Gestopt met de pil

18-08-2007 10:34 3591 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindGestoptNOD/UitgerekendBijzonderhedenBlink2252ejun '0906-08Harleygirl29301esep '07 Nadine 409342enov '0803-09-0926-08 gyn 13-08 vk

Jongen

Nadine 409341eapr '0630-08-07 Nick Blink2241eokt '0629-09-07VincentOngeduld2271enov '0614-01-08 GuidoUtah262eaug '0702-05-08TimB80271ejul '0725-06-08YvoZaza 271eokt '0615-08-08LynnBloemetje78301ejul '0723-11-08 kleintje* Meissie80281edec '0610-12-08CharlotteSweety32341eokt '0624-12-08LauraTinkerbel80281ejun '0624-03-09Tomas

Hopelijk kunnen we in dit nieuwe topic snel nieuwe zwangeren en baby's verwelkomen!!
@Bloem, jammer dat je weggaat. Ik sluit me aan bij zaza. Soms is er ineens zoveel geschreven dat niet iedereen de tijd heeft om alles te lezen. Sorry, het gaat niet express maar ik snap wel dat het jou een rotgevoel geeft. Ik hoop iig ook dat alles goed met je mag gaan in de toekomst en dat je niet aan de medicatie hoeft. Kom maar snel terug met goed nieuws!

@Sidenmick, super gefeliciteerd meid! Geniet maar lekker van je zwangerschap.

Vanmorgen pregnyl gehad. Heb een ei van 23 mm. Als deze ronde niet raak is dan moet ik op dag 8,9 of 10 volgende cyclus een rontgenfoto van mijn baarmoeder laten maken om te kijken of er niets mis is. Mag dan ook niet aan de clomid. Baal ontzettend maar wel blij dat het gebeurd, want dan heb ik meer zekerheid. Als ik dat gehad heb denk ik dat ik aan de hormoonspuiten moet. Ahhhhhhh dat vind ik echt zo eng.

Hoe zou het met ongeduld zijn???? Ik hoop echt dat de beeb er nu eindelijk is.
Bloem: Jammer dat je ons gaat verlaten! Ik sluit me bij mijn voorgangers aan, niet reageren is absoluut niet persoonlijk bedoeld en bewust gebeurd. Maar ik herken het baalgevoel dat je erover hebt wel, ik denk dat iedereen dat wel es heeft meegemaakt. Ik hoop in ieder geval dat je je binnenkort gewoon komt melden met geweldig nieuws!

Zaza: Hoe is het? Hoe voel je je? En hoe was de echo?????

Tinkerbel: Dat ziet er goed uit! Ik duim enorm voor je deze ronde! Ik kan me je dubbele gevoel wel voorstellen. Aan de ene kant blij dat er iets gaat gebeuren, maar aan de andere kant gaat er iets gebeuren. Een hele dikke knuffel!

Hier nog steeds een baby in de buik. Morgen is D-day....

Gister een weer goede CTG gehad. Volgens mij is de kleine wel met rek en strek oefeningen bezig, ik zie gewoon af en toe voetjes uitsteken!
Tinkerbel, ik hoop zo voor je dat het deze ronde raak mag zijn. Dat de rest van de elende je bespaart blijft!

Die foto, is dat een rontgen foto waarbij ze eerst contrastvloeistof gaan inspuiten zodat ze kunnen zien of alle leidingen schoon zijn, zeg maar..?

Ongeduld, je krijgt er ook wat mee te lijden zeg! Pff.. hoop voor je dat het eindelijk op gaat schieten nu!

Echo gehad vanmorgen en was gelukkig goed! Hartje klopt en nu 1 cm groot. Wel heb ik een cyste in mn eierstok. Maar dit schijnt vaker voor te komen en zal hoogst waarschijnlijk vanzelf weer verdwijnen. Moet wel weer over 5 weken (ben dan 12 weken zwanger) in het ziekenhuis terug komen om te kijken of het inderdaad verwijnt. Verder nu gewoon afspraak maken met de verloskundige.
Harley, hoe is het bij jou?
Dank voor jullie felicitaties.

Ik kon het idd niet geloven zaza. Had test 1 gedaan en die had een twee dikke strepen maar ben toch maar de etos gereden voor een digitale van cb.

Die draaide er ook niet omheen.

Heb nergens last van op wat gevoeligere borsten na.

Het is wel anders dan ik had voorgestelt, had het me "mooier" voorgesteld maar moet eerlijk zeggen dat ik het toch nu toe alleen nog maar heel eng vind en me veel zorgen maakt omdat ik bang ben dat het mis gaat.
Goedemiddag meiden,

Ten eerste voor iedereen een heel gelukkig gezond en vruchtbaar 2008.

Ben vandaag weer begonnen met werken dus heb eerst alles even vluchtig terug gelezen en kan weer antwoorden.

Mijn NOD zou de 30e zijn maar ik werd de 23e al ongi...helaas volgende keer weer beter. Had dus een cyclus van maar 24 dagen...erg kort vond ik maar ja is niet anders. Nu heb ik er wel moeite mee om mijn NOD uit te rekenen, moet ik me houden aan de 24 dagen of weer de 27?

Als ik 27 dagen aanhou is mijn NOD 17-1-2008 anders 14 of 15 jan2008. We wachten het maar rustig even af.

Verder gaat het wel goed met me. Ben nu meer bezig met een baan in mijn hoofd dan wat anders dus misschien is het wel gelukt deze keer...

Morgen heb ik een tweede gesprek bij een bedrijf en als dat goed gaat heb ik gelijk arbeidsvoorwaardenbespreking en per 1 feb een nieuwe baan. Is erg snel gegaan maar heb er super veel zin in.

Zo dit was het weer even

Ik reageer snel weer op iedereen.

liefs en knuffels xxxx
Bloem, erg jammer dat je gaat. Ik denk dat iedereen dat wel eens heeft gehad dat er niet gereageerd wordt. Dit is natuurlijk niet expres gebeurt. Ik hoop dat je snel zwanger mag zijn en dat je het ons wel komt vertellen! Veel succes!

Harelygirl, jammer meid! Ik hoop dat het de volgende ronde raak mag zijn! Ik hoop dat je 2e gesprek goed gaat! Veel succes!

Sidenmick, GEFELICITEERD!! Wat goed meid! Ben heel blij voor je, geniet ervan!! Hoop niet dat je te misselijk wordt.

Nadine, dat lijkt me ook wel moeilijk hoor om Nick zo voor de eerste keer naar de kdv te brengen. Gelukkig is het goed gegaan! Dat is toch wel fijn. Vincent slaapt ook bij mijn moeder, en dat gaat ook niet zo goed als thuis. Ik denk dat het vooral wennen is. Ik hoop dat het met Nick toch goed gaat komen!

Thinkerbel, goed dat er foto's worden gemaakt. Misschien dat dat iets duidelijker maakt. Een collega van mij is ook met ivf bezig en het spuiten viel haar erg mee. Maar ik hoop dat het niet zo ver hoeft te komen voor jou. Gun het je zo!

Ongeduld, jeetje je baby heeft het dus nog echt naar zijn zin. hahahaha Hoop voor je dat het snel gaat gebeuren. Ik denk dat het de 10e komt. Ben zo benieuwd naar jullie naam!!!

Zaza, fijn dat alles goed was!! Hoe voel je je verder?

B80, hoe voel jij je? Ook alles nog goed?

Utha, en met jou?

Es, hoe gaat het met jou kleine begint het ritme al een beetje te komen?

Volgens mij heb ik nu iedereen gehad.

Hier gaat het goed. Morgen weer voor het eerst werken. Ga 2 1/2 dag werken en mijn moeder past dan op. Vind het wel spannend hoor en zie er ook wel een beetje tegenop. Aan de andere kant lijkt het me ook wel fijn om weer even wat anders toe doen te hebben. Ik heb een erg leuke baan en fijne collega's dus daar heb ik ook wel weer zin in. Zal wel even moeilijk zijn om hem die dagen te missen, maar hij is gelukkig in goede handen.
@harleygirl, Ik zou gewoon de langste cyclus aanhouden maar we al eerder beginnen met gemeenschap. Dan loop je hem vast niet mis.

Wat leuk een nieuwe baan! Wat voor werk is het?

@zaza, Ja het is idd contrastvloeistof om verklevingen enzo op te sporen. Als die er zijn. Van mij mogen ze het lekker ff doorspuiten haha

Niet te geloven he dat zo'n klein mensje van 1 cm straks zo groot zal zijn. Gelukkig klopt het hartje en ik hoop dat die cyste snel verdwijnt.
@Ongeduld... Tjonge, nog steeds geen baby. Je zal het wel zat zijn nu zeker met alle controles enzo. Maar goed, blijkbaar heb jij een hele fijne baarmoeder Sterkte meid.

@Tinkerbel: inderdaad dubbelop voor jou. Sorry dat ik het vraag, maar hoe doen ze die hormoonspuiten dan? Dat je dat eng vindt? Ik heb geen idee hoor, maar ben je bang voor het lichamelijke aspect of om wat het met je gemoedstoestand kan doen?

@ Zaza: oh, wat fijn zo'n vroege echo en dat alles goed is en dat je het hartje hebt gezien! Zal wel een opluchting zijn! Wel een beetje eng van die cyste, maar als het vanzelf weggaat... Fijn dat ze dat ook nog controleren.

@Harley: een nieuwe baan, wat goed... Althans, bijna dan... Wat voor iets heb je gevonden? Bij wat voor soort bedrijf?

@Blink: Oh, morgen alweer werken, wat gaat de tijd snel! Fijn dat je moeder wil oppassen. Kan me wel voorstellen dat je er tegenop ziet. Sterkte! Kom je even vertellen hoe het was?

@Nadine: hoe is het met Nick? Slaapt ie al een beetje beter bij Oma?

Met de baby is denk ik alles goed, lichamerlijk voel ik me goed, maar ik voel me verder matig. Laat ik het netjes zeggen, ik ben even niet zo´n fan van mezelf.

Ik was vanmorgen een beetje geschrokken omdat ik na 14 weken al bijna 9 kilo ben aangekomen. En voor mijn zwangerschap ook al 7 sinds mijn bruiloft in juli 2007. Dus 16 in totaal. Niet dat ik me nou vandaag weer voor het eerst woog, dat niet, ik was er natuurlijk zelf bij, maar in 1 week tijd wel 2,5 kilo. Ik moet echt gaan minderen met snoep en koek en chips. Ik ben bang dat het schadelijk is voor de baby, al weet ik niet precies waarom. En toch vind ik het ZO moeilijk om alles te laten staan. Vind mezelf naast erg dik & vadsig erg egoïstisch. Natuurlijk weet ik wel dat je bij een zwangerschap aankomt, maar ik ga volgens mij veel te snel. En als ik nou een mooie ronde buik kreeg, maar nee...

Ik zit echt te wachten op de afspraak bij de VK volgende week. Even het hartje horen, luisteren of alles goed is en vragen hoe het met gewicht hoort te gaan.

xxx
Vanavond op de bank in slaap gevallen, dus nu kan ik niet meer in slaap komen!

Zaza: Gefeliciteerd met de goede echo! Wordt het nu ook wat echter voor je?

Sidemick: Hahaha, herken dat gevoel van is dit alles wel! Maar geloof me, dat gaat veranderen!

Harley: Spannend joh, zeer waarschijnlijk een nieuwe baan! Ik duim voor je! Wat bereft je NOD zou je babybrabbel es kunnen uitproberen. Daar wordt dan op basis van de gemiddelde cyclus de NOD berekend.

Blink: Succes op je eerste werkdag! Lijkt me heel raar om je kleintje achter te moeten laten, ook al is het zo vertrouwd als je eigen moeder!

B80: Meis, ik wil je even een hart onder de riem steken! Het is heel logisch dat je je af en toe minder lekker in je velletje begint te voelen. Horrormonen....... Ik weet niet meer hoeveel ik aangekomen was toen ik 14 weken was, maar het gaat bij mij de hele zwangerschap al in spurtjes. Dus dan ineens veel kilo´s in een week en dan een paar weken niets. Ik zit nu op een totaal van 16 kilo, dus uiteindelijk valt het best mee. Mijn buik begon je pas na ruim 20 weken te zien. Op mijn oma´s begrafenis was ik 30 weken en in de toespraken werd een paar keer verwezen naar het achterkleinkind dat ze zo graag had leren kennen. Ik stond daar toch een beetje te pronken met mijn buik, loopt een oudtante me voorbij en feliciteert mijn nicht met haar zwangerschap. Not amusing, helemaal niet voor mijn nicht die net weer haar figuurtje terughad na haar tweede!

Het is vandaag D-day!!!!!!
@ Ongeduld: D-day?! Dan vanaf vandaag ook dagelijkse meldplicht!!! Ik wacht in spanning af! Ik denk trouwens dat je een jongetje krijgt! (al zou een meisje voor het schema wel leuk zijn! hihi)

@ B80: Probeer anders eens wat meer fruit te eten. Vult goed en is nog gezond ook!! En misschien kom jij in het begin wel veel aan en aan het eind niet meer, dat kan natuurlijk ook nog hè! Ik was in totaal 21 kilo aangekomen en die ben ik allemaal al weer kwijt gelukkig (zelfs al een beetje meer!)

@ Blink: Succes met werken meid! Of eigenlijk succes met het wegbrengen van je zoontje. Ik weet precies hoe je je voelt! Ik heb afgelopen donderdag de vuurdoop gehad. Gelukkig doet Nick het helemaal SUPER op het kdv, dus daar breng ik hem met een gerust hart naar toe. Hij is vrolijk, eet goed, slaapt goed en heeft nog niet één keer gehuild daar. Wat wil ik nog meer? (Nou ja, ik wil dat hij het bij oma ook zo goed gaat doen!!)

@ Zaza: een kloppend hartje, geweldig! Mooi hè?! zo'n klein knipperend lichtje wat betekent dat er een ienie-minie mensje in je groeit, geweldig gewoon! Lekker van genieten en hopelijk gaat de cyste vanzelf weg.

@ Harley: jammer dat je ongi geworden bent, volgende ronde beter. Ik heb nu het schema niet voor me dus ik weet even niet hoe lang je al bent gestopt met de pil, maar hopelijk hoef je niet te lang te wachten voor het raak is. Dat wens ik trouwens alle dames toe....

@ Tinkerbel: Wauw, een ei van 23 mm, dat is best behoorlijk toch? Ik duim me suf dat het deze ronde ECHT raak is voor jullie. Het is je zo gegund meis..... Mocht het onverhoopt toch niet het geval zijn, is het wel fijn dat er iig verder actie ondernomen wordt.

@ Sidenmick: Proficiat met je zwangerschap meid! Lekker van genieten en ons zo af en toe eens op de hoogte houden van hoe het met je gaat, dat vinden we leuk!!

@ Es: hoe gaat het bij jou (jullie)? Heb je je draai al een beetje kunnen vinden? Geniet je lekker van je mannetje? Heeft hij z'n eerste spuitjes al gehad? En hoe doet hij het verder? Slaapt hij al door? (Tjonge, wat een vragen allemaal!) Hopelijk lezen we je hier snel weer!!

Mocht ik per ongeluk nog iemand vergeten zijn, reageer ik de volgende keer weer!

En dan vandaag..... Alsof Nick heeft gevoeld dat ik met een enorme knoop in m'n maag ben gaan slapen om vandaag, zo werd meneertje vanmorgen (nou ja, vannacht) om half 5 wakker. Ik gewoon z'n tutje teruggestopt in de veronderstelling dat hij lekker verder ging slapen. Nou mooi niet dus!! Om 5 uur was hij klaarwakker, brullend en ging niet meer slapen! Om half 6 zat ik dus met Nick en een fles op de bank. Die slurpte hij in 6 min. (!!!) leeg om vervolgens om 6 uur weer te gaan slapen. Ik helemaal brak nog ff terug m'n bed in en om kwart voor 7 toch m'n ochtendritueel maar in gang gezet. Ik had met oma afgesproken om 8 uur daar te zijn, maar dat haalde ik dus niet meer. Oma stond dus om 08.20 nog net niet op d'n dam buiten, maar ze stond al wel heel afwachtend voor de raam waar ik toch bleef!

Nou, alles nog een keer uitgelegd, Nick een dikke knuffel en kus gegeven en met lood in m'n schoenen naar m'n werk gegaan.

We hebben afgesproken dat als het ECHT NIET gaat, belt ze m'n man (die werkt erg dichtbij) en dan brengt hij Nick en oma naar ons thuis zodat hij in z'n eigen bed wel kan slapen, maar hopelijk gaat alles goed bij oma en kan ik 'm volgende week ook met een gerust hart naar oma brengen. Ik wacht vol spanning de dag van vandaag af..... Ik laat vanavond of morgen wel even weten hoe het gegaan is.

Nu ga ik ff doen waar ik voor betaald word, nl. werken!

Nadine
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
@b80, Die hormoonspuiten moet ik zelf gaan toe dienen. Daar ben ik bang voor. Mezelf prikken. Ik laat het vriendlief ook maar doen denk ik mocht het zover komen. Weet nog niet of dat met gewone spuitjes gaat of met zo'n pen. Er zit natuurlijk wel een groot verschil in. AAAHHHHH ik hoop dat het deze ronde raak is.
was even benieuwd of er al een baby is...hij/zij blijft wel lekker zitten zeg!

zag toen jullie reacties en wilde nog even reageren...het is niet zo dat ik stop met schrijven omdat jullie niet hebben gereageerd hoor en neem dat ook absoluut niemand kwalijk! Ik heb alleen voor mezelf besloten dat ik minder bezig moet zijn met het zwanger worden omdat ik mezelf daardoor veel druk op leg. That's it.

Maar laat wel af en toe wat van me horen hoor!

aan jullie allemaal
@Tink: oh, dat wist ik niet, dat lijkt me ook vreselijk!! Zou ik ook mijn vriend/man laten doen. Ik hoop ook ZO dat het raak is bij je dit keer... Wanneer weet je dat?

@Ongeduld: D-day vandaag dus idd eindelijk echt meldplicht Bedankt voor je hart onder de riem. Het zal allemaal wel loslopen, vandaag ben ik gewoon weer vrolijk, zullen idd wel de hormonen (of zoals door jou mooi uitgedrukt horrormonen) wel zijn. Thnxx en leuk dat je bent komen hyven

@Nadine: bedankt voor de fruittip. Ik probeer dat inderdaad meer te doen sinds gisteren. Maar ja, ik heb nu eenmaal geen drang naar fruit en als het zo makkelijk was, was ik ook voor de zwangerschap geen jojo geweest. Maar je hebt geljk dat dat beter is en ik doe echt mijn best, nu nog iets meer dan eerst, maar toch. De mandarijnen roepen een stuk minder hard dan de snoepkast (die overigens nu leeg is, dus nu hoor ik wel weer de mandarijnen). Kwestie van de kast leeghouden.

Hoe is het gegaan met Nick bij je moeder?

@Bloem: leuk als je nog eens wat laat horen, blij dat je niet met een boos gevoel bent weggegaan. xx
@b80, Over 2 weken weet ik meer. Ik voel mijn ei nu wel goed. Had ik voorheen niet naar de pregnyl. Hopelijk gaat het goed komen. Zo spannend!
Goedemorgen meiden,

Ik ben aangenomen...Jippie...Begin 4 februari als secretaresse bij een installatie en energieadvies bureau in Ede.

En verder is het afwachten geblazen.

liefs xxx
Goedemorgen!

Harley, gefeliciteerd! Super dat je aangenomen bent!

Nadine, hoe is het gegaan met Nick?

Tinkerbel, dat lijkt mij ook echt vreselijk. Als het kan zou ik dat ook liever neit zelf doen. Ik hoop voor jullie dat het gewoon allemaal niet nodig is. Als je je ei voelt is het misschien wel een goed teken!

Ongeduld, hoe is D-day verlopen?
Hoi Meiden,

Wat kan het leven soms ontzettend kut zijn. Ik baal als een stekker. Gisteren gehoord dat bij mijn schoonmoeder de kanker terug is. Man en ik huilen, kind in paniek (uitgelegd, ging later gewoon weer spelen gelukkig). We kregen het nieuws ook op zo'n rottige manier doordat een tante belde om te zeggen dat wij niet mochten zeggen tegen mijn schoonmoeder dat zij (eerder die week) had gebeld en dat we vanavond wel zouden horen hoe het ervoor staat. Toen wist ik nog niks, maar begon al wel nattigheid te voelen. En na de wens 'ondanks alles toch nog een fijne trouwdag toegewenst' wist ik natuurlijk dat het niet goed zat. Ik janken, maar gelijk tranen wegvegen, want misschien wist mijn man nog van niks. Die kwam even later zelf ook in tranen thuis uit zijn werk en toen was het dus duidelijk. Gelukkig nog wel even met beide schoonouders kunnen praten. Ze zijn allebei verdrietig, maar wel heel rustig en positief tegenover de toekomst. Gelukkig hadden ze direct een huis vol mensen om ze te laten voelen dat ze er ook deze keer (nu de derde keer in vijf jaar) niet alleen voor staan. Was ik blij om, want wij wonen 3 uur rijden bij ze vandaan en dus moest het voor ons bij een telefoontje blijven. De hele medische malle molen moet weer doorlopen worden en volgende week kunnen ze op z'n vroegst zeggen hoe het ervoor staat met eventuele uitzaaingen en behandelmethoden. Stressweek dus...

Verder ben ik vandaag 2 jaar getrouwd, maar is het ook alweer 2 jaar geleden dat mijn opa stierf. (Was destijds wel mooi hoor: mijn vader kon bij de bruiloft zijn en nam pas 's avonds laat afscheid van zijn vader, die inmiddels ook wel klaar was met het leven en op zeer respectabele leeftijd overleed (93). Mijn vader was bij hem op het moment dat hij zijn laatste adem uitblies en dat was volgens mij precies zoals opa het gewild had. Later op de begrafenis heb ik een brief aan opa voorgelezen waarin ik hem bedankte voor de mooie jaren samen, de inzichten over het leven en de ruimte die hij vóór zijn sterven heeft gegund voor onze bruiloft. Ook heb ik hem kunnen bedanken voor het feit dat hij een voorvader is van het kind dat ik toen nog in mijn buik droeg. Het leven kan niet bestaan zonder de dood en andersom ook.) Nu is het dus exact twee jaar later, draag ik een nieuw kind onder mijn hart en herdenk ik de dag waarop mijn man en ik ten overstaan van onze geliefden voor altijd voor elkaar kozen. Maar de mooie herinnering wordt vertroebeld door het nieuws over mijn schoonmoeders ziekte.

En ten slotte ben ik voor de afwisseling weer eens ziek. Mijn weerstand is 0,0 en daarom krijg ik alles, maar dan ook alles wat er heerst. Als ik dan bel om een afspraak te maken met de huisarts krijg ik te horen dat ik pas op vrijdagochtend terecht kan. Dus ondertussen hoest ik lekker door en snotter ik wat af. Ik krijg ontzettende harde buiken van het hoesten (en vast ook van de stress) en zodra zo'n harde buik dan klaar is slaat het over in darmkramp en kan ik een poosje op de pot gaan zitten. Ik zou vandaag met een vriendin afspreken, maar dat feest gaat niet door, dat begrijp je.

Bas is op de creche (goddank), het huis is een puinhoop, ik moet nog 100 dingen doen, maar het lukt allemaal niet. Ik ga naar bed.

Sorry voor het enorme ego-verhaal. Het is allemaal behoorlijk off-topic, maar ik voel me wel een beetje opgelucht het hier kwijt te kunnen.

Weet dat ik ook aan jullie denk en duim voor springende eitjes, meisjes met een nieuwe baan, kindjes die doorslapen bij oma's en zwangeren die hebben te kampen met kwaaltjes en bevallingen. In mijn volgende posting heb ik weer aandacht voor iedereen. Beloofd.

Bedankt lieve meiden, dat jullie er zijn.

Utah.
Lieve Utah, wat een narigheid allemaal. Wat verschrikkelijk van je schoonmoeder. Denk je dat er een kans is dat ze het opnieuw overwint? Wat een vechtster als het al de 3e keer is in 5 jaar en wat is het toch een ontzettende rotziekte. Vwb je trouwdag, toch gefeliciteerd. Wat zielig dat je opa op die dag is overleden, maar wel fijn voor je vader dat hij erbij kon zijn en lief wat je allemaal gezegd hebt op de begrafenis. En voor wat je ziekte betreft, wat irritant zeg! Ik kan me voorstellen, ik heb vorig jaar zo'n half jaar-aan-een-stuk-door-ziek-zwak-of-misselijk gehad. Heel rot, je denkt dat je nooit meer gezond wordt en je bent de zieligste van de wereld (ook al realiseer je je ook wel dat er ergere dingen zijn). Het is ook heel k*t allemaal, de hele situatie rondom je schoonma maakt het er natuurlijk niet beter op. Nog 2 nachtjes en dan is het vrijdag. Dan gebied je die dokter je gewoon alles voor te schrijven wat een zwangere nog wel mag. Als hij het niet weet doet ie maar navraag, daar is hij dokter voor.

Ik wens je heel veel sterkte en denk aan je!

xx
Jeetje Utah vind het zo erg voor jullie! Ik hoop dat het te genezen is! Weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar hoop dat het allemaal goed komt!!

Harley, gefeliciteerd met je nieuwe baan!! Leuk zeg!!

Nadine, hoe is het gegaan bij oma??

Heb er al 2 werkdagen op zitten. Het viel me erg mee! Ik vond het wel moeilijk om hem weg te brengen. Maar ik heb hem zelf in bed gelegd en hij sliep ook bijna meteen. Af en toe gehuild om zijn fopje, maar later niet meer. Dus het ging erg goed. Mijn moeder vond het ook erg leuk dus dat is mooi.

Op het werk was de eerste dag een kletsdag. Alles moest toch even bijgekletst worden. Maar vandaag had ik al het gevoel dat ik niet weg was geweest. Nu morgen nog en dan al weer weekend. HEERLIJK!! hahaha Ben niet zo'n carriere vrouw. Morgen worden ook onze nieuwe meubels geleverd. Eindelijk iets nieuws. Wil al zo lang iets anders, maar mijn man niet. Hij woonde al op zichzelf toen we 4 jaar geleden samen gingen wonen dus ja alles zijn smaak. Maar eindelijk verandering!!! hahaha

Oei Ongeduld, je hebt je niet gemeld. Is er al een pracht baby geboren??

Voor alle klus meiden een hele dikke knuffel en ik denk aan jullie!!
@Blink: oh, leuk nieuwe meubels. Staan ze mooi? Fijn dat het werken meeviel en dat vincent goed sliep bij oma. Wat heb je voor meubels?

@Harley: van harte gefeliciteerd meid, dat is snel gegaan! Heb je er zin in?

x
@Utah...Meissie wat een narigheid allemaal. Ik hoop voor je dat je schoonmoeder ook dit keer weer sterk genoeg is om die kl... ziekte te overwinnen. Heel veel sterkte iig. Extra knuffel voor jou.

@Blink: Leuk is dat altijd dan he...als je iets nieuws aanschaft..Ik hoop dat ze leuk staan. Mooi zo dat het weer werken meeviel en fijn dat vincent het goed doet bij oma. Scheelt toch weer een stuk. Ben je zelf ook iets rustiger onder dan als het slapen goed gaat enzo.

@b80: Thanks. Ik heb er heel veel zin in. Nu nog 3 weken volhouden op mijn oude werk. Is wel moeilijk maar komt wel goed.

Zal blij zijn als het weekend is ben ik echt aan toe maar dat wordt geloof ik alleen maar feesten. Mijn vriend heeft vanalles geregeld voo rmijn verjaardag geloof ik. Aanstaande maandag wordt ik 30 en ik had absoluut geen zin in mijn verjaardag maar hij vond dat het wel gevierd moest worden dus ik ben benieuwd wie er allemaal komen en wat er gaat gebeuren.

iedereen een fijne dag.

xxx liefs en knuffels
Bedankt voor de lieve reacties.

Hoewel ik me al iets beter voel (en ons hele gezin heb laten overplaatsen naar een andere huisarts, hoera!) ben ik nu ook mijn stem verloren. Dat wordt lachen, want vanavond heb ik op school presentaties. Gelukkig hoef ik niet zelf te presenteren, maar enige verbale uiting van mij hoeven ze niet te verwachten... Toch maar gaan om mijn gezicht te laten zien.

Harley, heel erg gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Blink, fijn dat alles zo lekker gaat. Ik ben zelf ook helemaal niet zo'n carrierevrouw. (Anders had ik waarschijnlijk wel gewacht met het zwanger worden.) Grappig dat ik niet de enige ben.

b80, dank voor je lieve woorden. Ik heb zelf wat zitten dokteren en gebruik nu een fysiologische zoutoplossing voor in mijn neus en een verzachtend hoestdrankje (dat dus niet helpt tegen het hoesten op zich). Ik geloof dat het nu inderdaad echt tijd wordt voor heftiger maatregelen. Wil volgende keer bij de VK ook even mijn belabberde weerstand bespreken. Ik moet nog 17 weken zwanger zijn (of misschien zelfs nog langer) en op deze manier ga ik het niet volhouden. We zullen zien.

Tinkerbel, hoe voel je je? Ik hoop het zo, ik hoop het zo, ik hoop het zo!

Zaza, heb je al wat minder last van de zwangerschapskwaaltjes die bij het eerste trimester horen?

Sidenmick, heel hartelijk gefeliciteerd! Geniet er maar lekker van (als het lukt).

Nadine, heerlijk he, als je kleintje het zo goed doet op het kdv? Fijn hoor.

Andere dames, op jullie reageer ik binnenkort ook weer persoonlijk.

Liefs, Utah.
Utah, wat een klote situatie zeg. Ik hoop dat je schoonmoeder nog een keer zo sterk zal zijn om zich er door te slaan. Wens jullie heel veel sterkte er mee!
@Harley: oh ja, jij werd 30 in januari. Dat had je wel eens gezegd, maar ik was de datum even vergeten! Heb je enig idee wat jullie gaan doen/wat hij geregeld heeft? Veel plezier in elk geval (en natuurlijk alvast van harte gefeliciteerd, voor het geval ik dat maandag vergeet) xxx

@Utah: ik ben nog niet verkouden geweest gelukkig sinds ik zwanger ben (maar ja, dat is ook pas 15 weken), maar zelfs als ik het word, ga ik toch gewoon Otrivin gebruiken. Ik zweer erbij en in de bijsluiter staat dat je het gedurende je zwangerschap gerust kunt gebruiken. Ik zou het niet overdrijven, maar al is het alleen maar een keer voor je gaat eten en voor je gaat slapen. Ik kan echt niet slapen met mijn neus vol. Ik zal even voor je knippen en plakken van apotheek.nl

Otrivin

De werkzame stof in Otrivin is xylometazoline.

Xylometazoline is een middel dat het neusslijmvlies doet slinken. Het vernauwt de bloedvaatjes in het neusslijmvlies. Het is te gebruiken bij neusverkoudheid, middenoorontsteking en bijholteontsteking. Het geneest de neusverkoudheid niet, maar vermindert wel tijdelijk de zwelling van het slijmvlies. Dit vergemakkelijkt de afvoer van vastzittend slijm, waardoor u weer beter door de neus kunt ademen. U mag het niet langer dan vijf dagen achterelkaar gebruiken en niet meer dan tien dagen in een maand, omdat u anders schade kunt aanrichten aan het neusslijmvlies.

Zwangerschap

In de normale dosering en gedurende maximaal vijf dagen achtereen kunt u dit middel veilig gebruiken. Op die manier wordt het al jarenlang gebruikt door zwangere vrouwen, zonder nadelige gevolgen voor het kind.

Het is natuurlijk mijn eigen mening en ik kan me voorstellen dat niet iedereen het zou nemen, maar ik ben wat dat betreft vrij nuchter. Als erop staat dat het OK is, dan neem ik het. Het staat er niet voor niks. Andersom werkt dat ook. Ik neem natuurlijk niks dat niet goed is... En een zoutoplossing werkt gewoon minder goed.

Veel sterkte. xxx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven