Borrelhapjes bij wijn
donderdag 31 maart 2011 om 19:52
Dag allemaal even weer op de account van mijn vrouw:)
Ik heb morgen een borrel van werk (mijn directeur heeft naast dit bedrijf ook een bedrijf in het importeren van spaanse wijnen). Graag wil ik een beetje leuke borrelhapjes maken.
Ik denk dat het meer een vlees dan een vis man is, dus dit mag de overhand hebben.
hoop dat jullie me kunnen helpen.
P.S. alle voorzieningen qua keuken zijn aanwezig.
Ik heb morgen een borrel van werk (mijn directeur heeft naast dit bedrijf ook een bedrijf in het importeren van spaanse wijnen). Graag wil ik een beetje leuke borrelhapjes maken.
Ik denk dat het meer een vlees dan een vis man is, dus dit mag de overhand hebben.
hoop dat jullie me kunnen helpen.
P.S. alle voorzieningen qua keuken zijn aanwezig.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
donderdag 31 maart 2011 om 20:20
Zelf crostini's maken, bij de groothandel (of misschien hebben ze die wel bij de AH) van die mini-bolletjes mozzarella kopen, aan een prikkertje met kleine roma-tomaatjes.
http://www.ah.nl/recepten ... ources=&numberOfServings=
dit is ook lekker
en lekkere verse parmaham kopen.
http://www.ah.nl/recepten ... ources=&numberOfServings=
dit is ook lekker
en lekkere verse parmaham kopen.
donderdag 31 maart 2011 om 20:21
in dat geval.
ik kan vaak enorm scoren met iets wat niet heel lekker lijkt maar vreselijk lekker is: hartige tarte tatin met rode uien, zongedroogde tomaat en geitenkaas.
recept kan natuurlijk opgeschaald worden
Ingrediënten
halve tot driekwart rode ui,
5 zongedroogde tomaten,
scheutje Port,
ahornsiroop,
bladerdeeg,
boter,
geitenkaas,
ovenschaaltje met een diameter van 10 cm,
zout en peper,
gemengde sla,
eventueel wat pijnboompitjes.
Voor de dressing:
200 ml balsamico-azijn,
twee eetlepels suiker,
een paar takjes rozemarijn,
teentje knoflook,
olijfolie.
Bereidingswijze:
Verwarm de oven voor op 180 graden. Snijd de ui in dunne halve ringen en bak in wat boter. Blus af met een scheutje port. Laat inkoken totdat het vocht zo goed als verdwenen is. Roer een scheutje ahornsiroop door de uien en maak af met wat peper en zout. Vet het ovenschaaltje in en verdeel de ui als een dun laagje over de bodem. Verdeel de zongedroogde tomaten hierover. Haal een plakje bladerdeeg uit de diepvries en snijd de hoekjes eraf. Leg het plakje deeg op de uien en tomaten. Bak in 15 tot 20 minuten af totdat het deeg goudbruin begint te kleuren. Neem het schaaltje uit de oven en stort de tatin op een bord of snijplank. Verkruimel wat geitenkaas over de tarte tatin en zet het taartje nog 3 minuten in de oven.
Dressing:
Doe de azijn met de rozemarijn en het geplette teentje knoflook in de pan. Laat ongeveer tot de helft inkoken. Giet de substantie door een zeef en voeg suiker toe. Giet de substantie in een kan en schenk er in straaltjes olijfolie bij. Mix dit tegelijkertijd met een staafmixer. Doe dit tot de massa in de kan gebonden is. Is de dressing te dik, dan een beetje verdunnen met water.
ik kan vaak enorm scoren met iets wat niet heel lekker lijkt maar vreselijk lekker is: hartige tarte tatin met rode uien, zongedroogde tomaat en geitenkaas.
recept kan natuurlijk opgeschaald worden
Ingrediënten
halve tot driekwart rode ui,
5 zongedroogde tomaten,
scheutje Port,
ahornsiroop,
bladerdeeg,
boter,
geitenkaas,
ovenschaaltje met een diameter van 10 cm,
zout en peper,
gemengde sla,
eventueel wat pijnboompitjes.
Voor de dressing:
200 ml balsamico-azijn,
twee eetlepels suiker,
een paar takjes rozemarijn,
teentje knoflook,
olijfolie.
Bereidingswijze:
Verwarm de oven voor op 180 graden. Snijd de ui in dunne halve ringen en bak in wat boter. Blus af met een scheutje port. Laat inkoken totdat het vocht zo goed als verdwenen is. Roer een scheutje ahornsiroop door de uien en maak af met wat peper en zout. Vet het ovenschaaltje in en verdeel de ui als een dun laagje over de bodem. Verdeel de zongedroogde tomaten hierover. Haal een plakje bladerdeeg uit de diepvries en snijd de hoekjes eraf. Leg het plakje deeg op de uien en tomaten. Bak in 15 tot 20 minuten af totdat het deeg goudbruin begint te kleuren. Neem het schaaltje uit de oven en stort de tatin op een bord of snijplank. Verkruimel wat geitenkaas over de tarte tatin en zet het taartje nog 3 minuten in de oven.
Dressing:
Doe de azijn met de rozemarijn en het geplette teentje knoflook in de pan. Laat ongeveer tot de helft inkoken. Giet de substantie door een zeef en voeg suiker toe. Giet de substantie in een kan en schenk er in straaltjes olijfolie bij. Mix dit tegelijkertijd met een staafmixer. Doe dit tot de massa in de kan gebonden is. Is de dressing te dik, dan een beetje verdunnen met water.
macadamia wijzigde dit bericht op 31-03-2011 20:24
Reden: meer=beter
Reden: meer=beter
% gewijzigd
donderdag 31 maart 2011 om 21:17
Ik ben sinds ik in een ander topic een link zag staan groot fan van Kayotic
http://www.kayotic.nl/blog/category/rec ... ood/snacks
http://www.kayotic.nl/blog/category/rec ... ood/snacks
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
vrijdag 1 april 2011 om 11:21
Spaanse tapas
- Bladerdeeghapjes met rode ui compote
- Gehakt peppadew spies (peppadew = groene olijf met een fris zoet pepertje)
- Anti-pasti spies (olijven/zontomaat/champignon op een prikker)
- Olijf ansjovis spiesje
- Dolma,s (met rijst gevulde wijnbladeren)
- Dadels/pruimen of abrikozen met spek
- Kip aioli spiesje (is ook koud te eten)
Uit ervaring van mijn eigen cateringbedrijfje weet ik zeker dat deze tapas in de smaak vallen bij uw gasten onder het genot van een rood wijntje!
- Bladerdeeghapjes met rode ui compote
- Gehakt peppadew spies (peppadew = groene olijf met een fris zoet pepertje)
- Anti-pasti spies (olijven/zontomaat/champignon op een prikker)
- Olijf ansjovis spiesje
- Dolma,s (met rijst gevulde wijnbladeren)
- Dadels/pruimen of abrikozen met spek
- Kip aioli spiesje (is ook koud te eten)
Uit ervaring van mijn eigen cateringbedrijfje weet ik zeker dat deze tapas in de smaak vallen bij uw gasten onder het genot van een rood wijntje!