wat biologische frikandellen gevonden, maar die zijn niet te koop bij de Appie. Iemand hier bekend met de biologische frikandel (is het lekker/smaakt het hetzelfde) en waar koop je die?
-
anoniem_87002 wijzigde dit bericht op 30-03-2011 21:11
Reden: foutje laat maar
% gewijzigd
Who the fuck is Janneke Vreugdenhill dat wat zij zegt je zo raakt?
doe mij ook maar een frikAdel .. maar wie is die Janneke Vreugdenhil ???
Ik zou denken dat je ze bij de natuurvoedingswinkel haalt.
quote:marit_1978 schreef op 30 maart 2011 @ 21:11:

doe mij ook maar een frikAdel .. frikadel of frikandel mag beide hoor..
Janneke Vreugdenhil is culinair journalist en twittert graag:

http://twitter.com/wateetjanneke/status ... 7949247488
1x per maand overleef je wel hoor of lust je ze niet meer nu?
quote:schuddebuikje schreef op 30 maart 2011 @ 21:18:

1x per maand overleef je wel hoor of lust je ze niet meer nu?

Ik lust ze nu eigenlijk niet meer.......

Ik zal eens langs de natuurlijkwinkel fietsen. Hoewel... die gooien mij natuurlijk de winkel uit :-)
3x gepost
drie keer gepost...
Waarom zou je die winkel uit gegooid worden?
Of biologische slager, die heeft ze vast.
Ik kan je wel begrijpen. Ik eet ze met verstand op 0. Geen idee waar ze je kunt kopen, misschien biologische slagerij. Frikandel heeft natuurlijk toch een specifieke smaak dus je kunt niet in plaats daarvan een biologisch worstje gaan eten.
quote:Suze02 schreef op 30 maart 2011 @ 21:10:

Who the fuck is Janneke Vreugdenhill dat wat zij zegt je zo raakt?

Janneke Vreugdenhil is NRC (Next) kook goeroe.

Anyway, het was meer wat ze zij over die drol dat nu niet meer uit mijn hoofd gaat. Brrrr,
Het maakt mij echt niet uit wat erin zit, ik vind een frikadel (speciaal) heerlijk!!
quote:Moonlight82 schreef op 30 maart 2011 @ 21:23:

Of biologische slager, die heeft ze vast.Ook een goede tip! Ik ga het vragen!
Oké dan.. Omdat iemand (nogmaals, wie is zij dat je haar woord als heilig beschouwd?!?) roept dat iets een drol is lust je het niet meer?

Ik zeg: filet american wordt gemaakt van rauw afvalvlees, koeien ogen enzo... Yek.
in frikandellen zit 40 %)separatorvlees , 25% varkensvlees en sommige producenten voegen nog circa 5% paardenvlees toe. De rest is water, paneermeel, bindmiddel, kruiden, uien en smaakversterkers.

't is geen culinaire toetand maar ook geen vieze meuk. Wat zit er volgens jou in de biologische dat beter is dan de reguliere? Behalve dan dat het beestje een veel beter leven heeft gehad.

Anders zou je ze bij de poulier moeten kopen, dan zit er alleen kip in.
sinds een vriendin van me een frikandel met mayo "een lange met zalf" noemt eet ik ze toch iets minder vaak.
Het is toch algemeen bekend dat frikandellen niet van het meest geweldige vlees gemaakt worden...

aan de andere kant....er zijn strenge eisen aan vlees wat voor consumenten geschikt is dus je houdt er niets aan over hoor.
quote:schuddebuikje schreef op 30 maart 2011 @ 21:28:

sinds een vriendin van me een frikandel met mayo "een lange met zalf" noemt eet ik ze toch iets minder vaak.
quote:Suze02 schreef op 30 maart 2011 @ 21:28:

Oké dan.. Omdat iemand (nogmaals, wie is zij dat je haar woord als heilig beschouwd?!?) roept dat iets een drol is lust je het niet meer?

Ik zeg: filet american wordt gemaakt van rauw afvalvlees, koeien ogen enzo... Yek.Janneke is culinair columnist bij het nrc. Geen eetgoeroe maar ze schrijft leuke stukjes, En soms onzin zoals nu.
Lekker juist, een delletje op zijn tijd.

Ik zou me er niks aantrekken wat een mevrouw Vreugdenhil ervan zegt. Boeiend toch? Als je het lekker vindt, gewoon blijven eten.
De frikandellen van Mekkafoods zijn lekker. Geen varkensvlees, en vlees wat Halal is bereid en gefokt. Ligt in de diepvries bij oa AH. Ook erg lekkere kroketten trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven