Hoe reizen naar Antwerpen?
donderdag 31 maart 2011 om 21:36
Ik ga volgende week met een stel vriendinnen naar Antwerpen, we willen vertrekken vanuit Breda. Wie weet dan wat de gemakkelijkste/goedkoopste manier is om te reizen? Volgens mij rijdt er een bus vanuit Breda, deze kost volgens mij 10 euro retour en doet er zo'n 45min over, maar je staat dan ver buiten het centrum en moet nog een stuk met de tram. De trein lijkt me een betere optie, maar ik kan nergens terugvinden wat dat kost. We zouden ook met de auto kunnen gaan, indien er ergens een goedkope parkeermogelijkheid is, of P&R ofzoiets. Ook andere mogelijkheden hoor ik graag.
donderdag 31 maart 2011 om 21:47
Ik heb een vriendin in Antwerpen en die is al een paar x met de bus naar mij toe gekomen. Het schijnt best wel te doen te zijn, volgens mijn vriendin zit je zò in het centrum. Met de trein moet je geloof ik in Roosendaal overstappen en met de bus rijd je rechtstreeks.
Ik heb even voor je gegoogled:
Hulst - Antwerpen - Breda
Exploitatie: Veolia, lijn 19.
Dienstregeling
Link van de website
De dienstregeling is geldig van 12 december 2010 tot nader bericht.
De complete dienstregeling, kijk bij lijn 19.
De dienstregelinggegevens zijn ontleend aan de website van Veolia.
Tarieven
Voor reizen binnen Nederland en reizen tussen twee Nederlandse bestemmingen via Antwerpen zijn alleen Nederlandse vervoerbewijzen geldig. Voor reizen van Nederland naar Antwerpen geldt een speciaal tarief: Breda - Antwerpen enkele ¤ 8; retour ¤ 10, maandabonnement ¤ 227,50 Hulst - Antwerpen enkel ¤ 5; retour ¤ 7, maandabonnement ¤ 141. Een jaarabonnement is tien maal de prijs van een maandabonnement. Het tarief van De Lijn is niet meer geldig.
Plaatsen langs de route
Breda
Antwerpen
Nieuw-Namen
Clinge
Hulst
In Breda stopt deze bus in de richting Antwerpen alleen voor instappen en uit de richting Antwerpen alleen voor uitstappen.
In België stopt de bus alleen nog maar in Antwerpen, bij de tramhalte Halewijnlaan, vanwaar lijn 2, 3, 5 en 15 naar het centrum rijden (halte Groenplaats of Meir, ongeveer 5 minuten rijtijd) of het centraal station (halte Diamant voor lijn 2 en 15, halte Astrid voor lijn 3 en 5; ongeveer 8 minuten rijtijd). Verder is er een halte aan de Noorderplaats, waar je met buslijnen 19 (stadslijn), 28, 31, 35, 37, 123 en een heleboel streekbussen naar het centrum kunt rijden.
Al deze gegevens zijn onder voorbehoud!
De laatste wijziging van deze pagina was op 3 maart 2011
Ik heb even voor je gegoogled:
Hulst - Antwerpen - Breda
Exploitatie: Veolia, lijn 19.
Dienstregeling
Link van de website
De dienstregeling is geldig van 12 december 2010 tot nader bericht.
De complete dienstregeling, kijk bij lijn 19.
De dienstregelinggegevens zijn ontleend aan de website van Veolia.
Tarieven
Voor reizen binnen Nederland en reizen tussen twee Nederlandse bestemmingen via Antwerpen zijn alleen Nederlandse vervoerbewijzen geldig. Voor reizen van Nederland naar Antwerpen geldt een speciaal tarief: Breda - Antwerpen enkele ¤ 8; retour ¤ 10, maandabonnement ¤ 227,50 Hulst - Antwerpen enkel ¤ 5; retour ¤ 7, maandabonnement ¤ 141. Een jaarabonnement is tien maal de prijs van een maandabonnement. Het tarief van De Lijn is niet meer geldig.
Plaatsen langs de route
Breda
Antwerpen
Nieuw-Namen
Clinge
Hulst
In Breda stopt deze bus in de richting Antwerpen alleen voor instappen en uit de richting Antwerpen alleen voor uitstappen.
In België stopt de bus alleen nog maar in Antwerpen, bij de tramhalte Halewijnlaan, vanwaar lijn 2, 3, 5 en 15 naar het centrum rijden (halte Groenplaats of Meir, ongeveer 5 minuten rijtijd) of het centraal station (halte Diamant voor lijn 2 en 15, halte Astrid voor lijn 3 en 5; ongeveer 8 minuten rijtijd). Verder is er een halte aan de Noorderplaats, waar je met buslijnen 19 (stadslijn), 28, 31, 35, 37, 123 en een heleboel streekbussen naar het centrum kunt rijden.
Al deze gegevens zijn onder voorbehoud!
De laatste wijziging van deze pagina was op 3 maart 2011
donderdag 31 maart 2011 om 21:51
Het kost 12,50 volgens http://www.nshispeed.nl/
donderdag 31 maart 2011 om 21:52
Met de trein is het 12,40 euro per persoon voor een retourtje op dezelfde dag. Reis duurt 1 uur en 8 minuten met een overstap in Roosendaal.
Details kan je vinden op www.nmbs.be
Details kan je vinden op www.nmbs.be
donderdag 31 maart 2011 om 22:10
Heb toch alweer iets gevonden:
Een Superdagretour is een dagretour naar België en geldig in InterCity Brussel en overige Belgische treinen. U mag met het Superdagretour geen gebruik maken van Thalys. Het Superdagretour is geldig van maandag tot en met vrijdag vanaf 9 uur `s morgens. Uitzondering hierop vormen feestdagen en de maanden juli en augustus u mag dan ook voor 9 uur `s morgens reizen met het Superdagretour.
Klinkt interessant!
Een Superdagretour is een dagretour naar België en geldig in InterCity Brussel en overige Belgische treinen. U mag met het Superdagretour geen gebruik maken van Thalys. Het Superdagretour is geldig van maandag tot en met vrijdag vanaf 9 uur `s morgens. Uitzondering hierop vormen feestdagen en de maanden juli en augustus u mag dan ook voor 9 uur `s morgens reizen met het Superdagretour.
Klinkt interessant!
vrijdag 1 april 2011 om 20:06
Webs en Elninjoo, thanx voor jullie tips. Ik heb nog even verder gegoogled. Ik lees dat de tram vanaf de Metropolis er 18min over doet... dat is wel redelijk lang. Maarja Metropolis is dan wel weer vanaf Nederland vlakbij.
Heb ook de parking bij de nationale bank inmiddels kunnen vinden. Bedankt voor deze supertip! Even kijken hoe ver/lang dat rijden is.
Ik zal ook even zoeken naar de dokken/het eilandje.
Heb ook de parking bij de nationale bank inmiddels kunnen vinden. Bedankt voor deze supertip! Even kijken hoe ver/lang dat rijden is.
Ik zal ook even zoeken naar de dokken/het eilandje.
vrijdag 1 april 2011 om 23:29