weekendje weg
donderdag 31 maart 2011 om 11:00
Hallo, ik heb sinds een paar maanden een vriend. Aangezien het in de zomervakantie niet kan, wilden we graag binnenkort een weekendje weg, naar het buitenland. Alleen mijn ouders zijn het er niet mee eens, en zijn ouders eigenlijk ook niet. Ze voeren als argument op dat het te snel is. Misschien is dat zo, maar ik wil toch echt heel graag gaan. Wat aan een vakantie maakt een relatie opeens zo "officieel"? Wat is de big deal aan een paar daagjes ertussen uit gaan?
Ik ga de hele zomer met vriendinnen weg, dan zie ik hem dus niet. We zijn allebei begin 20, ik vind dat dit een leeftijd is waarop ouders je geen dingen meer kunnen verbieden. Ik voel me een beetje kinderachtig behandeld. Er hangen toch geen enorme risico's aan het feit dat ik een weekendje weg wil?
Wat vinden jullie?
Ik ga de hele zomer met vriendinnen weg, dan zie ik hem dus niet. We zijn allebei begin 20, ik vind dat dit een leeftijd is waarop ouders je geen dingen meer kunnen verbieden. Ik voel me een beetje kinderachtig behandeld. Er hangen toch geen enorme risico's aan het feit dat ik een weekendje weg wil?
Wat vinden jullie?
donderdag 31 maart 2011 om 11:54
Het ligt wel een beetje aan je achtergrond. Ben je zwaar gelovig opgevoed of heb je een beperking dan is het natuurlijk wel iets anders dan wanneer je dat niet bent. Dan zijn de beweegredenen ook iets beter te begrijpen.
Bij de eerste optie is het puur geloof en is het aan jou om daar een keuze in te maken.
Bij de 2e optie denk ik dat je ouders daar niet voor niets zo in staan.
Is het niet 1 van deze 2 of een soort gelijke reden... Dan ben ik heel benieuwd naar de redenen voor deze reactie..
Gezien het feit dat zijn ouders ook een soortgelijke reactie hebben gegeven denk ik dat het iets is zoals ik schrijf..
Bij de eerste optie is het puur geloof en is het aan jou om daar een keuze in te maken.
Bij de 2e optie denk ik dat je ouders daar niet voor niets zo in staan.
Is het niet 1 van deze 2 of een soort gelijke reden... Dan ben ik heel benieuwd naar de redenen voor deze reactie..
Gezien het feit dat zijn ouders ook een soortgelijke reactie hebben gegeven denk ik dat het iets is zoals ik schrijf..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
donderdag 31 maart 2011 om 12:22
Sesamzaadje, ik kan me je gevoel naar je ouders toe wel voorstellen. Ook mijn moeder was overdreven bezorgd en vond veel dingen niet goed, of in ieder geval "zou het haar keuze niet geweest zijn." Dat maakte mij ook onzeker, maar ik heb gewoon mijn eigen plan getrokken.
Het feit dat jij een weekendje weg gaat, is volgens mij theoretisch niet echt anders dan als je vriend bij jou zou slapen, waar je ouders ook niet zijn. Of mag dat ook niet en houd je je aan die voorschriften?
Het feit dat jij een weekendje weg gaat, is volgens mij theoretisch niet echt anders dan als je vriend bij jou zou slapen, waar je ouders ook niet zijn. Of mag dat ook niet en houd je je aan die voorschriften?
donderdag 31 maart 2011 om 12:28
Och, Sesamzaadje, als je het al jammer vind dat je ouders niet achter deze 'beslissing' in jouw leven staan, berg je dan maar, want er gaat nog veel meer gebeuren waar ze een andere mening over hebben.
Kinderen nemen vaak andere beslissingen dan hun ouders zouden doen. En dat is alleen maar goed, de wereld zou anders stil blijven staan he?
Kum je nog terugkomen op
biols vragen, daar ben ik ook benieuwd naar.
Kinderen nemen vaak andere beslissingen dan hun ouders zouden doen. En dat is alleen maar goed, de wereld zou anders stil blijven staan he?
Kum je nog terugkomen op
biols vragen, daar ben ik ook benieuwd naar.