weekendje weg
donderdag 31 maart 2011 om 11:00
Hallo, ik heb sinds een paar maanden een vriend. Aangezien het in de zomervakantie niet kan, wilden we graag binnenkort een weekendje weg, naar het buitenland. Alleen mijn ouders zijn het er niet mee eens, en zijn ouders eigenlijk ook niet. Ze voeren als argument op dat het te snel is. Misschien is dat zo, maar ik wil toch echt heel graag gaan. Wat aan een vakantie maakt een relatie opeens zo "officieel"? Wat is de big deal aan een paar daagjes ertussen uit gaan?
Ik ga de hele zomer met vriendinnen weg, dan zie ik hem dus niet. We zijn allebei begin 20, ik vind dat dit een leeftijd is waarop ouders je geen dingen meer kunnen verbieden. Ik voel me een beetje kinderachtig behandeld. Er hangen toch geen enorme risico's aan het feit dat ik een weekendje weg wil?
Wat vinden jullie?
Ik ga de hele zomer met vriendinnen weg, dan zie ik hem dus niet. We zijn allebei begin 20, ik vind dat dit een leeftijd is waarop ouders je geen dingen meer kunnen verbieden. Ik voel me een beetje kinderachtig behandeld. Er hangen toch geen enorme risico's aan het feit dat ik een weekendje weg wil?
Wat vinden jullie?
donderdag 31 maart 2011 om 11:02
Op die leeftijd is het een advies van je ouders. Ik zou wel naar hun beweegredenen vragen, maar uiteindelijk wel zelf beslissen en me zeker door mijn ouders niets meer laten verbieden.
Je bent volwassen.
Je moet ook de kans krijgen je eigen fouten te maken. En daar dan wel hopelijk van te leren!
Je bent volwassen.
Je moet ook de kans krijgen je eigen fouten te maken. En daar dan wel hopelijk van te leren!
Nope
donderdag 31 maart 2011 om 11:08
De hele zomer met je vriendinnen weg? Waarbij je je vriend dus niet ziet. Lijkt me moeilijk om dat vol te houden, maar als het je lukt.
Begin 20 heb je dan niet gewoon het recht om zelf te beslissen?
Ik zou gewoon gaan, je bent volwassen en zou dit nu eindelijk toch zelf mogen beslissen. Leuk als hun het te vroeg vinden maar het is jou keus.
Begin 20 heb je dan niet gewoon het recht om zelf te beslissen?
Ik zou gewoon gaan, je bent volwassen en zou dit nu eindelijk toch zelf mogen beslissen. Leuk als hun het te vroeg vinden maar het is jou keus.
donderdag 31 maart 2011 om 11:09
donderdag 31 maart 2011 om 11:17
Op die leeftijd geven je ouders je een advies, ze kunnen niet meer voor je beslissen. Als jij voor jezelf kunt beredeneren waarom je wegwilt, en de argumenten van je ouders kun je goed weerleggen, dan is het toch een uitgemaakte zaak?
Of moeten je ouders ervoor betalen? Of heb je misschien een psychische of geestelijke stoornis waardoor je gevolgen van je daden niet goed kunt overzien? Dan kan ik me voorstellen dat ze dan een vinger in de pap willen hebben.
Toen ik begin 20 was had ik net mijn eerste koophuis gekocht. Denk je dat argumenten van mijn ouders om wel of niet een weekendje weg te gaan ook maar enige invloed op mijn beslissing zouden uitoefenen?
Of moeten je ouders ervoor betalen? Of heb je misschien een psychische of geestelijke stoornis waardoor je gevolgen van je daden niet goed kunt overzien? Dan kan ik me voorstellen dat ze dan een vinger in de pap willen hebben.
Toen ik begin 20 was had ik net mijn eerste koophuis gekocht. Denk je dat argumenten van mijn ouders om wel of niet een weekendje weg te gaan ook maar enige invloed op mijn beslissing zouden uitoefenen?
donderdag 31 maart 2011 om 11:19
Persoonlijk vind ik dat je oud genoeg bent om de keus zelf te maken, maar ik weet natuurlijk niet hoe de band met je ouders is.
Wil je niet zomaar tegen ze in gaan, dan kun je er even op door vragen waarom ze het te vroeg vinden? Zijn ze bang dat het fout gaat en dat je dan met je vriend zit opgescheept in het buitenland terwijl je het liefst zo snel mogelijk naar huis wilt? Zo ja, misschien kun je eerst een weekendje weg gaan iets dichter bij huis, (nl, be, du) om je ouders er aan te laten wennen en uiteindelijk maakt het toch niet uit waar je precies bent, zolang je maar met elkaar ergens bent..
En ja, als ouders voet bij stuk houden van je gaat niet, zou ik in staat zijn om dan juist wel te gaan..
Wil je niet zomaar tegen ze in gaan, dan kun je er even op door vragen waarom ze het te vroeg vinden? Zijn ze bang dat het fout gaat en dat je dan met je vriend zit opgescheept in het buitenland terwijl je het liefst zo snel mogelijk naar huis wilt? Zo ja, misschien kun je eerst een weekendje weg gaan iets dichter bij huis, (nl, be, du) om je ouders er aan te laten wennen en uiteindelijk maakt het toch niet uit waar je precies bent, zolang je maar met elkaar ergens bent..
En ja, als ouders voet bij stuk houden van je gaat niet, zou ik in staat zijn om dan juist wel te gaan..
donderdag 31 maart 2011 om 11:21
donderdag 31 maart 2011 om 11:23
quote:sesamzaadje0043 schreef op 31 maart 2011 @ 11:18:
Nee ik woon op mezelf. maar toch, het voelt rot om een beslissing te nemen waar je ouders niet achter staan.
is het een advies van ze, of verbieden ze het echt ronduit?
Ik kan me voorstellen dat het zo gegaan is:
TO: ik ga met vriend een weekendje weg, leuk hè?
Ouders: huh, nu al samen op vakantie? Jullie hebben pas 2 maanden verkering. Is dat niet wat snel?
TO: Vind ik niet, in de zomer ga ik al weg, dus dit leek me een goede oplossing.
ouders: nou ja, wij zouden dat niet doen zo snel, maar wie zijn wij?
Nee ik woon op mezelf. maar toch, het voelt rot om een beslissing te nemen waar je ouders niet achter staan.
is het een advies van ze, of verbieden ze het echt ronduit?
Ik kan me voorstellen dat het zo gegaan is:
TO: ik ga met vriend een weekendje weg, leuk hè?
Ouders: huh, nu al samen op vakantie? Jullie hebben pas 2 maanden verkering. Is dat niet wat snel?
TO: Vind ik niet, in de zomer ga ik al weg, dus dit leek me een goede oplossing.
ouders: nou ja, wij zouden dat niet doen zo snel, maar wie zijn wij?
donderdag 31 maart 2011 om 11:38
Als je begin 20 bent, mag en kan je dat heus zelf wel beslissen.
Wat zijn hun beweegredenen?
-verkeerde ervaringen met jou in het verleden?
-mogen ze jouw vriend niet (maar zijn ouders vinden het ook niet goed) /
-moeten de ouders jullie weekendje betalen?
Toen mijn vriend en ik 2 maanden samen waren, gingen we ook een weekendje weg, ok wij waren dan wel in de 40, maar dat maakt m.i.niet uit.
Je hebt nooit garanties dat een relatie lang duurt,
Of denken jullie ouders dat jullie nog geen sex hebben gehad, en denken ze dat het in dat weekendje dan gaat gebeuren?
Lekker gaan, jullie zijn oud genoeg.
Veel plezier!
Wat zijn hun beweegredenen?
-verkeerde ervaringen met jou in het verleden?
-mogen ze jouw vriend niet (maar zijn ouders vinden het ook niet goed) /
-moeten de ouders jullie weekendje betalen?
Toen mijn vriend en ik 2 maanden samen waren, gingen we ook een weekendje weg, ok wij waren dan wel in de 40, maar dat maakt m.i.niet uit.
Je hebt nooit garanties dat een relatie lang duurt,
Of denken jullie ouders dat jullie nog geen sex hebben gehad, en denken ze dat het in dat weekendje dan gaat gebeuren?
Lekker gaan, jullie zijn oud genoeg.
Veel plezier!
donderdag 31 maart 2011 om 11:41
nou ja.. je woont op jezelf en hebt een vriend.. leuk toch? je kunt toch doen wat je wilt? Je ouders mogen altijd bezorgd zijn, ook je overbezorgde moeder, maar dat neemt niet weg dat jij niet met je vriend een weekendje weg mag gaan.. en trouwens ze kunnen jou niks meer verbieden, want je met zelfstandig en wijs genoeg om dat zelf te doen plus je woont niet meer thuis..
donderdag 31 maart 2011 om 11:41
Eens met bovenstaande reacties. Van "verbieden" kan natuurlijk helemaal geen sprake meer zijn op deze leeftijd. Bovendien; wat is er in hemelsnaam "snel" aan om, als je elkaar een paar maanden kent, een weekendje weg te gaan?!?
Er zijn mensen die al gaan samenwonen na een paar maanden.
Er zijn mensen die al gaan samenwonen na een paar maanden.
Nothing happens for a reason
donderdag 31 maart 2011 om 11:42
Ik zie nu dat je op jezelf woont, dus wordt je ook geacht zelfstandige beslissingen te nemen, en ga je dus ook deze beslissing zelf nemen.
Dat je ouders er niet achter staan, dat is dan jammer. Je gaat toch niet trouwen, het is een weekendje weg !
Twee maanden is mss nog niet zo lang, maar ook al ben je langere tijd samen, dan kan het nog fout gaan.
Lekker genieten hoor, laat je ons nog weten waar jullie naar toe gaan.
Ik zie nu dat je op jezelf woont, dus wordt je ook geacht zelfstandige beslissingen te nemen, en ga je dus ook deze beslissing zelf nemen.
Dat je ouders er niet achter staan, dat is dan jammer. Je gaat toch niet trouwen, het is een weekendje weg !
Twee maanden is mss nog niet zo lang, maar ook al ben je langere tijd samen, dan kan het nog fout gaan.
Lekker genieten hoor, laat je ons nog weten waar jullie naar toe gaan.
donderdag 31 maart 2011 om 11:44
Nee ik woon op mezelf. maar toch, het voelt rot om een beslissing te nemen waar je ouders niet achter staan.Beslissing? Sesamzaadje, een weekendje weg is geen "beslissing". Als je nou 3 jaar in Libië wilde gaan wonen of iets dergelijks, okay. Maar een weekendje weg?? Hup Ryanair-site erbij en iets leuks boeken. Doe anders iets veiligs naar Centerparks in Duitsland of een minicruise naar Newcastle.
Nee ik woon op mezelf. maar toch, het voelt rot om een beslissing te nemen waar je ouders niet achter staan.Beslissing? Sesamzaadje, een weekendje weg is geen "beslissing". Als je nou 3 jaar in Libië wilde gaan wonen of iets dergelijks, okay. Maar een weekendje weg?? Hup Ryanair-site erbij en iets leuks boeken. Doe anders iets veiligs naar Centerparks in Duitsland of een minicruise naar Newcastle.
donderdag 31 maart 2011 om 11:49
jaa dat had ook gekunt, het feit voorleggen. Dat was ik eigenlijk ook van plan. Ik weet ook niet waarom mijn ouders zo reageren, ik vind het erg jammer. Het voelt alsof ze niet veel vertrouwen in mij hebben. Ik zou niet weten waarom niet, alles gaat goed, ik studeer, werk, heb leuke vrienden, ze vinden mijn vreind ook leuk. Ik snap dus echt niet wat het probleem is. Maar ja, ze vinden het te snel.Ook vinden ze het zonde van mijn spaargeld.
donderdag 31 maart 2011 om 11:52
Het enige dat ik me kan voorstellen is dat het een jongen uit een andere cultuur is (omdat zijn ouders het ook geen goed idee vinden). Maar dan gaat het niet om de vakantie maar om de vriend zelf.
Verder vind ik het wel apart dat je "toestemming" vraagt aan je ouders. Toen ik 18 was en thuiswoonde ging ik ook een weekje op vakantie met vriend. Toen ik 20 was kochten we samen ons 1e huis, ook geen toestemming voor gevraagd.
Verder vind ik het wel apart dat je "toestemming" vraagt aan je ouders. Toen ik 18 was en thuiswoonde ging ik ook een weekje op vakantie met vriend. Toen ik 20 was kochten we samen ons 1e huis, ook geen toestemming voor gevraagd.