Frikandellen vraag

30-03-2011 21:08 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo 1x per maand vind ik het lekker om een frikandel speciaal te halen bij de snackbar. Slecht natuurlijk, ik weet het, maar ik dacht er maar niet te veel over na.

Maar nu Janneke Vreugdenhil laatst de frikandel de 'drol van de vlees industrie' heeft genoemd staat het mij helemaal tegen.

Inmiddels heb ik op internet wel wat biologische frikandellen gevonden, maar die zijn niet te koop bij de Appie. Iemand hier bekend met de biologische frikandel (is het lekker/smaakt het hetzelfde) en waar koop je die?
Zelfs kattenvoer is voor menselijke consumptie geschikt, en dan zou een frikandel dat niet zijn?????????
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:schuddebuikje schreef op 30 maart 2011 @ 21:28:

sinds een vriendin van me een frikandel met mayo "een lange met zalf" noemt eet ik ze toch iets minder vaak.

Bij het lezen van de eerste paar posts kreeg ik nog zin in een frikandel. Nu is de eetlust me vergaan
Maar serieus TO, omdat zij dat gezegd heeft lust je ineens geen normale frikadellen meer?

Zou je bij biologische frikadellen niet gewoon ogen van biologische koeien krijgen?
quote:N00tje schreef op 30 maart 2011 @ 21:42:

Zou je bij biologische frikadellen niet gewoon ogen van biologische koeien krijgen?

*ben zoooo blij dat ik vegetariër ben*
En daar kom je nu pas achter, TO, dat een frikandel een nogal discutabel imago heeft? Dat is toch al eeuwen zo?
quote:N00tje schreef op 30 maart 2011 @ 21:42:

Maar serieus TO, omdat zij dat gezegd heeft lust je ineens geen normale frikadellen meer?

en inde kip alleen kippenoogjes

Serieus: de consumptie van ogen is niet toegestaan in NL (net als hanekammetjes en nog meer stukjes dier)
quote:Ste_ schreef op 30 maart 2011 @ 21:48:

En daar kom je nu pas achter, TO, dat een frikandel een nogal discutabel imago heeft? Dat is toch al eeuwen zo?Inderdaad. En ik eet er geen delletje minder om, zo lekker vind ik ze.
Ach, alsof kipnuggets veel beter zijn.

Is ook allemaal restvlees.

Frikandellen van de Plus, uit die wit met groene doos, zijn ook lekker.

Is van kip gemaakt.
Ach wat boeit het, als het echt zo slecht is, dan zou de regering er wel accijns op heffen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Tickel schreef op 30 maart 2011 @ 22:01:

Ach wat boeit het, als het echt zo slecht is, dan zou de regering er wel accijns op heffen.
Tja en garnalen zijn poep eters , paling lijkenvreters .

Surinamers eten fladder , bere.

Chinezen eten darmen.

En Janneke Vreugdenhil eet met stront bemeste spruiten
macumba
ik zou zeggen: wees blij dat ze nog wat doen met afvalvlees!

anders wordt het weggemikt en dat is helemaal slecht!

dus "mensch, eet meer frikandel, dan red je de aarde wel!"
quote:macumba schreef op 30 maart 2011 @ 22:11:

Chinezen eten darmen.

Met andere woorden; Janneke kan de boom in.
quote:schuddebuikje schreef op 30 maart 2011 @ 21:28:

sinds een vriendin van me een frikandel met mayo "een lange met zalf" noemt eet ik ze toch iets minder vaak.en een frikandel speciaal noemen wij een open ruggetje...
Een frikadel die lust ik wel!

Vanvond nog 2 stuks verorbert bij mijn patatjes heerlijk!

Alles wat slecht is is zooooo lekker!

Kijk maar naar mijn kerel!
Een open ruggetje is toch een loempia met Indisch rundvlees?
Hahaha nee een frikadel speciaal is een open ruggetje. Maar daar ga ik geen grappen over maken! Wil namelijk nog een kind en dat is de duivel verzoeken!
Nou dames, na een uurtje frikandellen feedback ben ik denk ik van mijn trauma af :-)
Marielle, hier toch echt niet hoor.
quote:macumba schreef op 30 maart 2011 @ 22:11:

Chinezen eten darmen.

Als je Janneke tot de letter zou volgen, heb je geen leven. Een karig dieet, want 'wij' eten natuurlijk slecht het neusje van de zalm, alleen biologisch, dus je bent in no time failliet en dan kijk je natuurlijk neer op het klootjesvolk dat af en toe een frika/ndel wil eten.

Weet je? Janneke is duidelijk Youp van 't Hek niet: die had in korte tijd buckler van de schappen af. Frikandellen bestaan gewoon nog, dus kennelijk is het gros van de mensen het niet met haar eens.
Nou, die Vreugdenhill brengt anders maar weinig vreugde.

Een drol ziet er anders uit en ruikt ook heel anders. Ik heb er al lang geen meer gegeten.

Ik heb even gegoogled op recepten en er staan best wel veel recepten op bijv. smulweb en wat daar in zit dat valt wel mee. Volgens mij gaat om de kruiden die er in zitten. Misschien dat het gehakt ook gewoon te vervangen is door vegetarisch, maar dat vind je misschien wel op vegetopia. Daar staat vaak meer informatie op.

Even kort gekeken en daar staat het merk Vivera en volgens de informatie van 2 jaar geleden is dat bij Super de Boer te koop. Maar er is een eigen site met verkooppunten.

Smakelijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven