Goede dag, slechte dag.. Deel 2

21-02-2011 11:58 3035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier het vervolg op deel 1 (en ik zou graag nu het linkje hier geplakt hebben maar dat gaat niet want ik forum mobiel en ik weet helemaal niet hoe dat werkt dus google is je beste vriend )

Heb je goede maar ook slechte dagen?

Lijkt het je wat om alles van je af te schrijven?

Wil je ervaringen/adviezen van anderen lezen?

Schrijf dan lekker mee

Egoposten zijn toegestaan maar vermeld wel dat het een egopost is! Scheelt anderen energie
Ik weet niet zo goed wat ik heb..

-Ik heb geen puf om schoon te maken/op te ruimen/dozen uit te pakken/het huis in te richten.

-Ik word volgende maand gekeurd voor de WIA, loop bij een trajectbureau, heb geen 1 diploma (alleen mijn zwemdiploma) en zou ook echt niet weten wat ik wil.

-Ik ben vreselijk moe.

-Ik lig dagen in mijn bed..

Nou ja.. Ik heb eigenlijk al een paar dagen een stik erin bui.. En deze post slaat ook nergens op.

Blegh. Ik ga douchen. Misschien helpt dat.
En misschien ben ik gewoon moe van alles. Maar misschien glij ik ook weer naar beneden. Of misschien zijn het mijn hormonen.

Maar ik vind mezelf soms zo stom hierdoor.. Ja ik ga douchen..
Oh Choco.. dat heb ik ook!

Nouja, paar goede dagen gehad deze week maar gisteren en vandaag valt het tegen.

Ben niet echt bang naar beneden te glijden, denk dat ik hier gewoon ff doorheen moet.

Geniet van je douche.
Wat een fijn topic dit zeg. Wat zijn jullie lief voor elkaar!

Dat kan de wereld goed gebruiken..

Bedankt voor de tip(en je post) Choco.

Ik kom net van de psycholoog. Lekker zwáár weer.. Ik heb een opdracht meegekregen. Een doorlopende brief schrijven.. Lekker alle emoties 1 voor 1 uitpluizen.. Schiet mij naar lek, dit overleef ik niet o_0..
Hello SweetSummer.

Wat een moeilijke opdracht. Dan ga je toch alleen maar meer nadenken en piekeren?

Ik ging even douchen en hoopte er van op te knappen. Maar hij was lauw. Kon er wel onder, maar hij was nét niet lekker warm. Dus nu lig ik onder mijn dekbed weer op te warmen.
Dat doe ik altijd in de winter ..

Tjah, dat is dus juist de bedoeling.. Alle gevoelens die ik heb op een rijtje krijgen.. Een voor een aanpakken en dan (hopelijk) weg mieteren..

Hoezo werd je douche eigenlijk niet warm?
SweetS, succes met je opdracht! het is op zich ook wel goed (denk ik) om inzichtelijk te maken waar de problemen liggen, dan kun je ze stuk voor stuk aanpakken, anders overweldigen ze je zo.

Moon, anders pak je er een fijn kruikje bij, lekker warm?

Ik ben net naar maatschappelijk werk gegaan, heb een afspraak voor volgende week bij GGZ meneer van maatschappelijk werk, en die week erna een afspraak om allemaal praktische dingen (uitkering, school etc) te regelen. Voelt wel alsof ik iets nuttigs gedaan heb door daarheen te gaan
Die douche, ik weet het niet. Meestal doet ie het prima. Maar ik heb er zelf niet zoveel zicht op: de ketel zit niet in mijn huis, we delen m met een paar huisjes.

Yellow, klinkt inderdaad nuttig.
Ik bedacht me net, dat het hele kabinetsplan met langstudeerdersboetes enzo een soort zeer uitgebreide 1 april grap moet zijn, en dat ze dat dan vandaag bekend maken. En dan zeggen : nee vanaf nu is het allemaal gratis!!

Dat zou mooi zijn.
Ha ja, dat zou idd een goede zijn

Ik zat even dit topic terug te lezen. Wilde nog iets weghalen wat herkenbaar kan zijn maar ik kan het niet meer vinden. En als ik het niet meer kan vinden... dan zal het wel meevallen

Ik krijg hierdoor wel een goed beeld van hoe het gaat. Iedere dag een verhaaltje

Een ander topic waarin ik veel geschreven heb is weggehaald, wel jammer. Soms kun je leuk teruglezen.

Ik keek in de spiegel en zie er echt beroerd uit. Huid helemaal droog (heb nu creme gesmeerd) haar door de war, hoofd van iemand die gisteren de hele dag gehuild heeft.

Misschien ga ik in t weekend naar mijn ouders, even weg uit mijn eigen wereldje.
Misschien idd. wel een goed idee Moon om in het weekend even weg te gaan. Wellicht kun je afspreken dat als het je toch te veel word je gewoon weer weg kan gaan.

Complimenten voor jou dat je positief probeerd te denken en de woorden van andere hier goed op pakt

Choco, heb jij nu nog wel begeleiding? Wat rot dat je veel slechte dagen hebt.

Sweet, succes met je opdracht. Lijkt me idd. lastig maar als je er goede begeleiding bij krijgt kan het idd. erg nuttig en verhelderend zijn.

Yellow, de reden dat het nuttig voelt dat je erheen bent gegaan is omdat het ook nuttig was! Steek die maar in je zak meid.

Allen, Ik ben toch naar mijn werk gegaan ben nu net terug. Wilde mijn laatste beetje efexor halen bij de apotheek hadden ze de orginele niet meer. Balen want van de goedkopere variant krijg ik altijd last van bijwerkingen. Nou ja dus ik zeg dan maar die neppert ik voel me al rot dus nog net wat rotter geeft ook niet. Geloof niet dat ze het konden waarderen.

Straks boodschappen doen. Zondag heb ik een meeting van een ander forum maar vanavond en morgen geen plannen. Denk niet dat dat echt goed is voor me nu. Moet dus nog ff verder kijken.
Ibi, wat dapper dat je bent gaan werken, echt!

Kun je misschien bij je zussen terecht vanavond of morgen? Eén heeft kleine kinderen toch?

Bij mijn tante die kleine kinderen heeft is het soms ook leuk om gewoon 'mee' te gaan. Mee boodschappen doen, mee naar de dierenarts, gewoon gezellig. Dan is het voor haar juist handig dat er een extra volwassene bij is.

Kun je bij je zus misschien ook gewoon mee gaan met wat zij gaat doen? Ook al is het niet iets leuks, beter dan de hele dag alleen thuis.

Ik voel weer een beetje power terugkomen. Zal straks wat van mijn haar proberen te maken en even met make-up aan de slag... dan kan ik hopelijk over straat zonder opgepakt te worden. ()

IBI ik vind je echt een kanjer. Wilde ik nog even zeggen.
Ik ben net terug van psychiater. In overleg besloten voorlopig geen nieuwe ad te proberen omdat het de eerste keer zo fout is gegaan met al die bijwerkingen. Hij vond me een wereld van verschil met de vorige keer, in positieve zin. Ik merk ook dat mijn hoofd iets rustiger is, maar mijn lijf is nog helemaal van slag (zenuwen, gejaagdheid, maag/darmen van slag). Dat komt volgens hem doordat het centrale zenuwstelsel van slag is en daar horen deze lichamelijke klachten ook bij. Ik kan ze handelen, alhoewel niet leuk, ooit zal het overgaan...

Ik ga het nu proberen zonder medicijnen (a.s. maandag neem ik laatste oxazepam!) en therapie bij psycholoog en vooral veel sporten. Ik fiets iedere dag, of wandel bij regen, en zwem 1x per week.
Klinkt wel goed Bob, dat je zoveel sport . Ik duim voor je dat de lichamelijke klachten snel over zullen gaan
Ibi ik hoop dat je nog iets 'te doen' vindt voor vanavond en morgen.

Ik heb een top 3 van belachelijke spelletjes op internet voor je samengesteld:

1. Burger restaurant klik

2. Burger Shop klik

3. Robot unicorn attack klik

Kan een beetje helpen om de tijd wat door te laten gaan..
Haha dank je voor die spelletjes yellow das echt wat voor mij

Bob, ik vind je ook beter overkomen. Hopelijk zet deze goede lijn door!
Grappig dat jullie me beter vinden overkomen, mijn irl omgeving zegt ook dat ik stukken vooruit ben gegaan!

Ik ga a.s. maandag op kennismakingsgesprek bij nieuwe psych. Kijken of het klikt. Ik moet voor haar een A4'tje maken met mijn "verhaal". Nou, er is zoveel gebeurd de afgelopen maanden dat ik het maar puntsgewijs ga opschrijven...

Stel dat het klikt, dan moet ik huidige psych laten weten dat ik niet met hem verder wil. Hoe zal ik dat aanpakken? Ik heb 5 sessies gehad, geen mailadres van hem, wel tel.nr. maar dat is het kantoor tel. algemeen, hijzelf is hele week weg volgende week. Ik heb geen zin om nog een sessie aan hem te spenderen om enkel te zeggen dat het de laatste zal zijn.

Nou goed, eerst maandag even afwachten.

Ibi, het wordt prachtig weer morgen, kun je met je familie naar het strand oid?
Toen ik 2 jaar geleden in een dip zat, heb ik burger restaurant 1 & 2 uitgespeeld. Ik ben vega, maar ik heb iets met burgerspelletjes

Bob, ik zou dan idd naar zijn kantoor bellen hoor, als het echt klikt met de nieuwe psychiater. Anders zit je daar weer, kost misschien ook wel geld, en je komt er toch niet verder mee. Het gaat er nu om dat JIJ beter wordt.
Idd. naar het kantoor bellen de situatie uitleggen en aangeven dat je wilt stoppen met deze psychiater je zal heus de eerste niet zijn.
Ik had gisteren trouwfoto's naar mijn schoonvader en zijn vriendin gestuurt. Ze belde dus net op om te bedanken. Best ff een tijdje met haar aan de telefoon gezeten. Was wel moeilijk want veel over Patrick gesproken.

Ik mis mijn Patrick zo. Ik heb eens gepast op een jongen van 5 die ik niet zo goed kende. Ik was daar omdat alle mensen die hem wel goed kende naar de begrafenis van zijn vader waren. We zaten een tekenfilm te kijken en ineens draaide hij zich om en zei hij: "Ik begrijp gewoon niet dat mijn vader dood moest". Het ventje klonk zo verdrietig dat ik hem op mijn schoot heb genomen en getroost maar ook aangegeven dat ik het ook niet begrijp.

Ik voel me zo zoals dat jongetje zich voelde toen. Ik begrijp het gewoon niet dat Patrick dood is. En vaak vlak voordat ik in slaap val dan komt het besef dat ik het dan wel niet begrijp maar dat het wel echt waar is. En dan begint het huilen weer.
Ibi

Ik begrijp het ook niet...

Je zegt het zelf, het is nog steeds wel waar ook al is het niet te begrijpen..

Meid toch, ik wou dat ik je even op schoot kon nemen en knuffelen. niet dat dat iets wezenlijk zou veranderen, maar ik vind het zo verschrikkelijk voor je.

Heb je al iets bedacht om morgen te gaan doen? Omdat je aangaf dat je eigenlijk wel wat dingetjes 'te doen' moest hebben? Misschien dat dat regelen een klein beetje afleiding geeft.

Je bent een kanjer dat je probeert door te gaan,echt. En als ik ook maar iets kan doen, wat in mijn macht lig,dan kun je het vragen en dan regel ik het voor je.
dank je je bent lief! Nee heb nog niet echt iets gevonden wat ik kan doen morgen. Wil me ook nergens aan vast leggen voor het geval het me toch niet lukt.

Mijn tante belde net op om me uit te nodigen voor de pasen. Pasen is bij ons altijd een echte feestdag geweest omdat mijn moeder het leuk vond. Voorheen versierde ik het huis ook echt en organiseerde een grote brunch. Vorig jaar zouden we dat niet doen omdat we nog in een enorme verbouwing zaten maar vond ik op het laatst dat het toch door moest gaan. Nu moet ik er niet aan denken. Weer een feestdag zonder hem. Het gezegd dat ik het nog niet weet, ik weet niks meer.
Nee, maar je zou ook een activiteit kunnen proberen te bedenken die niet per se met iemand op een bepaalde tijd hoeft.

Naar de markt, rondje fietsen, zwemmen... zoiets?

Ik vind het toch ook wel mooi klinken dat jullie toch op het laatst nog besloten hebben er een groot feest van te maken met Pasen vorig jaar (ondanks dat je toen niet wist wat je nu weet, maar ik bedoel achteraf gezien wel heel fijn misschien toch)

De eerste keer van al die dingen zijn denk ik altijd verschrikkelijk.. Je zult hem (gelukkig) nooit vergeten, en hij zal altijd bij je zijn in je leven. Maar ik hoop dat er ook voor jou een dag komt dat je niet meer zo'n groot verdriet hebt dat het eigenlijk bijna ondragelijk is.
IBI

Mijn uitje was leuk. Fijn om even in een andere wereld te zijn. Toen ik thuiskwam dacht ik ook: bah, wat zit ik toch ook te zwelgen de hele tijd. Misschien heeft het nu lang genoeg geduurd en wordt het tijd dat ik weer wat actiever word.

Ben nu nog niet echt moe, dat krijg je van zo'n avond. Nog maar even internetten dus.
Fijn dat je uitje leuk was Moon!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven